Arabic | Persian | English

EN

AR

11 نکته کلیدی در “اقدامات قبل از پروتز سینه”

پروتز سینه علاوه بر اینکه فرم سینه‌ها را زیباتر می‌کند، باعث می‌شود اعتمابه‌نفس افراد بسیار بیشتر شود. اما مهم است بدانید که قبل اقدام به انجام عمل پروتز سینه، برای مثال از چند وقت قبل نباید سیگار بکشید و این کار چه آسیبی می‌تواند به روند جراحی و درمان شما وارد کند. پس بیایید باهم این اقدامات را بررسی کنیم. در این مطلب از مجله مهزیار تصمیم داریم تمام اقدامات قبل از پروتز سینه را در اختیار شما قرار دهیم تا این فرآیند را با آگاهی کامل شروع کنید و دوران نقاهت آن را به آسانی پشت سر بگذارید.

جراحی پروتز سینه چیست؟

پروتز سینه یک روش جراحی برای بانوانی است که از اندازه یا شکل طبیعی سینه‌های خود ناراضی‌اند یا به واسطه سرطان سینه یا به هر دلیل دیگری، سینه‌های خود را از دست داده‌اند. اینجاست که جراحی پروتز سینه، همچون فرشته نجات به کمک می‌آید و زیبایی اندام زنانه را به آنها بازمی‌گرداند. این جراحی معمولا توسط جراح پلاستیک انجام می‌شود.

روش‌های مختلفی برای جراحی پروتز سینه وجود دارد، اما به طور کلی، این جراحی، حذف بافت آسیب‌دیده سینه و جایگزینی آن با پروتز سینه را شامل می‌شود. این پروتزها از موادی مانند سیلیکون تولید شده‌اند و سایز پروتز سینه بر اساس انتظارات افراد می‌تواند متفاوت باشد. جراحی پروتز سینه ممکن است به صورت تک یا چند مرحله‌ای انجام شود. تشخیص مراحل جراحی کاملا به نظر پزشک و شرایط سلامت فرد بستگی دارد. آنچه در این مطلب حائز اهمیت است، اقدامات قبل از پروتز سینه و توصیه‌هایی است که باید پیش از جراحی جدی بگیرید.

11 نکته مهم از اصلی‌ترین اقدامات قبل از پروتز سینه

  1. مقدار زیادی آب بنوشید.
  2. از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید.
  3. بعد از نیمه‌شب چیزی نخورید.
  4. لاک ناخن‌تان را پاک کنید و پیرسینگ و جواهرات‌تان را درآورید.
  5. خواب آرامی داشته باشید.
  6. مصرف برخی داروها (بخصوص رقیق‌کننده‌های خون) را متوقف کنید.
  7. دوش بگیرید و بدن‌تان را با آب و صابون معمولی بشویید.
  8. از هیچ لوسیون بدن، ضد تعریق، ماده آرایشی، اسپری مو یا پودری روی بدن استفاده نکنید.
  9. هیچ داروی دیابتی مصرف نکنید.
  10. داروهای فشار خون تجویزشده توسط پزشک را مصرف کنید.
  11. داروهای مسکن (طبق دستور پزشک‌تان) را برای بعد از جراحی در دسترس داشته باشید.
پیشنهاد مطالعه:
بهترین دستگاه لیپوماتیک کدام است؟ [1402]

تیم پزشکی در حال عمل پروتز سینه

سایر اقداماتی که قبل از پروتز سینه باید انجام دهید

اگر قبل از بزرگ‌کردن سینه مضطرب شدید، نگران نباشید؛ اکثر افراد اضطراب دارند. پیروی از توصیه های قبل از جراحی پروتز سینه اغلب به کاهش اضطراب کمک می‌کند. این توصیه‌ها را در ادامه می‌آوریم.

  • فضای خانه را آماده کنید 

بهتر است آپارتمان یا خانه خود را در هفته قبل از جراحی تمیز کنید تا زمانی که در حال بهبودی پس از جراحی هستید، فضایی آرام و تمیز داشته باشید. کارها را به دقیقه 90 واگذار نکنید، ممکن است کارهای مهم‌تری پیش بیاید. مطمئن شوید که رختخواب‌تان آماده است. کشوها مرتب هستند. لباس‌هایتان تمیزند و بنابراین در طول ریکاوری کار انجام‌نشده‌ای نخواهید داشت.

  • فضای خود را سازماندهی کنید

هر آنچه پس از جراحی پروتز سینه لازم دارید را در یک مکان نگه دارید تا در صورت نیاز، راحت‌تر به آنها دسترسی داشته باشید. 

  • کمد لباس‌تان را مرتب کنید

طی چند هفته اول پس از جراحی باید با لباس‌های موردعلاقه‌تان خداحافظی کنید. چند لباس گشاد و تی شرت راحت را در کمد لباس خود قرار دهید. ترجیحا پیراهن‌های دکمه‌دار را دم دست بگذارید؛ چراکه بهترین انتخاب برای دوران نقاهت بعد از پروتز سینه هستند. آماده‌کردن پارچه‌های قابل تنفس و فضای آزاد برای حرکت بازوها یکی از بهترین اقدامات قبل از پروتز سینه است. 

  • مراقبت از کودک و حیوان خانگی

اگر کودک یا حیوان خانگی کوچکی دارید، از قبل برای دوران بعد از جراحی پروتز سینه برنامه‌ریزی کنید. این دوران نیازمند استراحت است و کودک یا حیوان خانگی اجازه استراحت را به شما نمی‌دهند. شاید بهتر باشد برای مراقبت از آنها، یک پرستار را به صورت موقت استخدام کنید. اگر متاهل هستید، همسرتان می‌تواند در این کار به شما کمک کند تا از دوران استراحت مطلق بعد از جراحی به خوبی و خوشی عبور کنید.

  • مصرف مکمل ها را متوقف کنید 

یکی از توصیه های قبل از جراحی پروتز سینه توسط پزشک‌ها این است که مصرف برخی داروها، مکمل‌ها و داروهای خاص مانند تنباکو یا الکل را حداقل دو هفته قبل از عمل بزرگ‌کردن سینه متوقف کنید. مطمئن شوید که این دستورالعمل‌ها را کامل دنبال می‌کنید تا مطمئن شوید که همه چیز به خوبی پیش می رود.

  • وعده‌های غذایی خود را از قبل برنامه‌ریزی کنید

هنگام نقاهت پس از جراحی، احتمالا نمی‌توانید زمان زیادی را در آشپزخانه صرف پختن غذا کنید. بهتر است غذای خود را از قبل آماده کنید. می‌توانید غذاهایی را که به راحتی آماده می‌شوند، تهیه یا از قبل غذاها را فریز کنید. اغلب اوقات، دوستان به هر طریقی که می‌توانند کمک می‌کنند، اما مطمئن نیستند که کار درستی انجام می‌دهند یا نه. می‌توانید از دوستان خود بخواهید که برایتان غذا بیاورند.

  • کنسرو هلو را برای مدتی در رژیم غذایی خود داشته باشید
پیشنهاد مطالعه:
بهترین سن برای عمل لیپوماتیک + 3 نکته که ضروری است بدانید! 

پس از عمل‌های جراحی، نمی‌توان معضل یبوست را نادیده گرفت. ترکیب داروها و استراحت‌های طولانی در رختخواب می‌تواند به عملکرد طبیعی بدن اخلال وارد کند. برای مبارزه با یبوست، آب فراوان را همیشه بالای لیست قرار دهید. کنسرو هلو، آب آلو و آب انگور گزینه‌های خوشمزه‌ای هستند که شما را از یبوست ناشی از بی‌تحرکی و تاثیر داروها نجات می‌دهند. 

  • با سوتین‌های فشاری آشناتر شوید

یکی از اقدامات قبل از پروتز سینه، تهیه سوتین مخصوص بعد از عمل است. جراح شما یک سوتین مخصوص را برای دوران بعد از عمل در اختیارتان قرار می‌دهد. این سوتین‌ها با فشاری که وارد می‌کنند، به انسجام و بهبود زودتر زخم‌های ناشی از جراحی کمک می‌کنند. این سوتین‌ها را باید تا وقتی که جراح تشخیص دهد، بپوشید.

  • کمپرس یخ را در فریزر آماده داشته باشید

 برای مدیریت موثر درد و تورم، باید بلافاصله بعد از جراحی، یک یا دو کیسه یخ را روی محل جراحی قرار دهید. روش معمول به این صورت است که کمپرس‌ یخ را 20 دقیقه به شکل غیر مستقیم روی محل زخم‌ها قرار می‌دهید و 20 دقیقه آن را برمی‌دارید.  اگر حداقل 4 بسته ژل منعطف آماده داشته باشید، انجام‌دادن این کار آسان‌تر خواهد بود.

یک سطل تهوع در ماشین خود نگه دارید

حالت تهوع بعد از عمل جراحی پروتز سینه را جدی بگیرید، بنابراین بهتر است از قبل برای هر اتفاقی آماده باشید.

براساس آنچه که در وب سایت Torento Cosmetic نوشته شده است، بهتر است از مصرف داروها و مکمل‌های گیاهی از 2 هفته قبل از عمل خودداری کنید.

وسایلی که لازم است قبل از عمل بزرگ‌کردن سینه بخرید

یکی از مهم‌ترین اقدامات قبل از پروتز سینه این است که یک سری وسایل بخرید تا دوران نقاهت برای شما آسان‌تر شود. این لوازم عبارتند از:

  1. دارو و مکمل‌های مورد نیاز: از جراح پلاستیک خود در مورد داروها و مکمل‌هایی که ممکن است بعد از جراحی نیاز داشته باشید، بپرسید. قبل از انجام این عمل، بهتر است داروهای مورد نیاز را تهیه کنید تا با زخم و پانسمان، ناچار نشوید به داروخانه بروید.
  2. دماسنج دیجیتال: شما باید مدام دمای بدن خود را بعد از جراحی پروتز سینه بررسی کنید. تب در چند روز اول پس از عمل ممکن است نشانه عفونت باشد. در مورد علائم دیگری که باید مراقب آنها باشد با جراح خود صحبت کنید و لوازم جانبی مورد نیاز را تهیه کنید.
  3. کتاب‌ یا مجله: کتاب یا مجله‌ای را که مدت‌هاست می‌خواهید بخوانید و وقتش را پیدا نمی‌کنید، بخرید. بعد از عمل، وقت زیادی دارید تا کتاب‌ها و مجلات مورد علاقه‌تان را بخوانید یا فیلم‌هایی که مدت‌هاست ندیده‌اید را ببینید. پس بهتر است فرصت را غنیمت بشمارید و فرصت خوب‌کردن حال‌ را با کتاب و فیلم از خودتان نگیرید.
پیشنهاد مطالعه:
کاهش "درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی" فقط با رعایت 5 نکته!

کلام آخر

استفاده از پروتز سینه یکی از اقدامات مهم و موثر در بهبود کیفیت زندگی زنان و بازگشت اعتماد‌به‌نفس آنها به خاطر از دست دادن سینه‌هاست. با استفاده از انواع مدل پروتز سینه، زنان قادرند فعالیت‌های روزانه خود را بهتر ادامه دهند و و با حس بهتری از ظاهرشان در جامعه حضور یابند. توجه به اقدامات قبل از پروتز سینه، دوران نقاهت را برای بانوان آسان‌تر می‌‌کند و در التیام‌یافتن سریع‌تر زخم‌ها نقش بسزایی دارد. به علاوه، این پروتزها با فناوری‌های نوین تولید می‌شوند و جنس‌ها و سایزهای متنوعی دارند که باعث تنوع و انتخاب بهتر برای بانوان می‌شود. در نتیجه، استفاده از پروتز سینه به عنوان یک راهکار پذیرفته‌شده، زندگی زنان را پس از تجربه مواردی نظیر سرطان یا جراحی‌های دیگر تسهیل می‌کند.

سوالات متداول

  • آیا قبل از جراحی پروتز سینه باید آماده‌سازی خاصی انجام داد؟
    آماده‌سازی قبل از پروتز سینه امری حیاتی است. این آماده‌سازی شامل مراجعه به پزشک زنان برای مشاوره دقیق درباره گزینه‌های درمانی و نوع پروتز مناسب است. همچنین، مطالعه و یادگیری در مورد جزئیات عمل جراحی، مراقبت های بعد از پروتز سینه و تاثیرات احتمالی بر جسم و روان نیز بسیار اهمیت دارد.
  • آیا لازم است قبل از جراحی رژیم غذایی خاصی داشت؟
    تغذیه مناسب قبل از جراحی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تاکید بر مصرف غذاهای غنی از ریزمغذی‌ها مانند پروتئین، ویتامین‌ها، و مواد معدنی، تقویت سلامت عمومی بدن و بهبودی سریع‌تر را بعد از عمل جراحی به دنبال دارد.
  • آیا تمرین فیزیکی قبل از جراحی مفید است؟
    تمرین فیزیکی منظم قبل از جراحی به افزایش قدرت بدنی و کاهش ریسک مشکلات پس از عمل کمک می‌کند. تمرین‌های مناسب به همراه راهنمایی فیزیوتراپیست یا متخصص حرکت از اهمیت بسیاری برخوردارند.
  • آیا پشتیبانی روحی و اجتماعی قبل از جراحی مهم است؟
    حمایت روحی و اجتماعی از دوستان، خانواده یا حتی گروه‌های حمایتی می‌تواند به مقابله با استرس و اضطراب قبل از جراحی کمک کند. مشارکت در گفتگوها و گروه‌های حمایتی مرتبط با تجربه پروتز سینه نیز می‌تواند اطمینان خاطر بیشتری فراهم کند.
0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار