Arabic | Persian | English

EN

AR

علت سردرد بعد از بوتاکس چیست؟+{8 راه جهت جلوگیری از بروز آن}

امروزه تزریق بوتاکس یکی از بهترین روش‌ها برای جوان‌سازی پوست و افزایش زیبایی است که از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است. در این میان اگرچه بوتاکس از خاصیت‌های بسیار زیاد درمانی و زیبایی همچون رفع چین و چروک‌ها برخوردار است، اما در عین حال دارای عوارض جانبی مانند سردرد‌ بعد از تزریق نیز می‌باشد. در این راستا انتخاب کلینیکی معتبر و پزشکی باتجربه در جهت بهره‌مندی از بهترین تکنیک تزریق بوتاکس، یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید.

در ادامه این مطلب از بلاگ مهزیار با ما همراه باشید تا شما را با دلایل بروز سردرد بعد از بوتاکس آشنا کنیم و همچنین توضیح دهیم که چه عواملی باعث جلوگیری از اتفاق‌افتادن آن می‌شوند؟

سردرد بعد از بوتاکس به چه دلایلی رخ می‌دهد؟

بوتاکس یکی از بهترین شیوه‌های درمانی و زیبایی است که به وسیله باکتری به نام کلستریدیوم بوتولینیوم تهیه می‌شود. توجه داشته باشید که اگر چه این باکتری یک ماده سمی برای انسان است، اما دارای خاصیت‌های‌ درمانی بسیار زیادی است که باعث شده تا تزریق نوع استاندارد آن همانند بوتاکس دیسپورت یا تزریق بوتاکس مسپورت ، در جهت درمان و زیبایی در سراسر دنیا افزایش یابد.

یکی از رایج‌ترین عوارض تزریق بوتاکس، سردرد است. برخی افراد پس از تزریق بوتاکس در پیشانی دچار سردرد می‌شوند که در بیش‌تر مواقع این عارضه خفیف بوده اما می‌تواند تا چند هفته نیز ادامه داشته باشد. از دیگر عوارض تزریق بوتاکس پیشانی و دیگر قسمت‌ها می‌توان به تهوع، گیجی، اضطراب و کاهش حافظه اشاره کرد. توجه داشته باشید که معمولا داشتن سردرد تا ۲۴ ساعت پس از تزریق بوتاکس طبیعی است.

جدول زیر عوارض مربوط به بوتاکس را به صورت یکجا آورده است:

دسته‌بندی عوارض بوتاکس

عوارض طبیعی بر اساس واکنش بدن

قرمزی پوست

تورم و کبودی

سردرد و گردن درد

عوارض غیر طبیعی

مشکلات بینایی و ترشحات غیر طبیعی چشم

ضعف عضلانی در ناحیه‌هایی که تزریق انجام نشده است

از دست‌دادن کنترل مثانه

تب، لزر و علائم سرماخوردگی

افتادگی پلک یا ابرو

مشکل در روند بلع

 

درمان میگرن با تزریق بوتاکس نیز یکی دیگر از تاثیر‌گذارترین موارد تزریق است که تنها در میگرن اثر درمانی داشته و برای سردرد‌های دیگر بی‌تاثیر است. از دیگر عوامل مهم برای ایجاد سردرد بعد از تزریق بوتاکس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد انقباضاتی در ناحیه صورت و پس از تزریق بوتاکس صورت
  • وجود ناخالصی و نامعتبر بودن برخی برند‌های بوتاکس
  • تزریق بوتاکس زیر نظر پزشک کم تجربه و ایجاد ضربه‌های ناگهانی به استخوان پیشانی
پیشنهاد مطالعه:
آیا بهترین بوتاکس برای صورت وجود دارد؟ + (فیلم تزریق بوتاکس)

بوتاکس برای چه کسانی ضرر دارد

جلوگیری از سردرد بعد از بوتاکس

شما می‌توانید به راحتی و با انجام راه‌کارهایی خاص از ایجاد سردرد بعد از تزریق بوتاکس جلوگیری کنید. به همین منظور حتما پیش از جلسه‌ی تزریقاتی با پزشک خود مشاوره داشته باشید تا ضمن آشنایی بیش‌تر با روند انجام تزریق، پزشک از شرایط جسمانی و روانی شما به طور کامل مطلع شود. در ادامه به چند راهکار برای درمان سردرد بعد از بوتاکس اشاره می‌کنیم:
از برند‌های معتبر بوتاکس همانند بوتاکس دیسپورت در جهت کاهش عوارض احتمالی استفاده کنید.

  1. پیش از تزریق بوتاکس آرامش خود را حفظ کرده و از استرس پرهیز کنید.
  2. ضمن برخورداری از جلسه‌ مشاوره با پزشک خود، از او برای مراقبت‌های بعد از تزریق راهنمایی بگیرید.
  3. پیش از جلسه تزریقاتی خود، از مصرف هر گونه داروی رقیق‌کننده خون و شل‌کننده‌ی عضلات بپرهیزید.
  4. سیگار و دخانیات یکی از موارد اصلی تشدید سردرد‌ بعد از تزریق بوتاکس هستند. از مصرف الکل و دخانیات به مدت چند روز پیش از تزریق و پس از آن بپرهیزید.
  5. پدرصورتی که در حال مصرف هر گونه دارو از قبیل ویتامین و… هستید، پزشک خود را مطلع کنید.
  6. استفاده از کمپرس یخ پس از تزریق تا حد زیادی از درد و ورم‌ها جلوگیری خواهد کرد. توجه داشته باشید که کمپرس را بدون هیچ فشار و حرکتی روی پوست خود قرار دهید.
  7. از اعمال فشار و ایجاد حرکت روی محل تزریق بپرهیزید.
  8. تا چند روز پس از تزریق از انجام فعالیت‌های شدید ورزشی بپرهیزید. در مقابل می‌توانید از چند هفته قبل از تزریق با انجام تمرین‌های ورزشی همراه با ریلکسیشن، تمرین‌های تنفسی و گوش دادن به موسیقی آرام، احتمال ابتلا به سردرد‌های بعد از تزریق بوتاکس را به طور چشمگیری کاهش دهید.

بوتاکس برای چه کسانی ضرر دارد؟

اگر تصمیم به تزریق بوتاکس دارید خیلی مهم است که قبل از هر چیز بدانید آیا این کار به نفع شما خواهد بود و یا برعکس دیگر عوارض آن محدود به سردرد بعد از بوتاکس که بعد از چند روز برطرف بشود نیست و اساسا برای شخص شما مضر است. خیلی از افراد کاندید مناسبی برای تزریق بوتاکس نیستند به همین عبت توصیه می‌شود با آگاهی کامل و با گرفتن مشورت از پزشک، نسبت به انجام این تصمیم عمل اقدام کنید.

از جمله موارد منع تزریق بوتاکس عبارتند از:

  • تزریق در دوران بارداری و یا شیردهی ممنوع است.
  • افرادی که به پروتئین شیر گاو حساسیت دارند.
  • سنین بالای ۶۵ سال و کمتر از ۱۸ سال.
  • افرادی با سابقه واکنش آلرژیک به محصولات بوتولینیوم
  • تزریق برای بیمارانی با سابقه اختلال عصبی عضلانی
  • افرادی که دارای عفونت در موضع مورد نظر برای تزریق هستند.
پیشنهاد مطالعه:
ماندگاری تزریق چربی به سینه چقدر است؟+[4سوال متداول]

ایجاد سردرد بعد از بوتاکس

سردرد بعد از بوتاکس؛ از عوارض احتمالی تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس دارای خواص درمانی و زیبایی بسیار زیادی است. اما هر نوع دارویی ممکن است عوارضی نیز در پی داشته باشد. در ادامه به برخی از عوارض تزریق بوتاکس که ممکن است در بعضی از افراد بروز پیدا کند، می‌پردازیم:

  • کبودی در محل تزریق یکی از عوارض نادر بوتاکس است که به سرعت بهود پیدا خواهد کرد.
  • ایجاد درد‌های احتمالی که با مسکن و قرار دادن کمپرس یخ قابل کنترل است.
  • ایجاد واکنش‌های آلرژیک در افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای بوده‌اند.
  • افتادگی پلک پس از تزریق
  • حالت تهوع، یبوست و ناراحتی معده که با مصرف میوه، سبزیجات و همچنین غذاهای کم چرب قابل کنترل است.

در نهایت بهره‌مندی از دوز مصرفی مناسب بوتاکس و تکنیک صحیح تزریق توسط پزشک با تجربه، از مهم‌ترین عوامل کاهش سردرد بوتاکس و عوارض احتمالی آن پس از تزریق به شمار می‌روند. شما می‌توانید با مراجعه یا تماس با کلینیک مهزیار، ضمن مشاوره با پزشک متخصص، با راه‌هایی که می‌توان از سردرد بعد از تزریق بوتاکس جلوگیری کرد آشنا شوید. مراقبت های مناسب بعد از تزریق بوتاکس به مدیریت‌کردن بهتر شرایط نیز کمک خواهد کرد.

توصیه‌های مراقبتی مهم برای بعد از تزریق بوتاکس توسط مدیریت مجموعه مهزیار

 

 

آیا سردرد بعد از بوتاکس خطرناک است؟

از آنجایی که یکی از عوارض معمول تزریق بوتاکس سردرد است، معمولا تا ۲۴ ساعت پس از تزریق کاملا طبیعی است. سردرد بعد از بوتاکس توسط تعداد کمی از افراد تنها یک بار در یک بازه زمانی مشخص اتفاق افتاده و رفع می‌شود. این درحالی است که ممکن است عده زیادی از افراد آن را تجربه نکرده و درنتیجه تنها یک احتمال محسوب می‌شود.

توجه داشته باشید که بوتاکس یک روش تزریقاتی بی‌خطر و ایمن است که عوارض آن نیز قابل پیشگیری و درمان است. بوتاکس طی فرایندی تولید می‌شود که سم تصفیه شده و در نتیجه برای استفاده‌های پزشکی کاملا بی‌خطر می‌شود. به طور کلی یکی از مهم‌ترین موارد در تزریق بوتاکس، تزریق آن در محل صحیح است.اگر این سم در عضلات اشتباه تزریق شود، می‌تواند مضر باشد و در غیر این صورت تزریق آن توسط پزشکی ماهر و مطمئن روشی ایمن محسوب می‌شود.

علاوه بر این نیز براساس تحقیقات و پژوهش‌های صورت گرفته، از بوتاکس آرایشی در دوز‌های کمتری استفاده می‌شود. در نتیجه نسبت به نوع درمانی آن ایمن‌تر و کم‌خطر‌تر است. همچنین برخی از پژوهش‌ها نشان می‌دهند که با ادامه تزریق بوتاکس، افزایش مدت اثرگذاری، کاهش عوارض جانبی و بهبود عملکرد قابل مشاهده است.

پیشنهاد مطالعه:
همه چیز درباره مزایای تزریق ژل به گونه + [ 3 ویدئو تزریق ]

درمان سردرد بعد از بوتاکس

ممکن است در موارد نادر بعد از تزریق بوتاکس دچار درد در ناحیه سر و حتی چشم‌ها شوید؛ در این صورت باید هرچه سریعتر به پزشک اطلاع دهید تا با بررسی علل به برطرف‌شدن آن اقدام کند. همچنین برخی درمان ‌ها برای سردرد بعد از بوتاکس شامل موارد زیر است:

  • استفاده از داروهای مسکن ساده و آرام بخش (البته با تایید پزشک )
  • کم ‌کردن دوز بوتاکس در سری‌های بعدی
  • در موارد خاص بهتر است دیگر از این روش برای رفع چین و چروک استفاده نشود.

کلام آخر

در نهایت امیدواریم که ارائه این مطلب موردتوجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. در کلینیک زیبایی مهزیار شما می‌توانید ضمن برخورداری از به‌روز‌ترین تجهیزات و برند‌های بوتاکس، تزریق خود را زیر نظر پزشکان ماهر و با کمترین میزان عوارض جانبی تجربه کنید. همان‌طور که دیدید، در این مطلب سعی کردیم شما را با عوارض بوتاکس و راه‌های جلوگیری از سردرد بعد از تزریق بوتاکس آشنا کنیم.

سوالات متداول

1. چرا بعضی افراد پس از تزریق بوتاکس سردرد می‌گیرند؟
تزریق بوتاکس ممکن است باعث افزایش فشار خون در مغز شود که باعث سردرد شود. همچنین، تزریق بوتاکس ممکن است باعث کاهش تعداد عضلاتی شود که به عنوان پشتیبانی برای ستون فقرات و سر استفاده می‌شوند. این مسئله ممکن است باعث فشار بیشتر بر روی عضلات دیگر شود که باعث سردرد شود.

2. آیا سردرد بعد از بوتاکس طبیعی است؟
همه افراد پس از تزریق بوتاکس سردرد نمی‌گیرند. در واقع، تعداد کمی از افراد پس از تزریق بوتاکس سردرد می‌گیرند. با این حال، اگر شما پس از تزریق بوتاکس سردرد دارید، باید به پزشک خود اطلاع دهید.

3. آیا بروز سردرد بعد از بوتاکس خطرناک است؟
عموماً سردرد پس از تزریق بوتاکس خطرناک نیست و ممکن است در عرض چند روز بهبود یابد. با این حال، اگر سردرد شما بسیار شدید است و با درد دیگر همراه است، باید به پزشک خود مراجعه کنید.

4. آیا می‌توان از داروهای ضد درد برای درمان سردرد پس از تزریق بوتاکس استفاده کرد؟
بله، می‌توانید از داروهای ضد درد برای کاهش سردرد پس از تزریق بوتاکس استفاده کنید. با این حال، قبل از مصرف هرگونه دارو، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

5. آیا می‌توان با تغییرات در رژیم غذایی سردرد از  بوتاکس را کاهش داد؟
بله، تغییرات در رژیم غذایی ممکن است به کاهش سردرد پس از تزریق بوتاکس کمک کند. به طور کلی، مصرف آب بیشتر، مصرف مواد غذایی سالم و کاهش مصرف قند و کافئین ممکن است به کاهش سردرد کمک کند. با این حال، قبل از هرگونه تغییر در رژیم غذایی، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

2 پاسخ

  1. من بعد از تزریق بوتاکس در ناحیه پیشانی و چشم یه سردرد خفیفی دارم. این طبیعیه؟

  2. درورد بر شما دوست عزیز
    سردرد بعد از بوتاکس ممکنه که در موارد نادر رخ بده و در اکثر مواقع هم بعد از 1 روز برطرف میشه؛ اما اگر این زمان طولانی‌تر شد، بهتره که حتما موضوع را با پزشک مجرب و متخصص درمیان بگذارید تا حل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار