Arabic | Persian | English

EN

AR

معرفی و بررسی “پروتز سینه ثابت” + {پاسخ به 5 سوالات مهم}

یکی از رایج‌ترین جراحی‌های زیبایی در بانوان، عمل پروتز سینه است که باعث افزایش حجم و خوش فرم شدن آن می‌شود. کسانی‌که به هر علتی مثل کوچک بودن مادرزادی سینه، بیماری، بارداری، شیردهی یا غیره از فرم یا اندازه سینه خود رضایت ندارند، می‌توانند از پروتز سینه ثابت استفاده کنند. در این عمل زیبایی پروتز یا ایمپلنت در داخل بافت سینه قرار می‌گیرد و تغییر زیادی در بافت سینه ایجاد می‌کند. در این مقاله بلاگ مهزیار با معرفی کامل این جراحی زیبایی،‌ انواع پروتز سینه، پروتز سینه ثابت، میزان ماندگاری و عوارض آن را به‌طور کامل بیان خواهیم کرد.

انواع پروتز سینه

عمل‌های جراحی که باعث افزایش حجم سینه یا تغییر فرم آن می‌شوند، انواع مختلفی دارند. رایج‌ترین انواع پروتز‌ها را می‌توان به‌صورت زیر معرفی کرد:

در این مقاله پروتز‌های ثابت را معرفی خواهیم کرد و در رابطه با نحوه جراحی پروتز سینه مطالبی را بیان می‌کنیم.

پروتز سینه ثابت چیست؟

پروتز سینه ثابت که به پروتز دائمی نیز شناخته می‌شود، از انواع پروتزهای موجود برای افزایش حجم و سایز سینه‌ها به‌شمار می‌رسد. این نوع پروتز از مایع ژل مانند منسجمی تشکیل شده که شبیه قطره اشک است و در مقایسه با سایر انواع پروتزها یعنی سیلیکونی و سالینی فرم بهتری به سینه می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه:
0 تا 100 "عمل بینی گوشتی" | انواع روش جراحی + 4 سوال متداول

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید،‌ این است که پروتزهای ثابت از نظر کیفیت، برتری نسبت به سایر انواع آن ندارند. صرفا پزشک با توجه به مواردی مثل شرایط بیمار، هزینه، محل برش یا فرم اولیه سینه از این نوع استفاده خواهد کرد. در این نوع جراحی پزشک برش‌های بزرگتری را قرار دادن پروتز استفاده می‌کند.

یکی از مزیت‌های ایمپلنت دائمی این است که بافت متراکم و سفتی‌تری دارد و در نتیجه احتمال آسیب‌دیدگی و پارگی در آن‌ها نسبت به پروتزهای سالینی کمتر است.

نحوه عمل جراحی پروتز سینه چگونه

1-4What-is-Breast-augmentation-surgery-min

برای انجام عمل جراحی پروتز سینه، ابتدا یک جلسه مشاوره با پزشک خواهید داشت. در این جلسه شرایط شما به‌طور کامل بررسی خواهد شد سپس با اطلاع از سلامت جسمانی، انتظارات شما از اندازه و فرم سینه و فرم بدنی فعلی پزشک، نوع پروتز مناسب را پیشنهاد می‌دهد. اندازه پروتز معمولا با توجه به سایز فعلی سینه و بافت آن تعیین می‌شود.

پروتزهای بزرگ برای دو دسته از افراد معمولا استفاده نمی‌شوند:

  • افراد لاغر: فرم غیر طبیعی دارد و باعث بد حالت شدن سینه می‌شود.
  • افرادی که سن بالایی دارند: پوست قابلیت ارتجاعی خود را از دست داده و باعث کشیدگی بیش از حد خواهد شد.

جراحی پروتز سینه ثابت نسبت سایر جراحی‌های زیبایی، یک عمل کم‌تهاجمی است که طول مدت آن حدود ۲ ساعت خواهد بود و نیاز به یک الی دو هفته استراحت دارد.

در حین جراحی معمولا سه قسمت مختلف برش ایجاد شده تا پروتز وارد بافت سینه شود. این برش‌ها ممکن است در زیر بغل، هاله‌ای (نوک پستان) یا زیر سینه باشند و معمولا به گونه‌ای هستند که قابل دیدن نباشند. اینکه برش در کدام ناحیه باشد به نوع پروتز شما بستگی دارد.

پیشنهاد مطالعه:
8 فاکتور اساسی در {مراقبت های بعد از عمل ماموپلاستی}

رایج‌ترین برش در جراحی پروتز، برش زیر سینه است که پزشک حدود ۴ تا ۵ سانتی‌متر ایجاد می‌کند و پروتز را در داخل بافت قرار می‌دهد. برش زیر بغل نیز چندان رایج نیست، چرا که با دلیل فاصله با سینه‌ها، انجام جراحی را دشوار می‌کند.

برش هاله سینه نیز امری کاملا تخصصی است. برش هاله‌ای نیز به دلیل اینکه بیش از سایر نواحی مشخص است، معمولا فقط توسط پزشکان حاذق استفاده می‌شود. چرا که باید پس از جراحی به‌خوبی پوشانده شود.

در مرحله بعدی، پروتزها از محل برش ایجاد شده، وارد بدن می‌شود و پس از قرار گرفتن در محل مناسب، بخیه زده خواهد شد.

پروتز سینه برای چه کسانی مناسب است؟

  • خانم‌هایی که می‌خواهند سینه‌های خوش‌فرم یا بزرگ‌تری داشته باشند.
  • خانم‌هایی که به‌دلیل بیماری‌هایی مثل سرطان سینه بخشی یا همه بافت آن را از دست داده‌اند.
  • خانم‌هایی که فرم سینه‌های آن‌ها در اثر شرایطی مثل افزایش سن، تغییر وزن، بارداری یا شیردهی تغییر کرده است.

ماندگاری پروتز سینه دائمی چقدر است؟

ماندگاری پروتزهای دائمی به عوامل مختلفی بستگی دارد. به‌طور میانگین می‌توان عمر پروتزهای را  بین ۱۲ تا ۲۵ ماه یا حتی بیشتر از آن اعلام کرد. اما هر گونه ایجاد مشکل یک دلیل مهم برای دلایل تعویض پروتز سینه است. در عین حال ممکن است، یک ایمپلنت به‌صورت دائمی در سینه باقی بماند و هیچ‌گونه مشکلی ایجاد نکند. پارگی پروتز سینه و صدمه دیدن ایمپلنت دائمی به‌مرور زمان بیشتر می‌شود مثلا پروتزها بعد از ۱۰ سال ریسک بیشتری برای آسیب دیدن نسبت به سال اول و دوم دارند.

پیشنهاد مطالعه:
آشنایی با عوارض جراحی بینی (Rhinoplasty) + 6 خطر احتمالی

عوارض پروتز سینه ثابت

ایمپلنت دائمی سینه مانند سایر جراحی‌های زیبایی عوارضی دارند که در صورت مشاهده هر یک حتما باید به پزشک مراجعه کنید. از عوارض شایع پروتز سینه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خونریزی
  • عفونت
  • حالت تهوع و استفراغ بعد از بیهوشی
  • ایجاد جای زخم و اسکار
  • ایجاد بی‌حسی در نوک پستان‌ها
  • پارگی ایمپلنت
  • چروک شدن بافت اطراف سینه

لیست عوارض پروتز سینه در مقایسه با مزایای آن

عوارض احتمالی

قرمزی پوست اطراف

تورم غیر طبیعی

سوزش سینه

خونریزی

عفونت

ترکیدن پروتز سینه

مزایا

فرمدهی به سینه

افزایش اعتماد به نفس

بزرگ‌کردن سایز سینه‌های کوچک

درمان سینه شل و افتاده

ایجاد تعادل در ابعاد و اندام

سخن آخر

پروتز‌های سینه ثابت یکی از روش‌های رایج برای تغییر فرم سینه و افزایش حجم آن‌هاست. این نوع جراحی مناسب کسانی است که از سایز سینه خود رضایت ندارند یا در اثر عواملی مثل بیماری، بارداری، شیردهی، تغییر وزن، افزایش سن و غیره فرم و سایز سینه‌های آن‌ها تغییر کرده است. درباره شیردهی با پروتز سینه نیز در بلاگ مهزیار به  طور کامل توضیح داده شده است. پروتز دائمی سینه به این افراد کمک می‌کند تا علاوه‌بر رفع چنین مشکلاتی، اعتماد به‌نفس‌شان را افزایش دهند.

0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار