Arabic | Persian | English

EN

AR

بررسی 3 نکته کلیدی درباره “مزایا و معایب لیفت گونه”

شل‌شدن پوست گونه، ممکن است بر اثر بالارفتن سن، کاهش وزن یا به دلایل دیگر اتفاق بیفتد. هر دلیلی هم که داشته باشید، لیفت گونه در این مواقع، یکی از بهترین راهکارهای مقابله با ظاهر سالخورده و پوست افتاده است. لیفت گونه با روش‌های متعددی انجام می‌شود. آنچه باید در نظر داشت، این است که بالابردن گونه‌ها، به عنوان یک فرآیند زیبایی کم‌تهاجم، باز هم مزایا و معایبی دارد که لازم است آن‌ها را بدانیم. در این مقاله از مجله مهزیار ، درباره مزایا و معایب لیفت گونه حرف می‌زنیم و خدمات مجموعه مهزیار را نیز، در زمینه لیفت گونه، باهم بررسی می‌کنیم.

 

مزایا و معایب لیفت گونه: فیلر گونه چیست؟

فیلر گونه ، یک روش زیبایی غیرجراحی است که به گونه‌ای شما ظاهری پر و حجیم‌تر می‌دهد. یک متخصص باتجربه، با تزریق ژل در ناحیه گونه و فرمدهی آن، ظاهر گونه را به شکلی تغییر می‌دهد که بالاتر به نظر برسد و افتادگی پوست گونه را از بین ببرد.

تزریق فیلر گونه معمولا کمتر از نیم ساعت طول می‌کشد. ماندگاری فیلر گونه، بسته به نوع  فیلری که استفاده می‌شود، ممکن است از 6 تا 12 ماه دوام داشته باشد. اما لازم است پیش از درمان، با مزایا و معایب لیفت گونه آشنا باشید تا بهترین نتایج را از تزریق دریافت کنید.

مزایا و معایب لیفت گونه: چرا گونه‌ را لیفت می‌کنیم؟

ممکن است برای لیفت گونه دلایل متعددی داشته باشید. این دلایل عبارتند از:

  • بهبود ظاهر گونه‌ها
  • افزایش حجم گونه
  • داشتن چهره جوان‌تر
  • پرکردن چین و چروک‌ها
  • خطوط صاف‌تر در صورت

به هر دلیلی تزریق فیلر را انتخاب کرده باشید، لازم است مزایا و معایب لیفت گونه را بدانید و با آگاهی کامل و عاقلانه تصمیم بگیرید.

مزایا و معایب لیفت گونه: تکنیک‌های مختلف لیفت گونه

به جز تزریق ژل و فیلر، تکنیک‌های غیرجراحی دیگری نیز برای لیفت گونه وجود دارند. این تکنیک‌ها عبارتند از:

  • لیفت با تزریق بوتاکس
  • تزریق چربی
  • بالابردن گونه با نخ

تکنیک‌های غیرجراحی دیگر مانند رادیوفرکانسی و الکترولیپولیز نیز برای تسهیل فرآیند لیفت گونه مورد استفاده قرار می‌گیرند. هر مورد را خیلی کوتاه توضیح خواهیم داد، اما تمرکز این مقاله، لیفت با تزریق ژل و بوتاکس است. در ادامه نیز، مزایا و معایب لیفت گونه با ژل و بوتاکس مورد بررسی بیشتر قرار می‌گیرند.

پیشنهاد مطالعه:
همه چیز درباره تفاوت هایفو و بوتاکس! + [4سوال پر تکرار]

گونه خانمی در حال لیفت از طریق تزریق فیلر

مزایا و معایب لیفت گونه: لیفت با تزریق بوتاکس

لیفت گونه با تزریق بوتاکس، به منظور بهبود طرح چهره و شادابی پوست گونه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش، بوتاکس به نقاط مشخصی اطراف چشم‌ و گونه‌ها تزریق می‌شود. بوتاکس عضلات را مسدود می‌کند و فعالیت زیاد از حد آن‌ها را کاهش می‌دهد. همین امر باعث کاهش چین و چروک‌های موجود در منطقه می‌شود.

از ویژگی‌های مثبت این روش می‌توان به نیازنداشتن به بیهوشی و بهبود سریع اشاره کرد، با این حال، اثرات بوتاکس معمولا موقت است و ماندگاری بوتاکس تا 3 تا 6 ماه دوام دارد. پس از گذشت این مدت، به تزریق مجدد نیاز است.

مزایا و معایب لیفت گونه: لیفت با تزریق چربی

در این روش، چربی از دیگر مناطق بدن شخص (مانند شکم یا پهلوها) برداشته می‌شود و پس از پالایش و آماده‌سازی، به گونه تزریق می‌شود. این روش به شکل طبیعی و بدون تزریق مواد خارجی به پوست، حجم و شادابی را به گونه‌ها هدیه می‌کند. ماندگاری چربی تزریق‌شده به صورت، دائمی است، اما ممکن است در آینده، نیاز به تزریق مجدد داشته باشد. 

این روش، به ایجاد تغییرات یکنواخت و طبیعی در ظاهر چهره کمک می‌کند و برای افرادی که در جستجوی جایگزینی طبیعی برای فیلر و بوتاکس هستند، گزینه مناسبی خواهد بود.

مزایا و معایب لیفت گونه: لیفت با نخ

در این روش، نخ‌های زیبایی یا نخ‌های فیت، به طور دقیق، زیر پوست گونه قرار می‌گیرند و سپس به سمت بالا کشیده می‌شوند تا پوست را بلند کرده و مجددا تنظیم کنند. 

یکی از مزیت‌های اصلی این روش، زمان کوتاه انجام فرآیند و نقاهت آسان است. افراد خیلی زود به فعالیت‌های روزمره خود بازمی‌گردند. از طرف دیگر، نتایج لیفت گونه با نخ ماندگاری دائمی داشته و نیازی به تعویض ندارند.

مزایا و معایب لیفت گونه: مزایای لیفت با ژل و بوتاکس چیست؟

از آنجا که تزریق ژل و بوتاکس، پرطرفدارترین روش لیفت گونه در میان افراد است، سعی کرده‌ایم مزایا و معایب لیفت گونه با ژل/بوتاکس را در دو جدول برایتان توضیح دهیم.

مقایسه مزایای لیفت گونه به دو روش تزریق ژل گونه و بوتاکس

لیفت گونه با ژل زمان مورد نیاز برای انجام تکنیک: 20 تا ۳٠ دقیقه (کمتر از 1 ساعت)

نقاهت: نقاهت کوتاه؛ 1 تا 2 روز پس از تزریق

ماندگاری: ٦ تا ١٢ ماه

نیاز به تجدید تزریق: دارد

نتیجه‌بخشی: نتیجه‌ فوری و قابل مشاهده

ریسک و عوارض جراحی: کم‌ریسک و عارضه

توانایی تنظیم دقیق طرح چهره: کاملا قابل تنظیم است

لیفت گونه با بوتاکس زمان مورد نیاز برای انجام تکنیک: ۱٠ تا ۱۵ دقیقه (کمتر از 1 ساعت)

نقاهت: نقاهت کوتاه؛ 4 روز تا 1 هفته

ماندگاری: ٣ تا ٦ ماه

نیاز به تجدید تزریق: دارد

نتیجه‌بخشی: نتیجه‌بخشی تدریجی طی 2 هفته

ریسک و عوارض جراحی: کم‌ریسک و عارضه

توانایی تنظیم دقیق طرح چهره: محدود

پیشنهاد مطالعه:
مهمترین "مراقبت های بعد از تزریق پروفایلو " + عکس قبل و بعد

 

توجه داشته باشید که مزایا و معایب لیفت گونه به هر روش، ممکن است برای افراد متفاوت باشد. انتخاب گزینه درست از میان این دو روش، باید براساس توصیه‌های یک پزشک متخصص صورت گیرد.

در ادامه، معایب لیفت گونه با تزریق ژل یا بوتاکس را بررسی خواهیم کرد.

مزایا و معایب لیفت گونه: معایب لیفت با ژل و بوتاکس

مزایای تزریق ژل و بوتاکس را برای لیفت گونه، در قسمت قبل توضیح دادیم. حال، در جدولی که اینجا ترسیم کرده‌ایم، معایب لیفت گونه با تزریق ژل و بوتاکس آمده است. به مواردی که ذکر شده‌اند دقت کنید:

مقایسه معایب لیفت گونه به دو روش تزریق ژل گونه و بوتاکس

لیفت گونه با ژل عوارض: قرمزی، ورم و خارش در نقاط تزریق

تاثیرگذاری: موقت است و به تزریق مکرر نیاز دارد تا تاثیر طولانی‌تری داشته باشد.

نیاز به مهارت پزشک: نیازمند پزشک با تجربه و مهارت در تزریق ژل

تاثیرات جانبی و عوارض نادر: عوارض جانبی نادر ممکن است شامل التهاب،حساسیت پوستی و یا عفونت باشد.

لیفت گونه با بوتاکس عوارض: قرمزی، کبودی و خارش در نواحی تزریق

تاثیرگذاری: موقت است و نیاز به تزریق‌های مکرر دارد تا نتایج ماندگاری داشته باشد.

نیاز به مهارت پزشک: نیازمند پزشک با تجربه و دقیق، برای جلوگیری از عوارض احتمالی

تاثیرات جانبی و عوارض نادر: التهاب، سرفه، تنگی نفس یا سردرد و یا آسیب به ماهیچه‌هایی که هدف نیستند.

نیاز به تجدید تزریق در هر دو روش معمول است و این امر ممکن است برای برخی افراد مزیت به حساب بیاید و برای برخی، نه. 

پیشنهاد ما، انجام تزریق در مراکز تخصصی زیبایی، مشورت با متخصص و پیروی درست از توصیه‌های اوست. در کلینیک زیبایی مهزیار، جلسات مشاوره با پزشک، زمانی است که افراد تمام ابهامات و مسائل خود را حل می‌کنند. همچنین، روند درمان، مزایا و معایب لیفت گونه و مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق نیز، توسط پزشک، در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

3 نکته کلیدی در رابطه با مزایا و معایب لیفت گونه

در این قسمت، لازم است 3 نکته مهم را درباره لیفت گونه مرور کنیم:

  1. وجود قرمزی، خارش، تورم و کبودی، تا چند روز پس از تزریق طبیعی است و پس از مدتی، خودبخود رفع می‌شود، اما در صورت تشدید علائم، هرچه سریع‌تر به متخصص‌تان اطلاع دهید.
  2. ماندگاری هیچ‌ کدام از مواد خارجی تزریقی برای لیفت گونه، دائمی نیست. هم ژل و هم بوتاکس، پس از مدتی نیازمند تمدید تزریق هستند. بنابراین، زمانی که احساس کردید تاثیر تزریق گذشته کمتر شده است، دوباره به پزشک‌تان مراجعه کنید.
  3. هرگز، تاکید می‌کنیم، هرگز، تزریق ژل و بوتاکس را در آرایشگاه یا سالن‌های زیبایی انجام ندهید. این فرآیندها پزشکی هستند و باید توسط فرد متخصص، در محیط استریل و با دقت بسیار بالا انجام شوند.
پیشنهاد مطالعه:
مراقبت‌ های بعد از تزریق ژل زیر چشم + {4 نکته مهم و موثر!}

هر 3 موردی که در بالا ذکر شد، به قدری مهم هستند که بی‌اطلاعی از آن‌ها ممکن است باعث متضررشدن افراد شود.

اگر از روش تزریق بوتاکس برای لیفت گونه استفاده می‌کنید، مراقبت‌های مهم آن را می‌توانید در بلاگ مراقبت های قبل و بعد بوتاکس به طور کامل بخوانید.

ویدئو زیر توضیحات کامل مدیریت مجموعه مهزیار در راستای مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس است:

 

کلام آخر

در مجموع، لیفت گونه یک روش کم‌تهاجم  و غیرجراحی برای بهبود ظاهر چهره و تازگی پوست است که از روش‌های مختلفی مانند تزریق ژل و بوتاکس بهره می‌برد. آنچه در این مقاله سعی در روشن‌کردن آن داشتیم، مزایا و معایب لیفت گونه است. از مزایای این روش‌ها می‌توان سرعت اجرا، تاثیر فوری، و توانایی تنظیم دقیق طرح چهره را نام برد. همچنین، این روش‌ها با عوارض و ریسک‌های کمتری نسبت به روش‌های جراحی همراه هستند. از طرف دیگر، معایب آنها شامل تاثیر موقت، نیاز به تجدید تزریق و عوارض نادری است که به ندرت اتفاق می‌افتند. انتخاب بهترین روش، باید براساس اهداف و نیازهای فردی شخص و توصیه‌های یک پزشک متخصص انجام شود.

انتخاب بهترین روش، در کنار استفاده از برندهای باکیفیت ژل  مانند آلیاکسین (Aliaxin) و بوتاکس و باتجربه‌بودن پزشک متخصص، بهترین نتایج را برای شما به ارمغان خواهد آورد؛ و دریافت بهترین نتیجه توسط فرد، از اهداف اصلی اعضای مجموعه مهزیار است.

مزایا و معایب لیفت گونه

سوالات متداول

  1. لیفت گونه چه مزایا و معایبی دارد؟
    مزایای لیفت گونه شامل بهبود ظاهر چهره، ایجاد تازگی در پوست و تناسب گونه‌ها می‌شود. این روش‌ها عمدتا غیرجراحی هستند و نیاز به نقاهت طولانی ندارند. اما معایب‌شان شامل تاثیر موقت، نیاز به تجدید تزریق و ماندگاری کوتاه‌مدت است.
  1. لیفت گونه با ژل چه مزایایی دارد؟
    لیفت گونه با ژل از مزایایی مانند تاثیر فوری و توانایی تنظیم دقیق طرح چهره برخوردار است. همچنین، این روش نیاز به زمان کمتری برای بازیابی داشته و عوارض جانبی نسبتا کمتری نسبت به سایر روش‌ها دارد.
  1. معایب لیفت گونه با بوتاکس چیست؟
    معایب لیفت گونه با بوتاکس، تاثیر موقت و نیاز به تزریق‌های مکرر برای حفظ نتایج را شامل می‌شود. همچنین، این روش ممکن است عوارضی نادر، مانند التهاب در نقاط تزریق، داشته باشد.
  1. آیا لیفت گونه با ژل برای افرادی که دنبال تاثیر فوری می‌گردند، مناسب است؟
    بله، لیفت گونه با ژل برای افرادی که به دنبال تاثیر فوری هستند، مناسب است. این روش، امکان تغییرات سریع و قابل تنظیم را به خوبی برای افراد فراهم می‌کند.
  1. آیا لیفت گونه با بوتاکس برای کسانی که می‌خواهند ظاهر طبیعی خود را حفظ کنند، مناسب است؟
    بله، لیفت گونه با بوتاکس معمولا نتایجی طبیعی دارد و تغییر فاحشی را در ظاهر چهره ایجاد نمی‌کند. این روش، برای افرادی که به دنبال جایگزین کم‌ریسک‌تری برای جراحی هستند، مناسب است.

 

0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار