Arabic | Persian | English

EN

AR

علت و درمان افتادگی پلک بعد از بوتاکس {4 نکته ضروری}

امروزه با پیشرفت علم پزشکی و ظهور روش‌های سرپایی و بدون درد جوانسازی، بسیاری از اشخاص در هر گروه سنی و فارغ از جنسیت، در تکاپوی رسیدن به زیبایی و جوانی هستند. یکی از روش‌های پرطرفدار برای داشتن صورتی جوان‌تر و شاداب‌تر، تزریق بوتاکس صورت در نواحی مختلف، از جمله پلک، پیشانی، خط لبخند و… است. بسیاری از افراد نیز در سنین زیر 30 سال، تزریق بوتاکس در پیشانی را به عنوان یک راه پیشگیری از چین و چروک و خط اخم استفاده می‌کنند. اما یکی از مسائلی که دغدعه بسیاری از افراد قبل یا بعد از اقدام به تزریق است، افتادگی پلک بعد از بوتاکس است. آیا این اتفاق برای همه رخ می‌دهد؟

افتادگی پلک بعد از بوتاکس طبیعی است؟ درمان افتادگی پبک بعداز بوتاکس چیست؟ در این مقاله، در رابطه با بوتاکس و علت افتادگی پلک بعد از بوتاکس و سوالاتی که ممکن است در این زمینه داشته باشید، صحبت شده است. پس همراه مجله مهزیار باشید.

عارضه افتادگی پلک پس از بوتاکس چیست؟

همان‌طور که می‌دانید، بوتاکس یک روش کاملا ایمن برای رفع چین و چروک است. حتما تبلیغات گسترده‌ای در رابطه با تزریق بوتاکس مسپورت شنیده‌اید، تکنیک تزریق بوتاکس توسط یک پزشک متخصص، اهمیت زیادی دارد. افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس، یکی از عوارض بوتاکس است که احتمال دارد برای اشخاص رخ دهد و سبب نگرانی شود. عموما این عارضه برای افرادی رخ می‌دهد که تزریق بوتاکس را در مراکز نامعتبر و توسط اشخاصی که مهارت کافی ندارند، انجام می‌دهند.

عارضه افتادگی پلک پس از تزریق بوتاکس

علت افتاگی پلک بعد از بوتاکس

اصلی ترین دلیل افتادگی پلک، تزریق اشتباه بوتاکس به عضله‌ی پیشانی وپلک‌ها است. شاید تزریق بوتاکس در ظاهر، کار ساده‌ای به نظر برسد اما اینطور نیست، زیرا به طور 100 درصد نمی‌توان مشخص کرد که پس از تزریق، بوتاکس در کدام قسمت قرار می‌گیرد. فقط یک پزشک متخصص است که با دانش و تجربه کافی، می‌تواند تزریق اصولی را انجام دهد. اگر پس از تزریق، قسمت اندکی از مواد تزریق شده به بخشی از پلک‌ها که مورد انتظار نیست، منتقل شود، سبب افتادگی موقتی پلک و بروز عدم تقارن در صورت می‌شود. این عارضه معمولا طی چهار الی شش هفته از بین می‌رود.

پیشنهاد مطالعه:
درمان میگرن با بوتاکس + {فیلم مراقبت بعد از تزریق}

در موارد نادر، ماندگاری این عارضه تا بیش از شش هفته هم طول خواهد کشید. اگر تزریق بوتاکس دیسپورت یا هر نوع دیگری از بوتاکس را نزد یک پزشک حاذق انجام دهید و دچار افتادگی پلک شوید، پس از گذشت دو هفته، پزشک باتجربه می‌تواند در جلسه ترمیم، مشکل را رفع کند.

علت سنگینی پلک بعد از بوتاکس

احساس سنگینی در پلک، در همان روز تزریق، طبیعی است اما اگر سنگینی پلک بعد از بوتاکس، ادامه‌دار شود حتما باید به پزشک مراجعه کنید. پس از تزریق، ماده بوتاکس در ماهیچه‌های بالابرنده پلک پخش می‌شود و به علت ایجاد حالت فلجی در عضله پلک، افتادگی و سنگینی در پلک رخ می‌دهد. خطا در عمق تزریق، می‌تواند عضله‌های بیشتری را درگیر کرده و در نتیجه شخص شاهد افتادگی بیشتری در پلک باشد.

عدم استفاده از مواد بوتاکس معتبر و استاندارد و عدم توجه به توصیه‌ها و مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس، همگی می‌توانند در ایجاد سنگینی و افتادگی پلک نقش داشته باشند. در ادامه نکاتی را مطرح خواهیم کرد که با توجه به آن‌ها، می‌توان از بروز افتادگی پلک بعد از بوتاکس جلوگیری کرد.

علت سنگینی پلک بعد از بوتاکس

نکات مهم در جلوگیری از افتادگی پلک بعد از بوتاکس

به طور کلی، تزریق بوتاکس یک روش پیشگیری کننده است و در مدت زمان ماندگاری بوتاکس، اثری از چین و چروک‌ها نمی‌بینید. برای جلوگیری از افتادگی پلک بعد از  تزریق بوتاکس، لازم است موارد زیر را رعایت کنید:

  1. تزریق صحیح بوتاکس در محل مناسب، توسط پزشک متخصص
  2. تزریق صحیح، با در نظر گرفتن عمق تزریق
  3. استفاده از برند های معتبر و دارای مجوز از وزارت بهداشت و درمان برای تزریق، مانند دیسپورت (Dysport)، مسپورت و …
  4. توجه ویژه به نکاتی که پزشک متخصص مطرح می‌کند، اعم از خم نکردن سر، عدم استفاده از موبایل، نخوابیدن و دراز نکشیدن بعد از تزریق بوتاکس، بلند نکردن اجسام سنگین به مدت یک روز، حمام نکردن تا ۲۴ ساعت، ماساژ و مالش ندادن منطقه تزریق، ورزش نکردن و … .
پیشنهاد مطالعه:
ماندگاری ژل پروفایلو چقدر است؟[2 روش افزایش مدت زمان]

رفع افتادگی پلک بعد از بوتاکس

در بیشتر موارد، افتادگی پلک پس از چند هفته و با جلسه ترمیم، از بین می‌رود. اما روش‌ قطعی برای رفع افتادگی پلک بعد از بوتاکس وجود ندارد. در برخی موارد، پزشک با تزریق مجدد، می‌تواند در صورت، تقارن ایجاد کند. جالب است بدانید که برخی از افرادی که به مراکز نامعتبر مراجعه می‌کنند، ممکن است با افتادگی ابرو نیز مواجه شوند، نگران نباشید.

برای درمان افتادگی ابرو بعد از تزریق بوتاکس نیز راه‌هایی وجود دارد؛ فقط کافی است به یک پزشک متخصص و با تجربه مراجعه کنید. در برخی موارد برای کاهش افتادگی پلک بعد از بوتاکس، قطره‌های چشم یا قطره اپراکلونیدین تجویز می‌شود، اما باید از مصرف خودسرانه آن خودداری شود.

درمان خانگی افتادگی پلک بعد از بوتاکس

هیچ درمان خانگی برای افتادگی پلک وجود ندارد و عمل به توصیه‌های دیگران، ممکن است صدمات جبران ناپذیری برای شما به همراه داشته باشد. تجویز داروها تنها باید توسط پزشک متخصص و پس از معاینات اولیه صورت گیرد. بهترین راه درمان افتادگی پلک و درمان افتادگی ابرو، صبر کردن است تا مدت زمان ماندگاری بوتاکس تمام شود.

درمان خانگی افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس

افتادگی پلک بعد از بوتاکس چقدر طول می‌کشد؟

مواجه شدن با افتادگی پلک بعد از بوتاکس، قطعا برای شما ناراحت کننده خواهد بود و حتما از خود می‌پرسید افتادگی پلک بعد از بوتاکس چقدر طول میکشد؟ مدت زمان افتادگی پلک بعد از بوتاکس، به عوامل متعددی مانند میزان ماده تزریق شده، عمق تزریق، برند بوتاکس و… بستگی دارد، اما افتادگی پلک در بیشتر موارد، پس از گذشته چهار الی شش هفته رفع می‌شود.

پیشنهاد مطالعه:
زاویه سازی صورت گرد و زاویه سازی صورت کشیده [8 نکته مهم]

کلام آخر

تزریق بوتاکس یکی از روش‌های امن و بی‌خطر برای از بین بردن چین و چروک است. درصد بالایی از افرادی که تزریق بوتاکس را امتحان کرده‌اند، هیچ عارضه‌ای برایشان رخ نداده است، اما بهتر است قبل از انجام هر روش جوانسازی، از تمام مزایا، معایب و عوارض آن آگاه شوید. اگر می‌خواهید همه چیز در مورد بوتاکس مسپورت که در حال حاضر بهترین برند موجود در ایران است را بدانید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله از مهزیار  را مطالعه کنید. با انتخاب آگاهانه روش جوان‌سازی، زیبا باشید و از زیبایی خود لذت ببرید.

سوالات متداول

1. چرا پس از تزریق بوتاکس، پلک‌های من افتاده شده‌اند؟
بوتاکس عملکردی دارد که باعث می‌شود عضلات را ضعیف کند. در مواردی که بوتاکس به درستی تزریق نشده باشد، ممکن است عضلاتی که برای پشتیبانی از پلک‌ها استفاده می‌شوند، ضعیف شوند و باعث افتادگی پلک‌ها شوند.

2. آیا افتادگی پلک‌ بعد از بوتاکس دائمی است؟
نه، افتادگی پلک‌ها پس از تزریق بوتاکس به طور معمول برای چند هفته یا چند ماه پایدار است و بعد از آن به طور طبیعی به حالت قبلی بازمی‌گردد.

3. آیا مصرف بیش از حد بوتاکس می‌تواند باعث افتادگی پلک‌ها شود؟
پاسخ: بله، مصرف بیش از حد بوتاکس می‌تواند باعث ضعیف شدن عضلات پشتیبانی کننده پلک‌ها شود و باعث افتادگی آن‌ها شود.

4. آیا تزریق بوتاکس به محل نادرست می‌تواند باعث افتادگی پلک‌ها شود؟
پاسخ: بله، تزریق بوتاکس به محل نادرست ممکن است باعث ضعیف شدن عضلات پشتیبانی کننده پلک‌ها شود و باعث افتادگی آن‌ها شود.

5. آیا افراد با پوست حساس به بوتاکس در خطر افتادگی پلک‌ها هستند؟
نه، پوست حساس به بوتاکس با افتادگی پلک‌ها مرتبط نیست. با این حال، در مواردی که پوست خیلی حساس است، ممکن است علائم تحریک پوستی مانند قرمزی، خارش و تورم در محل تزریق بوتاکس دیده شود.

5/5 (1 نظر)

نظرات ارزشمند شما

10 پاسخ

  1. افتادگی پلک فقط بعد از تزریق بوتاکس اتفاق می‌افته یا برای همیشه؟
    امکانش هست کسی به اشتباه برای همیشه، افتادگی پلک براش پیش بیاد؟

    1. سلام افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس موقتی هست، اما میزان آسیب باید توسط پزشک متخصص بررسی شه

  2. من افتادگی پلک برام پیش اومده. چقدر طول می‌کشه که این مسئله حل بشه؟

    1. اگر افتادگی پلک ناشی از تزریق بوتاکس هست، باید فورا به پزشک مراجعه کنید تا شما رو معاینه کنن.

  3. بهتره کدوم برند رو تزریق کنم که مطمئن باشم مشکلی برام به وجود نمیاد؟

    1. در حال حاضر بهترین برند بوتاکس در ایران، مصپورت ایرانی است.

  4. من قصد تزریق بوتاکس دارم ولی باید بالافاصله بعدش برم سرکار. این قضیه مشکلی به وجود نمیاره؟

  5. اگه دچار افتادگی پلک بعد از بوتاکس بشیم میشه با گذاشتن کمپرس سرد و گرم درستش کرد؟

  6. من یه چشمم بزرگ شده ده روز از تزریق می گذره و تازه الان یه چشمم بزرگ شده یکی کوچیک خیلی می ترسم دو روزم هست احساس سنگینی تو چشمام دارم چی کتر کنم

    1. سلام روزتون بخیر باشه.
      لطفا بفرمایید که آیا در مجموعه ما تزریق بوتاکس رو انجام دادید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار