Arabic | Persian | English

EN

AR

اولترازد چیست؟ | مزایا و معایب پیکرتراشی به روش ultraZ

ورزش و رژیم‌های سخت غذایی، همیشه برای کاهش وزن و ازبین‌بردن چربی‌ها کارآمد نیستند. مقاله امروز مجله زیبایی مهزیار قصد دارد از معمای «اولترازد (UltraZ) چیست و چه مزایا و معایبی دارد»، پرده بردارد. اگر شنبه معجزه‌آسایی که انتظارش را می‌کشید، هنوز فرانرسیده، خواندن این مقاله قرار است راهکاری جدید و کم‌خطر را به شما معرفی کند. راهکاری که زمان نتیجه‌دادن آن، به‌ اندازه رژیم و ورزش، طولانی نیست.

عمل اولترازد چیست؟

در دورانی زندگی می‌کنیم که گستردگی زنجیره‌ی فست‌فودها، اضافه‌وزن را به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی عده‌ای تبدیل کرده است. به‌ جز تنبلی در ورزش‌کردن، گاهی امکان دریافت رژیم غذایی مناسب یا فعالیت فیزیکی برای افرادی وجود ندارد. عمل اولترازد، از جدیدترین متدهای غیرتهاجمی پیکرتراشی و تناسب اندام است. این تکنولوژی پیشرفته در عین آنکه فرم بدن شما را طی مدتی کوتاه به شکل دلخواه خودتان تغییر می‌دهد، موضعی است. یعنی نیاز به جراحی نداشته و در مقابل لیپوساکشن و لیپوماتیک، بسیار کم‌عارضه‌تر است. 

عمل اولترازد چیست؟

دستگاه اولترازد لاغری چگونه به جنگ چربی‌ها می‌رود؟

باورتان نمی‌شود… آسان! خیلی آسان. بدون درد، بدون خون‌ریزی؛ حتی بدون یک زخم کوچک. 

چربی‌های سفت بدن، که از بین‌بردن آن‌ها دیگر با ورزش و رژیم غذایی ممکن نیست، با کمک دستگاه اولترازد لاغری، از بین می‌روند. ابتدا پزشک، نقاطی از بدن‌تان را که چربی در آنجا انباشته شده است، علامت‌گذاری می‌کند. عمل اولترازد تنها به نواحی خاصی از بدن محدود نمی‌شود و روی هر نقطه از بدن که بخواهید قابل‌استفاده است.

پیشنهاد مطالعه:
0 تا 100 مزایا و "عوارض تزریق چربی به باسن"

اولترازد، امواجی را به صورت پالس و بی‌وقفه به چربی‌های سطحی و عمقی ارسال می‌کند و آن‌ها را از بین می‌برد. در واقع، پالسی که از آن حرف می‌زنیم، نوعی فشار منفی را در سلول‌های چربی ایجاد و آنها را مایع می‌کند. بدن، این چربی‌های مایع را پس از مدتی دفع کرده و این ناحیه لاغر می‌شود.  فرکانس دستگاه برای عمل اولترازد، بین 26 تا 50 کیلوهرتز تغییر می‌کند. بنابراین، برای ازبین‌بردن چربی‌های بازو، ساق پا، غبغب و… نیز استفاده می‌شوند. 

چه افرادی بهتر است عمل اولترازد را انجام دهند؟

شاید بی‌خطر و موضعی‌بودن عمل اولترازد، شما را به این فکر بیندازد که همه برای کاربردهای دستگاه اولترازد لاغری مناسب‌اند. این‌طور نیست! کاری که بهتر است پیش از تصمیم‌گیری اولیه برای عمل پیکرتراشی انجام دهید، این است که بدانید اولترازد چیست، لیپوماتیک و لیپوساکشن چیست و چه تفاوتی میان این روش‌های لاغری وجود دارد.

حقیقت این است که دستگاه اولترازد لاغری، اغلب، روی افرادی جواب می‌دهد که چربی اضافه و زیادی دارند. گرچه، اگر چربی‌های انباشته دارید، باز هم ممکن است این متد برای شما مناسب نباشد. اگر با بیماری‌ قلبی یا نارسایی کبد درگیرید، یا باردار/شیرده هستید، گزینه مناسبی برای دستگاه اولترازد لاغری نیستید!

بهترین راه برای اطمینان‌یافتن از اینکه اولترازد روش مناسبی برای شماست، مشورت با پزشک متخصص است. متخصص با بررسی فیزیک بدنی و بررسی تست‌های مربوطه، مناسب‌ترین روش را برای کاهش چربی‌های شما پیشنهاد می‌دهد. پس ابتدا، اطلاعات کافی را جمع‌آوری کنید. سپس، تصمیم نهایی را با مشورت متخصص بگیرید. 

چه افرادی بهتر است عمل اولترازد را انجام دهند؟

مزایا و معایب دستگاه لاغری اولترازد چیست؟

لاغری به روش اولترازد، مزایا و معایب گوناگونی دارد که جدول زیر به بررسی و نمایش آن‌ها می‌پردازد.

جدول مزایا و معایب دستگاه اولترازد لاغری

مزایا ازبین‌رفتن سریع‌تر چربی‌های اضافی

قابل استفاده در هر ناحیه بدن به‌واسطه طول موج متغیر

غیرتهاجمی‌بودن و عدم نیاز به بیهوشی

عدم نیاز به اتاق جراحی

آسیب‌نزدن به پوست و عدم ایجاد سوختگی

عدم نیاز به بستری‌شدن

نیازنداشتن به ورزش یا رژیم غذایی خاص پیش از جلسات

ماندگاری نتیجه تا 2 سال

ازبین‌رفتن چربی‌های سطحی و عمقی

کوتاه بودن جلسات درمانی

عدم‌افتادگی و شل‌نشدن پوست پس از اتمام فرایند 

معایب احتمالی حالت تهوع یا استفراغ

احساس درد در ناحیه تحت درمان

نامتقارن‌بودن بخش‌های متعدد

تورم و التهاب

کبودی

ازبین‌رفتن حساسیت ناحیه تحت درمان

تجمع مایع زیر پوست یا خروج طولانی‌مدت مایع

  

پیشنهاد مطالعه:
آشنایی با عمل لیفت بازو

البته، هر فرایند زیبایی یا اصلاحی، در کنار مزایا، عوارضی هم دارد. پس نگران نباشید. برای پیشگیری از بروز این مسائل، دستورات و توصیه‌های پزشک را موبه‌مو اجرا کنید. اگر هر کدام از عوارض، شدید یا غیرعادی بودند، به سرعت به پزشک مراجعه کنید تا از دردسرهای احتمالی جلوگیری شود.

عمل اولترازد باعث افتادگی پوست نمی‌شود؟

خیر. امواج HIFU، همزمان با خروج چربی، پوست را لیفت می‌کنند. پیش‌تر درباره امواج HIFU در مقالات دیگر مجموعه مهزیار توضیح داده‌ایم. HIFU یکی از روش‌های جوانسازی پوست و رفع چین و چروک‌های صورت است. برای مثال می‌توانید مقاله درمان چروک دور چشم را بخوانید. 

علت ماندگاری 2ساله نتیجه اولترازد چیست؟

نحوه کار دستگاه اولترازد لاغری، علت اصلی ماندگاری نتیجه است. در این روش، امواج فراصوت بافت چربی را می‌شکنند، نه لرزش دستگاه. به همین علت ماندگاری تاثیرات اولترازد از سایر روش‌ها بیشتر است. درست است که نتایج قطعی فرایند بین 6 تا 8 هفته بعد مشخص می‌شود. اما فرم نهایی بدن، تا تقریبا 2 سال، به همان شکل باقی خواهد ماند.

اولترازد (UltraZ) چیست

مراقبت‌های لازم پس از جلسات اولترازد چیست؟

غیرتهاجمی‌بودن عمل اولترازد، باعث می‌شود مراقبت خاصی بعد از اتمام جلسه نیاز نباشد. گرچه، انجام چند کار، برای کسب نتیجه بهتر ضروری است. پس از اتمام جلسه، دقت کنید:

  • حداقل 1 ساعت استراحت کنید.
  • تا مدت 2 هفته، گن‌های مخصوص اولترازد را استفاده کنید. این گن‌ها از افتادگی پوست، بعد از عمل اولترازد، جلوگیری می‌کنند.

فعالیت‌های روزمره، تا جایی که به شما فشار زیادی وارد نکنند، در فرایند دستگاه اولترازد لاغری، اخلالی ایحاد نخواهند کرد. می‌توانید پس از اتمام جلسه، خیلی زود به زندگی عادی برگردید.

پیشنهاد مطالعه:
4 روش "درمان افتادگی پلک" + {معرفی بهترین روش}

کلام پایانی

در این مقاله، یاد گرفتیم که اولترازد چیست، چه مزایا و معایبی دارد و برای چه افرادی مناسب است. عمل اولترازد برای هر فردی کارکرد ندارد. برای بیماران قلبی و کبدی، افراد باردار یا شیرده انجام این عمل توصیه نمی‌شود. اگر برای استفاده از این روش لاغری، واجد شرایط هستید، لازم نیست نگرانی دیگری داشته باشید.

سوالات متداول

  1. روش اولترازد چیست؟
    روش اولترازد یک روش غیرتهاجمی لاغری است که به صورت موضعی و بدون عمل جراحی، به کاهش وزن کمک می‌کند.
  2. آیا روش اولترازد در تناسب اندام موثر است؟
    بله، روش اولترازد به طور کلی، روشی موثر است و به افرادی که بیماری خاصی ندارند یا باردار و شیرده نیستند، کمک می‌کند به فرم دلخواه خود دست یابند.
  3. آیا فعالیت بدنی در روش اولترازد ضروری است؟
    خیر، اولترازد یک راهکار موضعی است و شما را با هر رژیم و میزان فعالیت فیزیکی به فرم دلخواهتان می‌رساند.
  4. آیا روش اولترازد مناسب برای همه افراد است؟
    روش اولترازد برای بیشتر افراد مناسب است، اما بهتر است قبل از آغاز آن با یک پزشک یا متخصص مشورت کنید تا اطمینان حاصل کنید که این روش برای شما مناسب است.
  5. چه مدت زمانی برای دیدن نتایج با روش اولترازد نیاز است؟
    مدت‌زمان لازم برای مشاهده نتایج نهایی لاغری با روش اولترازد معمولا بین 6 تا 8 هفته است.
4/5 (1 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار