Arabic | Persian | English

EN

AR

تزریق ژل: معرفی کامل + (کاربردها و 5 نکته مهم)

امروزه، معیارهای متفاوتی برای زیبایی وجود دارند که رسیدن به آنها ممکن است بسیار زمان‌بر یا حتی در برخی مواقع، غیر ممکن باشد! اما تزریق ژل، کار را برای شما آسان می‌کند. این روش، یک راهکار عالی برای زاویه‌سازی فک و صورت، پر کردن گودی‌های زیر چشم، حجیم‌کردن گونه‌ها و لب‌ها و… محسوب می‌شود. با تزریق ژل می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به معیارهای ایده‌آل برای چهره و بدن خود دست پیدا کنید. کاربردها و نکات فراوانی در مورد تزریق ژل وجود دارند که شما از آنها بی‌خبرید، با ما همراه باشید تا هر آنچه باید را درمورد این عمل زیبایی مطالعه کنید.

تزریق ژل چیست؟

به مرور زمان، پوست صورت شادابی خود را از دست می‌دهد، افتاده و لاغر می‌شود و دیگر با هیچ روشی به سرزندگی سابق خود برنمی‌گردد! از آن گذشته، بسیاری از افراد برای رسیدن به معیارهای زیبایی به روش‌های مختلف روی می‌آورند. این درحالی است که تزریق ژل تمام این مشکلات را برطرف می‌کند.

در این روش، با تزریق ژل به نقاط مورد نظر صورت یا بدن خود، می‌توانید به اهداف مختلف برسید. برای مثال، با تزریق ژل گونه، علاوه‌بر حجیم‌شدن صورت و از بین‌رفتن حالت استخوانی، چین و چروک‌های ریز از بین می‌روند. همچنین، با این روش می‌توان تقارن را در دو طرف صورت برقرار کرد. بنابراین، تزریق ژل می‌تواند به‌طور همزمان چندین مشکل را مورد هدف قرار بگیرد.

نحوه تزریق ژل به چانه 

5 نکته مهم درمورد تزریق ژل 

اگر می‌خواهید برای تزریق ژل اقدام کنید، حتما نکاتی که درادامه آورده‌ایم را جدی بگیرید:

1. در جای نامعتبر ژل تزریق نکنید!

توجه داشته باشید که تزریق ژل به‌طور کلی عوارض کمی دارد، اما در صورتی که از یک کلینیک یا پزشک نامعتبر برای تزریق ژل استفاده کنید، ماجرا عوض می‌شود. در این صورت احتمال بروز هرگونه عوارض وجود خواهد داشت. در شدیدترین حالت درمورد استفاده از ژل‌های بی‌کیفیت یا عدم استفاده از افراد حرفه‌ای در این زمینه، ممکن است ژل تزریق‌شده عفونت کرده و آبسه کند. به این شرایط “ترکیدن ژل” گفته می‌شود که به‌صورت نادر، در مورد ژل‌های بی‌کیفیت اتفاق می‌افتد. 

2. اگر آلرژی دارید، ژل تزریق نکنید!

در صورتی که به بسیاری از مواد آلرژی دارید، حتما پیش از هرگونه اقدام به پزشک خود اطلاع دهید. برخی از ژل‌ها شامل موادی هستند که حساسیت ایجاد می‌کنند. برای مثال، اسید هیالورونیک منجر به ایجاد خارش و تورم می‌شود. البته، در برخی مواقع واکنش‌های شدیدتر ایجاد می‌شوند، همین دلیل است که باید با پزشک خود در مورد موادی که به آنها آلرژی دارید، صحبت کنید. 

پیشنهاد مطالعه:
فرم دهی لب: {مقایسه 5 روش و معرفی بهترین تکنیک}

3. حتما با پزشک خود مشورت کنید!

اگر می‌خواهید نتایج تزریق ژل همانی که می‌خواهید باشد، حتما پیش از اقدام نهایی با پزشک خود در مورد انتظاراتی که دارید صحبت کنید. پزشک شما باید با درنظر گرفتن علاقه و نیاز شما، بهترین نتیجه را برای شما حاصل کند. 

4. از ژل‌های موقت استفاده کنید.

بهتر است افرادی که می‌خواهند تزریق ژل انجام دهند، از تزریق ژل دائمی صرف نظر کنند. بهترین انتخاب برای این افراد، ژل‌های موقت هستند که در نهایتا 1 سال باقی می‌مانند. در این صورت، اگر از اقدام خود ناراضی باشید فقط کافیست که یک سال یا حتی کمتر پای تصمیم خود بمانید! اما درصورت رضایت کامل، به‌دلیل طبیعی بودن نتایج حاصل شده از ژل‌های موقت، بدون شک دوباره برای تمدید آنها اقدام خواهید کرد.  

5. اگر ناراضی هستید، تزریق آنزیم راه‌حل مناسب شماست!

اگر از نتایج حاصل شده راضی نیستید، برخی از ژل‌ها را می‌توانید با تزریق آنزیم از بین ببرید. ژل‌های حاوی هیالورونیک اسید، از این قبیل هستند. البته، بهتر است که در صورت عدم رضایت تا زمان از بین رفتن آثار ژل صبر کنید. زیرا تزریق آنزیم می‌تواند کمی دردناک باشد. اما درصورتی‌که در ناحیه تحت درمان، عفونت، تورم یا بافت نامنظم شکل گرفته است، می‌توان با تزریق آنزیم به این مشکلات پایان داد.

تزریق فیلر لب

انواع ژل و کاربردهای آنها

در تزریق ژل از انواع مختلفی از مواد استفاده می‌شود که درادامه آنها را بررسی می‌کنیم:

اسید هیالورونیک (HA)

اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی است که در بدن وجود دارد، اما مانند کلاژن با افزایش سن تولید آن در بدن کاهش پیدا می‌کند. این ماده برای حفظ چربی و رطوبت پوست بسیار مفید است. درصورت استفاده از ژل اسید هیالورونیک در تزریق ژل، ماندگاری آن از 6 تا 12 ماه متفاوت خواهد بود. علت آن هم این است که به‌دلیل طبیعیودن این ماده، به مرور زمان، بدن آن را جذب می‌کند.

 از این ماده می‌توان برای تزریق در نواحی زیر استفاده کرد:

  • گونه
  •  اطراف چشم
  •  خط لبخند
  •  خط بین ابروها
  • چروک‌های افقی پیشانی 

کلسیم هیدروکسی لاپاتیت (CaHA)

کلسیم هیدروکسی لاپاتیت هم مانند گزینه قبلی یک ماده طبیعی موجود در بدن است. این ماده شامل ذرات میکروسکوپی می‌شود که بیشتر در استخوان‌ها وجود دارند. ژل این ماده نسبت به اسید هیالورونیک غلظت بیشتری دارد. با استفاده از این ژل می‌توانید تا تقریبا یک سال از ماندگاری آن بهره ببرید. از جمله نکات مثبت آن می‌توان به این موضوع اشاره کرد که ماده کلسیم هیدروکسی لاپاتیت به تولید کلاژن طبیعی در پوست هم کمک می‌کند. بنابراین، از این ماده معمولا در نواحی که شامل چین و چروک‌ها و خطوط عمیق هستند، استفاده می‌شود. 

به‌طور کلی کاربردهای این ژل به شرح زیر است:

  • حجیم کردن گونه‌ها
  • افزایش حجم نواحی فرورفته 
  • از بین بردن چین و چروک‌های متوسط مانند خط اخم یا چروک‌های روی بینی 
پیشنهاد مطالعه:
شرح کامل مزایای پروفایلو + [ 2 ویدئو تزریق پروفایلو]

پلی ال لاکتیک اسید (PLLA)

برخلاف گزینه‌های قبلی که بیان کردیم، پلی ال لاکتیک اسید (PLLA) ماده‌ای مصنوعی است، اما این ماده هیچگونه آسیبی برای بدن ایجاد نمی‌کند. درواقع، از این ماده به‌عنوان محرک کلاژن در بدن یاد می‌شود. این ماده زیست تخریب‌پذیر، پس از تزریق ژل از بین می‌رود، اما نتایج آنها تا نزدیک به دو سال ماندگار خواهد بود. از این ماده برای موارد زیر استفاده می‌شود:

  • از بین بردن خط خنده
  • حجیم کردن لب‌ها 
  • از بین بردن چین و چروک‌های عمیق

پلی متیل متاکریلات (PMMA)

پلی متیل متاکریلات (PMMA) هم یک ماده مصنوعی است که در دسته ژل‌های دائمی قرار می‌گیرد. این ماده کاملا با محیط سازگاری دارد. درواقع پلی متیل متاکریلات (PMMA) مانند یک توپ کوچک شامل کلاژن است، به همین دلیل می‌تواند برای همیشه در ناحیه مورد نظر قرار بگیرد. 

از چه نوع ژل برای تزریق استفاده کنیم؟

در بین گزینه‌هایی که برای تزریق ژل معرفی کردیم، گزینه اول، ژل هیالورونیک به‌دلیل طبیعی بودن می‌تواند بهترین انتخاب باشد. این ژل به‌طور طبیعی در بدن وجود دارد، به عبارت دیگر، با استفاده از این ژل درصورتی که از آن رضایت نداشته باشید، به‌طور خودکارجذب خواهد شد. همچنین، خاصیت جوانسازی این ژل شما را حیرت‌زده خواهد کرد.  

در چه مواقعی از ژل استفاده می‌شود؟

 به‌طور کلی، زمانی که به حجیم‌شدن یک ناحیه خاص یا از بین‌بردن چین و چروک‌های عمیق نیاز داریم، بهترین راه ‌چاره تزریق ژل است. اما این تفسیر یک کاربرد بسیار کلی از این روش محسوب می‌شود، بیایید یک نگاه دقیق به کاربرد انواع ژل در ناحیه صورت داشته باشیم:

تزریق ژل لب 

بهترین روش برای حجیم‌سازی لب‌ها، تزریق ژل لب است که معمولا در آن از ژل‌های حاوی اسید هیالورونیک استفاده می‌شود. همانطور که پیش‌تر گفتیم، پس از تزریق این ماده، لب‌ها تا 6 ماه کاملا حجیم باقی می‌مانند. اما پس از گذشت این مدت لازم است که دوباره برای تزریق ژل لب اقدام کنید. 

جالب است بدانید که روش‌های مختلفی برای تزریق ژل لب وجود دارد. شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود و نیاز چهره‌تان، از بین مدل‌های مختلف مانند ژل لب روسی، ژل لب عروسکی، ژل لب قلوه‌ای و…، گزینه مورد علاقه خود را انتخاب کنید. برای انتخاب بهترین مدل می‌توانید با پزشک خود مشورت کنید. 

تزریق ژل گونه 

معمولا افرادی که گونه‌های برجسته یا فرورفته‌ای دارند، به این روش روی می‌آورند. همچنین، این روش برای لیفت گونه‌ها و از بین بردن حالت افتاده آنها بسیار مفید است. با تزریق ژل در این ناحیه، چین و چروک‌های این قسمت هم از بین می‌روند. 

تزریق ژل زیر چشم

تقریبا می‌توان گفت که تنها روش قطعی برای از بین بردن تیرگی و گودی زیر چشم، تزریق ژل است. با تزریق ژل زیر چشم، ناحیه گودرفته پر شده و در اثر حجیم‌شدن، تیرگی آن هم از بین می‌رود. با پرشدن گودی زیر چشم، خطوط این ناحیه هم از بین می‌رود. همچنین، این روش برای لیفت چشم‌ها هم کاربرد دارد. 

پیشنهاد مطالعه:
آیا "انواع فیلر لب" را می‌شناسید؟(معرفی 4 مدل پرطرفدار)

تزریق ژل چانه 

توجه داشته باشید که چانه نقش مهمی در زاویه سازی صورت شما دارد. افرادی که چانه کوچکی دارند می‌توانند با تزریق ژل در این قسمت، به صورت خود زاویه داده و شکلی قلبی در آن ایجاد کنند. لازم به ذکر نیست که این روش برای افراد دارای چانه بلند پیشنهاد نمی‌شود. 

ژل بینی 

برای رفع نقص‌های بینی قطعا لازم نیست که زیر تیغ جراحی بروید! در برخی مواقع با یک تزریق ساده می‌توانید بینی ایده‌آل خود را داشته باشید. از تزریق فیلر بینی می‌توان برای از بین بردن برجستگی بینی، رفع نامتقارن‌بودن دو طرف آن و از بین بردن افتادگی بینی استفاده کرد. البته، این روش برای افرادی که بینی گوشتی دارند، یا افرادی که نواقص چشمگیری در این قسمت دارند پیشنهاد نمی‌شود. 

ماندگاری تزریق ژل چقدر است؟

به‌طور کلی، ماندگاری ژل به موارد مختلف مانند برند ژل، ناحیه تحت درمان و ویژگی‌های پوست مراجعه کننده بستگی دارد. کوتاه‌ترین زمان ماندگاری به ژل هیالورونیک اسید مربوط می‌شود که بین 6 ماه تا یک سال باقی می‌ماند. در بین گزینه‌های معرفی شده، ژل‌های مصنوعی ماندگاری بیشتری نسبت به ژل‌های طبیعی ارائه می‌دهند. از آنجایی که این مواد جذب بدن نمی‌شوند، مدت زمان بیشتری باقی می‌مانند.  این درحالی است که ژل‌های هیالورونیک اسید با وجود نیاز برای تمدید، هیچ ریسکی برای سلامتی شما ندارند. همچنین، این ژل‌ها ظاهر طبیعی‌تر هم ایجاد می‌کنند. 

 تزریق ژل به چه صورتی انجام می‌شود؟

قبل از هرگونه اقدام، ناحیه مورد نظر ضدعفونی می‌شود، همچنین معمولا در حین تزریق ژل از لیدوکائین استفاده می‌شود تا مقدار درد به حداقل برسد. البته، در برخی از ژل‌ها لیدوکائین موجود است. با وجود این ماده، یک بی‌حسی خفیف ایجاد می‌شود تا هیچگونه درد و ناراحتی برای بیمار به‌وجود نیاید. 

کلام آخر

به‌طور کلی، تزریق ژل یک روش عالی برای حجیم‌سازی و از بین بردن چین و چروک در نواحی مورد نظر محسوب می‌شود. اما همانطور که در این مطلب اشاره کردیم، برای تزریق ژل لازم است که به یک کلینیک یا پزشک معتبر و متخصص در این زمینه مراجعه کنید.  در غیر این صورت، عوارض شدیدی را تجربه خواهید کرد. همچنین، مشورت با پزشک مورد نظر می‌تواند در انتخاب ژل مناسب نیاز شما و ایجاد نتایج دلخواه، بهترین تاثیر را داشته باشد.

در مرکز مهزیار، با استفاده از بهترین برند ژل موجود در ایران، آلیاکسین سوئیسی، تزریق ژل‌ انجام می‌شود. درواقع، شما با مراجعه به این کلینیک، پوست خود را به یک فرد حرفه‌ای متخصص در این زمینه می‌سپارید، بنابراین هیچ نگرانی نخواهید داشت. رضایت بالای بیمارانی که به مهزیار مراجعه کرده‌اند می‌تواند مدرکی برای اعتبار این مرکز باشد. اکنون که با تزریق ژل و کاربردهای آن به‌طور کامل آشنا شدید، برای ما بنویسید نظر شما درمورد این عمل زیبایی چیست؟ آیا شما به تزریق ژل علاقه دارید؟

0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار