Arabic | Persian | English

EN

AR

مراقبت های بعد از زاویه سازی فک | 7 نکته کلیدی

حتما دیده‌اید فک‌های بدون زاویه و صاف، چگونه بر زیبایی‌شناسی ظاهر صورت تاثیر می‌گذارند. از دور، چنین به نظر می‌رسد که انگار صورت و گردن به هم متصل‌اند. زاویه‌سازی فک و صورت در این مواقع، روش خوبی برای رفع این نقص ظاهری است. اما آیا از مراقبت‌ های بعد از زاویه‌ سازی فک مطلعید؟ از مراقبت‌های قبل آن چطور؟ در این مقاله سعی می‌کنیم هرآنچه را که باید پیش و پس از زاویه‌سازی فک با فیلر انجام دهید، برایتان شرح دهیم.

کلینیک خدمات زیبایی مهزیار، که سال‌های زیادی را در زمینه تزریق ژل و فیلر تجربه دارد، این خدمات را به همراه راهنمای کاملی برای مراقبت های بعد از زاویه سازی فک به متقاضیان ارائه می‌دهد. تیم مهزیار، از برند ژل آلیاکسین ( Aliaxin ) سوییسی استفاده می‌کند که بهترین و بی‌عارضه‌ترین برند موجود است.

برویم تا در مجله مهزیار از مراقبت‌های قبل و مراقبت های بعد از زاویه‌ سازی فک بیشتر بدانیم.

 

اقدامات قبل از زاویه‌سازی فک چه تاثیری در نتایج آن دارد؟

مراقبت‌هایی که پیش از زاویه‌سازی فک انجام می‌دهید، در نتیجه‌گیری نهایی بسیار موثر است. زمانی‌ که از هر نظر برای تزریق فیلر و عملیات زاویه‌سازی آماده باشید، به طبع، کارکرد فیلر در زیر پوست بهتر خواهد بود و نتایج بهتری از انجام فرایند حاصل خواهد شد. 

این مراقبت‌ها را در ادامه، بیشتر توضیح خواهیم داد.

مراقبت‌ های قبل از زاویه‌ سازی فک  

از آنجا که رفتارهای پیش از فرایند، در چگونه‌گذراندن دوران نقاهت شما موثر خواهند بود، پیش از انجام‌دادن زاویه‌سازی فک، چند مرحله کوتاه وجود دارد که لازم است طی شود:

  • مشاوره با متخصص
  • آزمون حساسیت پوست
  • توقف مصرف برخی از داروها
  • رژیم غذایی مناسب

توضیح کوتاهی از این موارد را در قسمت‌های بعد می‌خوانید. بایدها و نباید‌های زاویه سازی صورت را نیز بلاگ مهزیار بخوانید.

مشاوره با متخصص

اولین اقدام قبل از زاویه‌سازی فک، مشورت با پزشک متخصص است. ممکن است نظر پزشک این باشد که صورت شما احتیاجی به تزریق فیلر و زاویه‌سازی ندارد و با انجام یک سری ورزش، خط فک شما شکل خواهد گرفت.

پیشنهاد مطالعه:
این 8 نکته را برای "مراقبت بعد از تزریق ژل خط اخم" بدانید!

گاهی نیز، پس از تشخیص الزام انجام‌دادن عملیات زاویه‌سازی فک توسط پزشک، بهترین روش زاویه‌سازی را برای شما در نظر خواهد گرفت. این دقیقا کاری است که در مجموعه مهزیار انجام می‌شود. اگر نیازی به زاویه‌سازی فک نداشته باشید، پزشک مهزیار این فرایند را برای شما انجام خواهد داد.

آزمون حساسیت پوست

پیش از اجرای هر نوع درمان با فیلرها، پزشک ممکن است آزمایش حساسیت پوست را برای فرد انجام دهد تا اطمینان حاصل کند که شخص، واکنش آلرژیکی به ترکیبات مورداستفاده نخواهد داشت.

توقف مصرف برخی داروها

گاهی لازم است برای نتیجه‌گیری بهتر، مصرف برخی داروها را قبل از زاویه‌سازی فک متوقف کنید. مثلا مصرف رقیق‌کننده‌های خون نظیر آسپرین، پیش از تزریق، توصیه نمی‌شود.

رژیم غذایی مناسب

خوردن برخی غذاها، قبل از زاویه‌سازی خط فک توصیه نمی‌شود. مواد غذایی خیلی چرب، مشروبات الکلی یا دخانیات بخشی از این غذاها را تشکیل می‌دهند.

بررسی پزشک برای مراقبت های بعد از زاویه سازی فک

انواع روش‌های زاویه‌سازی فک

تکنیک‌های متعددی برای زاویه‌سازی فک وجود دارد که هر کدام را در اینجا نام می‌بریم:

  • زاویه‌سازی فک با تزریق چربی
  • زاویه‌سازی با تزریق ژل
  • زاویه‌سازی با نخ
  • زاویه‌سازی با بوتاکس
  • زاویه‌سازی با نخ
  • زاویه‌سازی با هایفوتراپی

7 نکته برای مراقبت های بعد از زاویه سازی فک

همانطور که اقدامات قبل از زاویه‌سازی فک را بررسی کردیم، لازم است که درباره مراقبت‌ های بعد از زاویه‌‌‌ سازی فک با تزریق فیلر نیز اطلاعات کافی داشته باشیم. پس از تزریق فیلر به فک و اتمام عملیات فرم‌دهی به این موارد توجه کنید. مراقبت‌ های بعد از زاویه‌ سازی فک با ژل و فیلر می‌تواند به حفظ نتایج و جلوگیری از عوارض ناخواسته کمک کند. همچنین بهتر است درباره عوامل موثر در ماندگاری فیلر نیز بیشتر بدانید. این مراقبت‌ها عبارتند از:

  • استراحت
  • سرما درمانی
  • مصرف داروهای توصیه‌شده توسط پزشک
  • قرارنگرفتن در معرض نور خورشید
  • آرایش‌نکردن
  • پرهیز از اعمال فشار
  • رژیم غذایی مایعات و غذاهای نرم

در ادامه، هر مورد را بیشتر بررسی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: مادلینگ صورت چیست؟

مراقبت‌ های بعد از زاویه‌ سازی فک؛ استراحت کنید

بعد از عمل زاویه‌سازی فک، بهتر است استراحت کافی داشته باشید. اجتناب از ورزش‌های سنگین و فعالیت‌های خسته‌کننده در روزهای اولیه پس از درمان توصیه نمی‌شود.

سرمادرمانی

در روزهای اولیه پس از زاویه‌سازی فک، استفاده از پوشش‌های یخی یا کمپرس یخ به منظور کاهش تورم و درد می‌تواند مفید باشد. از اعمال مستقیم یخ روی پوست، بدون دستگاه و با کپسول‌های یخ، خودداری کنید.

مراقبت‌ های بعد از زاویه‌ سازی فک؛ مصرف به موقع داروها

احتمالا پزشک شما پس از اتمام جلسه زاویه‌سازی فک، ممکن است داروهایی را تجویز کند که فرایند بهبودی را تسهیل کند. حتما دستورات پزشک را در مورد مصرف داروها به طور دقیق رعایت کنید. این مورد در مراقبت های بعد از زاویه سازی فک اهمیت ویژه‌ای دارد.

پیشنهاد مطالعه:
مادلینگ صورت چیست؟ | 5 روش دائم جوانسازی صورت شما

دوری از نور خورشید

بعد از زاویه‌سازی فک با  تزریق ژل گونه و فیلر، بهتر است از قرارگرفتن در معرض آفتاب پرهیز کنید و در صورتی که چاره‌ای ندارید، با استفاده از محافظ‌هایی مثل ضدآفتاب، کلاه و عینک آفتابی، از تماس اشعه‌های مضر آفتاب با پوست خود جلوگیری کنید. 

مراقبت‌ های بعد از زاویه‌ سازی فک؛ آرایش نکنید

بعد از اتمام جلسه تزریق، تا 4 ساعت از آرایش‌کردن اجتناب کنید. ورود مواد آرایشی به محل تزریق ممکن است باعث عفونت شود و شما را به دردسر می‌اندازد. حتی سعی کنید در روزهای اولیه پس از زاویه‌سازی فک، از آرایش و آرایشگاه دوری کنید تا پوست بتواند به طور کامل بهبود یابد.

فشارنیاوردن به ناحیه تزریق

احتمالا پزشک شما، بعد از جلسه زاویه‌سازی صورت، به شما توصیه می‌کند که تا مدتی از اعمال هرگونه فشار به محل تزریق خودداری کنید. چراکه اعمال فشار ممکن است باعث جابجایی ژل و تغییر فرم فک شود.

مراقبت های بعد از زاویه سازی فک؛ مصرف مایعات گرم

برای مدت معینی پس از زاویه‌سازی فک، غذاهای نرم و مایعات را به جای غذاهای سخت و خشک استفاده کنید. 

بعد از انجام زاویه‌سازی فک، با پزشک خود در تماس باشید. به توصیه‌های بعد از جلسه پایبند باشید و در صورتی که با هرگونه مشکل یا علائم ناخواسته مواجه شدید، بلافاصله به متخصص خود اطلاع دهید.

مزایا و معایب زاویه‌سازی فک

به جز مراقبت‌های قبل و بعد از زاویه‌سازی فک، بهتر است مزایا و معایب این فرایند را نیز بدانیم.

مزایا و معایب زاویه‌سازی فک

مزایا نتایج فوری دارد و شما می‌توانید تغییرات را در ظاهر خود به ‌سرعت مشاهده کنید.

زمان بهبودی پس از این روش نسبت به جراحی‌های ترمیمی کمتر است و شما می‌توانید سریع به فعالیت‌های روزانه‌تان بازگردید.

این روش غیرتهاجمی است، بنابراین خطر عفونت یا زمان بهبودی طولانی‌ ندارد.

با استفاده از ژل و فیلر، می‌توان نتایج را براساس نیازها و پیشنهادات شما تغییر داد.

معایب  نتایج این فرایند معمولا موقت است و نیاز به تکرار جلسات دارد تا اثر طولانی‌مدت حفظ شود.

زاویه‌سازی فک، هزینه‌ بالایی دارد و نیاز آن به تکرار جلسات ممکن است هزینه‌ها را افزایش دهد.

 این روش اغلب از مواد پرکننده استفاده می‌کند که به طور طبیعی در بدن تخلیه می‌شوند. برخی افراد ممکن است به این مواد حساسیت داشته باشند.

هر نوع روش درمانی ممکن است عوارض کوچکی نظیر تورم، قرمزی یا خارش را در ناحیه‌های تزریق به همراه داشته باشد.

توجه داشته باشید که مزایا و معایب هر روش درمانی، به نیازها و شرایط هر فرد بستگی دارد. برای تصمیم‌گیری درست، بهتر است با پزشک معالج خود مشورت کنید تا شما را با مزایا و معایب مرتبط با زاویه‌سازی فک راهنمایی کند.

نحوه تزریق فیلر به چانه و فک

دستورالعمل‌های قبل از تزریق در جلسه اول مشاوره توسط کلینیک در اختیار شما قرار می‌گیرند که با اطلاعات کامل، از این روش‌های زیبایی برای زیبایی و مادلینگ صورت خود استفاده کنید. کلینیک زیبایی مهزیار علاوه‌بر ارائه دستورالعمل‌ها، امکان مشاوره با پزشک برای تزریق فیلر به چانه و فک یا سایر نواحی انتخابی را به شما می‌دهد تا بتوانید تمامی سوالات و مشکلات خود را با پزشک مطرح کنید. همچنین در رابطه با فرم موردنظر خود با توجه به نوع چهره به نزدیک‌تین نتیجه دلخواه برسید.

پیشنهاد مطالعه:
علت سردرد بعد از بوتاکس چیست؟+{8 راه جهت جلوگیری از بروز آن}

کلینیک زیبایی مهزیار با در اختیار داشتن امکانات به روز، استفاده از مواد مرغوب و باکیفیت، حضور پزشکان متخصص و کلینیک بهداشتی و ضدعفونی شده، جای هیچ گونه نگرانی از ابتدای مشاوره تا حصول نتیجه را برای شما باقی نخواهد گذاشت.

کلام آخر

در مقاله پیش رو، درباره مراقبت‌ های بعد از زاویه‌ سازی فک صحبت کردیم. برای آنکه تزریق فیلر برای فرم‌دهی فک، نتایج مطلوبی برای شما به همراه داشته باشد، بهتر است از این روش‌ها استفاده کنید. رژیم غذایی مناسبی داشته باشید و از استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی دوری کنید. پس از تزریق نیز، از فعالیت‌های سنگینی که باعث تعریق زیاد می‌شوند خودداری کنید و مراقبت‌‌های لازم را برای هرچه بهتر ظاهرشدن نتایج به عمل بیاورید.

توصیه می‌شود از اهمیت نوع برند مورد استفاده نیز غافل نشوید! در مقاله بهترین برند فیلر اطلاعات کاملی در این زمینه وجود دارد.

انواع فیلر برند آلیاکسین

 

سوالات متداول

  • آیا باید قبل از زاویه‌سازی فک مراقبت‌های خاصی انجام دهم؟
    بله، قبل از زاویه‌سازی فک، ممکن است پزشک شما توصیه‌های خاصی داشته باشد، از جمله محدودیت در مصرف داروها، آزمون حساسیت پوست، و اجتناب از مصرف الکل و مکمل‌های خاص قبل از درمان.
  • چه مراقبت‌ هایی بعد از زاویه‌ سازی فک باید انجام دهم؟
    بعد از زاویه‌سازی فک، شما باید به توصیه‌های پزشک خود پایبند باشید؛ از جمله استراحت کافی، استفاده از سرما درمانی برای کاهش تورم، مصرف داروهای تجویزشده، پیگیری و اجتناب از اعمال فشار بر ناحیه‌های تزریق.
  • آیا پس از زاویه‌سازی فک نیاز به مصرف دارو دارم؟
    بله، پزشک معالج شما ممکن است بعد از زاویه‌سازی فک داروهایی تجویز کند، مثلا داروهای ضدالتهاب، ضدآلرژی، یا ضد درد به منظور کمک به بهبودی سریع‌تر و کاهش تورم و عوارض ناخواسته.
  • آیا باید رژیم غذایی خاصی را دنبال کنم؟
    پزشک ممکن است برای رژیم غذایی بعد از زاویه‌سازی فک توصیه‌هایی داشته باشد. به طور کلی، در اولین روزهای پس از درمان بهتر است غذاهای نرم و مایعات مصرف کنید تا روند بهبودی آسان‌تری داشته باشید.
  • آیا می‌توانم پس از زاویه‌سازی فک آرایش کنم؟
    بهتر است در روزهای اولیه پس از زاویه‌سازی فک، آرایش نکنید تا برای بهبودی، به پوست‌تان زمان کافی بدهید و از بروز عوارض ناخواسته جلوگیری کنید.

 

0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

2 پاسخ

  1. سلام ممنون میشم توضیح بدید اگر از نحوه تزریق فیلر به فک و چانه خود راضی نبودیم راه بازگشت دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار