Arabic | Persian | English

EN

AR

بهترین سن برای عمل لیپوماتیک + 3 نکته که ضروری است بدانید! 

لیپوماتیک، یک روش موثر در کاهش چربی‌های ناخواسته در بدن است که این روزها توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. اگر اطراف پهلو و ران‌های خود چربی‌های سخت دارید و به هر دلیل، امکان ورزش یا تغییر رژیم غذایی خود را ندارید، جراحی لیپوماتیک گزینه مناسب و کم‌عارضه‌ای برای رسیدن به اندام دلخواه‌تان است. در این مقاله بلاگ مهزیار، می‌خواهیم ببینیم بهترین سن برای عمل لیپوماتیک چه سنی است و همچنین 3 نکته ضروری را درباره این عمل بگوییم. 

عمل لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک، نوعی جراحی زیبایی است که پزشکان به وسیله آن، چربی‌های ناخواسته را از مناطق مختلف بدن همچون شکم، پهلوها، ران‌ها، بازوها، گردن و صورت جدا می‌کنند. این عمل به منظور بهبود تناسب اندام، کاهش چربی‌های اضافی و پیکرتراشی انجام می‌شود. لیپوماتیک حتی، به عنوان روشی تکمیلی در کنار تغییرات سبک زندگی مثل تغییر رژیم غذایی و ورزش نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. تکنیک‌های پیشرفته‌ای که در عمل لیپوماتیک (پیکرتراشی) و لیپوماتیک ران استفاده می‌شود، امکان کاهش چربی‌های موضعی و تغییر شکل بدن را، بدون نیاز به جراحی‌های سنگین و دشوار، فراهم می‌کند.

بهترین سن برای عمل لیپوماتیک: آیا زمان مناسب رسیده است؟

به طور کلی، هیچ سن مشخصی، به عنوان بهترین سن برای جراحی لیپوماتیک وجود ندارد. تنها نکته موجود، این است که پنجره رشد باید بسته شده باشد تا عمل جراحی، در روند رشد فرد، اخلال ایجاد نکند. بر این اساس، سن مناسب جراحی لیپوماتیک، می‌تواند از بعد 20 سال تا 50 سالگی باشد. البته، این به آن معنا نیست که یک فرد 50 ساله نمی‌تواند به انجام‌دادن عمل لیپوماتیک فکر کند. با بررسی شرایط فیزیکی و مقاومت پوستی فرد، ممکن است در سنین خیلی بالاتر نیز، جراحی لیپوماتیک برای اشخاص انجام شود.

سن مناسب عمل لیپوماتیک، به چند عامل مختلف وابسته است. عواملی نظیر:

  • وضعیت شخصی: وضعیت شخصی یکی از عوامل کلیدی در تعیین بهترین سن برای انجام عمل لیپوماتیک است. وضعیت شخصی به معنای ویژگی‌ها، شرایط فیزیکی و جسمانی، سلامت عمومی، تاریخچه پزشکی و نیازهای شخصی شماست.
  • سلامت عمومی: سلامت عمومی، نشان‌دهنده وضعیت کامل و جامع فرد در ابعاد فیزیکی، روحی و اجتماعی اوست. در واقع، سلامت عمومی به معنای داشتن شرایط جسمانی و روانی سالم، و بهره‌بردن کامل از کیفیت زندگی است و در تعیین بهترین سن برای عمل لیپوماتیک، بسیار موثر است.این مفهوم به معنای عدم وجود بیماری‌های جسمی یا روحی نیست، بلکه وضعیت بهبودی و مراقبت از خود، برای حفظ سطح بهتری از سلامت و کیفیت زندگی است. به این ترتیب، سلامت عمومی، شامل عواملی مانند فعالیت بدنی منظم، تغذیه صحیح، مدیریت استرس، خواب کافی، ارتباطات اجتماعی مثبت و سایر عواملی است که بر تعادل میان جسم و روح موثرند.
  • هدف از عمل: هدف هر فرد از جراحی، یکی از عوامل اصلی در تشخیص بهترین سن برای عمل لیپوماتیک است. جراحی لیپوماتیک ممکن است با هدف کاهش چربی‌های زائد، پیکرتراشی و تناسب اندام، بهبود ظاهر، افزایش اعتمادبه‌نفس یا تقویت انگیزه برای زندگی بهتر انجام شود. 
  • توانمندی بهبود بعد از عمل: توانمندی در بهبود پس از عمل لیپوماتیک، به معنای قدرت فرد در مدیریت و پیشبرد فرآیند بهبود و بازگشت به فعالیت روزمره، پس از عمل جراحی است. این شامل پیروی از مراقبت‌های بعد عمل و استراحت و رعایت توصیه‌های پزشک است و به طور مستقیم بر سرعت و کیفیت بهبود افراد تاثیر دارد.
پیشنهاد مطالعه:
تفاوت لیفت سینه و پروتز سینه چیست؟ + {5 سوال رایج}

آمادگی برای جراحی در بهترین سن برای عمل لیپوماتیک

جراحی لیپوماتیک با لیپوساکشن چه تفاوتی دارد؟

مقایسه زاویه سازی صورت به روش جراحی و تزریق فیلر

لیپوساکشن

روش جداکردن چربی‌ها: از طریق سرنگ‌ها و لوله‌های نازل جدا می‌شوند

نیاز به برش‌های پوست: به برش‌های کوچک در پوست نیاز دارد

تکنیک جراحی: روش قدیمی‌تر و متداول‌تری است

تاثیرات بهبودی پوست: ممکن است باعث افت و بازشدگی پوست شود

اندازه برش‌ها: برش‌ها معمولا بزرگ‌تر هستند

لیپوماتیک

روش جداکردن چربی‌ها: از طریق ابزارهای مکانیکی و اصطکاکی جدا می‌شوند

نیاز به برش‌های پوست: کمترین نیاز به برش‌ پوست

تکنیک جراحی: جدیدتر و با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌

تاثیرات بهبودی پوست: به طور کلی کمترین تاثیر منفی را بر پوست دارد

اندازه برش‌ها: برش‌ها کوچک‌تر هستند

توجه داشته باشید که هر دو روش، مزایا و معایب خود را دارند و انتخاب بهترین گزینه، اگر در سن مناسب عمل لیپوماتیک یا لیپوساکشن باشید، بستگی به وضعیت، اهداف و نیازهای شخصی‌تان دارد. همچنین، توصیه می‌شود که در هر صورت، با پزشک متخصص مشورت کنید تا راهنمایی دقیق‌تری را در انتخاب مناسب‌ترین روش دریافت کنید. 

مزایای عمل لیپوماتیک

  1. نتایج شگفت‌انگیز: عمل لیپوماتیک، به شما امکان می‌دهد تا نتایج چشمگیر و شگفت‌انگیزی را در تغییر شکل و تناسب اندام مشاهده کنید. پیکرتراشی و تغییر شکل برخی اعضای بدن، ظاهر و احساس بهتری به فرد خواهد داد. ضمنا اگر در بهترین سن برای عمل لیپوماتیک باشید، این نتایج ثمربخش‌تر و با بالاترین کیفیت ظاهر می‌شود که برای تشخیص این امر نیاز به نظر پزشک است.
  2. کاهش چربی‌های ناخواسته: از طریق لیپوماتیک، چربی‌های زائد از مناطق مختلف بدن کاهش می‌یابند و اندام فرد، به شکل ایده‌آل می‌رسد.
پیشنهاد مطالعه:
بلفاروپلاستی (blepharoplasty) چیست؟ [صفر تا 100 + ویدئو]

معایب عمل لیپوماتیک

  1. هزینه: پیکرتراشی یک جراحی زیبایی است و به طور معمول هزینه‌های قابل‌توجهی را به همراه دارد. این هزینه‌ها شامل، مبلغ جراحی لیپوماتیک و مراقبت‌های پس از عمل می‌شوند.
  2. زمان بازیابی: پس از انجام عمل لیپوماتیک، به بازیابی و استراحت نیاز دارید. این فرآیند نیازمند صبر و بردباری زیاد است.
  3. خطرات جراحی: همانند هر جراحی دیگر، عمل لیپوماتیک نیز با خطرات احتمالی پس از جراحی (عوارض پیکرتراشی) همراه است؛ از جمله عفونت، التهاب، خونریزی و… .
  4. نارضایتی از نتیجه جراحی: در برخی موارد، نتایج جراحی لیپوماتیک ممکن است با انتظارات شما مطابقت نداشته باشد. این ممکن است به عوامل متعددی مانند تکنیک جراحی، تعداد جلسات لازم و وضعیت بدنی شما بستگی داشته باشد.

3 نکته ضروری درباره عمل لیپوماتیک

  • مشورت با پزشک: قبل از تصمیم‌گیری برای انجام عمل لیپوماتیک، حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. پزشک شما براساس وضعیت شما، سلامت عمومی، نوع چربی‌ها و نتیجه مورد انتظارتان، می‌تواند بهترین توصیه‌ها را ارائه دهد.
  • سن مناسب جراحی لیپوماتیک: سن مناسب عمل لیپوماتیک، بین 20 تا 50 سال قرار دارد. در این بازه سنی، تغییر شکل و بهبود پوست پس از جراحی، به بهترین شکل انجام می‌شود. به همین دلیل، انجام عمل در این بازه سنی، معمولا نتایج بهتری خواهد داشت.
  • نکات بهداشتی و سابقه پزشکی: اگر مشکلات پزشکی خاصی مانند بیماری‌های قلبی، دیابت یا سیستم ایمنی ضعیفی دارید، انجام عمل لیپوماتیک ممکن است برای شما ریسک بیشتری داشته باشد. همچنین، ارائه اطلاعات دقیق از سوابق پزشکی و داروهایی که مصرف می‌کنید، ضروری است.

کلام آخر

در مقاله پیش رو، درباره پیکرتراشی و بهترین سن برای عمل لیپوماتیک صحبت کردیم. سن مناسب عمل لیپوماتیک، بعد از دوران بلوغ و بسته‌شدن پنجره رشد است. انجام این جراحی در سن رشد یا قبل از آن، می‌تواند فرد را با عوارض سختی درگیر کند. جراحی لیپوماتیک، عوارض و سختی کمتری نسبت به لیپوساکشن دارد و از تکنیک‌های جدیدتری برای انجام فرآیند، استفاده می‌کند.

پیشنهاد مطالعه:
پروتز سینه سیلیکونی چیست؟ [مزایا و 9 عارضه احتمالی]

سوالات متداول

  • چه کسانی می‌توانند عمل لیپوماتیک را انجام دهند؟
    افرادی که دارای چربی‌های زائد و ناخواسته در مناطق گوناگون بدن هستند و تمایل به تغییر شکل و تناسب اندام دارند، می‌توانند برای عمل لیپوماتیک اقدام کنند.
  • بهترین سن برای انجام عمل لیپوماتیک چیست؟
    بهترین سن برای انجام عمل لیپوماتیک در بازه سنی بین 20 تا 50 سال قرار دارد. در این بازه سنی، پوست به خوبی به تغییرات فرم و جذب چربی پس از عمل پاسخ می‌دهد.
  • آیا عمل لیپوماتیک تاثیری بر کیفیت پوست دارد؟
    عمل لیپوماتیک ممکن است باعث بازشدن پوست شود، اما با استفاده از تکنیک‌های مراقبتی مثل پوشیدن لباس‌های فشاری و پیروی از دستورات پزشک، می‌توان این آثار را به حداقل رساند.
  • نتایج عمل لیپوماتیک طی چه مدت‌زمانی قابل مشاهده است؟
    نتایج اولیه عمل لیپوماتیک به طور معمول، چند هفته پس از عمل قابل مشاهده هستند. با این حال، برای دستیابی به نتایج نهایی و کامل، ممکن است تا چند ماه زمان نیاز باشد.
  • ریکاوری لیپوماتیک چقدر زمان لازم دارد؟
    بهبودی پس از جراحی لیپوماتیک، 3 تا 7 روز طول می‌کشد. نکته مهم و جالب اما، این است که طی این جراحی، سایز نهایی شما تا مدت‌ها باقی می‌ماند و سلولیت‌ها نیز، از بین می‌رود.
0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار