Arabic | Persian | English

EN

AR

تزریق فیلر شقیقه چیست؟[6 نکته مراقبتی مهم]

برای داشتن چهره‌ای شاداب و جوان، نباید اهمیت شقیقه‌ها را نادیده بگیرید. با گذشت زمان، شقیقه‌ها کمی گود می‌شوند و این ممکن است بر جذابیت ظاهری شما تاثیر منفی بگذارد. اما با استفاده از تزریق فیلر شقیقه، می‌توانید این مشکل را برطرف کرده و شادابی و طراوت را در این نواحی از صورت بهبود بخشید. تزریق فیلر شقیقه با کمترین عوارض جانبی و کمترین میزان ریسک، بهترین نتایج را برای شما به ارمغان می‌آورد. ماندگاری فیلر 6 الی 12 ماه است. در این مقاله از بلاگ مهزیار قصد داریم شما را با مزایا، نحوه انجام و مراحل انجام تزریق فیلر شقیقه آشنا کنیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

قبل و بعد از تزریق فیلر شقیقه

تزریق فیلر شقیقه چیست؟

تزریق فیلر شقیقه یک روش کاملا ایمن و موثر برای رفع گودی‌های ایجاد شده در این منطقه است. گودی‌های شقیقه‌ها معمولا با گذر زمان و افزایش سن به وجود می‌آیند که می‌تواند طراوت و جوانی آن منطقه را کاهش دهد. تزریق فیلر شقیقه می‌تواند به شما کمک کند این مشکل را بهبود بخشیده و زیبایی طبیعی پوست را حفظ کنید.

مواد استفاده شده در فیلرها ممکن است از انواع مختلفی باشد، از جمله مواد طبیعی و مصنوعی. یکی از مواد رایج در فیلرهای پوستی، اسید هیالورونیک (HA) است. این اسید یک ماده طبیعی است که در پوست ما وجود دارد و نقش مهمی در حفظ آب و حجم پوست دارد.

نحوه صحیح تزریق فیلر شقیقه

قبل از تزریق فیلر شقیقه، پزشک بهترین نوع فیلر را برای شما انتخاب کرده و مقدار مناسبی را برای تزریق تعیین می‌کند. سپس مقداری بی‌حسی موضعی به شما داده می‌شود تا روی لب خود بگذارید و هنگام تزریق هیچ دردی حس نکنید. برخی از مواد فیلر حاوی بی‌حسی هسنتد که در این صورت احتیاجی به بی‌حسی وضعی نیست.

مراقبت‌های قبل از تزریق فیلر شقیقه

توجه به نکات و مراقبت‌های توصیه شده قبل از انجام فرایند تزریق فیلر شقیقه برای داشتن بهترین نتیجه الزامی است. در ادامه به برخی از نکات مراقبتی مهم در روزهای قبل از تزریق فیلر اشاره می‌کنیم:

  1. برای جلوگیری از ایجاد کبودی‌های وسیع و یا خونریزی‌های احتمالی حین و پس از تزریق فیلر، مصرف هرگونه مسکن‌ و رقیق کننده‌های خون نظیر آسپرین را یک هفته قبل از انجام تزریق ژل (تحت نظر پزشکتان) قطع کنید.
  2. در صورت ابتلا به بیماری‌های ویروسی مختلف در روزهای منتهی به انجام تزریق فیلر، به پزشک خود اطلاع دهید و درمان‌های مخصوص ویروس‌ها را دریافت کنید.
  3. استفاده از هرگونه مواد جوان کننده پوست نظیر کرم‌ها و یا لوسیون‌های جوان کننده و جلوگیری کننده از پیری پوست را در روزهای منتهی به انجام تزریق فیلر قطع کنید.
  4. دو هفته قبل از انجام تزریق فیلر برای هیچ گونه عمل جراحی نظیر جراحی‌های دندان، تاتو و دیگر موارد این چنینی اقدام نکنید.
  5. در هفته منتهی به فرایند تزریق فیلر از هرگونه درمان پوستی نظیر عکس­برداری با اشعه، انواع لیزرها و یا سایر اقدامات شیمیایی روی پوست خودداری کنید.
پیشنهاد مطالعه:
همه چیز درباره درمان خطوط پیشانی+[7 عامل ایجاد چروک پیشانی]

مراحل تزریق فیلر شقیقه

هنگام انجام تزریق ژل در شقیقه، ابتدا پزشک ناحیه مورد نظر را بررسی و معاینه می‌کند. حتما از سوابق پزشکی یا داروهایی که مصرف می‌کنید، پزشک را مطلع کنید. پس از تکمیل معاینات اولیه و بررسی میزان فرورفتگی یا چین و چروک و نیاز به فیلر برای تزریق، مراحل مختلف انجام می‌شود که به شرح زیر است:

  1. ناحیه شقیقه‌ها با استفاده از محلول‌های پاک‌کننده و الکل به دقت تمیز می‌شود تا هیچ گونه اثری از آرایش و باکتری روی پوست باقی نماند.
  2.  برای کاهش درد ناشی از تزریق، از بی‌حسی موضعی یا لیدوکائین برای نواحی که ژل تزریق می‌شود، استفاده می‌شود.
  3. پزشک یک سرنگ استریل حاوی مقدار معینی فیلر آماده می‌کند و سپس آرام‌آرام سرنگ را وارد ناحیه شقیقه می‌کند؛ سپس فیلر را به آرامی زیر پوست در شقیقه تخلیه می‌کند.
  4. در نهایت، سرنگ از ناحیه شقیقه خارج و محل از هر گونه نشتی یا خون پاک می‌شود.

مزایای تزریق فیلر شقیقه

تزریق فیلر به شقیقه مزایای زیادی دارد. یکی از مزایای آن زیباسازی و شادابی صورت شما است. از سایر مزایای فیلر در شقیقه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اصلاح ساختار صورت

تزریق فیلر به شقیقه می‌تواند به تصحیح ساختار صورت کمک کند. چین و چروک‌های شقیقه‌ها می‌توانند ظاهر ساختار صورت را تغییر دهند و باعث پیری زودرس و ناخوشایند آن شوند. تزریق فیلر شقیقه به صورت باعث زاویه‌سازی صورت می‌شود که زیبایی برای شما به ارمغان می‌آورد.

  • افزایش رطوبت‌رسانی به پوست

تزریق فیلر به شقیقه می‌تواند باعث افزایش رطوبت و آب‌رسانی به پوست شود. پوستی که به رطوبت کافی دسترسی ندارد، کیفیت آن کاهش می‌یابد و قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. با این روش، پوست نه ‌تنها لطیف و شاداب می‌شود، بلکه از خشکی و خستگی جلوگیری می‌شود.

  • روشی غیر تهاجمی

روش جراحی شقیقه با نخ دقیقا کارکردی شبیه به فیلر شقیقه دارد. اما این روش تهاجمی است و ریسک زیادی دارد. در عوض تزریق فیلر به شقیقه یک روش غیر تهاجمی است که بدون نیاز به جراحی انجام می‌شود. این روش بدون عوارض جانبی و بدون نیاز به گذراندن دوره نقاهت است و می‌تواند برای افرادی که از جراحی‌های تهاجمی می‌ترسند، یک گزینه ایده‌آل باشد. فیلر شقیقه نسبت به جراحی شقیقه با نخ یک انتخاب اقتصادی‌تر و کم‌ریسک‌تر است.

معایب تزریق فیلر شقیقه

با توجه به این که تزریق فیلر یک روش ایمن و موثر در درمان زیبایی است، اما باید به برخی عوارض شایع و معمول که ممکن است پس از انجام این روش رخ دهد، توجه داشت.

پیشنهاد مطالعه:
همه چیز درباره افزایش ماندگاری بوتاکس + { 5 سوال متداول)

مزایا و معایب تزریق فیلر شقیقه

معایب کبودی و تورم: پس از چند روز از بین می‌روند اما ماساژ صحیح توسط پزشک می‌تواند در بهبود آنها کمک کند.

عدم تقارن: در صورت مشاهده عدم تقارن مجدد به پزشک خود مراجعه کنید.

جمع شدن در یک نقطه: حتما به پزشک خود مراجعه کنید تا با ماساژ صحیح این مشکل رفع شود.

حساسیت یا آلرژِی به مواد: مراجعه به پزشک مربوطه الزامی است.

مزایا اصلاح ساختار صورت

جوانسازی و آبرسانی پوست

روشی غیرتهاجمی و بدون ریسک

تزریق فیلر شقیقه مناسب چه کسانی است؟

تزریق فیلر به شقیقه برای کسانی مناسب است که به دنبال رفع فرو رفتگی، چین و چروک پوست در این ناحیه به دلیل پیری هستند. افرادی که شرایط زیر در آن‌ها مشاهده می‌شود، می‌توانند از این روش برای زیباسازی صورت خود استفاده کنند:

  • افرادی که می‌خواهند انتهای ابروهایشان را به صورت طبیعی‌تر و کشیده‌تری شکل دهند، اما نیازی به لیفتینگ کامل صورت ندارند.
  • افرادی که از خطوط اطراف چشم و انتهای ابروهایشان رنج می‌برند و این خطوط ظاهر آن‌ها را ناخوشایند می‌کند.
  • کسانی که با افتادگی پلک و ابرو مواجه هستند و می‌خواهند این نواقص را بهبود بخشند.
  • افراد بالای ۲۲ سال که نیاز به اصلاحات زیبایی در ناحیه شقیقه‌های خود دارند.

با این وجود، قبل از استفاده از هر نوع روش زیبایی مانند تزریق فیلر، مهم است که با پزشک خود مشورت کنید و او را از وضعیت و نیازهای خود آگاه سازید.

تزریق فیلر شقیقه برای چه کسانی مناسب نیست؟

باید توجه داشته باشید که تزریق فیلر ممکن است برای برخی افراد مناسب نباشد و حتی ممکن است اثرات جبران ناپذیری برای آنها داشته باشد. در واقع، تزریق فیلر را نمی‌توان به طور عمومی برای همه افراد توصیه کرد. این روش برای برخی افراد غیرقابل استفاده است. در زیر مواردی که نباید از تزریق فیلر استفاده کرد را بررسی می‌کنیم:

  1. افرادی که دارای انواع بیماری‌های پوستی هستند.
  2. خانم‌های باردار یا شیرده.
  3. افرادی که نسبت به انواع ترکیبات و مواد فیلر آلرژی دارند.
  4. افرادی که دارای سابقه بیماری‌های خود ایمنی مانند آسم هستند.
  5. افرادی که به بیماری‌های خودایمنی مثل روماتیسم، لوپوس، و سندروم نفروتیک دچارند.
  6. افراد مبتلا به بیماری دیابت.
  7. نوجوانان زیر ۱۸ سال.
  8. افرادی که داروهایی مثل وارفارین یا آسپرین مصرف می‌کنند.
  9. افرادی که دارای بیماری‌های قلبی هستند و داروهای مختلفی مصرف می‌کنند.
  10. افرادی که دچار عفونت‌های پوستی باکتریایی یا تبخال هستند.

مراقبت‌های بعد از تزریق فیلر شقیقه

  1. استفاده نکردن از داروهای رقیق کننده خون به مدت دو هفته
  2. نخوردن نوشیدنی‌‎های الکلی به مدت دو هفته
  3. فشار نیاوردن به محل تزریق
  4. شستن صورت با یک شوینده ملایم
  5. استفاده از کمپرس یخ برای برطرف کردن التهاب و ورم شقیقه
  6. مصرف زیاد آب برای ماندگاری بیشتر فیلر
پیشنهاد مطالعه:
مراقبت های بعد از تزریق ژل + [4 فاکتور مهم]

معمولا اولین نکته یا سوالی که برای شما و افرادی که قصد انجام تزریق فیلر در ناحیه شقیقه را دارند، پیش می‌آید این است که ماندگاری فیلر در شقیقه چه مدت خواهد بود. قبل از هر چیزی باید بدانید که تاثیر و نتیجه اولیه تزریق ژل در شقیقه بلافاصله بعد از انجام کار مشهود خواهد بود. اما نتایج نهایی و کامل آن بعد از گذشت دو هفته بعد از تزریق نمایان می‌شود. اما مهم‌ترین نکته‌ای که در رابطه با تزریق فیلر وجود دارد و بسیار حائز اهمیت خواهد بود، ماندگاری آن است.

در حقیقت، نتایج پس از تزریق فیلر در شقیقه‌ها دائمی نیستند و باید بدانید که این کار باید در بازه زمانی مشخصی تکرار شود و به نوعی تزریق ژل را تمدید کنید. لازم به ذکر است که این بازه زمانی برای تمدید فیلر به عوامل متعددی بستگی دارد. می‌توان گفت آثار و ماندگاری فیلر در شقیقه از ۶ تا ۱۲ ماه خواهد بود.

سخن پایانی

تزریق فیلر شقیقه یک روش غیر تهاجمی و ایمن است که برای جوان سازی و شادابی صورت به کار می‌رود. ماندگاری فیلر در شقیقه، با انجام مراقبت‎های گفته شده، 6 تا 12 ماه است. بعد از آن نیاز به ترمیم دارد. فیلر درد آنچنانی ندارد و یک روش بسیار کم درد و ایمن برای شما است. با این روش می‌توانید صورتی زیبا و شاداب به خود هدیه کنید. در این مقاله از بلاگ مهزیار با تزریق فیلر شقیقه آشنا شدید. اگر به دنبال مرکزی هستید که سلامت شما را در اولویت قرار دهد و به صورت طبیعی فیلر شقیقه را انجام دهند، مهزیار برای شما بهترین گزینه است.

مهزیار از معتبرترین مراکز ارائه‌دهنده خدمات زیبایی است که در تمام خدمات تزریق فیلر خود اعم از تزریق ژل لب، تزریق فیلر گونه، تزریق فیلر چانه، زاویه سازی صورت و… از بهترین برند فیلر موجود در ایران استفاده می‌کند. مهزیار اولویت را سلامتی و زیبایی طبیعی افراد قرار می‌دهد به همین علت از برند آلیاکسین سوئیسی که از بهترین برندها یجهانی فیلر است استفاده می‌کند.

سوالات متداول

1. ماندگاری تزریق فیلر شقیقه چقدر است؟
6 تا 12 ماه.

2. آیا تزریق فیلر به شقیقه دردناک است؟
این روش یک روش غیرتهاجمی خواهد بود و با تزریق بی‌حسی موضعی شما هیچگونه دردی را احساس نمی‌کنید.

3. آیا تزریق فیلر به شقیقه خطرناک است؟
تزریق فیلر شقیقه یک روش غیر تهاجمی است و عوارض خاصی ندارد. اما کبودی، تورم و خون‌ریزی بسیار جزئی از عوارض تزریق فیلر شقیقه است که پس از چند روز از بین می‌رود.

4. آیا تزریق فیلر به شقیقه صورت را لیفت به بالا می‌کند؟
بله. تاثیر زیادی بر لیفت چشم و ابرو دارد.  چهره شما در فیلر شقیقه کاملا لیفت به سمت بالا می‌شود و صورت شما کشیده‌تر و جوان‌تر به نظر می‌رسد.

0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار