Arabic | Persian | English

EN

AR

0 تا 100 مزایا و “عوارض تزریق چربی به باسن”

داشتن یک استایل خوب، برای تمام افراد مهم است اما برای خانم‌ها اهمیت بیشتری داشته و در اعتماد به نفس آنان نقش بسیار مهمی دارد. وجود برجستگی در اندام خانم‌ها به خصوص در قسمت باسن، سبب می‌شود در لباس‌های مجلسی، اندامی زیبا داشته باشند. برخی خانم‌ها به طور ژنتیک دارای باسن‌های صاف هستند. هرچند فرم دهی به باسن و تمام عضلات بدن با ورزش امکان پذیر است، اما نیاز به زمان طولانی دارد و از توان برخی افراد خارج است. در این مقاله قصد داریم در رابطه با عوارض تزریق چربی به باسن صحبت کنیم.

همراه این مطلب از مجله مهزیار باشید و در انتهای مقاله در صورتی که سوالی داشتید آن را در قسمت کامنت‌ها یادداشت کنید. تیم مهزیار پاسخگوی شما خواهند بود.

تزریق چربی به باسن چیست؟

تزریق چربی به بدن یکی از روش‌های پزشکی است که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. چربی‌ها از قسمت‌هایی از بدن خود فرد مانند شکم، ران، پهلوها و… گرفته می‌شوند و پس از آماده سازی، دوباره به نواحی مورد نظر تزریق می‌شوند.

تزریق چربی به باسن چیست

تزریق چربی به باسن چگونه انجام می شود؟

تزریق چربی به باسن در سه مرحله انجام می‌شود. ابتدا بیمار بیهوش می‌شود. چربی‌های مورد نیاز از قسمت‌هایی که قبلا توسط پزشک مشخص شده است برداشته می‌شود. در مرحله دوم، چربی‌ها باید صاف و خالص شوند تا برای تزریق مجدد آماده شوند. در مرحله پایانی، چربی‌ها به باسن تزریق شده و سبب ایجاد برجستگی و فرم دهی باسن می‌شود. مهارت پزشک در این روش، بسیار اهمیت دارد.

آیا تزریق چربی به باسن ایمن است؟

تزریق چربی به باسن مانند هر عمل دیگری عوارض خاص خود را دارد، اما آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد این است که چگونه عوارض تزریق چربی به باسن را کاهش دهیم؟ در واقع بیمار با رعایت تمام دستورالعمل‌های مراقبتی قبل و بعد از عمل و از همه مهمتر، انتخاب یک پزشک متخصص و باتجربه، سعی می‌کند تا احتمال وقوع عوارض را به کمترین حد ممکن کاهش دهد.

پیشنهاد مطالعه:
معرفی و بررسی "پروتز سینه ثابت" + {پاسخ به 5 سوالات مهم}

نمونه‌ای از فرم باسن تزریق‌شده با چربی

عوارض تزریق چربی به باسن

نحوه تزریق چربی به باسن به خودی خود عوارض خطرناکی را در پی نخواهد داشت زیرا چربی از بدن فرد بیمار گرفته می‌شود و هیچ ماده مصنوعی وارد بدن نمی‌شود. در صورتی که بزرگ کردن باسن با تزریق چربی، توسط فرد کم‌ تجربه و بدون مهارت انجام شود، ممکن است مشکلات و عوارضی مانند موارد زیر به وجود آید:

  • به دلیل خارج کردن چربی و تزریق، احتمال کبودی وجود دارد. اما موقتی است.
  • تورم موقت، یکی از عوارض شایع است.
  • به دلیل ایجاد برش، احتمال بی حسی موقتی وجود دارد.
  • در صورت عدم مراقبت صحیح، امکان عفونت در محل تزریق‌ها وجود دارد.

ممکن است به دلیل جذب چربی توسط بدن و ماندگاری تزریق چربی به باسن ، نیاز به تزریق مجدد باشد.

  • در صورت عدم مهارت پزشک، ممکن است دو طرف باسن قرینه نباشد و چربی‌ها به طور یکنواخت تزریق نشوند.
  • احتمال ایجاد سلولیت
  • در برخی مواقع چربی به طور کامل توسط بدن جذب می‌شود.
  • احتمال گلوله گلوله‌شدن درصورت تزریق توسط فرد غیر متخصص

نکته بسیار مهم:
“هیچ عاملی را فدای انتخاب بهترین پزشک ممکن نکنید. عوارض تزریق چربی به باسن می‌تواند نادر و با احتمال خیلی پایین باشند اما همان 1 درصد احتمال بروز بعضی از عوارض تزریق چربی به باسن نیز نمیارزد که شما بخواهید بخواطر هزینه کمتر و یا هر دلیل دیگری پزشک غیر متخصص انتخاب کنید. بهتر است پزشکی را انتخاب کنید که با معاینه و بررسی شرایط و انتظارات شما، واقع‌بینانه‌ترین حالت این تصمیم را با شما درمیان بگذارد و سلامتی شما برایش در اولویت باشد.”

تزریق چربی به باسن یا پروتز باسن؟!

اکنون که با عوارض تزریق چربی به باسن آشنا شدید، در جدول زیر یک مقایسه اجمالی برای روش تزریق چربی به باسن و پروتز باسن را آورده‌ایم. با یک مرور سریع می‌توانید متوجه شوید که چرا امروزه اگر فردی علاقه به بزرگ‌شدن باسن خود دارد، ممکن است انتقال چربی را با وجود عوارض تزریق چربی به باسن (باسن برزیلی = Brazilian butt lift)، به پروتز باسن ترجیح دهد:

پیشنهاد مطالعه:
تشخیص "تفاوت ماستوپکسی و ماموپلاستی" + ( 2 فرق مهم )

مقایسه تزریق چربی به باسن و پروتز باسن

روش تزریق چربی

طبیعی‌تر است
احتمال پس‌زدن وجود ندارد
برداشت چربی از سایر قسمت‌‌ها می‌تواند به تناسب اندام کمک کند.
عفونت کمتر
دوره نقاهت کمتر

روش پروتز باسن

احتمال پارگی پروتز وجود دارد
احتمال جا به جایی پروتز با نشستن‌های طولانی‌مدت
احتمال پس‌زده‌شدن توسط بدن
خطر عفونت بیشتر از  تزریق چربی

مزایای تزریق چربی به باسن

قطعا مزایای تزریق چربی به باسن در جدی بوده است که خیلی از افراد این روش را برای فرمدهی و حجم‌دهی به باسن انتخاب کردند. اما باید در نظر داشت که خواندن مطالبی در فضای اینترنت دلایل کافی نمی‌‌تواند به شما بدهد تا نسبت به انجام این عمل اقدام کنید. بهتر است بعد از تحقیقات بسیار، ابتدا با یک پزشک مورد اعتماد و متخصص که می‌دانید بهترین انتخاب شماست، مشورت کنید. نهایتا پزشک با آگاهی از شرایط شما بهترین روش را به شما پیشنهاد دهد.

معلوم نیست! شاید اصلا نیاز به عمل نداشته باشید و تنها با انجام برخی ورزش‌ها بتوانید به فرم دلخواه خود برسید.

  • فرم‌دهی و ایجاد شکل گرد به باسن
  • افزایش اعتماد به نفس با داشتن اندام فیت
  • جذابیت لباس به روی بدن
  • احتمال خیلی پایین عفونت
  • کاهش احتمال پس‌زدن چربی توسط بدن
  • ایجاد تقارن در قسمت باسن
  • رفع افتادگی باسن
  • نتایج نسبتا طولانی‌تر

کلام آخر

بزرگ‌کردن باسن با تزریق چربی که امروزه طرفداران زیادی دارد، یک روش علمی و کاملا ایمن است. قطعا هر عمل زیبایی عوارض خاص خود را دارد و چه بسیارند کسانی که عمل‌های موفق و ساده‌ای داشته و پس از گذشت دوره نقاهت، به زندگی عادی خود برگشته‌اند. یکی از دلایل موفقیت افرادی که از عمل خود رضایت دارند، مراجعه به مراکز معتبر و انتخاب یک پزشک باتجربه است. مجموعه مهزیار در این مقاله اطلاعات جامعی درباره این عمل در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید با آگاهی کامل و بررسی حساب‌شده مراکز جراحی مختلف،  تزریق چربی به باسن را انجام دهید.

سوالات متداول

1. آیا تزریق چربی به باسن باعث افزایش حجم و اندازه باسن می‌شود؟
بله، با تزریق چربی به باسن، حجم و اندازه باسن شما افزایش می‌یابد. این روش به عنوان یک روش جایگزین جراحی لیفتینگ باسن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پیشنهاد مطالعه:
0 تا 100 تنفس بعد از جراحی بینی(Rhinoplasty)

2. آیا این روش برای همیشه اثر دارد؟
بله، این روش برای همیشه اثر دارد، اما نیاز به تکرار دارد. بعضی از چربی‌های تزریق شده ممکن است جذب نشوند و باید مجدداً تزریق شوند.

3. آیا تزریق چربی به باسن باعث ایجاد زخم و جای خال می‌شود؟
خیر، در این روش، چربی به صورت تزریقی وارد باسن می‌شود و هیچ نشانه‌ای از زخم و جای خال بعد از عمل وجود ندارد.

4. آیا این روش باعث درد و عوارض جانبی می‌شود؟
بله، ممکن است پس از عمل درد، تورم و احتمالاً خونریزی رخ دهد. اما این عوارض معمولاً موقت و کنترل‌پذیر هستند. همچنین، برای جلوگیری از عفونت، باید دستورات پس از عمل را به دقت رعایت کنید.

5. آیا تزریق چربی به باسن برای همه مناسب است؟
خیر، برخی از افراد به دلایل مختلف نمی‌توانند از این روش استفاده کنند، برای مثال، افرادی که دارای بیماری‌های خاصی هستند، باید با پزشک خود مشورت کنند. همچنین، این روش برای برخی افراد با پوست حساس و یا مشکلات پوستی، مناسب نیست. قبل از تصمیم گیری درباره این روش، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

6. آیا عوارض جانبی تزریق چربی به باسن وجود دارد؟
بله، ممکن است عوارض جانبی از جمله درد، تورم، خونریزی، عفونت، نفخ و یا تغییر رنگ پوست در محل تزریق رخ دهد. اما این عوارض معمولاً موقت و کنترل‌پذیر هستند.

7. آیا تزریق چربی به باسن باعث عفونت می‌شود؟
بله، ممکن است پس از تزریق چربی به باسن، عفونت رخ دهد. برای جلوگیری از عفونت، باید دستورات پس از عمل را به دقت رعایت کنید.

8. آیا تزریق چربی به باسن باعث تغییر شکل و شکل باسن می‌شود؟
بله، ممکن است با تزریق چربی به باسن، شکل و شکل باسن شما تغییر کند. اما پس از عمل، با داشتن یک روش غذایی سالم و ورزش منظم، می‌توانید شکل باسن خود را حفظ کنید.

0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار