Arabic | Persian | English

EN

AR

تزریق فیلر خط اخم | مراحل ، مزایا و اجرا

تزریق فیلر خط اخم یکی از محبوب‌ترین انواع تزریق فیلر صورت محسوب می‌شود. این کار با پر کردن خطوط عمیق بین دو ابرو و حذف خط اخم کمک می‌کند تا چهره فرد آرام‌تر و زیباتر به نظر برسد. خطوط اخم در واقع خطوط عمودی هستند که در هنگام ابراز احساسات منفی مانند عصبانیت، ناامیدی و نگرانی در پیشانی شما ظاهر می‌شوند. با گذشت زمان، اگر زیاد اخم کنید این خطوط به طور دائمی در صورت شما حک می‌شوند و حتی زمانی که اخم نمی‌کنید هم دیده می‌شود. تاثیر منفی خط اخم بر زیبایی چهره و این که افراد را سالخورده و عصبانی نشان می‌دهد؛ باعث شده که تزریق فیلر خط اخم محبوبیت خاصی داشته‌باشد.

تزریق پر کننده‌ها مرحله اول درمان برای خطوط اخم هستند و در صورت لزوم می‌توان از فیلرهای پوستی نیز برای تقویت اثر آن استفاده کرد. در این مقاله از بلاگ مهزیار قصد داریم شما را با تزریق فیلر خط اخم بیشتر آشنا کنیم و به کاربردها و ویژگی‌های آن می‌پردازیم. معمولا برای درمان خط اخم اول از همه به سراغ فیلر پوستی نمی‌روند. اولین کار برای درمان خط اخم این است که از تزریق پر کننده استفاده کنند. این روش برای خطوط اخم با عمق کم‌تر یا در صورتی که قیمت پایینی داشته‌باشند؛ مناسب است.

اگر تاثیر ضد چروک مناسب نباشد و خط اخم باقی بماند یا در صورتی که خطوط اخم قدیمی یا عمیق باشند؛ از تزریق فیلر خط اخم استفاده می‌شود. تزریق فیلر خط اخم معمولا با استفاده از یک سوزن بسیار نازک و ظریف در ناحیه اخم و عضلاتی که باعث ایجاد خط اخم شده‌اند؛ انجام می شود. اکثر اوقات بین سه تا هفت تزریق برای حذف خط اخم از صورت انجام می‌شود.

تزریق فیلر خط اخم برای درمان خط اندوه

مشاوره تزریق فیلر خط اخم

هنگامی که می‌خواهید برای حذف خط اخم، تزریق فیلر خط اخم انجام دهید؛ عوامل و فاکتورهای مختلفی هستند که باید بررسی شوند تا مشخص شود که آیا نیاز به تزریق فیلر دارید یا خیر. برخی از سوالات مهمی که پزشک هنگام گرفتن شرح حال شما باید مورد بررسی قرار دهد عبارتند از:

  1. آیا خط اخم شما دلیل ژنتیکی دارد؟ یعنی آیا افراد دیگری در خانواده وجود دارند که در سنین پایین‌تری خط اخم دارند؟
  2. آیا بیمار قبلاً درمان مشابه یا تزریق ضد چروک داشته‌است؟
  3.  آیا اثر تزریق ضد چروک به خوبی دوام آورد؟
  4. متابولیسم بیمار و وضعیت عضلات او چگونه هستند؟
  5. خط اخم بیمار عمودی است یا افقی؟
  6. آیا عوارض دیگری مثلاً افتادگی پلک یا افتادگی ابرو یا خط لبخند نیز در صورت بیمار دیده می‌شود؟
  7. آیا بیمار درمان خطوط اخم طبیعی‌تری را با مقداری خط اخم باقی 0مانده می‌خواهد یا حداکثر اثر ممکن را ترجیح می‌دهد؟
پیشنهاد مطالعه:
لیفت صورت با تزریق ژل گونه [6 نکته مهم و کاربردی]

چه میزان فیلر خط اخم نیاز دارید؟

دوز فیلر خط اخم لازم برای بیماری های مختلف با هم یکی نیست و میزان فیلر خط اخم مورد نیاز شما برای حذف خط اخم بر اساس شرایط شما تعیین می‌شود. برخی از موارد تعیین کننده در این مورد عبارتند از:

  • سن بیمار
  • محل قرارگیری خطوط اخم
  • این‌که آیا خط اخم در حالت استراحت حک شده‌است یا خیر
  • نوع پوست بیمار و این‌که آیا منافذ بزرگ زیادی در نزدیکی خط اخم وجود دارد یا خیر
  • پزشک پس از گرفتن شرح حال و معاینه بیمار، صورت را ارزیابی کرده و در مورد مناسب‌ترین دوز تزریق فیلر اخم برای شما تصمیم می‌گیرد. اگر بیمار سابقه تزریق ضعیف و بازگشت داشته‌باشد یا عمق چین‌ها در محدوده زیاد باشند و بخواهد حداکثر اثر را داشته‌باشد، ممکن است دوز بالاتری پیشنهاد شود.
  • اگر بیمار سابقه تزریق خفیف را داشته باشد یا عمق خط اخم او کم باشد و در صورتی که بخواهد نتیجه ظریف‌تر و طبیعی‌تری داشته‌باشد، ممکن است دوز کمتری انتخاب شود
  • جنسیت بیمار نیز در این مورد تاثیر دارد.مردان به طور کلی به دلیل اندازه عضله‌های بزرگ‌تر به دوز بیشتری نسبت به زنان نیاز دارند.

تزریق فیلر خط اخم

در طول تزریق فیلر خط اخم چه اتفاقی می‌افتد؟

شاید برای شما هم سوال باشد که در طول روند تزریق فیلر خط اخم دقیقا چه اتفاقی می‌افتد. روش زیر برای درمان خطوط اخم با تزریق فیلر استفاده می ‌شود:

  • صورت با الکل و کلرهگزیدین ضدعفونی می‌شود
  • حدود نیم ساعت قبل از شروع تزریق، بی حسی موضعی تزریق می‌شود.
  • پزشک محل مناسب را که دارای خطوط عمیق است، و باعث ایجاد خط اخم در صورت شما می‌شود، فیلر تزریق می‌کند.
  • خود این روش معمول زمان خیلی کمی، معمولا نیم ساعت، طول می‌کشد.

عوارض و خطرات تزریق فیلر و  ضد چروک در خط اخم

به طور کلی درمان خط اخم با تزریق فیلر خط اخم و ضد چروک خطر بسیار کمی دارد. خطرات احتمالی این روش درمانی عبارتند از:

  • ممکن است ناحیه تزریق کمی کبود شود.
  • ممکن است عدم تقارن بین دو ابرو پیش بیاید که این معمولاً به این دلیل است که ابروهای بیمار در ابتدا نامتقارن است.
  • عفونت یک عارضه بسیار نادر است؛ اما همیشه زمانی که سوزن وارد پوست می‌شود، امکان پذیر است.
پیشنهاد مطالعه:
ژل پروفایلو بهتر است یا هایفو؟ (نکات جالبی که بهتر است بدانید!)

برای جلوگیری از عوارض و خطرات احتمالی تزریق فیلر خط اخم، بهترین کار این است که برای این کار به یک کلینیک حرفه‌ای مراجعه کنید. مهزیار با پرسنل متخصص و مجرب خدمات زیبایی از قبیل تزریق فیلر خط اخم و تزریق ژل لب را با کیفیت بالا و قیمت مناسب ارائه می‌دهد.

مراقبت‌های بعد از تزریق فیلر خط اخم

دستورالعمل مراقبت بعد از تزریق فیلر خط اخم بسیار آسان است و رعایت آن کمک می‌کند که تزریق شما دوام بالایی داشته و عوارضی برایتان به دنبال نداشته‌باشد. پس از تزریق فیلر خط اخم  حتما این دستورالعمل‌ها را دنبال کنید:

  • تا 4 ساعت بعد از تزریق آرایش نکنید.
  • تا 4 ساعت روی صورت دراز نکشید.
  • تا 24 ساعت بعد از تزریق صورت خود را ماساژ ندهید.
  • تا 24 ساعت ورزش سنگین نکنید.
  • به مدت 24 ساعت از مصرف شوینده‌ها و محصولات اسیدی برای صورتتان خودداری کنید
  • تا 24 ساعت از مصرف قلیان، سیگار و مشروبات الکلی خودداری کنید.

بعد از تزریق فیلر خط اخم چه انتظاری باید داشت؟

گاهی اوقات ممکن است پس از تزریق فیلر خط اخم قرمزی یا برآمدگی‌های کوچک در ناحیه تزریق وجود داشته‌باشد که می‌تواند شبیه آکنه خفیف باشد و معمولاً خیلی سریع برطرف می‌شود. عمل تزریق اصلا زمان‎بر نیست. اکثر مردم می‌توانند در زمان استراحت ناهار خود در حین کار برای تزریق بیایند و سرکار برگردند. ممکن است پس از تزریق فیلر خط اخم هنوز کمی خط اخم شما باقی‌مانده باشد. البته این بد نیست چون شما به هیچ وجه پیرتر یا بدتر به نظر نمی‌رسید. در واقع، فقط کمی «طبیعی‌تر» به نظر خواهید رسید؛ البته این بستگی به دوز و نوع فیلر تزریق شده و وضعیت پوست و عضلات صورت شما دارد.

ماندگاری تزریق فیلر خط اخم چقدر است؟

پاسخ صددرصد و مطلقی به این سوال وجود ندارد. ماندگاری تزریق فیلر خط اخم به متابولیسم بیمار، دوز، محل قرارگیری و غیره بستگی دارد. به طور معمول اگر دوز کافی و مناسب برای هر بیمار تزریق شود و مراقبت‌های آن به درستی انجام شود؛ ماندگاری آن حداقل 6 ماه و حداکثر 2 سال است که می‌توان متوسط ماندگاری فیلر خط اخم را یک سال دانست.

چه زمانی باید تزریق بعدی خود را برای خطوط اخم انجام دهید؟

می‌دانید که تاثیر تزریق فیلر خط اخم دائمی نیست و ماندگاری موقت دارد. یکی از سوال‌های مهم این است که مناسب‌ترین زمان برای تمدید درمان و تزریق دوباره فیلر خط اخم چه زمانی‌است؟ به طور کلی زمانی که بین 50 تا 80 درصد نتیجه تزریق بازگشته‌است؛ بیماران باید تزریق دوم را انجام دهند.

البته این یک قاعده کلی برای همه افراد نیست. در واقع، زمان تزریق دوم فیلر خط اخم تا حد زیادی بستگی به خواست بیماران دارد. برخی از بیماران بلافاصله بعد از این که روند بازگشت تاثیر فیلر شروع می‌شود دوباره برای تزریق اقدام می‌کنند؛ زیرا اصلاً دوست ندارند که هیچ گونه بازگشتی از خط اخم را در چهره خود مشاهده کنند.

پیشنهاد مطالعه:
0 تا 100 تخلیه ژل لب + [پاسخ به سوالات مهم شما]

فواید تزریق فیلر خط اخم

امروزه تزریق فیلر خط اخم طرفداران زیادی دارد و همه جای دنیا، به جوان و زیبا کردن چهره‌های افراد معروف است. اما تزریق فیلر چه فوایدی داردی که باعث این همه محبوبیت آن شده‌است؟ در این بخش به برخی از معروف‌ترین و مهم‌ترین فواید این تزریق اشاره می‌کنیم.

اقدامات قبل و بعد از تزریق فیلر زیر چشم

فواید تزریق فیلر خط اخم تحریک کلاژن

بدون نیاز به جراحی

ایجاد ظاهری جوان

افزایش اعتماد به نفس

توضیحات به دلیل داشتن ترکیبات معدنی مانند هیدروکسی لاپاتیت کلسیم و پلی لاکتیک اسید کلاژن‌سازی را تحریک می‌کند.

غیرتهاجمی و بدون نیاز به بی‌هوشی صورت می‌گیرد.

با حذف خطوط اخم ظاهر شما جوان‌تر می‌شود.

داشتن چهره‌ای زیباتر به شما اعتماد به نفس می‌دهد.

سخن پایانی

در این مقاله از کلینیک مهزیار در مورد تزریق فیلر خط اخم صحبت کردیم و به کاربرد، مدت ماندگاری، روند تزریق، مراقبت‌های بعد از تزریق و فواید تزریق فیلر خط اخم اشاره کردیم. متخصصان مهزیار از بهترین برند موجود در بازار، یعنی الیاکسین سوئیسی، استفاده می‌کنند که به شما ظاهری جوان‌تر و زیباتر می‌بخشد.  اگر شما هم قصد تزریق فیلر خط اخم را دارید تا با حذف خط اخم از صورت خود، چهره‌ای جوان‌تر و شاداب‌تر داشته‌باشید؛ می‌توانید برای اطلاعات بیش‌تر در مورد تزریق فیلر خط اخم با مشاوران ما در مهزیار در ارتباط باشید.

 سوالات متداول

  1. چه زمانی از تزریق فیلر خط اخم استفاده می‌شود؟
    برای خطوط اخم عمیق از فیلر خط اخم استفاده می‌شود.
  1. حداکثر ماندگاری فیلر خط اخم چقدر است؟
    حداکثر ماندگاری فیلر خط اخم دو سال است.
  1. پروسه تزریق فیلر خط اخم چقدر طول می‌کشد؟
    پروسه تزریق فیلر خط اخم کوتاه است و حدود نیم ساعت طول می‌کشد.
  1. هزینه تزریق فیلر خط اخم چقدر است؟
    هزینه تزریق فیلر خط اخم بستگی به دوز مصرفی شما و نوع فیلری که استفاده می‌کنید دارد.
  1. تفاوت تزریق بوتاکس برای خط اخم و تزریق فیلر برای خط اخم چیست؟
    با تزریق بوتاکس، خطوط اخم را به صورت طبیعی و زیبا کاهش داده می‌شود و عضلات ناحیه مورد درمان را به نوعی فلج می‌شود تا چین و چروک‌های پوستی کاهش یابند. از سوی دیگر، تزریق فیلر با استفاده از مواد طبیعی انجام می‌شود و به جای رفع چین و چروک‌ها، باعث برجسته‌سازی نقاط مورد نظر می‌شود.
0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار