Arabic | Persian | English

EN

AR

بهترین سن برای تزریق بوتاکس+{بوتاکس در سن پایین عوارض دارد؟}

آینه دوست و دشمن خوبی است. دشمن خوبی است چون خطوط و چین و چروک‌های صورت را نشان‌مان می‌دهد. دوست خوبی است چون ما را به فکر رفع خطوط صورت‌مان می‌اندازد تا جوانی و شادابی چهره‌مان را حفظ کنیم. یکی از راه‌های جوانسازی پوست صورت، تزریق بوتاکس است. بوتاکس با ضعیف‌کردن عضلات بیش‌فعالی که باعث ایجاد چروک روی صورت می‌شوند، این خطوط را از میان می‌برد و ظاهر بهتری به صورت می‌بخشد.

اما بهترین سن برای تزریق بوتاکس، چند سالگی است؟ آیا می‌توان از هر سنی سراغ بوتاکس رفت؟ چه قاعده و قانونی وجود دارد؟ سن مناسب تزریق بوتاکس، موضوع مقاله پیش روی شماست. مجموعه مهزیار که خدمات تزریق بوتاکس را ارائه می‌دهد، این استانداردها را نیز، به دقت، رعایت می‌کند.

 

چه سنی، بهترین سن برای تزریق بوتاکس است؟

به طور کلی، سن مناسب تزریق بوتاکس 18 سال یا بیشتر است. درمان‌های پیشگیرانه با بوتاکس، از عمیق‌ترشدن خطوط صورت در آینده جلوگیری می‌کند. با این حال، بیشتر متخصصان بر این باورند که اغلب، افرادی که در بهترین سن برای تزریق بوتاکس پیشگیرانه هستند، افرادی‌اند که در اواسط دهه 20 و اوایل دهه 30 زندگی خود مستعد چین و چروک صورت باشند. تزریق بوتاکس در سنین پایین عوارض چندانی ندارد، اما صورت در سنین نوجوانی، خطوط زیادی که نیاز به ترمیم با بوتاکس داشته باشند، ندارد.

جالب اینجاست که با عبور از سن مناسب تزریق بوتاکس، معمولا نقاطی که فرد برای تزریق بوتاکس انتخاب می‌کند، در هر دهه از زندگی، مشخص است. در این‌باره، بیشتر توضیح می‌دهیم.

از کجا بدانم که در بهترین سن برای تزریق بوتاکس هستم؟

اگر سن‌تان بالای 18 سال است و از خطوط ریز یا چین و چروک صورت‌تان ناراضی هستید، در سن مناسب تزریق بوتاکس‌اید. 

به عنوان مثال، اگر برای تزریق بوتاکس به کلینیک خدمات زیبایی مهزیار مراجعه کنید، در جلسه مشاوره، می‌توانید نقاطی را که برای تزریق بوتاکس مدنظر دارید، به متخصص مهزیار نشان دهید تا به شما اطلاع دهند که آیا می‌توان در آن نقطه بوتاکس زد یا نه.

پیشنهاد مطالعه:
0 تا 100 عوارض تزریق فیلر گونه چیست؟ + {فیلم تزریق}

آیا تزریق، در بهترین سن برای تزریق بوتاکس، ظاهر من را غیرطبیعی می‌کند؟

اقدام شما برای تزریق، در سن مناسب تزریق بوتاکس، تنها چین و چروک و خطوط ریز را در مناطقی که انتخاب کرده‌اید از بین می‌برد. ظاهر کلی شما با تزریق بوتاکس، آنچنان تغییری نخواهد داشت. فقط چین و چروک‌های ناخواسته از بین می‌روند. اگر احتمال ایجاد تغییر زیادی در چهره شما وجود داشته باشد، پزشک متخصص، پیش از تزریق، شما را در جریان قرار خواهد داد. 

این اتفاق در کلینیک مهزیار نیز می‌افتد. حتی ممکن است متخصص مهزیار، از تزریق بوتاکس برای شما اجتناب کند. چراکه یکی از اهداف تیم مهزیار، حفظ زیبایی طبیعی افراد است.

بهترین سن برای تزریق بوتاکس: دهه دوم زندگی

در 20سالگی، پوست ما نسبتا صاف و تقریبا بدون چین و چروک است. اما با ورود به اواخر دهه دوم، خطوط پویا ظاهر می‌شوند. خطوط پویا با: 

  • لبخندزدن
  • خندیدن
  • اخم‌کردن

 ایجاد می‌شوند. اگر نخندیم، لبخند نزنیم یا اخم نکنیم، این خطوط از بین خواهند رفت. اما آیا این امر امکان‌پذیر است؟

تزریق بوتاکس در 20سالگی چه فایده‌ای دارد؟

هدف از تزریق بوتاکس در 20سالگی که سن مناسب تزریق بوتاکس هم هست، جلوگیری از ایجاد چین و چروک در اوایل دهه 30 زندگی است. بوتاکس در دهه 20 زندگی، بیشتر به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از ایجاد خطوط ریز و چین و چروک است. همچنین کمک می‌کند تا حرکات زیاد عضلات صورت، باعث چروک‌های پوستی نشوند. بسیاری از بیماران، در بهترین سن برای تزریق بوتاکس، این کار را به عنوان پیشگیری برای فعالیت زیاد عضلات صورت خود انجام می‌دهند. زیرا نگران‌اند پویایی عضلات صورتشان خطوط چهره آنها را عمیق‌تر کند. 

سن مناسب تزریق بوتاکس: دهه سوم

ممکن است در دهه سوم زندگی، متوجه خطوطی شوید که در 20سالگی وجود نداشتند. نگران نباشید! 30سالگی هنوز هم بهترین سن برای تزریق بوتاکس است. حتی تزریق در 30سالگی، کماکان در فهرست تزریق پیشگیرانه طبقه‌بندی می‌شود. 

نقاط تزریق بوتاکس در دهه 30 زندگی، معمولا چروک‌هایی هستند که بر اثر 

چشم‌دوختن به جایی یا فشرده‌کردن چشم‌ها در برابر نور خورشید، در کنار چشم ایجاد شده‌اند. به این خطوط، چروک‌های پنجه‌کلاغی گفته می‌شود. خطوط ابرو نیز، هنگامی که به سن مناسب تزریق بوتاکس و دهه 30 زندگی برسید، نیازمند تزریق بوتاکس می‌شود.

بهترین سن تزریق بوتاکس: دهه چهارم

درست است که سنین جوانی، بهترین سن برای تزریق بوتاکس هستند و از عمیق‌شدن چروک‌های پوستی در سنین بالاتر پیشگیری می‌کنند. اما در سنین بالاتر نیز می‌توان برای رفع خطوط صورت، مانند رفع خط اخم ، از بوتاکس استفاده کرد. در این سن، چین و چروک‌ها عمق بیشتری پیدا می‌کنند. این خطوط در دهه چهارم زندگی، در چهره فرد مشخص‌تر هستند:

  • خطوط ماریونت (خط اندوه)
  • خطوط پنجه‌کلاغی در گوشه‌های خارجی چشم 
  • خطوط ناشی از افتادگی پلک بالایی
پیشنهاد مطالعه:
راهنمای جامع «تشخیص بوتاکس اصل از تقلبی» + 4 فاکتور مهم

این چروک‌ها از جمله مواردی هستند که می‌توان با تزریق بوتاکس، برطرف‌شان کرد. چراکه گاهی به مرحله‌ای می‌رسند که به واسطه آن‌ها، نشان‌دادن عواطف نیز در چهره تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد. 

تنها تزریق بوتاکس در 40سالگی کافی است؟

فکر نکنید چون 40ساله شده‌اید، از بهترین سن برای برای تزریق بوتاکس عبور کرده‌اید. فقط در این سن، علاوه بر تزریق بوتاکس، احتمالا به مواد تقویت‌کننده دیگری نیز احتیاج داشته باشید. به عنوان مثال، فیلرها انتخاب خوبی هستند. اکثر فیلرها بر پایه هیالورونیک اسید ساخته می‌شوند که علاوه بر لیفتینگ و جوانسازی پوست ، آبرسان نیز هستند و بافت پوست را شاداب و حجیم نشان می‌دهند. از این رو، انتخاب مناسبی برای تزریق در کنار بوتاکس خواهند بود.

کلینیک زیبایی مهزیار، در کنار خدمات تزریق بوتاکس، تزریق فیلر را نیز با برند آلیاکسین ارائه می‌دهد. آلیاکسین یک برند سوئیسی است که در حال حاضر، از باکیفیت‌ترین و کم‌عارضه‌ترین برندهای موجود به حساب می‌آید.

آیا برای آقایان هم، بهترین سن برای تزریق بوتاکس، 18سالگی و بالاتر است؟

با پیشرفت‌های تازه‌ای که در زمینه تزریق ژل و بوتاکس دیده‌ایم، متخصصان دیگر سن مناسب تزریق بوتاکس را 30 یا بالاتر نمی‌دانند. از نظر آن‌ها، هر فرد، فارغ از جنسیت، می‌تواند از بعد از 18سالگی برای تزریق بوتاکس اقدام کند. 

نتایج تزریق بوتاکس، معمولا پس از 1 یا 2 روز، قابل مشاهده است. بنابراین، یک روش اصلاحی سریع برای رفع خطوط چهره به حساب می‌آید و برای تمام افرادی که چین و چروک‌های صورت‌ آزارشان می‌دهد، کمک‌کننده خواهد بود.

آیا می‌توانم در بهترین سن تزریق بوتاکس، برای رفع لبخند لثه‌ای اقدام کنم؟

شاید بهتر باشد قبل از پاسخ به این سوال، لبخند لثه‌ای را تعریف کنیم.

لبخند لثه‌ای (Gummy Smile)، زمانی اتفاق می‌افتد که عضلاتی از صورت که در لبخند و خندیدن دخیل هستند، بیش‌فعال باشند. در این صورت، هنگام خندیدن، بخش زیادی از لثه فرد نمایان می‌شود. این مسئله در افراد زیادی شایع است و از نظر خیلی‌ها زیباست. گرچه، بسیاری افراد نیز از داشتن لبخند لثه‌ای ناراضی‌اند و به دنبال راهی برای رفع آن می‌گردند. 

اگر به سن مناسب تزریق بوتاکس رسیده‌اید، خبر خوبی برایتان داریم. این عارضه طبیعی در چهره، با تزریق بوتاکس و ضعیف‌ترشدن عضلات خنده، برطرف خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه:
فرق جالپرو کلاسیک و سوپرهیدرو (بررسی 3 تفاوت مهم)

نوعی از خنده لثه‌ای

کلام آخر

این مقاله، از بهترین سن برای تزریق بوتاکس و نقاطی که در هر سن، هدف تزریق قرار می‌گیرند، صحبت کرد. به طور کلی، سن مناسب تزریق بوتاکس، از 18سالگی به بالاست. چراکه پیش از آن، پوست جوان و شاداب است و قابلیت ترمیم خود را داراست. از 18سالگی به بعد، زمانی که پنجره رشد رو به بسته‌شدن است، تشکیل خطوط و چین و چروک در صورت آغاز می‌شود. در این زمان، می‌توان تزریق بوتاکس را به عنوان روشی پیشگیرانه برای جلوگیری از ایجاد خطوط عمیق‌تر در آینده استفاده کرد.

در سنین بالاتر، به علت عمیق‌شدن خطوط و افتادگی چهره، به واسطه کاهش تولید کلاژن و الاستین در پوست، تزریق فیلر نیز در کنار بوتاکس توصیه می‌شود. فیلرها ساخت کلاژن و الاستین را در پوست تحریک می‌کنند و ظاهری صاف و بدون چروک به چهره می‌دهند.

در مجموعه مهزیار ، بهترین متخصصان تهران، خدمات تزریق بوتاکس و فیلر را با برندهای درجه‌یک و هنر و تجربه‌ای که با تلاش سالیانه به دست آورده‌اند، ارائه می‌دهند و ظاهری جوان را با زیبایی طبیعی به شما هدیه می‌کنند.

سوالات متداول

  •  بهترین سن برای تزریق بوتاکس پیشگیرانه چه سنی است؟
    به طور عمومی، افرادی که از 18 تا ۳۵ سال سن دارند، بهترین نتایج را از تزریق بوتاکس برای جلوگیری از چین و چروک‌های جدید به دست می‌آورند.
  •  آیا تزریق بوتاکس در سنین بالاتر نیز موثر است؟
    بله، تزریق بوتاکس در سنین بالاتر نیز می‌تواند موثر باشد. افرادی که از ۳۵ سال به بالا هستند، می‌توانند از این روش برای کاهش چین و چروک‌های موجود بهره ببرند. تزریق فیلر و جوانساز نیز، به بهترشدن ظاهر در این سن کمک شایانی خواهد کرد.
  •  آیا تزریق بوتاکس در سنین پایین تر از ۲۰ سال مناسب است؟
    قبل از ظهور پیشرفت‌های جدید در حوزه زیبایی، تزریق بوتاکس در سنین پایین‌تر از ۲۰ سال توصیه نمی‌شد؛ مگر به قصد درمان برای مشکلات خاصی نظیر تشنج‌های عضلانی.
  •  آیا نتایج تزریق بوتاکس در هر فرد یکسان است؟
    نتایج ممکن است در هر فرد متفاوت باشد. عواملی مانند نوع پوست، عادات زندگی، واکنش به درمان و میزان تجربه پزشک ممکن است در نتیجه تزریق تاثیرگذار باشند.
  •  نتایج تزریق بوتاکس چه مدت دوام دارند؟
    نتایج تزریق بوتاکس معمولا برای ۳ تا ۶ ماه ماندگارند. پس از این مدت، برای حفظ ماندگاری، نیاز به تزریق مجدد خواهید داشت.
0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار