Arabic | Persian | English

EN

AR

شناخت کامل معایب و مزایای فیلر زیر چشم + {5 سوال متداول}

انسان‌ها ذاتا زیبایی و جوانی  را دوست دارند. طی یک نظرسنجی که از افراد بالای 30 سال انجام شد، نتایج جالبی به‌دست آمده است. همه این افراد که از اقشار مختلف جامعه با درآمدهای متفاوت بودند، حاضر بودند برای زیبایی هزینه کنند، درصد زیادی از آن‌ها خدمات زیبایی مانند فیلر چشم، تزریق ژل لب، جوانسازی پوست و…. را انجام داده بودند؛ و درصد کمی هم برایشان سوال بود که پروفایلو صورت چیست؟ فیلر چیست و چه کاربردی دارد؟ و… . در این مقاله از بلاگ مهزیار قصد داریم شما را با فیلر زیر چشم و مزایای فیلر زیر چشم آشنا کنیم.

تزریق فیلر زیر چشم، درصورتی که توسط فرد متخصصی و با بررسی کامل سلامت پوست و صورت شما انجام شود، می‌تواند اثرات ویژه‌‌ای به روی جوانی و شادابی پوست شما بگذارد . حس بهتری نسبت به خودتان در شما ایجاد کند. کلینیک زیبایی مهزیار از بهترین برند موجود در ایران که برند آلیاکسین سوئیسی است برای تزریقات زیبایی استفاده می‌کند.

“نمونه‌ای از تزریق فیلر زیر چشم و نتیجه آن توسط متخصصین کلینیک زیبایی مهزیار”

 

فیلر چیست؟

با افزایش سن، چین و چروک و خطوطی در قسمت‌های مختلف صورت ظاهر می‌شوند. برخی عادت‌های روزمره نیز فرآیند ظهور این خطوط را سرعت می‌بخشند. فیلر یا همان ژل، موادی هستند که برای جوانسازی پوست استفاده می‌شوند. فیلر به وسیله سرنگ‌های بسیار ریز به بافت زیر پوست تزریق شده و با خاصیت پرکنندگی و حجم‌دهی خود سبب از بین رفتن چین و چروک می‌شود. فیلرها به دلیل سادگی تزریق، هزینه معقول و نداشتن درد و عوارض از محبوبیت زیادی برخوردار هستند.

فیلر زیر چشم چیست؟

اگر دنبال‌کننده اخبار و خدمات زیبایی باشید حتما درباره فیلر لب، فیلر زیرچشم، فیلر خط خنده و… شنیده‌اید. تزریق فیلر زیر چشم یکی از خدمات زیبایی و درمانی است که بسیاری از افراد، از آن برای پر کردن گودی زیر چشم خود استفاده می‌کنند. همانطور که می‌دانید دور چشم دارای پوستی نازک و لطیف است،  معمولا اولین خطوط صورت نیز در ناحیه دور چشم ایجاد می‌شود. تزریق فیلر زیر چشم سبب از بین رفتن چین و چروک، رفع تیرگی دور چشم، رفع گودی زیر چشم و… می‌شود. تزریق ژل زیر چشم در سنین کمتر که پوست دور چشم دارای خطوط بسیار کمی است، نیز به عنوان یک عامل پیشگیری از چین و چروک موثر است.

پیشنهاد مطالعه:
5 نشانه عفونت لب بعد از تزریق ژل لب {پیشگیری و روش تشخیص}

فیلر زیر چشم چیست

مزایای فیلر چشم و کاربرد فیلر چیست؟

خاصیت حجم دهی فیلر سبب شده است که کاربردهای زیادی در زیبایی داشته باشد به عنوان مثال تزریق فیلر زیر چشم که ژل زیر چشم نیز نامیده می‌شود، به منظور از بین بردن چین و چروک دور چشم، فیلر لب با هدف حجم دهی و اصلاح فرم لب، و فیلر خنده به منظور از بین بردن خطوط خنده استفاده می‌شود. به طور کلی کاربردهای فیلر به شرح زیر است:

  • استفاده از ژل پرکننده برای حجم دهی، برجسته کردن و افزایش حجم لب، چانه، وگونه ها
  • رفع چین و چروک هایی مانند خطوط پیشانی، رفع خط اخم ، خط خنده ،خطوط اطراف لب و بینی
  • اصلاح فرم بینی بدون جراحی
  • جوان سازی دست ها و افزایش حجم پشت دست ها

بررسی عوارض فیلر به صورت کلی

فیلرها عمدتا از مواد اسید هیالورونیک ساخته می‌شوند که به طور طبیعی در بافت بدن وجود دارد و کاملا بی‌ضرر و ایمن است. گاهی تزریق فیلر در برخی از نواحی صورت، موجب کمی التهاب می‌شود که پس از مدت کوتاهی از بین می‌رود و دائمی نیست. البته باید متذکر شویم که این التهاب هم در تعداد کمی از افراد ممکن است رخ دهد، به طور مثال کمترین التهاب مربوط به عوارض فیلر زیر چشم است ولی در تزریق فیلر لب ، معمولا لب‌ها تا سه روز کمی ملتهب هستند. پس اگر قصد تزریق فیلر زیر چشم را دارید و امکان استراحت و مرخصی ندارید، باید گفت که نگرانی شما بی‌مورد است.

زیرا تاکنون کسی به دلیل عوارض تزریق فیلر زیر چشم، مجبور به اخذ مرخصی کاری چند روزه نشده است و بسیاری از افراد، حتی همان روز در محل کار خود حاضر می‌شوند.

جدول عوارض و مزایای فیلر زیر چشم

مزایای فیلر زیر چشم رفع گودی زیر چشم

رفع سیاهی زیر چشم

بهبود جنس پوست و کمک به کلاژن‌سازی

دوره نقاهت ندارد

رفع چین و چروک

عوارض فیلر زیر چشم التهاب

قرمزی

حساس‌شدن پوست زیر چشم

 امروزه فیلرها با برندهای متفاوت موجود هستند که هر کدام ویژگی خاص خود را دارند. نمی‌توان یکی از آن‌ها را به عنوان بهترین برند فیلرزیر چشم معرفی کرد زیرا هر کدام دارای ویژگی‌هایی هستند که آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند. اما مهم است که از بین برندهای موجود در ایران، کدام برند بهترین کیفیت را دارد و البته در دسترس است که شما بتوانید از آن استفاده کنید. مانند آلیاکسین (Aliaxin) که هماطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم از مزایای فیلر زیر چشم مهزیار این است که از بهترین برند در ایران استفاده می‌کند.

فیلرها را می‌توان بر اساس سه عامل مدت زمان ماندگاری، نحوه اثرگذاری و مواد موجود در آن، دسته‌بندی کرد.

پیشنهاد مطالعه:
آشنایی با خطوط پنجه کلاغی[پاسخ به 5 سوال مهم + بهترین درمان]

فیلرها بر اساس مدت زمان ماندگاری، به انواع زیر تقسیم می‌شوند:

  • فیلرها با ماندگاری کوتاه مدت: مدت زمان ماندگاری این نوع از فیلر با توجه به شرایط پوست، بین 4 تا 6 ماه است.
  • فیلرها با ماندگاری طولانی مدت: این فیلرها برای 6 تا 12 ماه ماندگاری دارند.
  • فیلرهای نیمه دائمی: مدت زمان ماندگاری این نوع فیلر، بین یک تا دو سال است.
  • فیلر‌های دائمی: هرچند که ماندگاری این فیلرها دائمی است، اما تزریق آن‌ها توصیه نمی‌شود. اگر برای بار اول است که قصد تزریق فیلر را دارید، بهتر است از فیلر با ماندگاری کوتاه استفاده کنید.، به خصوص برای تزریق فیلر لب؛ زیرا اگر از نتیجه کار راضی نباشید، بازگشت پذیر است. در تزریق فیلر زیر چشم نیز نوع دائمی توصیه نمی‌شود، زیرا چهره هرسال دچار تغییراتی می‌شود، پس بهتر است تزریق به صورت سالانه و متناسب با تغییرات چهره انجام شود.

عوارض فیلر

فیلرها بر اساس نحوه اثرگذاری، به انواع زیر تقسیم می‌شوند:

  1. فیلرهای حجم دهنده
    این نوع از فیلرها جایگزین حجم از دست رفته در نواحی مختلف صورت و بدن می‌شوند. معمولا برای تزریق ژل گونه و تزریق ژل لب از این نوع فیلرها استفاده می‌شود که خاصیت حجم دهندگی دارند و مانند یک اسفنج آب را به خود جذب می‌کنند.
  2. فیلرهای محرک
    فیلرهای محرک سبب تحریک بدن برای کلاژن سازی می‌شوند. نتایج این نوع از فیلر برای چروک زیر چشم، بعد از دوهفته قابل مشاهده است. برای جوانسازی صورت، پروفایلو و پروفایلو صورت از این نوع استفاده می‌شود که ظاهر آن بسیار طبیعی است.

 

عوارض فیلر

مراقبت های لازم برای نمایان شدن مزایای فیلر زیر چشم

همان‌طور که گفته شد، بسیاری از افراد بعد از تزریق فیلر زیر چشم به کارهای روزمره خود می‌پردازند. اما اگر احیانا با ورم بعد از تزریق فیلر زیر چشم مواجه شدید یا اگر نگران هستید، برای پیشگیری از ورم و التهاب، مراقبت‌های زیر را انجام دهید.

  • استفاده از کمپرس سرد بعد از تزریق جهت جلوگیری و کاهش کبودی و ورم
  • خودداری از دست زدن و ماساژ نواحی تزریق فیلر تا 24 ساعت
  • مصرف منظم داروهای تجویز شده توسط پزشک و خودداری از مصرف هر گونه دارو، اعم از ویتامین‌ها و مسکن‌ها بدون هماهنگی با پزشک
  • طاق باز خوابیدن در ۴۸ ساعت اول بعد از تزریق فیلر
  • خودداری از روش‌های پاکسازی پوست، مثل میکرودرم در ۱۴ روز اول
  • خودداری از انجام فعالیت و ورزش‌های سنگین در ۴۸ ساعت اول
  • عدم مراجعه به کلینیک دندانپزشکی تا ۲ هفته بعد از تزریق

تکرار پروسه تزریق فیلر هر ۶ ماه یکبار، برای ماندگاری و بروز نتایج مثبت بیشتر توصیه می‌شود.

پیشنهاد مطالعه:
3 روش پرکاربرد برای کنترل "ورم بعد از تزریق پروفایلو"

هزینه تزریق فیلر زیر چشم

نعیین هزینه فیلر زیر چشم در کلینیک مهزیار بستگی به میزان (بر حسب سی سی ) فیلر مورد نیاز برای هدفی هست که شما دارید. مثلا بسته به این که 2 سی سی یا 3 سی سی یا هر عدد دیگری فیلر مورد استفاده قرار بگیرد، این هزینه می‌تواند فرق داشته باشد. قیمت فیلر آلیاکسین در کلینیک مهزیار مشخص است و اینکه برای بینی، لب، زیر چشم یا زاویه سازی صورت قصد تزریق دارید فرقی ایجاد نمی‌کند. اما این که چه مقدار استفاده شود و همچنین تکنیک جراحی مورد استفاده توسط متخصص، در قیمت موثر است.

برای آگاهی از هزینه دقیق بهتر است در جلسه مشاوره، پزشک صورت شما را ببیند تا این موارد تعیین شود.

کلام آخر

همانطور که خواندید، تزریق فیلر یکی از روش‌های جوانسازی صورت است که امروزه به دلیل نداشتن عوارض، سادگی، نداشتن دوره نقاهت و نتایج خوب با اثرگذاری بالا به شدت مورد استقبال قرار گرفته است. از طرفی تنوع فیلرهای موجود سبب شده است تا افراد با هر درآمدی بتوانند از این روش زیبایی و جوانسازی استفاده کنند.مزایای فیلر زیر چشم به قدری زیاد است که با تزریق آن می‌توانید به روزهای پیری و میانسالی خاتمه دهید و دوباره جوان شوید و جوان بمانید.

سوالات متداول

۱. آیا تزریق فیلر هیالورونیک اسید زیر چشم مزایایی دارد؟
بله، تزریق فیلر هیالورونیک اسید زیر چشم می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد. مهمترین آن شادابی، جوانی، رفع چروک و گودی زیر چشم است.

۲. چه مواردی در پوست زیر چشم با تزریق فیلر هیالورونیک اسید برطرف می‌شود؟
تزریق فیلر هیالورونیک اسید زیر چشم می‌تواند باعث کاهش خطوط و چین و چروک پوست زیر چشم شود. همچنین، می‌تواند باعث جوان‌سازی و شادابی پوست شود.

۳. آیا تزریق فیلر هیالورونیک اسید زیر چشم درد دارد؟
تزریق فیلر هیالورونیک اسید زیر چشم ممکن است باعث درد و سوزش موقت شود، اما این درد قابل تحمل است و به طور عمومی در عرض چند روز بهبود می‌یابد.

۴. آیا تزریق فیلر هیالورونیک اسید زیر چشم می‌تواند عوارض جانبی داشته باشد؟
بله، تزریق فیلر هیالورونیک اسید زیر چشم ممکن است باعث عوارض جانبی مانند برآمدگی، تورم، خارش و قرمزی شود. اما این عوارض در عرض چند روز بهبود می‌یابد. البته بسیار مهم است که در چه مرکزی و توسط چه فردی فیلر تزریق شود.

۵. چه مدت زمان لازم است تا نتایج تزریق فیلر هیالورونیک اسید زیر چشم قابل مشاهده باشد؟
نتایج تزریق فیلر هیالورونیک اسید زیر چشم به طور عمومی در عرض چند روز قابل مشاهده هستند و به طور کامل در عرض چند هفته به ثبات خود می‌رسند.

0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار