Arabic | Persian | English

EN

AR

5 نکته مهم درباره فرق بوتاکس مصپورت و دیسپورت [1402]

اگر بگوییم این روزها تزریق بوتاکس هم مثل ناهار و شام‌پختن شده است، اغراق نکرده‌ایم. به جز استفاده درمانی از بوتاکس، اصرار افراد را برای صاف و جوان نگه‌داشتن پوست‌شان نمی‌توان نادیده گرفت. اما یک پرسش کلیدی این است که تزریق بوتاکس در ایران با چه برندهایی انجام می‌شود؟ کدام برند معتبرتر است؟ کدامیک کیفیت بالاتری دارد؟ تزریق بوتاکس در ایران به طور کلی با دو برند مصپورت و دیسپورت انجام می‌شود و در این نوشته، هدف ما بررسی فرق بوتاکس مصپورت و دیسپورت است.

فرآیند تزریق بوتاکس برای متقاضی

بوتاکس چیست؟

بوتاکس به طور کلی، یکی از نام‌های تجاری سم بوتولینوم نوع A است که توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم به طور طبیعی تولید می‌شود. هنگام تزریق بوتاکس، توانایی اعصاب و ماهیچه‌ها برای برقراری ارتباط در ناحیه درمان مسدود می‌شود. با جلوگیری از رسیدن سیگنال‌های عصبی به عضله، فلج عضلانی اتفاق می‌افتد و در نتیجه کاهش حرکت یا بی‌حرکتی کامل ایجاد می‌شود.

“به نقل از FDA (سازمان بهداشت جهانی)، بوتاکس برای درمان خطوط صورت، خطوط افقی پیشانی و پنجه کلاغی اطراف چشم مورد تایید است. اما کاربرد بوتاکس بیشتر از رفع خطوط پوست است، زیرا برای درمان بیماری‌هایی نظیر میگرن مزمن، مثانه بیش‌فعال، هایپرهیدروز و… نیز مورد تایید FDA است.”

فرق بوتاکس مصپورت و دیسپورت، دو برند موجود در ایران، آنقدرها فاحش نیست که شما را میان اینکه کدام برند را انتخاب کنید، به تردید بیندازد و بیشتر تفاوت‌های این دو برند در ظرفیت ویال‌ها، ماندگاری، کشور سازنده و عوامل عادی دیگر خلاصه می‌شود.

5 نکته مهم درباره فرق بوتاکس مصپورت و دیسپورت

تفاوت بوتاکس مصپورت و دیسپورت، همانطور که گفتیم، در چند فاکتور ساده خلاصه می‌شود که در ادامه سعی می‌کنیم تمام آنها را بررسی کنیم. این فاکتورها عبارتند از:

  • کشور سازنده
  • دمای مورد نیاز برای نگهداری
  • زمان ماندگاری
  • نوع تزریق
  • سرعت شروع اثرگذاری

مواردی که نام بردیم مهم‌ترین تفاوت‌های بوتاکس مصپورت و دیسپورت است که برای هر کدام، توضیح کوتاهی هم وجود دارد.

فرق بوتاکس مصپورت و دیسپورت

فرق بوتاکس مصپورت و دیسپورت در کشور سازنده

بوتاکس مصپورت ساخت کشور ایران است. در حالی که دیسپورت را کشور انگلستان ساخته و به ایران صادر می‌شود. 

پیشنهاد مطالعه:
بهترین مارک ژل لب برای تزریق + ( 5 برند معروف)

دمای مورد نیاز برای نگهداری

یک فرق بوتاکس مصپورت با دیسپورت این خواهد بود که در دمای 2 تا 8 درجه قابل نگهداری است. این یعنی شما می‌توانید بعد از خرید بوتاکس مصپورت، آن را در یخچال خانه خودتان نگه دارید؛ چیزی که درباره بوتاکس دیسپورت اتفاق نمی‌افتد. این بوتاکس در دمای زیر صفر نگهداری می‌شود و در محیط گرم فاسد و غیرقابل استفاده خواهد شد.

زمان ماندگاری

دیگر تفاوت بوتاکس مصپورت و دیسپورت در مدت‌زمان ماندگاری آن است. بوتاکس ایرانی مصپورت در مقایسه با دیسپورت انگلیسی ماندگاری کوتاه‌تری دارد و آثار آن پس از 2 تا 5 ماه ناپدید می‌شود. در صورتی که ماندگاری بوتاکس دیسپورت از 3 تا 6 ماه یا بیشتر است.

نوع تزریق

به طور کلی مصپورت و دیسپورت در نوع تزریق تفاوت فاحشی ندارند. تفاوت اصلی در میزان مواد تزریق‌شده در پوست خواهد بود. از آنجا که دیسپورت نسبت به بوتاکس مصپورت ۲ الی ۳ برابر موثرتر است در مقایسه آنها می‌توان گفت که اگر در ناحیه ای از چهره بوتاکس تزریق شود، معادل دیسپورت آن در این ناحیه 3 برابر کمتر است. 

سرعت شروع اثرگذاری

در مقایسه بوتاکس دیسپورت و مصپورت باید به سرعت آغاز اثرگذاری هم توجه کنیم. معمولا نتایج تزریق دیسپورت زودتر از مصپورت است و ظرف 24 ساعت تاثیرگذاری خود را آغاز می‌کند. این زمان برای بوتاکس مصپورت 48 ساعت است.

پزشک در حال تزریق بوتاکس پیشانی

بوتاکس دیسپورت بهتره یا مصپورت؟

در بررسی فرق بوتاکس مصپورت و دیسپورت، برای آنکه ببینیم کدام برند از دیگری بهتر است، باید با ویژگی‌های هر کدام به صورت مجزا آشنا باشیم. جدول زیر، تفاوت بوتاکس مصپورت و دیسپورت را با درنظرگرفتن ویژگی‌های هر دو برند، بیان می‌کند.

ویژگی بوتاکس مصپورت بوتاکس دیسپورت
ترکیب شیمیایی بوتولینوم توکسین تایپ  A بوتولینوم توکسین تایپ  A
اندازه ذرات ذرات بزرگ‌تر ذرات کوچک‌تر
مدت اثر معمولا 2 تا 5 ماه معمولا 3 تا 6 ماه
سرعت شروع اثر زمان بیشتری طول می‌کشد تا اثرات آغاز شود. اثرات سریع‌تر آغاز می‌شود.
استفاده در زمینه‌های مختلف کاهش چین و چروک صورت و بخصوص خطوط افقی جبهه و چشمان استفاده در زمینه‌های مشابه با بوتاکس مصپورت، اما ممکن است در برخی موارد متفاوت باشد.
هزینه ارزان‌تر گران‌تر
تحمل واکنش‌های جانبی سردرد، خستگی، قرمزی و… سردرد، خستگی، قرمزی و…
توصیه پزشکی توصیه پزشک برای استفاده از بوتاکس مصپورت توصیه پزشک برای استفاده از بوتاکس دیسپورت
پیشنهاد مطالعه:
علت و درمان افتادگی پلک بعد از بوتاکس {4 نکته ضروری}

شما می‌توانید با مطالعه این جدول به این سوال که «بوتاکس دیسپورت بهتره یا مصپورت؟» پاسخ دهید.

توجه داشته باشید که توصیه و استفاده از هر نوع بوتاکس باید توسط یک پزشک متخصص در زمینه زیبایی انجام شود و واکنش به داروها برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد. نکته مهم این است که بعد از تزریق هر برند، مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس را جدی بگیرید تا از بروز عوارض جدی‌تر جلوگیری شود.

شباهت های بوتاکس مصپورت و دیسپورت

برای شروع، سم بوتولینوم تایپ A ماده اصلی فعال در هر 2 محصول است. از آنها برای کاهش خطوط ظریف و چین و چروک‌های ناشی از حالات صورت با تزریق به عضلات زیر نواحی آسیب‌دیده استفاده می‌شود. دیسپورت و مصپورت برای صاف‌کردن خطوط ریز عمل می کنند. آنها قدرت انقباض عضلانی را تضعیف می‌کنند و در نتیجه شدت و عمق چین را در قسمت بالایی صورت یا سایر عضلات آسیب‌دیده کاهش می‌دهند.

عوارض جانبی احتمالی دیسپورت و مصپورت مشابه است. شایع‌ترین این عوارض کبودی، درد و قرمزی موقت در محل تزریق هستند. همچنین ممکن است سرگیجه، ضعف یا سردرد را تجربه کنید. این علائم معمولا طی 12 تا 48 ساعت برطرف می‌شوند. 

مراقبت‌های پس از تزریق بوتاکس برای دیسپورت و مصپورت نیز مشابه است. یک روتین مراقبت از پوست ثابت که در درجه اول شامل یک ضد آفتاب روزانه با SPF 30 یا بالاتر باشد، بهترین گزینه برای مراقبت از نواحی تزریق است. سپس، استفاده از محصولات مراقبت از پوست با مواد فعالی که تولید کلاژن را تحریک می‌کنند و گردش سلولی را افزایش می‌دهند (مانند ویتامین C، رتینول و اسیدهای هیدروکسی) پوست را سالم نگه می‌دارد.

نتایج تزریق دیسپورت و مصپورت هم تقریبا مشابهند. به طور کلی ماندگاری نتایج معمولا 2 تا 5 ماه است، اما این زمان بسته به دوز محصول ممکن است متغیر باشد. از آنجا که مصپورت ایرانی است و قدرت دیسپورت را ندارد، نتایج آن زودتر از دیسپورت از بین می‌رود.

کلام آخر

آنچه در این مقاله سعی در توضیح آن داشتیم این است که بوتاکس مصپورت و دیسپورت هر دو از محصولات بوتولینوم توکسین تایپ A هستند که برای کاهش چین و چروک‌های صورت و بهبود ظاهر زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اساسی‌ترین فرق بین بوتاکس مصپورت و دیسپورت در ترکیب شیمیایی، اندازه ذرات، ماندگاری، سرعت شروع اثر و استفاده در زمینه‌های مختلف است. همچنین، هر کدام از این محصولات مزایا و معایب خود را دارند و انتخاب میان آن‌ها بستگی به نیازها و توصیه‌های پزشک خواهد داشت. 

پیشنهاد مطالعه:
درمان تعریق بدن با بوتاکس + {7 عارضه بسیار کمیاب}

اطلاعات دقیق و شفاف در مورد هر نوع بوتاکس و مشاوره با پزشک متخصص، اقدامات ایمن و موثری در راستای بهبود ظاهر و کاهش علائم پیری هستند که در مجموعه مهزیار، از این امتیازات برخوردار هستید. در واقع متخصصان بی‌نظیر تیم مهزیار، پس از تشخیص اینکه چهره شما به تزریق بوتاکس نیاز دارد، سعی می‌کنند بهترین خدمات را با بهترین کیفیت به شما ارائه دهند.

تزریق بوتاکس در ناحیه پیشانی برای متقاضی

سوالات متداول

  1. بین بوتاکس مصپورت و دیسپورت چه تفاوت‌هایی وجود دارد؟
    بوتاکس مصپورت و دیسپورت هر دو از ترکیب بوتولینوم توکسین تایپ A ساخته شده‌اند، اما تفاوت‌هایی در اندازه ذرات، سرعت شروع اثر و مدت اثر دارند. مصپورت ذرات بزرگ‌تری دارد و ممکن است زمان بیشتری طول بکشد تا اثرات ظاهر شوند، در حالی‌که دیسپورت ذرات کوچک‌تر و اثرات سریع‌تری دارد.
  2. آیا مدت زمان اثر بوتاکس مصپورت و دیسپورت یکسان است؟
    خیر، مدت زمان اثر بوتاکس مصپورت معمولا 2 تا 5 ماه است، در حالی‌که بوتاکس دیسپورت ممکن است کمی بلند‌تر باشد (6 ماه یا بیشتر) و این موضوع به وابسته به واکنش هر فرد به دارو می‌باشد.
  1. آیا هر دو نوع بوتاکس برای مناطق یکسان استفاده می‌شوند؟
    بله، هر دو بوتاکس مصپورت و دیسپورت (Dysport) برای کاهش چین و چروک‌های صورت، به ویژه در مناطقی مانند پیشانی و دور چشم استفاده می‌شوند. با این حال، پزشکان ممکن است تصمیم بگیرند یکی از آن‌ها را به دلیل ویژگی‌های خاص بیمار یا نیازهای زیبایی وی تجویز کنند.
  1. آیا واکنش‌های جانبی بوتاکس مصپورت و دیسپورت یکسان است؟
    بله، واکنش‌های جانبی ممکن است شامل سردرد، خستگی، یا تورم موقت در منطقه تزریق باشد، و این واکنش‌ها برای هر دو نوع بوتاکس مشابه است.
  2. آیا هزینه بوتاکس مصپورت و دیسپورت یکسان است؟
    هزینه بوتاکس مصپورت و دیسپورت ممکن است متفاوت بوده و به کلینیک و پزشک معالج بستگی داشته باشد. به طور کلی دیسپورت انگلیسی گران‌تر است اما همچنین، تعداد واحدهای مورد استفاده در هر جلسه نیز بر هزینه نهایی تاثیر دارد.
0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

3 پاسخ

    1. درورد بر شما
      بوتاکس دیسپورت از مصپورت باکیفیت‌تر است اما در ایران در حال حاضر بهترین برند موجود برای بوتاکس، همان مصپورت ایرانی است. این برند از نمونه‌های خارجی دیگری که در ایران وجود دارد کیفیت و ماندگاری بیشتری دارد. لذا هنگار تزریق بوتاکس مطمئن شوید که بوتاکس اصل باشد و بهترین برند را استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار