Arabic | Persian | English

EN

AR

انتخاب بهترین سایز پروتز سینه؛ [4 فاکتور موثر]

امروزه خانم‌های بسیاری به دلایلی مانند تغییر فرم سینه، کوچکی سینه و … تصمیم به انجام جراحی پروتز سینه می‌گیرند. قبل از انجام پروتز سینه، بین شما و پزشک متخصص یک جلسه مشاوره برگزار می‌شود؛ این جلسه مشاوره بسیار مهم است زیرا تصور ذهنی شما از نتایج عمل، در این جلسه کاملا مشخص می‌شود. یکی از سوالات مهمی که بسیاری از افراد در این جلسه می‌پرسند، مربوط به انتخاب سایز پروتز سینه است. در بلاگ مهزیار قصد داریم نکاتی را در رابطه با سایز پروتز سینه ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

تجربه مراجعه‌کننده عزیز مهزیار از انجام عمل پروتز سینه

 پروتز سینه چیست؟

پروتز سینه یک بافت مصنوعی است که توسط پزشک، زیر پوست قرار می‌گیرد، تا فرمی شبیه به سینه طبیعی در افراد ایجاد کند. عمل پروتز سینه یک جراحی با تهاجم کم است و در طی مدت زمان یک الی دو ساعت انجام می‌شود و محل قرارگیری آن زیر غدد سینه، زیر ناحیه‌ای از عضله سینه و یا در تمام عضله سینه است. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این رابطه داشته و همه چیز را درباره عمل پروتز سینه بدانید، در بلاگ مهزیار، بیشتر درباره آن توضیح داده‌ایم.

نحوه‌ی انتخاب سایز پروتز سینه

پروتز سینه انواع مختلفی دارد و بر اساس ماده سازنده، شکل ظاهری و سایر معیارها، تقسیم‌بندی خاص خود را دارد. توضیح در رابطه با انواع پروتز سینه و ماده‌ی تشکیل دهنده آنها در این مقاله بنابراین آن را در مقاله‌ای دیگر، به طور مفصل توضیح داده‌ایم. برای انتخاب سایز پروتز سینه، دو روش به نام‌های تصویربرداری کامپیوتری و پرو کردن پروتز سینه وجود دارد. روش تصویرداری کامپیوتری، روش جدیدی است اما روش سنتی هم طرفداران بسیاری دارد. در روش سنتی، پروتز با جای‌گذاری در لباس تنگ پرو می‌شود تا فرد نتایج را مشاهده کند.

پروکردن پروتز سینه باعث می‌شود فرد دید بهتری نسبت به نتایج داشته باشد و از غافلگیرشدن پس از جراحی جلوگیری می‌کند. در روش تصویربرداری کامپیوتری با استفاده از عکس‌های بیمار و برنامه شبیه‌سازی، نتایج به بیمار نشان داده می‌شود.

پیشنهاد مطالعه:
مزایا و معایب لیفت ران" 0 تا 100 دانستنی‌های مهم آن "

4 معیار انتخاب سایز پروتز سینه

انتخاب سایز پروتز سینه، علاوه بر پرو پروتز سینه به معیارهای دیگری نیز بستگی دارد. معیارهای انتخاب اندازه پروتز سینه به شرح زیر است:

  1. سبک زندگی و علایق فرد
  2. تناسب و هماهنگی سایز پروتز سینه با دیگر اندام‌ها
  3. ابعاد اولیه سینه‌ها
  4. خصوصیات بافت سینه

سبک زندگی و علایق هر فرد

سبک زندگی افراد متفاوت است. برخی فقط به جنبه‌های ظاهری موضوع اهمیت می‌دهند، لذا اصرار به انتخاب پروتز بزرگ دارند. برخی نیز سلامت جسم برایشان مهم است و اندازه مناسب را انتخاب می‌کنند. بهتر است بدانید پروتزهای بزرگ در دراز مدت سبب درد در قفسه سینه و افتادگی عضلات سینه می‌شوند.

تناسب و هماهنگی سایز پروتز سینه با دیگر اندام‌ها

بهتراست به یاد بیاورید که یکی از هدف‌های شما برای عمل زیبایی پروتز سینه، داشتن اندامی مناسب و ایده‌آل است. دقت کنید سایز پروتز با دیگر اندام‌های بدن هماهنگی داشته باشد، در غیر اینصورت، نه تنها زیبا نیست بلکه عوارض جدی نیز خواهد داشت. اگر به یک کلینیک معتبر مانند کلینیک مهزیار و پزشک متخصص مراجعه کنید، قطعا در جلسه مشاوره توضیحات کاملی را به شما ارائه می‌دهند.

ابعاد اولیه سینه‌ها

اندازه واقعی سینه‌ قبل از شل‌شدن یا از دست دادن بافت سینه بسیار مهم است. پزشک متخصص با معاینه و بررسی سایز، پوست و بافت اطراف سینه بهترین سایز پروتز سینه را به صورتی که از بروز عوارض پروتز سینه تا جای ممکن جلوگیری شود، به شما پیشنهاد می‌کند.

خصوصیات بافت سینه

بافت سینه باید تحمل نگهداری وزن پروتز سینه را داشته باشد. در صورتی که اندازه و بافت سینه مناسب نباشد، امکان انتخاب پروتز سینه با اندازه بزرگ وجود ندارد. زیرا بزرگ‌بودن پروتز سینه نسبت به اندازه و ابعاد بدن منجر به بروز گردن‌درد، مشکلات در حرکت و موارد دیگر می‌شود.

نحوه‌ی انتخاب سایز پروتز سینه

بهترین سایز پروتز سینه

موضوعی که همیشه به بیماران گوشزد شده و بسیار مهم است، نتایج پس از عمل است. نتیجه‌ای که بلافاصله پس از عمل مشاهده می‌کنید، حجم پروتز به اضافه مقداری ورم است که پس از گذشت دوره نقاهت و انجام مراقبت های بعد از عمل زیبایی سینه، این ورم از بین رفته و نتیجه واقعی مشخص می‌شود. نتیجه نهایی حدود یک الی سه ماه پس از عمل مشخص می‌شود و سایز نهایی 10 الی 15 درصد از آنچه که بلافاصله بعد از عمل مشاهده می‌شود، کوچکتر است.

روش CUP رایج ترین نوع طبقه بندی حجم سینه است که پزشکان در کنار معیارهایی مانند عرض شانه، اندازه قد و… از آن استفاده می‌کنند. طبقه بندی کاپ‌ها بر اساس حروف الفبا از A تا D وجود دارد. شما در منزل می‌توانید اندازه گیری لازم برای بهترین سایز سینه را انجام دهید. برای این کار کافی است با یک متر کاغذی دور قفسه سینه خود را اندازه بگیرید؛ این اندازه، همان اندازه سوتین شماست. سپس دوباره دور قفسه سینه را با عبور متر از بالاترین برجستگی نوک سینه اندازه‌گیری کنید. اختلاف این دو عدد، اندازه کاپ سینه را مشخص خواهد کرد.

پیشنهاد مطالعه:
14 نکته ضروری "مراقبت های بعد از تزریق چربی به باسن"

فرض کنید اندازه دور قفسه سینه 80 و دور سینه 99 است اختلاف این عدد برابر 19 است. با توجه به عدد 19 کاپ D بهترین گزینه برای این فرد است. اندازه بین سایزهای کاپ‌ معمولا 4 سانتی متر است. فراموش نکنید که بهتر است در انتخاب سایز پروتز سینه، با پزشک به توافق برسید زیرا قطعا نظر پزشک با توجه به در نظر گرفتن تمام معیارهای انتخاب سایز، بهترین نظر خواهد بود. هدف از انجام پروتز سینه داشتن اندامی زیبا و هماهنگ با دیگر قسمت‌های بدن است پس بهتر است به پزشک خود اعتماد کنید.

معیارهای انتخاب سایز پروتز سینه

انتخاب اشتباه سایز پروتز سینه چه عوارضی دارد؟

در صورتی که قبل از انجام جراحی پروتز سینه، بررسی‌های لازم انجام نشود و سایز پروتز سینه بدون در نظر گرفتن آناتومی بدن و لایف استایل فرد انتخاب شود، ممکن است خطرات و عوارضی برای فرد ایجاد شود که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • آتروفی پستان به دلیل اعمال فشار زیاد به بافت سینه
  • ایجاد چین و چروک روی پوست سینه و افتادگی آن به دلیل بزرگ‌بودن سایز پروتز

به طور کلی عوارض عمل پروتز سینه به شرح جدول زیر است:

لیست عوارض پروتز سینه در مقایسه با مزایای آن

عوارض احتمالی

قرمزی پوست اطراف

تورم غیر طبیعی

سوزش سینه

خونریزی

عفونت

ترکیدن پروتز سینه

مزایا

فرمدهی به سینه

افزایش اعتماد به نفس

بزرگ‌کردن سایز سینه‌های کوچک

درمان سینه شل و افتاده

ایجاد تعادل در ابعاد و اندام

چه کسانی می‌توانند عمل پروتز سینه انجام دهند؟

عمل پروتز سینه محدودیت خاصی ندارد اما برخی افراد نسبت به دیگران کاندیدهای بهتری برای این جراحی هستند. بهترین کاندیدهای پروتز سینه افراد زیر هستند:

  • افرادی که پس از دوره حاملگی و شیردهی با افتادگی و شل شدن عضلات سینه مواجه شده‌اند. این افراد معمولا قبل از شیردهی، از سایز سینه خود راضی هستند اما پس از آن، حجم سینه کاهش یافته و از شکل سینه خود رضایت ندارند، در این افراد استفاده از پروتزهای کوچک مناسب نیست و باید پروتزی انتخاب شود که سطح زیر پوست را کاملا پوشش دهد. همچنین درصورتی که قصد بارداری بعد از پروتز سینه را دارید می‌توانید مقاله
  • افرادی که دارای سینه‌های کوچکی هستند. برخی افراد، به طور ژنتیکی دارای سینه‌های کوچکی هستند و از آن راضی نیستند. پروتز سینه برای این افراد مناسب است اما بر خلاف گروه‌ قبلی، برای این افراد پروتزهای کوچک مناسب است. پوست قفسه سینه در این افراد حالت کشیدگی نداشته و محکم است، بنابراین نمی‌توان از پروتزهای خیلی بزرگ استفاده کرد.
پیشنهاد مطالعه:
مراقبت های بعد از عمل لیفت ران + {13 نکته کلیدی}

کلام آخر

عمل زیبایی پروتز سینه و تزریق چربی به سینه در تناسب اندام و زیبایی اندام بسیار موثر است. اگر قصد انجام پروتز سینه را دارید، حتما به یک کلینیک معتبر مراجعه کنید، از تخصص، مهارت پزشک و سابقه عمل‌های جراحی او مطلع شوید و سپس با خیال راحت همه چیز را به پزشک بسپارید. پزشکان متخصص با توجه به سابقه، دانش و مهارت خود، بهترین سایز پروتز سینه را پیشنهاد می‌دهند. مشاوره پیش از جراحی را جدی بگیرید زیرا عدم انتخاب سایز سینه مناسب، می‌تواند عوارض جبران ناپذیری برایتان داشته باشد.

یکی از مواردی که کلینیک مهزیار را در بین متقاضیان جراحی و انواع تزریق زیبایی بسیار بااعتبار و قابل اعتماد ساخته است، متخصصین آن است که به هیچ عنوان بدون بررسی تمام موارد مرتبط به سلامتی و رضایت شما، اقدام به هیچ عملی نمی‌کنند و تمام خوب و بد و مزایا و معایب هر تزریق و جراحی را در اختیار افراد می‌گذارند. به همین علت این مجموعه به طبیعی کارکردن معروف است و تقریبا تمام افرادی که از این مجموعه خدمات تزریق در راستای جوانسازی پوست و جراحی دریافت کردند، رضایت قلبی و کامل داشته‌اند.

سوالات متداول

۱- چگونه می‌توانیم سایز مناسب پروتز سینه را انتخاب کنم؟
برای انتخاب سایز مناسب پروتز سینه، بهتر است با یک پزشک یا متخصص پروتز سینه مشورت کنید. آن‌ها می‌توانند با توجه به اندازه و شکل سینه شما، سایز مناسب را تعیین کنند.

۲- آیا باید همیشه اندازه بزرگتر را انتخاب کنم؟
نه، باید سایزی را انتخاب کنید که به شکل طبیعی و هماهنگ با بدن شما باشد. اگر سایز پروتز بزرگتر از اندازه شما باشد، ممکن است باعث نامطلوب‌بودن و شکل غیرطبیعی سینه شود.

۳- آیا سایز پروتز سینه برای هر فرد یکسان است؟
خیر، هر فرد بستگی به شکل و اندازه سینه خود دارد. برای همین، انتخاب سایز پروتز سینه باید برای هر فرد به صورت جداگانه انجام شود.

0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار