Arabic | Persian | English

EN

AR

ژل پروفایلو بهتر است یا هایفو؟ (نکات جالبی که بهتر است بدانید!)

بسیاری از افراد با افزایش سن به راه‌های مختلف برای فرار از مشکلات پوستی مانند چین و چروک و افتادگی روی می‌آورند. دوتا از بهترین راه‌حل‌ها، تزریق ژل و هایفوتراپی هستند که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. اما یک سوال رایج در این مورد وجود دارد که آیا تزریق ژل پروفایلو بهتر است یا هایفو؟ در این مطلب بلاگ مهزیار علاوه‌ بر پاسخ به این سوال و بررسی تفاوت هایفو و پروفایلو، نکات مهم برای انتخاب درست بین هایفو یا پروفایلو را بررسی می‌کنیم. 

معرفی ژل پروفایلو و کاربردهای آن 

ژل پروفایلو، ماده‌ای شامل هیالورونیک اسید است که بدون نیاز به جراحی، در نقاط مورد نیاز صورت و بدن تزریق می‌شود. این ماده به‌صورت طبیعی در بدن وجود دارد، در نتیجه، طی گذشت زمان توسط آن جذب می‌شود. به همین دلیل، تزریق ژل پروفایلو یک روش طبیعی درنظر گرفته می‌شود که کمترین عوارض را ایجاد می‌کند. این ماده به‌صورت کاملا موثر تولید کلاژن در پوست را افزایش می‌دهد، درنتیجه می‌توان از آن برای از بین بردن چین و چروک‌ها و رفع شل شدگی پوست استفاده کرد. 

هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی یک روش غیرتهاجمی برای جوان‌سازی پوست است که با استفاده از امواج فراصوت انجام می‌شود. در این روش امواج فراصوت یا اولتراسونیک یک گرمای مرکزی در پوست ایجاد می‌کنند که در طی آن، کلاژن‎‌های قدیمی از بین رفته و پوست بازسازی می‌شود. این روش، یک گزینه محبوب برای جوان‌سازی پوست، لیفت کردن، لاغر کردن موضعی، رفع چین و چروک‌ها و … محسوب می‌شود. 

پیشنهاد مطالعه:
فرق جالپرو کلاسیک و سوپرهیدرو (بررسی 3 تفاوت مهم)

تزریق ژل پروفایلو یا هایفو چه مزایایی دارند؟

باتوجه به توصیفاتی که گفتیم، تزریق ژل پروفایلو یک روش جراحی محسوب نمی‌شود. بنابراین، عوارض کم و مزایای زیادی دارد. مزایای این روش را درادامه آورده‌ایم:

  • به دوره نقاهت زیادی نیاز ندارد، پس از تزریق ژل می‌توانید به کارهای روزمره خود برسید. 
  • زمان زیادی از شما نمی‌گیرد، در بیشترین حالت به یک ساعت زمان نیاز دارد. 
  • ژل پروفایلو از ترکیبات سازگار با بدن ساخته شده است، در نتیجه هیچگونه آسیبی ایجاد نمی‌کند. 
  • نتایج آن بلافاصله پس از تزریق قابل مشاهده است. 

در روش هایفوتراپی از امواج فراصوت استفاده می‌شود که مزایای متعددی به همراه دارد. برای مثال، این امواج در سونوگرافی هم استفاده می‌شوند، درنتیجه برای بدن هیچگونه آسیبی ایجاد نمی‌کنند. همچنین، پس از اجرای هایفوتراپی هیچگونه درد و خونریزی را تجربه نخواهید کرد، بنابراین اگر از تزریق می‌ترسید این بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. البته، این به آن معنا نیست که در تزریق ژل درد و خونریزی وجود دارد.

ژل پروفایلو بهتر است یا هایفو؟

بسیاری از افرادی که به‌دنبال جوانسازی پوست خود هستند، این سوال را می‌پرسند که آیا ژل پروفایلو بهتر است یا هایلو؟ درادامه این دو روش زیبایی را از جنبه‌های مختلف بررسی می‌کنیم تا شما بتوانید کاملا آگاهانه به یک تصمیم‌گیری نهایی برسید:

مقایسه عوارض پروفایلو یا هایفو

به‌طورکلی، هایفو یا پروفایلو دو روش بدون عوارض برای جوانسازی پوست محسوب می‌شوند. اما یک سری موارد جزئی وجود دارند که ممکن است با آنها مواجه شوید. عوارض هایفوتراپی، تنها شامل قرمزی و تورم پوست می‌شود. البته، این شرایط تنها چند ساعت پس از اجرای این روش باقی می‌ماند، پس از گذشت این بازه زمانی دیگر هیچ عوارضی مشاهده نمی‌شود. 

اما در تزریق ژل پروفایلو ممکن است علاوه‌بر قرمزی و تورم با عوارض دیگری هم روبه‌رو شوید. برای مثال، وجود کمی کبودی یا خون‌مردگی در محل تزریق کاملا عادی است. این شرایط هم ماندگار نخواهد بود، به‌طوریکه نهایتا تا 48 ساعت پس از تزریق از بین می‌رود. 

پیشنهاد مطالعه:
راهنمای کامل مراقبت بعد از تزریق ژل چانه + 4 نکته مهم

مقایسه ماندگاری پروفایلو یا هایلو

درمورد تفاوت هایفو و پروفایلو در میزان ماندگاری باید عوامل مختلف مانند سن، نوع پوست، میزان آسیب و سبک زندگی را درنظر داشته باشید. به‌طورکلی می‌توان گفت که نتایج حاصل شده از هایفوتراپی تا یک یا دو سال ماندگاری دارند. این درحالی است که ماندگاری ژل پروفایلو  تنها 6 تا 9 ماه است. پس از گذشت این زمان، درصورت تمایل باید دوباره برای تزریق ژل اقدام کنید. 

رده سنی مناسب برای هایفو یا پروفایلو 

پزشکان معمولا برای تزریق ژل پروفایلو حد و مرز تعیین نمی‌کنند، اما توصیه می‌شود که افراد بالای 30 سال از این روش استفاده کنند. البته، افراد مسن‌تر یا جوان‌تر هم می‌توانند آن را به‌کار بگیرند. برخلاف آن، روش هایفوتراپی برای افراد بالای 70 سال انجام نمی‌شود. افرادی که در این سنین هستند برای جوانسازی پوست خود باید از سایر روش‌های زیبایی استفاده کنند. درحالی‌که تزریق ژل پروفایلو برای افراد مسن‌تر بسیار عالی عمل می‌کند. 

مقایسه کاربرد هایفوتراپی با ژل پروفایلو 

اگر می‌خواهید با روند پیری به‌مرور زمان مبارزه کرده و این روند را کند کنید، هایفوتراپی به شما کمک می‌کند. این روش برای برطرف کردن شل شدگی‌های خفیف و متوسط در نواحی صورت و گردن استفاده می‌شود. از طرف دیگر، با تزریق ژل پروفایلو می‌توانید چین وچروک‌های عمیق‌تر پوست خود را برطرف کنید. این روش برای افرادی که می‌خواهند کلاژن‌سازی پوست خود را افزایش داده و به‌طور عمیق شل شدگی‌ها و چین وچروک‌ها را از بین ببرند، بهترین انتخاب است. 

نکات جالب در مقایسه هایفو یا پروفایلو 

چند نکته جالب وجود دارند که دانستن آنها برای پاسخ به این سوال که آیا ژل پروفایلو بهتر است یا هایفو؟ بسیار مفید عمل می‌کند:

  • ژل پروفایلو برخلاف هایفوتراپی در مدت زمان کوتاهی پس از اجرا تاثیرگذاری دارد، اما درعوض ماندگاری هایفوتراپی نسبت به پروفایلو بیشتر است!
  • اگر برای دیدن نتایج عجله دارید، بهتر است روش تزریق را انتخاب کنید. در روش هایفوتراپی حداقل حدود 3 ماه زمان لازم است تا نتایج مورد نظر پدیدار شوند. 
  • درنظر داشته باشید که هایفوتراپی یک روش بدون تزریق است، درنتیجه خطرات ناشی از کم‌تجربه بودن پزشک در نتایج حاصل شده تاثیر ندارند. از طرف دیگر، مهارت و تخصص پزشک در این زمینه برای تزریق ژل پروفایلو بسیار اهمیت پیدا می‌کند. 
  • در برخی از مواقع، تزریق پروفایلو به یک جلسه ختم نمی‌شود، درصورتی که می‌خواهید بهترین نتایج را دریافت کنید ممکن است به دو یا حتی 4 جلسه تزریق نیاز باشد. 
  • فراموش نکنید با استفاده همزمان و تخصصی از چندین روش زیبایی می‌توان بهترین نتایج را حاصل کرد. بنابراین، می‌توانید در کنار تزریق ژل پروفایلو از روش‌های دیگر مانند تزریق بوتاکس هم استفاده کنید. 
پیشنهاد مطالعه:
خطرات و عوارض جالپرو چیست؟{11 راه مراقبتی}

پروفایلو بهتر است یا هایفوتراپی؟

ژل پروفایلو یکی از روش‌‌های غیر جراحی جوانسازی پوست است که در آن، با تزریق ماده‌ای حاوی کلاژن، به افزایش تولید این ماده در پوست کمک می‌شود. از طرف دیگر، روش هایفوتراپی یک تکنیک غیر تهاجمی برای جوانسازی پوست است که از طریق امواج فراصوت، تولید کلاژن را در پوست افزایش می‌دهد. بنابراین، هر دوی این روش‌ها تقریبا یک هدف را در نظر دارند. اما یک سری موارد به‌عنوان تفاوت هایفو و پروفایلو وجود دارند که در این مطلب آنها را بررسی کردیم. با آگاهی از این تفاوت‌ها اکنون می‌توانید به این سوال پاسخ دهید که آیا ژل پروفایلو بهتر است یا هایفو؟ حتما پاسخ‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید. 

0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار