Arabic | Persian | English

EN

AR

همه چیز درباره درمان خطوط پیشانی+[7 عامل ایجاد چروک پیشانی]

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که با سن کم دارای خط اخم در قسمت پیشانی هستید، نگران نباشید! بسیاری از افراد در قسمت پیشانی دارای چین و چروک هستند. معمولا از سن 30 سالگی به بعد خط اخم و چروک‌هایی که در اثر عادت‌های روزمره مثل بالا بردن ابروها ایجاد می‌شوند، بیشتر از قبل خود را نشان می‌دهند. تزریق بوتاکس صورت یک روش مطمئن، ساده، بدون درد و عوارض برای از بین بردن چروک‌ پیشانی است.

شاید تصور کنید که خطوط روی پیشانی شما بسیار کم است و فقط زمانی که اخم می‌کنید مشخص می‌شود و نیازی به تزریق بوتاکس ندارید. باید گفت تصور شما اشتباه است زیرا بهترین زمان برای تزریق بوتاکس زمانی است که خطوط خیلی عمیق نشده‌اند. تزریق به موقع علاوه بر درمان چروک‌های موجود از بیشتر شدن آنها نیز جلوگیری می‌کند. با مجله مهزیار همراه باشید؛ در این مقاله قصد داریم شما را با تزریق بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک پیشانی آشنا کنیم.

“در ویدئو زیر به طور کامل درباره مراقبت‌های بعد از نزریق بوتاکس در جهت رفع چروک پیشانی توضیح داده شده است.”

 

بوتاکس چیست؟

بوتاکس یک نوع سم به نام بوتولینیوم است که در آزمایشگاه ساخته می‌شود. این ماده برای فلج کردن عضلاتی به کار می‌رود که باعث ایجاد چین و چروک در صورت می‌شود. بوتاکس یکی از روش‌های موثر در درمان چین و چروک‌های صورت است و امروزه کمتر کسی را می‌توان یافت که از این روش استفاده نکرده باشد. بسیاری از بازیگران و چهره‌های برجسته که در طول زمان نه تنها پیر نمی‌شوند، بلکه زیباتر نیز می‌شوند، از بوتاکس استفاده می‌کنند.

بوتاکس در نواحی مختلف صورت مانند پیشانی، اطراف چشم و بین دو ابرو تزریق می‌شود. از دیگر کاربردهای آن می‌توان به درمان تعرق بیش از حد دست، درمان خطوط پنجه کلاغی، زیر بغل، درمان میگرن با بوتاکس و…  اشاره کرد.

بوتاکس چیست؟

7 علل ایجاد چروک پیشانی

افزایش سن و کاهش کلاژن‌سازی یکی از اصلی‌ترین عوامل ایجاد چین و چروک در صورت است. چین و چروک پیشانی معمولا زودتر از بخش‌های دیگر در صورت نمایان می‌شود. موارد زیر از علت‌های ایجاد چروک پیشانی است:

  1. سیگار کشیدن
  2. حرکات تکراری صورت
  3. عادت به اخم کردن
  4. مصرف کم آب
  5. رژیم غذایی نامناسب
  6. حالت‌های نامناسب خواب
  7. استرس
پیشنهاد مطالعه:
نقاط تزریق بوتاکس برای بالابردن ابرو + {3 نقطه ممنوعه}

درمان چروک پیشانی

درمان خطوط پیشانی به راحتی امکان‌پذیر است. رژیم غذایی مناسب، عدم مصرف سیگار، قلیان، الکل، ورزش، مصرف آب به اندازه کافی و…. همگی در جلوگیری از افزایش چروک‌ها موثر هستند؛ اما میزان اثرگذاری آنها ناچیز است. درواقع می‌توان گفت که اگر همه موارد را نیز رعایت کنید، در بهترین حالت، زمان ایجاد چروک‌ها چند سال به تعویق می‌افتد. روش‌های پزشکی بر خلاف دیگر روش‌ها اثرگذاری بیشتری دارند.

تزریق بوتاکس در پیشانی یک روش برای درمان خطوط پیشانی و چین و چروک آن و پیشگیری از ایجاد و پیشرفت آن‌ها است. در ایران دو نوع بوتاکس دیسپورت و مسپورت برای تزریق موجود بوده است. مسپورت بوتاکس ایرانی و دیسپورت بوتاکس خارجی است که بوتاکس دیسپورت دیگر وارد نمی‌شود.

اثر و ماندگاری بوتاکس دیسپورت نسبت به مسپورت بیشتر است. اثرات تزریق بوتاکس دیسپورت تا 6 ماه ماندگاری دارد و در دفعات بعدی تزریق مدت زمان ماندگاری کمی بیشتر می‌شود.

تزریق بوتاکس پیشانی چگونه انجام می‌شود؟

در تزریق بوتاکس مهارت و توانایی پزشک بسیار مهم است. اگر قصد تزریق بوتاکس را دارید حتما به مراکز معتبر و پزشک متخصص مراجعه کنید. مراقب باشید تا در دام تبلیغات دروغین آرایشگاه‌ها و مراکز نامعتبر گرفتار نشوید. تزریق بوتاکس یک روش پزشکی است و حتما باید توسط پزشک انجام شود. تزریق بوتاکس پیشانی و دیگر نواحی صورت توسط پزشکان مجرب در کلینیک مهزیار انجام می‌شود.

قبل از تزریق، پزشک در حالت‌های خنده و اخم وضعیت صورت را بررسی و نقاط تزریق را علامت‌گذاری می‌کند. انتخاب محل دقیق تزریق در نتایج بسیار مهم است و تزریق دقیقا در نقاط مشخص شده انجام می‌شود. سوزن‌های تزریق بوتاکس بسیار کوچک هستند پس دردی را حس نخواهید کرد. تزریق بوتاکس بین 20 الی 30 دقیقه نیاز به زمان دارد و دوره نقاهت ندارد.

درمان چروک پیشانی با چه عوارض احتمالی روبروست؟

هیچ روش درمانی بدون عوارض نیست؛ حتی ماسک‌های خانگی که کاملا از مواد طبیعی ساخته می‌شوند، ممکن است در برخی افراد ایجاد حساسیت کنند. همواره سعی ما بر این است که روشی با کمترین عوارض را انتخاب کنیم. خوشبختانه تزریق بوتاکس در کل جهان عوارض جدی به همراه نداشته است. اغلب افرادی که دچار عوارض تزریق بوتاکس می‌شوند، تزریق را در مراکز نامعتبر و توسط افراد غیرمتخصص انجام می‌دهند.

پیشنهاد مطالعه:
لیفت بینی با ژل یا جراحی پلاستیک؟! + {پاسخ 5 سوال پرتکرار}

دسته‌بندی عوارض بوتاکس

عوارض طبیعی بر اساس واکنش بدن

قرمزی پوست

تورم و کبودی

سردرد و گردن درد

عوارض غیر طبیعی

مشکلات بینایی و ترشحات غیر طبیعی چشم

ضعف عضلانی در ناحیه‌هایی که تزریق انجام نشده است

از دست‌دادن کنترل مثانه

تب، لزر و علائم سرماخوردگی

افتادگی پلک یا ابرو

مشکل در روند بلع

 

به طورکلی پس از تزریق بوتاکس ممکن است با عوارضی مانند سردرد، قرمزی، تهوع و در موارد بسیار نادر کبودی مواجه شوید که طبیعی است و پس از 24 ساعت از بین می‌روند. به همین دلیل برای درمان خطوط پیشانی می‌توانید با مشورت پزشک متخصص با وجود این عوارض که به صورت احتمالی ممکن است رخ دهد، تزریق بوتاکس انجام دهید. چراکه این عوارض مشکل خاصی ایجاد نمی‌کنند و از بین خواهند رفت.

عوارض تزریق بوتاکس

ماندگاری درمان خطوط پیشانی

ماندگاری بوتاکس به عوامل مختلفی مانند میزان چین و چروک، سن، سبک زندگی، نوع پوست و… بستگی دارد. بوتاکس دیسپورت با ماندگاری حداقل 6 ماه بهترین گزینه است که متاسفانه در حال حاضر در ایران بوتاکس دیسپورت اصل (Dysport) که تاریخ آن نگذشته باشد وجود ندارد.جایگزین مناسب در حال حاضر در بین تمام برندهای موجود در ایران، برند مسپورت ایرانی است. اگر برای اولین بار تزریق بوتاکس را انجام دهید، ممکن است ماندگاری آن کمتر باشد اما با افزایش تعداد دفعات تزریق میزان ماندگاری نیز افزایش می‌یابد.

مراقبت‌های بعد از درمان چروک پیشانی با تزریق بوتاکس

مراقبت‌های پس از تزریق بوتاکس بسیار مهم است و در نتایج آن اثرگذاری مستقیمی دارد. رعایت موارد زیر نتایج را بهتر و ماندگاری را افزایش می‌دهد:

  • از لمس و ماساژ ناحیه تزریق بوتاکس تا 24 ساعت خودداری کنید.
  • به مدت 24 ساعت بعد از تزریق، از خم کردن سر خودداری کنید.
  • به هیچ عنوان الکل مصرف نکنید.
  • پس از گذشت دو روز (24 ساعت) می‌توانید ورزش را شروع کنید.
  • تا 4 ساعت بعد از تزریق سر خود را به عقب خم نکنید و نخوابید.
  • پس از تزریق ژل بوتاکس از دستگاه میکرودرم جهت لایه برداری استفاده نکنید.
  • تا 24 ساعت سر خود را به جلو خم نکنید.
  • از انجام کارهای سنگین پرهیز کنید.
  • بعد از 24 ساعت می‌توانید صورت خود را بشویید.
  • پس از تزریق به مدت 1 ساعت ابروها و پیشانی خود را حرکت دهید (اخم کنید یا ابروها را حرکت دهید.)
پیشنهاد مطالعه:
فیلر چیست ؟ [8کاربرد فیلر + بررسی عوارض آن]

کلام آخر

تکنیک تزریق بوتاکس بهترین روش برای درمان چین و چروک پیشانی است، همچنین بوتاکس انواع مختلفی دارد مانند بوتاکس مسپورت، بوتاکس دیسپورت و … که تزریق نادرست هرکدام از آن ها باعث به وجود آمدن عوارض میشود. برای تزریق بوتاکس به مراکز معتبر و پزشکان متخصص مراجعه کنید. مجموعه زیبایی مهزیار یک مرکز معتبر در حوزه خدمات زیبایی است که می‌توانید برای تزریق بوتاکس و دیگر خدمات زیبایی و جوانسازی پوست این مرکز را انتخاب کنید.

سوالات متداول

۱. چه مشکلاتی باعث خطوط پیشانی می‌شود؟

عواملی مانند پیری، استفاده بیش از حد از عضلات پیشانی، استرس و اضطراب می‌توانند باعث خطوط پیشانی شوند.

۲. بوتاکس چیست؟

بوتاکس یک نوع سمی است که به عنوان درمان زیبایی برای کاهش خطوط صورت استفاده می‌شود.

۳. بوتاکس چگونه به روی ماهیچه‌ها اثر می‌گذارد؟

بوتاکس با مسدودکردن عصب‌های موجود در عضلات پیشانی، باعث کاهش انقباض و رهایی از خطوط پیشانی می‌شود.

۴. آیا بوتاکس درمان دائمی محسوب می‌شود؟

خیر، بوتاکس درمان موقتی است و باید هر چند مدت تکرار شود تا اثرات آن حفظ شود. اما اگر به موقع تزریق شود، فواصل زمانی آن می‌تواند افزایش پیدا کند.

۵. آیا بوتاکس خطرناک است؟

به صورت کلی خیر اما درصورتی که بوتاکس توسط پزشک مجرب و در محیط پزشکی مناسب انجام شود، خطرناک نیست. اما اگر توسط کسانی که صلاحیت لازم را ندارند انجام شود، ممکن است عوارض جدی داشته باشد.

۶. آیا بوتاکس دردناک است؟

خیر، بوتاکس دردناک نیست و بیشتر افراد تحمل آن را دارند.

۷. آیا بوتاکس برای همه مناسب است؟

خیر، بوتاکس برای همه مناسب نیست و باید توسط پزشک مشورت شود. برخی از مواردی که ممکن است بوتاکس برای آنها مناسب نباشد، شامل بارداری، شیردهی، عفونت صورت و بیماری‌های عضلانی است.

0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

9 پاسخ

    1. وقت بخیر دوست عزیز
      قبلا در این مرکز بوتاکس دیسپورد اصل تزریق می‌شد. در حال حاضر این نوع بوتاکس وارد کشور نمیشود و تمام نمونه‌هایی که در سایر مراکز با نام دیسپورت تزریق می‌شود، تاریخ‌گذشته و یا فیک است. اما در حال حاضر در کلینیک مهزیار، بوتاکس مسپورت که بهترین برند موجود در ایران است، برای افراد تزریق می‌شود.

  1. سلام آیا تزریق بوتاکس باعث افزایش فاصله بین چشم و ابرو میشه؟

    1. درود بر شما
      بله از بوتاکس مصپورت برای درمان میگرن هم استفاده می‌شود.

    1. سلام هلیا عزیز
      برای هر فرد با توجه به واکنش بدنی، متفاوت است اما به طور میانگین بین 3 تا 6 ماه و بعد از ان باید تمدید شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار