Arabic | Persian | English

EN

AR

بررسی کامل عوارض تزریق ژل لب+7 راهکار جلوگیری از بروز آن‌ها

چه با لب‌های نازک طبیعی متولد شده باشید و چه لب‌های پر و حجیم داشته باشید، با گذر زمان، متوجه خواهید شد که افزایش سن باعث نازک‌ترشدن لب‌های شما می‌شود. البته، لازم نیست تسلیم گذر زمان و سالخورده‌شدن لب‌ها شوید. این روزها می‌توان با تزریق ژل لب، آثار پیری، نازک‌شدن و چروک‌های لب را از بین برد. در این میان، لازم است نکته‌ای را به دقت مدنظر داشته باشید؛ عوارض تزریق لب. لازم نیست نگران شوید یا از تصمیم‌تان مردد باشید. راهکارهایی وجود دارند که می‌توانید برای جلوگیری از بروز این عوارض، رعایت‌شان کنید. 

در این مقاله، هرآنچه نیاز است بدانید را برایتان تشریح خواهیم کرد و از خدمات مجموعه مهزیار در تزریق ژل لب نیز حرف‌هایی به میان می‌آوریم.

“نمونه تزریق ژل لب و تزریق چانه در کلینیک تخصصی مهزیار”

 

پیش از دانستن عوارض تزریق ژل لب، باید بدانیم ژل لب چیست

فیلر لب، ترکیبی شفاف است که به منظور افزایش حجم و تغییر شکل لب‌ها در حوزه زیبایی به کار می‌رود. فیلرها به عنوان یک روش غیرتهاجمی برای بهبود ظاهر لب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و به طور عمده از موادی نظیر هیالورونیک اسید تشکیل شده‌اند.  تاثیرات خوب هیالورونیک اسید با عوارض تزریق ژل لب منافاتی ندارد. 

هیالورونیک اسید ، نوعی قند طبیعی است که در بافت‌های پوستی بدن وجود دارد و شادابی و جوانی پوست تا حد زیادی به آن وابسته است. این ماده در بافت لب نیز وجود دارد و تحلیل‌رفتن آن، باعث کوچک‌ترشدن و چروک لب می‌شود. به همین علت، پس از تزریق ژل لب، ظاهر لب‌ها شادابی و طراوت قبل را بازمی‌یابد.

مزایای استفاده از هیالورونیک اسید در تزریق ژل لب

پیش از آنکه به سراغ عوارض تزریق ژل لب برویم، بیایید از خوبی‌ ژل‌های دارای هیالورونیک اسید بیشتر صحبت کنیم. فیلرهای حاوی هیالورونیک اسید می‌توانند ظاهر لب‌های شما را با ایجاد تغییر در:

  • فرم
  • ساختار
  • حجم

بهبود ببخشند. اثرات این نوع فیلر، به طور معمول حدود 6 ماه طول ماندگار است. پس از آن، تزریق‌های مجدد برای حفظ حجم لب‌های شما موردنیاز خواهد بود. البته، دوره‌های ماندگاری ژل لب  به تدریج طولانی‌تر می‌شوند و پس از چند دوره تمدید، دیگر لازم نیست هر 6 ماه به پزشک مراجعه کنید. 

چه زمانی به تزریق فیلر لب فکر کنیم؟

اگر با مواردی که در ادامه می‌آیند، دست و پنجه نرم می‌کنید، عوارض تزریق ژل لب را در نظر بگیرید و سپس، به تزریق فیلر به عنوان راهکار خلاصی از این مسائل فکر کنید.

  1. اگر لب‌های نازکی دارید که هنگام خندیدن ناپدید می‌شوند.
  2. اگر حجم و اندازه لب‌هایتان به واسطه افزایش سن، تحلیل رفته است.
  3. اگر از نازک‌بودن لب‌هایتان احساس شرم و نارضایتی دارید.
  4. اگر احساس می‌کنید لب‌های پر، تناسب بهتری به اعضای صورت شما می‌دهد.
پیشنهاد مطالعه:
6 مورد از مهمترین "عوارض تزریق ژل صورت" +{روش کنترل آن}

در این صورت، با مشورت متخصص باتجربه‌ای که در این زمینه تبحر دارد، می‌توانید به تزریق فیلر لب بیندیشید.

کدام برند فیلر، کمترین عوارض تزریق ژل لب را به همراه دارد؟

در بخش قبل، تاثیر خارق‌العاده هیالورونیک اسید موجود در فیلرها را بررسی کردیم. برندهای جدید و باکیفیت ژل و فیلر، در حال حاضر، بر پایه هیالورونیک اسید هستند و انواع مختلفی دارند که در مراکز گوناگون استفاده می‌شود. 

بهترین برند موجود در ایران، هم‌اکنون، فیلر سوئیسی آلیاکسین است. این برند که در مقایسه با سایر برندها هزینه بالاتری دارد، طبق آمار، کمترین عوارض، طبیعی‌ترین نتیجه و بهترین تاثیر را برای فرمدهی به لب‌ها داشته است. 

برخلاف مراکز زیادی که از ژل‌های ارزان‌قیمت‌تر استفاده می‌کنند، کلینیک خدمات زیبایی مهزیار، برند آلیاکسین را برای فرمدهی و تغییر شکل لب‌ها استفاده می‌کند و با رضایت متقاضیان روبرو بوده است. چراکه آلیاکسین، عوارض تزریق ژل لب را به حداقل رسانده است.

عوارض تزریق ژل لب در مقابل مزایای آن

به طور کلی، عوارض تزریق ژل لب از مزایای آن بیشتر نیستند. جدول مقابل را ببینید.

مزایا و معایب تزریق ژل لب

مزایا افزایش حجم لب

روش غیرتهاجمی

دوره نقاهت کوتاه

عوارض جانبی کم

اصلاح شکل و تناسب لب

مشاهده فوری نتایج

عدم نیاز به بیهوشی عمومی

امکان تعیین حجم و شکل 

معایب نتایج موقت

نیاز به تجدید تزریق دوره‌ای

احتمال تورم و التهاب موقت

نیاز به تزریق تخصصی توسط پزشک مجرب

احتمال بروز نتیجه غیرطبیعی به واسطه بی‌تجربگی پزشک

 

همانگونه که در جدول مشاهده می‌کنید، عوارض تزریق ژل لب، چندان زیاد و غیرقابل بازگشت نیستند. درست است که نتیجه تزریق ژل در هر فرد متفاوت است، اما عوارضی نظیر التهاب و قرمزی را، اغلب افراد پس از تزریق ژل تجربه می‌کنند. عوارض شدیدتری نیز وجود دارند که بسیار نادر هستند و به ندرت اتفاق می‌افتند. این موارد را باهم مرور خواهیم کرد.

معمولی‌ترین عوارض تزریق ژل لب

هنگامی که برای بهبود ظاهر لب‌ها، ژل تزریق می‌کنید، با عوارض طبیعی و رایج پس از تزریق ژل مواجه خواهید شد. رایج‌ترین عوارض تزریق ژل لب عبارتند از:

  • خونریزی در نواحی تزریق
  • تورم و کبودی
  • قرمزی و حساسیت در محل تزریق
  • فعال‌شدن مجدد زخم‌ها
  • ایجاد تاول‌ (تبخال) روی لب‌ها یا نواحی اطراف

 

این موارد، رویدادهای معمولی هستند که پس از تزریق ژل لب، به صورت موقت، رخ می‌دهند و پس از چند روز تا چند هفته ناپدید می‌شوند. البته، در صورتی که هر یک از این عوارض را به شکل شدید و غیرعادی مشاهده کردید، به سرعت پزشک‌تان را در جریان قرار دهید. گاهی برای برطرف‌شدن عوارض تزریق ژل لب، به مداخله پزشکی نیاز است.

نادرترین عوارض تزریق ژل لب

در حالی که فیلر لب فواید زیادی دارد، اما مانند هر روش پزشکی دیگر، عوارض نادری وجود دارند که لازم است از آن‌ها مطلع باشید. داشتن لب‌های درشت و قلوه‌ای شبیه رویایی است که واقعیت یافته، اما عوارض تزریق ژل لب را نیز نباید نادیده گرفت؛ به‌خصوص عوارضی که به صورت معمول رخ نمی‌دهند. این موارد شامل:

  • جای زخم و ایجاد توده‌های ژلی
  • واکنش‌های آلرژیک
  • عفونت ژل لب
  • جابجایی ژل و آسیب به بافت لب
  • نامتقارن‌شدن لب‌
پیشنهاد مطالعه:
زاویه سازی صورت گرد و زاویه سازی صورت کشیده [8 نکته مهم]

هر مورد را در ادامه، مختصر توضیح خواهیم داد.

جای زخم و ایجاد توده‌های ژلی

از عوارض تزریق ژل لب، هرچند نادر، می‌توان به ایجاد زخم یا ناهمواری بافت لب اشاره کرد. زخم‌ها ممکن است خودبخود یا با تجویز دارو توسط پزشک از بین بروند، اما برای از بین‌رفتن ناهمواری‌های لب، باید تا جذب کامل ژل توسط بافت پوست، صبر کنید.  

واکنش‌های آلرژیک

اگرچه بسیار بعید است، اما برخی افراد ممکن است به ترکیباتی که در فیلر لب به کار رفته است، واکنش‌های آلرژیک نشان دهند. ظهور علائمی نظیر قرمزی یا تورم بیش از حد در محل تزریق، تاول یا تبخال، تب، عفونت یا حساسیت، از عوارض تزریق ژل لب به حساب می‌آیند. اگر احساس کردید که واکنش آلرژیکی را تجربه می‌کنید، باید در اسرع وقت با پزشک خود صحبت کنید.

عفونت

خطر عفونت بسیار کم است، اما می‌تواند با شرایط پزشکی خاص افزایش یابد. اگر باردار هستید، بیماری زمینه‌ای دارید یا داروی خاصی مصرف می‌کنید، حتما قبل از تزریق ژل لب با پزشک خود مشورت کنید تا از عوارض تزریق ژل لب دور بمانید.

جابجایی ژل و آسیب به بافت لب

جابجاشدن ژل، یکی از عوارض تزریق ژل لب است که به مواردی نظیر نوع فیلر، تکنیک تزریق و نحوه رفتار فرد با بافت لب پس از تزریق ژل مربوط است. اگر از برند نامعتبر یا با کیفیت پایین استفاده شود یا پزشک شما، تخصص و تجربه کافی را نداشته باشد، احتمال جابجایی ژل، گلوله شدن ژل لب و حتی آسیب به بافت لب وجود خواهد داشت. (برای درمان گلوله شدن ژل لب به مقاله مربوط به آن سر بزنید. )گاهی اوقات نیز، واردکردن فشار به محل تزریق، بلافاصله بعد از تزریق ژل، موجب جابجایی آن در بافت لب می‌شود. در این صورت لازم است برای اصلاح فرم لب، مجددا به پزشک خود مراجعه کنید.

نامتقارن‌شدن لب

مدتی بعد از تزریق ژل، ممکن است احساس کنید لب‌ها دچار عدم تقارن شده‌اند. این عارضه زمانی پیش می‌آید که مقدار بیشتری از فیلر، در قسمتی از لب جذب شده و در قسمت دیگر، جذب ژل اتفاق نیفتاده باشد. اگر این رویداد را تجربه کردید، برای اصلاح فرم لب، به متخصص مراجعه کنید.

“تزریق فیلر لب در مجموعه مهزیار “

 

7 راهکار موثر برای جلوگیری از عوارض تزریق ژل لب

راه‌های زیادی برای پیشگیری از عوارض تزریق ژل لب وجود دارند که رعایت آن‌ها، به درگیرنشدن فرد با عوارض فیلر لب کمک شایانی می‌کند. این راهکارها عبارتند از:

  1. حداقل تا 1 هفته، از استعمال دخانیات و خوردن مشروبات الکلی پرهیز کنید.
  2. تا 1 هفته، از انجام فعالیت‌های سنگین یا ورزش‌هایی نظیر شنا اجتناب کنید.
  3. از خاراندن و اعمال فشار به محل تزریق خودداری کنید و برای کاهش درد و التهاب، از داروهایی نظیر آسپرین و ایبوپروفن که باعث افزایش خونریزی می‌شوند، دوری کنید.
  4. برای کاهش التهاب و تسکین درد، از کمپرس یخ روی نواحی تزریق استفاده کنید.
  5. برای نتیجه‌گیری بهتر و دیدن تاثیر هیالورونیک اسید موجود در فیلر، آب کافی بنوشید.
  6. برای جلوگیری از ایجاد عفونت، از 24 ساعت پس از تزریق، محل تزریق را با شوینده‌های ملایم بشویید.
  7. عجله نکنید، نتایج نهایی پس از رفع التهابات و قرمزی بعد از تزریق، قابل مشاهده خواهند بود.
پیشنهاد مطالعه:
5 علت "جذب سریع ژل لب" بعد از تزریق + راهکار مناسب

کلام آخر

در این مقاله، راهنمای کاملی از عوارض تزریق ژل لب و فرمدهی لب با تزریق فیلر و راهکارهای جلوگیری از آن را ارائه دادیم. تزریق ژل که این روزها، برای رفع نواقص صورت به وفور استفاده می‌شود، نسبت به روش‌های تهاجمی کم‌ریسک‌تر است و هزینه کمتری برای فرد دارد. همچنین به علت موقتی‌بودن نتایج و امکان تخلیه ژل در صورت نارضایتی، طبیعی است که افراد بیشتری به سمت این روش بروند. از آنجا که فیلرها، از هیالورونیک اسید تشکیل شده‌اند و خاصیت آبرسانی و جوانسازی پوست نیز دارند، برای پوست و بافت لب، مفید هم هستند.

اما نظیر هر فرآیند زیبایی دیگری، عوارض ژل لب را نیز باید در نظر داشت تا با پیروی از راهکارهای موجود، از بروز این عوارض جلوگیری به عمل آورید. کلینیک مهزیار، خدمات تزریق ژل لب را با برند آلیاکسین (Aliaxin) ارائه می‌دهد. تزریق بهترین و کم‌عارضه‌ترین ژل موجود، با تخصص و تجربه پزشکان این مجموعه و مشاوره دقیق آنها، ظاهری طبیعی به افراد هدیه می‌دهد و آن‌ها را از عوارض تزریق ژل لب دور نگه می‌دارد.

 

سوالات متداول

  •  چه عوارضی ممکن است پس از تزریق ژل لب رخ دهد؟
    عوارضی که ممکن است پس از تزریق ژل لب رخ دهد عبارتند از: تورم موقت، التهاب، درد موقت، قرمزی، نقاط کوچک خون‌مردگی، واکنش آلرژیک به ترکیبات ژل، نامتقارن‌شدن لب و در موارد نادرتر، التهاب مزمن یا عفونت.
  •  آیا تورم پس از تزریق ژل لب معمولی است؟
    تورم پس از تزریق ژل لب به طور معمول اتفاق می‌افتد. این تورم معمولا در چند روز اول پس از تزریق رخ می‌دهد و به مرور کاهش می‌یابد. برای کاهش تورم، می‌توانید از کمپرس یخ استفاده کنید.
  •  چقدر طول می‌کشد تا عوارض موقت تزریق ژل لب رفع شوند؟
    عوارض موقتی مانند تورم و قرمزی معمولا طی چند روز تا 1 هفته کاهش می‌یابند. اما در برخی موارد ممکن است این زمان بیشتر یا کمتر باشد. عوارضی مانند التهاب مزمن نیاز به درمان خاص دارند و ممکن است برای مدت‌زمان طولانی‌تری باقی بمانند.
  •  چگونه می‌توان از نامتقارن‌شدن لب پس از تزریق ژل جلوگیری کرد؟
    برای جلوگیری از نامتقارن‌شدن لب پس از تزریق ژل، مهم است که یک پزشک ماهر و با تجربه را انتخاب کنید. پزشک باید توانایی تزریق متناسب و متعادل ژل را در لب‌ها داشته باشد. همچنین، مشورت و توافق با پزشک در مورد نتایج مورد انتظار و شکل دقیق لب‌ها نیز، بسیار مهم است.
  •  آیا عوارض ژل لب دائمی هستند؟
    عوارض تزریق ژل لب عمدتا موقت هستند و با گذر زمان بهبود می‌یابند. ژل لب‌، به صورت موقت در بدن باقی می‌ماند و پس از مدتی به طور طبیعی جذب می‌شود.
0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار