Arabic | Persian | English

EN

AR

0 تا 100 مراقبت های بعد از پروتز سینه + {روش درست خوابیدن}

عمل جراحی زیبایی سینه به طور کلی به دو دسته اصلی کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی و جراحی بزرگ کردن سینه یا پروتز سینه تقسیم می‌شود. هر کدام از این عمل‌ها دوران نقاهت و مراقبت‌های ویژه خود را دارند که اجرای آن‌ها می‌تواند دروان نقاهت را کوتاهتر کرده و فرآیند بهبود را تسریع بخشد. در این مقاله به صورت کامل به ارائه توضیحاتی در راستای مراقبت های بعد از پروتز سینه می‌پردازیم و از بهترین شیوه خوابیدن پس از عمل جراحی خواهیم گفت. با این مطلب از مجله مهزیار همراه ما باشید.

در راستای مراقبت های بعد از پروتز سینه چگونه بخوابیم؟

عمل پروتز سینه یک عمل جراحی زیبایی سینه است که برای بزرگ‌کردن سینه و فرم‌دادن به سینه‌های کوچک انجام می‌شود. در عمل پروتز سینه از 2 مدل از انواع پروتز سینه ؛ سالینی یا آب نمک و پروتز ژل سیلیکونی استفاده می‌شود. نوع پروتز مورد استفاده به شرایط بیمار و هدف او از انجام عمل جراحی پروتز سینه بستگی دارد. همچنین سایز پروتز سینه هم در فرآیند نقاهت موثر است. در دوران نقاهت بعد از عمل، شیوه خوابیدن اهمیت بسیار زیادی دارد، به همین دلیل در ادامه به شیوه صحیح خوابیدن بعد از عمل پروتز سینه اشاره خواهیم کرد.

پزشکان متخصص به افرادی که عمل پروتز سینه انجام داده‌اند پیشنهاد می‌کنند در دوران نقاهت بعد از عمل، با استفاده از چند بالش نرم، تلاش کنند تا پشت و نیم‌تنه بالایی را بلند کرده و در نتیجه به کنترل و تحمل وزن سینه‌ کمک کنند. شیوه خوابیدن زاویه‌دار یا با حالت نیمه نشسته، بهترین طرز خوابیدن بعد از عمل پروتز سینه است.

شیوه درست خوابیدن بعد از عمل پروتز سینه

در هر صورت برای اجرای مراقبت های بعد از پروتز سینه نباید روی شکم بخوابید و تلاش کنید همواره به پشت بخوابید تا فشاری به پروتز‌ها و محل جراحی وارد نشود. از طرفی می‌توانید با قراردادن چند بالش در اطراف بدنتان، موقعیت خود روی تخت را ثابت کرده و از عوارض احتمالی پس از جراحی پروتز سینه جلوگیری کنید.

پیشنهاد مطالعه:
بررسی عوارض پیکرتراشی + {معرفی 3 روش پرکاربرد}

مراقبت‌های بعد از پروتز سینه به چه صورت است؟

مراقبت‌های بعد پروتز سینه، از آن جهت حائز اهمیت است که می‌تواند روند بهبودی را تسریع کرده و دوران نقاهت را کوتاه‌تر کند. علاوه‌براین، این مراقبت‌ها از بروز عفونت و مشکلات احتمالی مانند پس‌زدن پروتز جلوگیری خواهد کرد.

  • پوشیدن سوتین طبی بعد از عمل، از پایین‌بودن سینه از پروتز بعد از عمل پروتز جلوگیری خواهد کرد. پوشیدن سوتین طبی تا یک ماه و نیم به صورت 24 ساعته و پس از انجام عمل جراحی سینه ضروری است.
  • 2 روز پس از عمل جراحی پروتز سینه و با مشورت پزشک می‌توانید استحمام کنید.
  • در صورت بروز درد در ناحیه جراحی، می‌توانید با مشورت پزشک متخصص از داروهای مسکن استفاده کنید.
  • برای کاهش تورم و درد، می‌توانید از کمپرس آب سرد یا کمپرس یخ استفاده کنید.
  • در دوران نقاهت و پس از آن و به منظور جلوگیری از بروز عفونت بعد از عمل پروتز سینه، داروهای تجویز شده توسط پزشک را مصرف کنید.
  • تا 2 هفته پس از انجام عمل جراحی پروتز سینه از بلند کردن اجسام سنگین و انجام حرکات ورزشی سنگین که عضلات سینه را تحت فشار قرار می‌دهد، خودداری کنید.
  • تا 1 ماه پس از عمل پروتز سینه، از دویدن خودداری کنید.
  • تا 2 هفته پس از عمل جراحی از کشیدن سیگار خودداری کنید.
  • تا زمانی‌که از داروهای مسکن و آنتی‌بیوتیک استفاده می‌کنید، از نوشیدن الکل خودداری کنید.

مراقبت‌های بعد از عمل پروتز سینه

مراقبت های بعد از پروتز سینه: طرز خوابیدن بعد از عمل زیبایی سینه (کوچک کردن یا ماموپلاستی)

ماموپلاستی به عمل جراحی زیبایی گفته می‌شود که برای کوچک‌کردن سینه انجام شده و شامل دو دسته اصلی ماموپلاستی افزایشی و ماموپلاستی کاهشی است. در طول این عمل زیبایی، پزشک متخصص می‌تواند برخی دیگر از مشکلات سینه مانند عدم تقارن یا افتادگی را نیز برطرف کند.

پس از عمل ماموپلاستی، خواب کافی می‌تواند روند درمان را سرعت ببخشد، اما شیوه خوابیدن پس از عمل جراحی بسیار حائز اهمیت است. در روزهای اول دوره نقاهت، خوابیدن به پشت می‌تواند از تجمع آب میان‌بافتی در سینه‌ها جلوگیری کند که این امر عامل مهمی در حفظ تقارن و زیبایی سینه خواهد بود. در روزهای اول پس از جراحی، ابداً روی شکم یا به پهلو نخوابید.

پیشنهاد مطالعه:
سن مناسب عمل بینی+ هر آنچه که اغلب جراحان به شما نمی‌گویند!

طرز خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی یا عمل کوچک کردن سینه

مراقبت‌ های بعد از عمل زیبایی سینه

دوران نقاهت بعد از عمل کوچک‌کردن سینه از اهمیت بسیاری برخوردار است، چرا که رعایت نکات مراقبتی می‌تواند عوارض احتمالی و دوره نقاهت را کاهش دهد.

  • برای جلوگیری از بروز عفونت بعد از عمل کوچک کردن سینه، حتماً آنتی‌بیوتیک‌هایی که پزشک تجویز کرده را طبق دستور مصرف کنید.
  • طی 6 هفته پس از عمل جراحی باید به صورت مدام از سوتین‌های طبی بعد از عمل ماموپلاستی استفاه کنید. فراموش نکنید که پوشیدن این سوتین‌ها به صورت 24 ساعته و حتی در زمان خواب نیز ضروری است.
  • در شرایطی که احساس درد دارید، با مشورت پزشک می‌توانید از مسکن‌ استفاده کنید.
  • در دوران نقاهت محل زخم را به خوبی ضدعفونی کرده و پانسمان‌ها را مرتباً تعویض کنید.
  • اگر بعد از عمل جراحی عوارضی مانند تب و لرز، التهاب محل جراحی و قرمزی ناحیه اطراف را مشاهده کردید، فوراً با پزشک متخصص خود تماس بگیرید.
  • به منظور جلوگیری از افزایش آب میان بافتی و ورم سینه بعد از عمل ماموپلاستی، مصرف نمک را محدود کنید و مایعات بیشتری در طول روز مصرف کنید.
  • به مدت 6 هفته پس از عمل جراحی ماموپلاستی از کشیدن سیگار خودداری کنید.
  • به مدت 6 هفته پس از عمل جراحی کوچک کردن سینه از انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین و برداشتن اجسام بیشتر از 2 یا 3 گیلوگرم خودداری کرده و به مدت طولانی نیز رانندگی نکنید.
  • برداشتن درن معمولا ۲ الی ۴ روز بعد از عمل جراحی و در اولین فرصت ملاقات با پزشک جراح برداشته می‌شود
  • درن‌ها بسیار کوچک بوده و در زیر پانسمان مخفی می‌شوند و مشکلی را برای بیمار به‌وجود نمی‌آورد.

مراقبت‌های بعد از عمل کوچک کردن سینه

کلام آخر

همانطور که در این مقاله مهزیار اشاره شد، مراقبت‌های بعد از عمل جراحی زیبایی سینه، عامل مهمی در تسریع فرآیند بهبود و کوتاه شدن دوران نقاهت هستند. از طرفی رعایت نکات مراقبت های بعد از پروتز سینه می‌تواند از بروز مشکلاتی چون دردهای شدید و عفونت در محل جراحی که از عوارض پروتز سینه است نیز جلوگیری کند. بنابراین اگر قصد انجام عمل جراحی سینه شامل کوچک‌کردن سینه یا پروتز سینه و یا تزریق چربی به سینه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم تمامی مواردی که در این مقاله ذکر شد را مد نظر داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه:
7 مورد از عوارض لیفت شقیقه+ { فیلم نمونه کار}

سوالات متداول

۱. به طور کلی برای مراقبت های بعد از پروتز سینه چه باید کرد؟
بعد از جراحی پروتز سینه، باید به دستور پزشک خود عمل کرده و داروها و مراقبت‌های لازم را انجام داد. همچنین، باید از فعالیت‌های شدید و ورزشی خودداری کرده و غذای سالم و مغذی مصرف کرد.

۲. آیا بعد از جراحی پروتز سینه باید استراحت کرد؟
بله، بعد از جراحی پروتز سینه باید استراحت کافی داشته باشید و فعالیت‌های شدید را به تعویق بیاندازید تا به بهبودی سریع‌تر کمک کنید. بعد از گذشت مدت‌زمان مورد تایید پزشک، می‌توانید با نرمش‌های ساده فعالیت بدن خود را شروع کنید.

۳. چگونه باید بعد از جراحی پروتز سینه دوش گرفت؟
بعد از جراحی پروتز سینه، باید به دستور پزشک خود عمل کرده و در صورت اجازه، می‌توانید دوش بگیرید. اما باید به دقت و با مراعات موارد بهداشتی و ضدعفونی‌کردن منطقه جراحی عمل کنید.

۴. آیا باید بعد از جراحی پروتز سینه درد و ناراحتی داشت؟
بله، بعد از جراحی پروتز سینه، ممکن است درد و ناراحتی داشته باشید که با مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک و استراحت کافی بهبود می‌یابد. اما باید توجه داشته باشید که آستانه تحمل درد افراد، متفاوت است.

۵. آیا باید بعد از جراحی پروتز سینه به پزشک خود مراجعه کرد؟
بله، بعد از جراحی پروتز سینه باید در زمان‌های مقرر و مشخص شده به پزشک خود مراجعه کنید و از وضعیت سلامت عمومی خود گزارش دهید. همچنین در صورت بروز هرگونه علائم نامطلوب، باید به پزشک خود اطلاع دهید.

0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار