Arabic | Persian | English

EN

AR

بوتاکس دور چشم “راز داشتن چشمان جوان” + [فیلم تزریق]

همه ما افرادی را دیده‌ایم که هنگام خندیدن یا اخم‌کردن، چروک‌هایی زیر چشم‌شان ظاهر می‌شود. پوست زیر چشم بسیار نازک و حساس است و با بالارفتن سن، توان بازگشت به حالت صاف و بدون چروک خود را از دست می‌دهد. بوتاکس با شل‌کردن این عضله، از ایجادشدن این خطوط عمیق زیر چشم جلوگیری می‌کند و در نتیجه، سطح پوست صاف‌تر و بدون برآمدگی دیده می‌شود. البته، تزریق بوتاکس دور چشم می‌تواند به اهداف دیگری را نیز دنبال کند. مثلا، پنهان‌‌کردن گودی‌های تیره و کاهش نواحی پف‌کرده زیر چشم. اما کماکان، هدف اصلی بوتاکس دور چشم، خلاصی از شر چین و چروک‌هاست.

این مقاله از مجله مهزیار، راز داشتن چشمان جوان را فاش می‌کند و خدمات کلینیک مهزیار را در این حوزه، بهتر معرفی می‌کنند.

“توصیه‌های مدیریت مجموعه مهزیار در راستای مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس”

 

تزریق بوتاکس دور چشم چیست؟

بوتولینوم توکسین، گیرنده‌های سیگنال عصبی را که باعث انقباض عضلانی می‌شوند، مسدود می‌کند. بوتاکس با تضعیف موقت ماهیچه‌های صورت (زیر چشم)، که با حرکت عضلات باعث ایجاد چین و چروک‌های پویا می‌شود، ظاهر پوست اطراف چشم را سفت و جوان می‌کند. 

مسدودشدن اعصاب، بوتاکس را به یک درمان موثر برای برخی اختلالات عصبی و یک روش زیبایی محبوب تبدیل کرده است.

تماشای ویدئو 1 و ویدئو 2 را به شما را با فرآیند تزریق آشناتر خواهد کرد.

تزریق بوتاکس دور چشم چگونه عمل می‌کند؟

در حالی که بوتاکس بیش از حد سمی است، پزشکان برای تزریق بوتاکس زیر چشم معمولی فقط از دوزهای کوچک و ضعیف استفاده می‌کنند. در علم زیبایی، عضله چشم یک اسفنکتر است، به معنی دایره‌ای که اطراف چشم را احاطه کرده می‌کند. بنابراین، اگر فقط قسمت جانبی عضله چشم خود را بوتاکس می‌کنید، به قسمت زیر چشم اجازه می‌دهید نسبتا قوی تر و بزرگ‌تر شود. با گذشت زمان چین و چروک‌های بیشتری در این قسمت ایجاد می‌شود و ازبین‌بردن خطوط پنجه‌کلاغی، به تزریق دوباره بوتاکس احتیاج دارد.

تزریق بوتاکس دور چشم، چقدر موثر است؟

آمار دقیقی از میزان تاثیرگذاری بوتاکس دور چشم وجود ندارد، اما مطالعاتی هستند که نشان می‌دهند تزریق بوتاکس زیر چشم، چین و چروک‌ها و خطوط ریز را به صورت قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. مثلا تزریق 8 واحد بوتاکس، بهترین نتیجه را برای درمان زیر چشم دارد. این در حالی است که عوارض بعد از تزریق نظیر تورم، در پلک پایین بیشتر خواهند شد.

پیشنهاد مطالعه:
همه چیز درباره درمان خطوط پیشانی+[7 عامل ایجاد چروک پیشانی]

تزریق بوتاکس دور چشم با سوزن کانولا

تزریق بوتاکس زیر چشم، به چند تزریق نیاز دارد؟

اینکه چه مقدار بوتاکس زیر چشم نیاز دارید، تمام و کمال، به صلاحدید پزشک شما بستگی دارد. متخصص، براساس نواحی‌ای که در صورت، نیاز به تزریق دارند، میزان بوتاکس موردنیاز و تعداد تزریق‌ها را مشخص می‌کند. مثلا برای بوتاکس دور چشم، یعنی همان خطوط پنجه‌کلاغی، به بستگی به این دارد که چه نواحی از صورت شما تحت درمان هستند. به عنوان مثال، خطوط پنجه کلاغی معمولاً به 2 تا 3 تزریق نیاز است. 

از تزریق بوتاکس زیر چشم چه انتظاری می‌توان داشت؟

به طور کلی، از جلسات بوتاکس زیر چشم، موارد زیر را می‌توان انتظار داشت:

  1. تزریق بوتاکس دور چشم، یک فرآیند پزشکی است که توسط یک متخصص پوست، جراح پلاستیک یا اپراتور مرکز خدمات زیبایی انجام می‌شود. جلسات تزریق کوتاه هستند و بیش از 30 دقیقه طول نمی‌کشند.
  2. قبل از تزریق بوتاکس زیر چشم، متخصص، درباره سابقه پزشکی و داروهایی که مصرف می‌کنید، از شما سوال‌هایی می‌پرسد. این پرسش و پاسخ‌ها را به این دلیل انجام می‌دهد که مطمئن شود تزریق بوتاکس، سلامتی شما را تحت‌الشعاع قرار نخواهد داد.
  3. افراد معمولا 3 تا 7 روز پس از تزریق بوتاکس زیر چشم، نتایج را می‌بینند. ماندگاری بوتاکس دور چشم، تقریبا 3 تا 6 ماه است و با بازگشت چین و چروک‌ها، می‌توان تزریق را تکرار کرد.

 بوتاکس دور چشم، برای ازبین‌بردن دایره‌های تیره زیر چشم موثر است؟

بوتاکس، ممکن است برای کیسه‌های زیر چشم و سیاهی دور آن، بهترین راهکار نباشد. در عین حال که برخی افراد، ممکن است تزریق بوتاکس زیر چشم را راه‌حلی برای رفع تیرگی‌های زیر چشم بدانند، این نوع تزریق مناسب‌ترین راه نیست. بر همین اساس، ممکن است برای درمان کیسه‌های زیر چشم نیز بهترین درمان نباشد. 

قصد ناامیدکردن‌تان را نداریم، فقط می‌خواهیم بهترین راهکار را برای حل مشکل ارائه کنیم. بوتاکس زیر چشم، به ندرت برای درمان تیرگی و کیسه‌های موجود زیر چشم استفاده می‌شود. اغلب پزشکان، برای درمان این مسئله، از فیلرها استفاده می‌کنند. فیلر زیر چشم، با افزایش حجم زیر چشم، باعث می‌شوند تا کیسه‌های برآمده، مثل قبل، آنچنان آشکار نباشند.

چه کسی کاندید مناسب تزریق بوتاکس دور چشم است؟

به طور کلی، متقاضیان بوتاکس لازم است به سن 18 سال یا بیشتر رسیده و از سلامت جسمانی خوبی برخوردار باشند. همچنین، مهم است که سابقه بیماری عصبی-عضلانی نداشته باشند یا دوران بارداری یا شیردهی را طی نکنند. درباره بوتاکس در بارداری در مجله مهزیار مفصلا صحبت کرده ایم.

پیشنهاد مطالعه:
0 تا 100 تزریق بوتاکس زیر بغل {پاسخ به سوالات مهم}

یک نکته خیلی مهم برای افرادی که تصمیم دارند بوتاکس دور چشم تزریق کنند، این است که ماهیچه‌های پلک‌شان سالم باشد. افتادگی پلک یا پوست شل، ممکن است واکنش بدی به بوتاکس نشان دهد. گرچه، ممکن است راه‌های دیگری برای اصلاح خطوط دور چشم، به جز بوتاکس، وجود داشته باشد. بنابراین، حتما قبل از انجام فرآیند، با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا بهترین راهکار را پیش پای شما قرار دهد.

نواحی مناسب تزریق بوتاکس دور چشم

آیا تزریق بوتاکس دور چشم، عوارض جانبی دارد؟

برخی پزشکان از تزریق بوتاکس زیر چشم خودداری می‌کنند؛ تنها به این دلیل که از بروز عوارض جانبی ناخواسته جلوگیری کنند. عوارضی نظیر:

  • افتادگی پلک‌ها
  • ایجاد کیسه‌های زیر چشم
  • اختلال در پلک‌زدن
  • تورم پلک پایین
  • پف چشم
  • قرمزی
  • بی‌حسی

چراکه پوست زیر چشم، نازک و شکننده است و بنابراین، برای بوتاکس دور چشم، احتیاط بیشتری لازم است. مثلا، یکی از عوارض نادر بوتاکس زیر چشم، تولید آنتی‌بادی (پاسخ ایمنی بدن) به بوتاکس است که پیچیدگی‌هایی را، گرچه موقت، برای فرد به دنبال دارد. 

دسته‌بندی عوارض بوتاکس

عوارض طبیعی بر اساس واکنش بدن

قرمزی پوست

تورم و کبودی

سردرد و گردن درد

عوارض غیر طبیعی

مشکلات بینایی و ترشحات غیر طبیعی چشم

ضعف عضلانی در ناحیه‌هایی که تزریق انجام نشده است

از دست‌دادن کنترل مثانه

تب، لزر و علائم سرماخوردگی

افتادگی پلک یا ابرو

مشکل در روند بلع

 

مزایای تزریق بوتاکس زیر چشم چیست؟

هنگامی که تصمیم به تزریق بوتاکس دور چشم می‌گیرید، لازم است مزایای این فرآیند را هم در نظر بگیرید و اجازه ندهید عوارض جانبی احتمالی، نظر شما را عوض کند. آگاهی از عوارض بوتاکس زیر چشم، کمک می‌کند تا با دقت بیشتری این مسیر را طی کنید. مزایای تزریق بوتاکس زیر چشم عبارتند از:

  • کاهش یا رفع چین و چروک‌های دور چشم
  • روش غیرتهاجمی و عدم نیاز به بیهوشی عمومی
  • زمان کوتاه جلسات درمان
  • نقاهت کوتاه و بازگشت سریع به زندگی روزمره
  • ظاهری جوان و به دور از خطوط پیری

در جلسات مشاوره کلینیک زیبایی مهزیار ، راجع به این مزایا و معایب، به همراه مراقبت‌های قبل و بعد از بوتاکس دور چشم، صحبت می‌شود. در واقع، تلاش متخصصان تیم مهزیار این است که شما، با آمادگی کامل روانی و آگاهی از تمام مراحل، برای تزریق بوتاکس اقدام کنید.

پس از آن، می‌توانید با تکیه بر تجربه و تخصص پزشکان حاذق مجموعه مهزیار، بهترین کیفیت را در دریافت خدمات زیبایی تجربه کنید و با رضایت کافی از کلینیک خارج شوید.

پیشنهاد مطالعه:
4 علت مهم گلوله شدن ژل لب + {راه درمان و نحوه تخلیه ژل}

کلام آخر

در این مقاله، تلاش کردیم شما را با تزریق بوتاکس دور چشم و مراحل انجام آن، به وسیله ویدئو، آشنا کنیم. اگر خطوط اطراف چشم و چین و چروک‌های پنجه‌کلاغی باعث شده‌اند که احساس بدی از نگاه‌کردن در آینه داشته باشید، بوتاکس دور چشم، بهترین راهکاری است که می‌توانید برای خلاصی از این خطوط، به سراغش بروید. ضعیف‌شدن عضلاتی که در ایجاد خطوط اطراف چشم دخیل هستند، نه‌تنها به رفع خطوط موجد کمک می‌کنند، بلکه از ایجاد چین و چروک‌های جدید نیز پیشگیری خواهند کرد.

این نکته را نباید از قلم انداخت که ماندگاری بوتاکس، دائمی نیست و پس از 3 تا 6 ماه، به تزریق مجدد نیاز است. پس از چند بار تزریق بوتاکس، فواصل زمانی برای تزریق مجدد طولانی‌تر خواهند شد. حتی ممکن است پس از مدتی، دیگر نیازی به تزریق بوتاکس نداشته باشید.

در مجموعه مهزیار، خدمات مربوط به تزریق بوتاکس زیر چشم، بوتاکس پیشانی و بوتاکس کف دست را با بهترین کیفیت و بهترین برند بوتاکس موجود دریافت خواهید کرد. متخصصان مهزیار، همیشه حفظ زیبایی طبیعی افراد را در اولویت قرار می‌دهند. بنابراین، می‌توانید مطمئن باشید که ظاهر طبیعی و زیبای شما، با تزریق بوتاکس دور چشم، دستخوش تغییر نخواهد شد.

 

سوالات متداول

  • تزریق بوتاکس دور چشم چیست؟
    تزریق بوتاکس زیر چشم یک روش غیرتهاجمی است که با تزریق بوتولینوم توکسین تایپ A (بوتاکس)، به مناطق زیر چشم انجام می‌شود. این روش برای کاهش چین و چروک زیر چشم و بهبود ظاهر پوست اطراف چشم استفاده می‌شود.
  • بوتاکس دور چشم چگونه عمل می‌کند؟
    بوتاکس، اعصاب عضلات اطراف چشم را مسدود کرده و باعث می‌شود انقباض کمتری در عضلات اتفاق بیفتد. این امر، به کاهش چین و چروک‌هایی که به دلیل انقباض عضلات در اطراف چشم ایجاد می‌شوند، کمک می‌کند.
  • چقدر طول می‌کشد تا نتایج تزریق بوتاکس دور چشم قابل مشاهده باشد؟
    نتایج تزریق بوتاکس زیر چشم معمولا طی چند روز تا 1 هفته بعد از تزریق قابل مشاهده هستند. اثرات نهایی در مدت 2 تا 3 هفته بعد از تزریق نیز ممکن است ظاهر شوند.
  • چه مدت می‌توان از نتایج تزریق بوتاکس دور چشم بهره ‌برد؟
    نتایج تزریق بوتاکس زیر چشم معمولا 3 تا 6 ماه دوام دارند. برای حفظ نتایج، نیاز به تجدید تزریق دوره‌ای دارید.
  • آیا تزریق بوتاکس زیر چشم عوارض جانبی دارد؟
    بله، ممکن است بوتاکس زیر چشم عوارض جانبی مانند ورم موقت، درد، خشکی یا التهاب پوست را به همراه داشته باشد. اثرات جانبی اغلب موقتی هستند و پس از مدتی بهبود می‌یابند. انتخاب یک پزشک ماهر و متخصص البته، می‌تواند به کاهش این عوارض احتمالی کمک کند.
0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار