Arabic | Persian | English

EN

AR

“ورزش بعد از تزریق ژل” {پاسخ به 3 سوال مهم و موثر}

ورزش‌کردن، همیشه جزو فعالیت‌هایی بوده است که علاوه بر سلامتی فیزیکی، روحیه و انگیزه انسان‌هارا نیز تقویت می‌کند. بنابراین، چنین به نظر می‌رسد که ورزش، همیشه یک انتخاب درست است و نمی‌تواند آسیب چندانی برای انسان داشته باشد. این‌طور نیست! مثلا پس از تزریق ژل و فیلر، تا مدتی باید از ورزش‌های سنگین و حرفه‌ای بپرهیزید. چرا؟ به دلایلی که سعی داریم در این مقاله بلاگ مهزیار بررسی‌شان کنیم.

 فعلا در این حد بگوییم که ورزش بعد از تزریق ژل، ممکن است نتایج تزریق را از آنچه دلخواه فرد است، دور کند. مجموعه زیبایی مهزیار، که ارائه‌دهنده خدمات تزریق ژل و فیلر است، این موارد را پیش از انجام هر کاری، برای شما توضیح می‌دهد. در نظر داشته باشید محدودیت‌هایی که برای انجام ورزش بلافاصله بعد از تزریق زل در این مقاله گفته شده است، معمولا برای بعد از تزریق بوتاکس نیز صدق می‌کند. بنابراین درصورتی که اقدام به تزریق بوتاکس می‌کنید نیز بهتر است این موارد را در نظر بگیرید.

ویدئو زیر مراقبت‌های مهم بعد از بوتاکس را به شما یادآور می‌شود:

 

اگر ورزش بعد از تزریق ژل اشتباه است، چرا تزریق ژل را انتخاب کنم؟

اشتباه نکنید! 

زمانی که متخصصی به شما می‌گوید از ورزش بعد از تزریق ژل اجتناب کنید، منظورش این نیست که فعالیت‌های فیزیکی را برای همیشه کنار بگذارید. این امر اصلا شدنی نیست. گرچه، اگر جراحی‌های زیبایی را انتخاب کنید، طبیعی است که مجبور باشید مدت طولانی‌تری از فعالیت‌های فیزیکی فاصله بگیرید. چراکه طول دوران نقاهت بعد از عمل جراحی مثلا عمل بینی، با زمان بازیابی بعد از تزریق ژل بینی و فیلر قابل قیاس نیست.

خانمی در حال تزریق فیلر در صورت خود

چرا تزریق ژل را انتخاب کنید؟

بیایید به سراغ جواب دومین سوال برویم. چرا باید با وجود تنوعی که در تکنیک‌های زیبایی وجود دارد، تزریق ژل را انتخاب کنیم؟

فیلرهای پوستی یکی از قابل اعتمادترین گزینه‌ها برای افرادی است که در پی نتایجی کارآمد برای درمان چین و چروک‌های خود هستند. اکثر اشخاص به دلایل زیر، این مواد تزریقی را به جراحی ترجیح می‎دهند:

  • ایمن هستند.
  •  مورد تایید سازمان غذا و دارو هستند.
  •  به بیهوشی عمومی نیاز ندارند. 
  • نتایج دلخواه فرد را در اکثر موارد، به دنبال دارند.
  • هر کسی می تواند بلافاصله، به روال روزانه خود بازگردد. 
پیشنهاد مطالعه:
بوتاکس دور چشم “راز داشتن چشمان جوان” + [فیلم تزریق]

اما آیا بازگشت به روزال روزانه، ورزش بعد از تزریق ژل را نیز شامل می‌شود؟ بله، فقط کمی دیرتر از سایر موارد.

چه مدت باید برای ورزش بعد از تزریق ژل صبر کرد؟

ژل و فیلرها، روش‌های زیبایی کم تهاجمی هستند. برای تکنیک‌های کم یا غیرتهاجمی، در مقایسه با عمل‌های جراحی، لازم نیست خیلی منتظر بمانید تا بتوانید ورزش‌کردن را دوباره شروع کنید. 

برای شروع دوباره ورزش بعد از تزریق ژل، ممکن است لازم باشد 24 تا 48 ساعت صبر کنید تا بتوانید عادات سبک ورزشی خود را ادامه دهید. از انجام فعالیت‌های سنگین به مدت حدود 1 هفته، پس از درمان، خودداری کنید تا مطمئن شوید که مواد تزریقی به خوبی در جای خود نشسته‌اند. شروع فوری ورزش‌های سنگین، در نحوه عملکرد ژل و فیلر اختلال ایجاد می‌کند.

چرا لازم است از ورزش بعد از تزریق ژل خودداری کنید؟

فیلرها برای اینکه در جای خود ثابت شوند و نتایج بهتری داشته باشند، به مواد تشکیل‌دهنده خود متکی هستند. ورزش، باعث می‌شود بدن شما به گونه‌ای واکنش نشان دهد که بر تزریق فیلر پوستی تأثیر بگذارد. تاثیرات ورزش سنگین پس از تزریق ژل، این موارد را شامل می‌شود.

  • کبودی
  • حرکت ژل
  • گردش خون
  • اعمال فشار به محل تزریق

توضیحات بیشتری راجع به هر مورد وجود دارد که در ادامه، باهم مرورشان می‌کنیم.

اگر برای دریافت خدمات تزریق ژل و فیلر، کلینیک زیبایی مهزیار را انتخاب کنید، از مشاوره‌های کامل متخصصان این مجموعه در خصوص ورزش بعد از تزریق ژل، بایدها و نبایدهای قبل و بعد از تزریق و بهترین کیفیت در خدمات زیبایی بهره‌مند خواهید شد.

کبودی

وقتی مدت زیادی از تزریق فیلر نگذشته باشد، افزایش فشار خون ناشی از ورزش بعد از تزریق ژل، باعث کبودی یا تورم می‌شود. محل تزریق، بعد از اتمام جلسه، حساس خواهد بود. افزایش ناگهانی جریان خون ممکن است به رگ‌های خونی شما آسیب برساند. به همین دلیل است که محل تزریق، بر اثر ورزش‌های سنگین و فعالیت‌هایی که باعث تعریق زیاد می‌شوند، کبود می‌شود.

البته، میزان کبودی، تا حدی به ژل مورد استفاده در کلینیک خدمات زیبایی شما نیز بستگی دارد. مثلا مجموعه مهزیار، از ژل سوئیسی آلیاکسین استفاده می‌کند. این برند (Aliaxin)، بهترین برند حال حاضر فیلر در ایران است و کمترین میزان کبودی و عوارض پس از تزریق را دارد.

حرکت ژل

مهم است که حداقل، تا 4 ساعت پس از تزریق فیلر، ثابت بمانید تا مواد فیلر در ناحیه درست قرار گیرند. حرکت بیش از حد به واسطه ورزش بعد از تزریق ژل، می‌تواند موجب جابجایی و گلوله شدن ژل لب شود. به همین دلیل است که متخصص زیبایی، حتی ورزش‌های سبک را هم بلافاصله بعد از تزریق ژل و فیلر به شما توصیه نمی‌کند.

پیشنهاد مطالعه:
درمان افتادگی پوست [فقط با به کارگیری این 7 روش!]

فعالیت‌هایی مانند پیلاتس، حرکات کششی و یوگا باعث حرکت می‌شوند، خم‌شدن، درازکشیدن یا کشش عضلات صورت و بدن باعث حرکت ژل می‌شود و کشیدگی صورت نیز، یکی از مواردی است که باید از آن اجتناب کنید.

دختری در حال یوگا

گردش خون

ورزش درست و مداوم، نحوه پمپاژ خون و جریان‌یافتن آن به سراسر بدن را بهبود می‌بخشد. با این حال، اگر به تازگی ژل تزریق کرده‌اید، افزایش جریان خون ممکن است در تاثیرگذاری فیلر اختلال ایجاد کند. اگر بلافاصله بعد از تزریق ژل ورزش کنید، فیلرهای پوستی جابجا می‌شوند. 

همچنین ممکن است در برخی موارد، به دلیل سنگینی ورزش بعد از تزریق ژل، ماندگاری ژل مثلا ماندگاری فیلر بینی شما، تحت‌الشعاع قرار گیرد و ژل و فیلر به اندازه کافی دوام نداشته باشد. بدن، برخی از مواد تشکیل‌دهنده فیلر، مانند هیالورونیک اسید را چربی در نظر می‌گیرد. ورزش سنگین ممکن است، به تدریج، فیلر پوستی شما را بسوزاند و در نتیجه فیلر، زودتر از زمانی که باید، تاثیر خود را از دست بدهد.

اعمال فشار به محل تزریق

تعریق زیاد در اثر ورزش، خارش پوست را به همراه دارد. خاراندن پوست، اگر ژل تزریق کرده باشید، موجب اعمال فشار بر روی محل تزریق شده و تا 4 ساعت پس از انجام فرآیند، ممکن است باعث جابجایی ژل شود. ناحیه تحت درمان هنوز حساس است. بنابراین، کمی احساس ناراحتی، طبیعی است. 

به جز ورزش بعد از تزریق ژل، از عینک‌زدن یا هر کار دیگری که ممکن است به نواحی تزریق فشار وارد کند، خودداری کنید.

کدام ورزش بعد از تزریق ژل مجاز است؟

اگر زندگی پرتحرکی داشته باشید، توقف ناگهانی برنامه‌های تمرینی ممکن است مشکل‌ساز باشد. گرچه، 1 هفته پرهیز تاثیر قابل‌توجهی بر متابولیسم شما نخواهد داشت. چند گزینه وجود دارد که می‌توانید برای ورزش بعد از تزریق ژل، به آنها رجوع کنید. ورزش‌های سبکی که می‌توانید چند روز بعد از تزریق ژل انجام دهید، عبارتند از:

  • تمرین عضلات صورت نظیر اخم‌کردن، لبخندزدن یا بالابردن ابروها
  • پیاده‌روی آرام
  • دوچرخه‌سواری آهسته

در عین حال که این ورزش‌ها بعد از تزریق ژل، عوارض خاصی را به دنبال نخواهد داشت، ورزش‌های سنگین، بدنسازی، وزنه‌برداری یا ورزش‌هایی که در محیط‌های آبی انجام می‌شود، به شدت در تاثیرگذاری و ماندگاری ژل صورت مانند ماندگاری ژل لب ، موثر خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه:
معرفی جامع ژل آلیاکسین (Aliaxin) سوئیسی "بهترین برند فیلر"

کلام آخر

تزریق ژل، معمولا به عنوان یک روش زیبایی صورت در نظر گرفته می‌شود. در این مقاله، اثرات احتمالی ورزش بعد از تزریق ژل را بررسی کردیم. نکاتی که باید در آغاز فعالیت‌های ورزشی رعایت شوند، به منظور حفظ نتایج به‌دست‌آمده و پیشگیری از عوارض ممکن هستند. 

نخستین کاری که باید انجام دهید این است که منتظر بمانید؛ بهتر است حداقل ۲۴ تا ۴۸ ساعت برای انجام هر نوع فعالیتی صبر کنید تا ژل به خوبی جذب شود و تاثیرات اولیه آن مشخص شود. از ورزش‌های شدید و تعریق زیاد در این مدت خودداری کنید.

هرچند، تزریق ژل، یک فرآیند غیرجراحی است، اما مشورت با یک پزشک یا متخصص زیبایی، قبل از شروع هرگونه فعالیت ورزشی، به شدت توصیه می‌شود. پزشک می‌تواند راهنمایی‌های بهتری درباره میزان و نوع ورزش‌ بعد از تزریق ژل به شما بدهد. 

سوالات متداول

  1. چه مدت پس از تزریق ژل صورت، باید برای ورزش صبر کنم؟
    بعد از تزریق ژل، بهتر است حداقل 24 تا 48 ساعت صبر کنید تا ژل به خوبی جذب شود. این مدت زمان، برای تثبیت تاثیرات اولیه ژل و فیلر، لازم است.
  1. آیا می‌توانم ورزش‌های سنگینی مثل وزنه‌برداری یا بدنسازی را بعد از تزریق ژل انجام دهم؟
    در روزهای ابتدایی پس از تزریق ژل، بهتر است از ورزش‌های سنگینی که احتمال اعمال ضربه و فشار مستقیم بر صورت را به همراه دارند، خودداری کنید. ورزش‌هایی مثل پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری مناسب‌تر هستند.
  1. آیا ورزش بعد از تزریق ژل، در نتیجه تزریق موثر است؟
    اگر ورزش‌های شدیدی مثل بدنسازی را در مدت زمانی کوتاه، پس از تزریق انجام دهید، ممکن است ژل، درست جذب نشود و نتایج مورد انتظار به دست نیاید.
  1. آیا بعد از تزریق ژل، لازم است رشته ورزشی‌ام را به کلی تغییر دهم؟
    لازم نیست رشته ورزشی خود را به کلی تغییر دهید. کافی است برای چند روز، از فعالیت‌های سنگین ورزشی اجتناب کنید. می‌توانید با پزشک خود مشورت کنید تا نوع و میزان ورزش را پس از تزریق، مشخص کند. پزشک ممکن است براساس نوع ژل و وضعیت پوستی شما، توصیه‌های خاصی برایتان داشته باشد.
  1. آیا می‌توانم پس از تزریق ژل، در زمان‌های مختلف، فعالیت ورزشی انجام دهم؟
    بله، می‌توانید پس از تزریق ژل، در زمان‌های مختلف فعالیت‌های سبک انجام دهید. با این حال، توصیه می‌شود که نکات مراقبتی پس از تزریق ژل را به دقت رعایت کنید و با پزشک خود در مورد برنامه ورزشی‌تان حرف بزنید تا آثار تزریق ژل در پوستتان حفظ شود.

 

2/5 (1 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار