Arabic | Persian | English

EN

AR

مراقبت‌ های بعد از تزریق ژل زیر چشم + {4 نکته مهم و موثر!}

تزریق ژل زیر چشم، یکی از روش‌های محبوب بهبود ظاهر پوست اطراف چشم است. این روش باعث کاهش چین و چروک‌های زیر چشم، پف و تیرگی پوست می‌شود. اما برای داشتن نتایج بهتر و جلوگیری از مشکلات ممکن پس از تزریق ژل، رعایت مراقبت‌ های بعد از تزریق ژل زیر چشم، بسیار مهم است. در این مقاله از بلاگ مهزیار، سعی می‌کنیم تمام بایدها و نبایدهای مربوط به مراقبت‌های بعد از تزریق ژل دور چشم را مورد بررسی قرار دهیم. 

ژل آلیاکسین، بهترین برند موجود و بهترین گزینه برای تزریق زیر چشم است، اما در مراکز زیادی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. چراکه به واسطه کیفیت بالای آن، قیمت بالاتری از سایر برندها دارد. با این‌همه ، برند آلیاکسین، تنها فیلر مورد استفاده در مجموعه مهزیار است.

نمونه‌ای از تزریق فیلر زیر چشم در کلینیک تخصصی مهزیار

 

ژل زیر چشم چیست؟

فیلرهای زیر چشم، همان ژل‌های پوستی هستند که برای فرم‌دهی و جوانسازی نقاط دیگر صورت استفاده می‌شوند. این فیلرها، اغلب برای صاف‌کردن چین و چروک‌ها و درمان گودی زیر چشم ، به پوست تزریق می‌شوند.

تفاوت عمده فیلر دور چشم که با رعایت مراقبت‌های بعد از تزریق ژل زیر چشم ، نتیجه‌ای شگفت‌انگیز را برای فرد به دنبال دارد، کاهش برآمدگی زیر چشم (Under eye bags) است. این روش همچنین برای درمان تیرگی‌های دور چشم نیز، استفاده می‌شود. این نوع فیلر، در تعاریف سنتی، فیلر پارگی اشک نامیده می‌شود.

4 نکته مهم و ساده، در جهت مراقبت‌ های بعد از تزریق ژل زیر چشم

در بخش‌های قبل، درباره مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق فیلر چشم، صحبت کردیم. این 4 نکته را نیز، به عنوان قسمتی از مراقبت‌های بعد از تزریق ژل دور چشم، به خاطر داشته باشید. 

  • مشورت با پزشک متخصص
  • انتظارات و نتایج ممکن
  • پیگیری و ارتباط با پزشک
  • مراقبت‌های بعد از تزریق ژل زیر چشم

توضیحات بیشتر را درباره هر مورد، در ادامه بخوانید.

حالت چشم و زیر چشم قبل و بعد از تزریق ژل زیر چشم

1. مشورت با پزشک متخصص

پس از اتمام جلسه تزریق فیلر، با پزشک متخصص خود، درباره مراقبت‌ های بعد از تزریق ژل زیر چشم صحبت کنید. از او راهنمایی بخواهید و تمام توصیه‌های وی را به خاطر بسپارید تا خللی در نتیجه نهایی تزریق ایجاد نشود.

پیشنهاد مطالعه:
"عوارض فیلر بینی" [6 راهکار ساده برای کاهش عوارض] + ویدئو

2. انتظارات و نتایج ممکن

لازم است واقع‌بین باشید و از تزریق ژل زیر چشم، انتظار معجزه نداشته باشید. نتایج این فرآیند، دائمی نیستند و پس از مدتی به تمدید تزریق نیاز دارند. بنابراین، اگر پس از مدتی، احساس کردید که آثار ژل و فیلر دور چشم‌تان در حال محوشدن است، احتمالا زمان تمدید فیلر فرارسیده است. پس از چند بار تمدید تزریق، فواصل زمانی تزریق مجدد بیشتر خواهد شد و دیگر نیازی به مراجعه مداوم به پزشک نیست.

3. پیگیری و ارتباط با پزشک

در صورتی که با هر نوع علائم ناخواسته، مشکلات یا عوارض جانبی جدی مواجه شدید (التهاب، تورم غیرعادی، یا درد شدید)، فورا با پزشک خود تماس بگیرید. همچنین، زمان جلسات تجدید تزریق ژل زیر چشم را با پزشک خود هماهنگ کنید تا نتایج بهتری از تزریق بگیرید.

4. مراقبت‌های پس از تزریق ژل زیر چشم

برای دستیابی به بهترین نتایج و کاهش عوارض جانبی، دستورات و توصیه‌های پزشک خود را رعایت کنید. این دستورات شامل استفاده از محصولات مراقبت پوستی، مصرف داروها و تمام نکات ویژه‌ای است که پزشک با فرد مطرح می‌کند.

چه عواملی ما را مجبور به رعایت مراقبت‌ های بعد از تزریق ژل زیر چشم می‌کنند؟

به طور کلی، عواملی نظیر نداشتن خواب کافی یا خستگی عمومی، ممکن است به چشمان شما ظاهری پف‌کرده بدهد. همین موضوع، اغلب منجر به تیره‌شدن نواحی اطراف چشم می‌شود. یکی دیگر از دلایل احتمالی این مسئله، آلرژی است. اگر آلرژی دارید و مدام به چشم‌هایتان دست می‌زنید، ممکن است بعدها به سراغ تزریق ژل زیر چشم بروید و تن به مراقبت‌های بعد از تزریق ژل دور چشم بدهید.

قبل و بعد از تزریق فیلر و انجام مراقبت های بعد از تزریق ژل زیر چشم

مراقبت‌ های بعد از تزریق ژل زیر چشم: چه کسانی کاندید تزریق ژل زیر چشم هستند؟

شخصی مناسب فرآیند تزریق فیلر و مراقبت‌ های بعد از تزریق ژل زیر چشم است که:

  • از نظر ژنتیکی دارای تیرگی دور چشم مزمن باشد.
  • با افزایش سن، تیرگی اطراف چشم او افزایش یافته باشد.
  • پوست او به ترکیبات داخل فیلر، حساسیت نداشته باشد.
  • در ناحیه زیر چشم، گودی زیادی داشته باشد.

برعکس، افرادی که در ادامه راجع به آن‌ها توضیح می‌دهیم، کاندید مناسبی برای فیلر زیر چشم و مراقبت‌های بعد از تزریق ژل دور چشم نیستند:

  • به جای گودی‌ تیره زیر چشم، کیسه‌های پر و برآمده دارند.
  • بافت پوست نازک و شکننده دارند که «روشن» است (تیره نیست).
  • پوست تمام صورت‌شان افتادگی دارد و به جز زیر چشم، لازم است در نقاط دیگری از صورت نیز، فیلر تزریق کنند.

اگر در گذشته، ژل تزریق نکرده‌‌اید یا واکنش پوستی بدی به فرآیند تزریق فیلر داشته‌اید، حتما با یک متخصص پوست درباره تصمیم‌تان مشورت کنید. اقدام خودسرانه برای تزریق، مراقبت‌ های بعد از تزریق ژل زیر چشم را به شدت سخت و پیچیده خواهد کرد. چراکه درمان عوارض احتمالی، ممکن است خیلی دشوار باشد.

پیشنهاد مطالعه:
علت و درمان افتادگی پلک بعد از بوتاکس {4 نکته ضروری}

مراقبت‌ های بعد از تزریق ژل زیر چشم: مزایا و معایب فیلر دور چشم

جدولی که می‌بینید، مزایا و معایب تزریق ژل زیر چشم را بررسی می‌کند. دانستن این موارد، به نتیجه‌گیری بهتر فرد از تزریق فیلر زیر چشم کمک بسزایی خواهد کرد.

جدول مزایا و معایب تزریق ژل زیر چشم

مزایا

ظاهر صاف و جوان‌تر زیر چشم

ترمیم کیسه‌های تیره زیر چشم

افزایش اعتمادبه‌نفس

غیرتهاجمی‌بودن و بدون نیاز به بیهوشی

انطباق با ویژگی‌های طبیعی چشم و چهره

معیب

احتمال بروز عوارض جانبی نظیر قرمزی و تورم

نیاز به مراقبت‌ های بعد از تزریق ژل زیر چشم

نتایج موقتی و نیاز به تمدید تزریق

احتمال بروز عفونت در ناحیه تزریق

توجه داشته باشید که مزایا و معایب تزریق ژل زیر چشم ممکن است بر اساس نوع ژل، تکنیک تزریق، و تجربه پزشک متفاوت باشد. همچنین، تصمیم به تزریق ژل زیر چشم باید با مشورت پزشک انجام شود و انتظارات و وضعیت شخصی شما را در نظر بگیرد. پس از اتمام فرآیند، با رعایت مراقبت‌های بعد از تزریق ژل دور چشم و رعایت توصیه‌های پزشک، می‌توانید به بهترین نتیجه دست یابید.

مراقبت‌ های بعد از تزریق ژل زیر چشم مهم‌ترند یا مراقبت‌های قبل از آن؟

مراقبت‌های قبل از تزریق ژل زیر چشم، تقریبا به اندازه مراقبت‌های بعد از تزریق اهمیت دارند. بیایید مراقبت‌های بعد از تزریق ژل دور چشم را باهم مرور کنیم.

  • سعی کنید در 24 ساعت اول، از کانسیلر یا سایر لوازم آرایش چشم استفاده نکنید.
  • حداقل 24 تا 48 ساعت پس از تزریق، ناحیه تحت درمان را مالش ندهید.
  • در صورت امکان، از فعالیت بدنی شدید به مدت 24 تا 48 ساعت خودداری کنید. ورزش ممکن است تورم ناحیه تحت درمان را افزایش دهد.
  • به مدت 48 ساعت پس از درمان خودداری از مصرف الکل را در نظر بگیرید. نوشیدن می تواند تورم و کبودی را افزایش دهد.
  • از یک کیسه یخ برای کاهش تورم در ناحیه تزریق به مدت 5 تا 10 دقیقه استفاده کنید. این عمل را تا 48 ساعت اول تکرار کنید. گذاشتن و برداشتن یخ روی منطقه تزریق، کمک می‌کند تا سریع‌تر تورم را کاهش دهید.
  • از خوردن مشروبات الکلی و استعمال دخانیات، تا حداقل 1 هفته، خودداری کنید.

مواردی که خواندید، مراقبت‌ های بعد از تزریق ژل زیر چشم بودند. در ادامه، می‌خواهیم مراقبت‌های پیش از تزریق را بررسی کنیم.

قبل از تزریق ژل دور چشم، چه مراقبت‌هایی لازم است؟

برای دریافت لیست کاملی از دستورالعمل‌های پیش از تزریق ژل دور چشم، با پزشک خود مشورت کنید. اما توصیه‌های کلی آماده‌سازی برای این فرآیند عبارت است از:

  • از مصرف داروهای بدون نسخه که خون شما را رقیق می‌کنند مانند آسپرین، ایبوپروفن، روغن ماهی (مگر در صورت تجویز) خودداری کنید.
  • 24 تا 48 ساعت قبل از تزریق، از مصرف الکل و استعمال دخانیات خودداری کنید.
  • با صورت تمیز و بدون آرایش برای جلسه تزریق حاضر شوید.
  • مصرف برخی داروها به جلوگیری از کبودی و تورم پس از تزریق کمک می‌کنند (قبل از مصرف این داروها یا مکمل های OTC، با پزشک خود صحبت کنید)
  • کمپرس یخ به مدت 10 تا 20 دقیقه قبل از تزریق، به کاهش تورم و کبودی کمک می‌کنند.

نمونه دیگری از تزریق فیلر زیر چشم برای رفع گودی و سیاهی زیر چشم – مرکز تخصصی مهزیار

 

پیشنهاد مطالعه:
0 تا 100 مراقبت های بعد از فیلر بینی (بررسی سوالات رایج)

کلام آخر

مقاله‌ای که خواندید، تمام بایدها و نبایدهای مربوط به مراقبت‌ های بعد از تزریق ژل زیر چشم بود. گودرفتگی و کبودی‌های مزمن، کیسه‌های سیاه زیر چشم که به صورت ژنتیکی یا با افزایش سن به وجود می‌آیند، همگی با تزریق فیلر زیر چشم قابل درمان هستند. فیلرهای جدید که بر پایه هیالورونیک اسید ساخته شده‌اند، علاوه بر جوانسازی پوست، ساخت کلاژن و الاستین را در پوست تحریک می‌کنند و به پوست زیر چشم، شادابی دوباره می‌بخشند. بهترین فیلر، در حال حاضر، فیلر سوئیسی آلیاکسین است که با کمترین میزان ریسک و عوارض جانبی، در رقابت میان برندهای موجود، صدرنشین است.

در کلینیک زیبایی مهزیار ، طی جلسات مشاوره‌ای که بین فرد و متخصص صورت می‌گیرد، علاوه بر درنظرگرفتن زیبایی طبیعی صورت شما با تزریق فیلر آلیاکسین (Aliaxin) ، درباره مراقبت‌های بعد از تزریق ژل دور چشم نیز صحبت می‌شود. تمام این مراحل، با هدف جوانسازی و زیبایی مضاعف چهره شما انجام می‌گیرد. 

سوالات متداول

  • آیا می‌توانم بلافاصله پس از تزریق ژل زیر چشم آرایش کنم؟
    خیر، بهتر است حداقل 24 تا 48 ساعت پس از تزریق، از آرایش چشم خودداری کنید تا از عوارض جانبی جلوگیری شود.
  • آیا می‌توانم پس از تزریق ژل دور چشم، چشمم را با آب بشویم؟
    بله، معمولا شستن چشم با آب، اشکالی در روند تزریق به وجود نمی‌آورد. با این حال، از ورزش‌های شدید و تماس مستقیم با آب شور اجتناب کنید.
  • چقدر طول می‌کشد تا نتایج نهایی ظاهر شوند؟
    نتایج تزریق ژل زیر چشم ممکن است بلافاصله مشاهده شود، اما ظهور نتایج نهایی، معمولا از 1 تا چند هفته طول می‌کشد.
  • آیا می‌توانم از محصولات ضد چروک چشمی استفاده کنم؟
    بله، با توصیه پزشک می‌توانید از محصولات مراقبت پوست زیر چشم استفاده کنید، اما از مصرف محصولاتی که ممکن است واکنش منفی با ژل داشته باشند، خودداری کنید.
  • از کجا زمان تمدید تزریق ژل زیر چشم را بفهمم؟
    زمان تجدید تزریق ژل زیر چشم به نوع ژل و وضعیت شما بستگی دارد. معمولا پزشک شما تعیین می‌کند که فاصله زمانی بین جلسات تجدید تزریق باید چقدر باشد. برای حصول نتیجه بهتر، لازم است به دقت به توصیه‌های او عمل کنید.
0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار