Arabic | Persian | English

EN

AR

0 تا 100درمان و “رفع افتادگی سینه” [دلایل و روش درمان]

تمام بانوان ممکن است پس از زایمان، افزایش سن و یا دلایل بسیار دیگری دچار افتادگی سینه شوند. خانم‌ها معمولاً دوست ندارند که تناسب اندام آن‌ها به هم بخورد و تمایل دارند در سالم‌ترین و زیباترین حالت ممکن باشند. افتادگی سینه یک مشکل رایج و طبیعی بوده که به کمک روش‌های پیشرفته امروزی به راحتی قابل حل است. رفع افتادگی سینه با پروتز و تزریق چربی، از روش‌های موثری است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. کافیست با تحقیق و پژوهش کافی و مشورت با پزشک مجرب، یک روش امروزی برای درمان افتادگی پستان را انتخاب کنید تا ظاهری زیباتر و اعتماد به نفسی بالاتر داشته باشید.‌

پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیش‌تر درباره رفع افتادگی سینه تا انتهای این مطلب از بلاگ مهزیار با ما همراه باشید.

“نمونه‌ای از رضایت مراجعه‌کننده مهزیار از انجام عمل پروتز سینه در کلینیک مهزیار”

 

افتادگی سینه چیست؟

اما قبل از این که روش‌های درمان افتادگی پستان را بشناسید، بهتر است با افتادگی سینه آشنا شوید. افتادگی سینه یک مشکل رایج در اکثر بانوان است که می‌تواند در تمام سنین اتفاق بیفتد. با افزایش سن، بافت سینه دچار تغییر می‌شود که امری طبیعی است؛ این تغییرات نیز افتادگی سینه را به دنبال دارند‌‌‌. علت بعدی تغییرات شدید در وزن است که ممکن است منجر به این مشکل شود. در واقع حالتی را که فرم سینه از شکل طبیعی خود خارج می‌شود و موقعیت بافت سینه و نوک سینه و آرئول تغییر می‌کند، در این حالت افتادگی پستان رخ داده است. البته این حالت درجات مختلفی دارد و همه نوع ان نیازی به جراحی و وسواس ندارد.

بهتر است اگر فکر می‌کنید سینه شما از حالت نرمال ( نه آنچه در فضای مجازی دنیای تبلیغات می‌بینید) خارج شده است، با یک پزشک و جراح متخصص و با تجربه مشاوره کنید تا ببینید آیا این اتفاق برای شما رخ داده است که اگر بله آیا نیاز به درمان است؟ پزشک می‌تواند در گرفتن تصمیم درست به شما کمک کند.

خیلی اوقات رژیم غذایی سنگین یا عمل جراحی لاغری که سبب کاهش وزن شدید در مدت زمان کوتاه می‌شوند افتادگی سینه را به دنبال دارند. یک علت رایج دیگر، بارداری است. در دوران بارداری هورمون‌هایی ترشح می‌شوند که باعث افزایش حجم لگن و رحم می‌شوند و روی سینه‌ها نیز تاثیر می‌گذارند. این هورمون‌ها باعث شل شدن سینه‌ها می‌شوند، حتی اگر مادر پس از زایمان به فرزند خود شیر ندهد‌. بنابراین افتادگی پستان مرتبط با خود پروسه بارداری است و ربطی به شیردهی ندارد.

پیشنهاد مطالعه:
6 فاکتور موثر در افزایش "ماندگاری تزریق چربی به باسن"

بررسی کامل علت افتادگی سینه

با افزایش سن و به دلیل برخی مسائل طبیعی و عیر طبیعی ممکن است افتادگی سینه برای بسیاری از خانم‌ها رخ دهد. دلایل افتادگی سینه موارد مختلفی می‌تواند باشد که در این قسمت آن‌ها را مورد بررسی قرار داده ایم:

  • افزایش سن و کاهش کلاژن
  • بارداری و شیردهی
  • جاذبه زمین و انجام برخی ورزش‌های خاص پر تحرک مانند دو، زومبا و…(به صورت مداوم )
  • استفاده از سوتین نامناسب(خیلی گشاد یا خیلی تنگ نباید باشد)
  • ژنتیک
  • مصرف دخانیات

چه روش‌هایی برای درمان و رفع افتادگی سینه وجود دارد؟

تزریق چربی به سینه و استفاده از انواع مدل پروتز سینه، روش‌هایی برای درمان شل شدن سینه است. در تزریق چربی، یک جراحی دقیق انجام می‌شود که پزشک از چربی سایر نقاط بدن برای تزریق به پستان‌ها استفاده می‌کند. پروتز نیز جسمی خارجی است که پس از ایجاد برش در قسمتی از سینه قرار می‌گیرید تا جاهای خالی را پر کند‌.

جراحی بازسازی سینه با تزریق چربی

درمان افتادگی سینه با چربی، روشی نسبتاً پرطرفدار است که مزایا و معایب خود را دارد. در مرحله اول جراح با استفاده از روش لیپوساکشن، چربی را از سایر اندام‌ها استخراج می‌کند. میزان برداشت چربی، بستگی به تشخیص پزشک و تناسب هیکل شما و اینکه چه انتظاری از نتیجه جراحی دارید متفاوت است.

در مرحله بعدی، پزشک در قسمت‌های مختلف سینه شکاف‌هایی ایجاد می‌کند و چربی را به درون آن‌ها تزریق می‌نماید. تزریق باید به تدریج انجام شود و حتی ممکن است در چندین جلسه کامل گردد، زیرا تقارن سینه‌ها باید حفظ شوند. تزریق تدریجی و دقیق، نتیجه بسیار بهتری به دنبال خواهد داشت. لیپوساکشن و پروسه تزریق چربی، بسیار حساس و پیچیده است و نیاز به جراحی ماهر و با تجربه دارد‌.

برای اینکه تزریق چربی راحت‌تر انجام شود و پس از جراحی زودتر بهبودی حاصل گردد، بهتر است از نور آفتاب دوری کنید، ورزش کنید و شاخص توده بدنی (BMI) خود را به اندازه نرمال برسانید‌. مصرف دخانیات و مشروبات الکلی نیز در این دوره ممنوع است، زیرا سبب چروکیدگی پوست و از بین رفتن خاصیت کشسانی آن می‌گردند. تزریق چربی به سینه روشی است که معمولا عارضه‌ای ندارد و بیمار بعد از مدت کوتاهی می‌تواند به خانه برود. فقط کافی است جراحی توسط یک پزشک ماهر انجام شود و بیمار به توصیه‌های مراقبتی قبل و بعد از جراحی، عمل کند‌.

پیشنهاد مطالعه:
آشنایی با عمل لیفت بازو

برای آشنایی بیش‌تر با این روش و مزایای آن پیشنهاد می‌کنیم مقاله تزریق چربی به سینه را مطالعه کنید.

علت افتادگی سینه

پروتز سینه چیست‌‌؟

پروتز سینه بافتی مشابه با پستان طبیعی دارد و می‌تواند برای پرکردن فضاهای خالی سینه و یا جایگزین‌کردن بافت‌های از دست‌رفته آن استفاده شود‌. پروتز دارای شکل، سایز، جنس و فرم‌های مختلفی است. برای انجام پروتز، ابتدا باید برشی در سینه ایجاد شود تا محل ورود پروتز به وجود آید. برش می‌تواند به شکل زیر هاله نوک سینه، زیر بغل و زیر سینه ایجاد شود.

بسته به تشخیص پزشک و اندازه پستان، پروتز درست زیر پوست و یا پشت ماهیچه سینه قرار می‌گیرد. جایگذاری پروتز را می‌توان همراه با تزریق چربی یا جراحی لیفت سینه نیز انجام داد تا درمان کامل شود. اینکه نیاز به تزریق چربی یا جراحی لیفت باشد بستگی به نظر پزشک دارد.

 

شیردهی بعد از پروتز سینه امکان پذیر است و می‌توانید بدون مشکل به نوزاد خود شیر بدهید‌‌. برای این که با این روش زیبایی و فرم‌دهی سینه بیش‌تر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله پروتز سینه چیست را در مجله آموزشی مهزیار کلینیک مطالعه کنید. همچنین قراردادن پروتز سینه از هر نوعی علاوه بر مزایا، عوارضی ممکن است داشته باشد که در جدول زیر به آن اشاره شده است:

لیست عوارض پروتز سینه در مقایسه با مزایای آن

عوارض احتمالی

قرمزی پوست اطراف

تورم غیر طبیعی

سوزش سینه

خونریزی

عفونت

ترکیدن پروتز سینه

مزایا

فرمدهی به سینه

افزایش اعتماد به نفس

بزرگ‌کردن سایز سینه‌های کوچک

درمان سینه شل و افتاده

ایجاد تعادل در ابعاد و اندام

 

 

پروتز سینه سیلیکونی برای رفع افتادگی سینه

این جنس از پروتز سینه بسیار نرم و با کیفیت است. ژل سیلیکون که داخل این نوع پروتز قرار دارد، بسیار شبیه به بافت طبیعی سینه است و از این جهت سازگاری بسیاری با پستان دارد. انواع سایز‌ها و شکل‌ها از پروتز جنس سیلیکونی وجود دارد که بسته به نظر پزشک و درخواست خود بیمار انتخاب و جایگذاری می‌شود.

نتایج اولیه جراحی پروتز در روز اول نمایان می‌شوند و پر شدگی سینه کاملا مشخص است، اما باید ۱۰ الی ۱۴ روز صبر کنید تا کبودی، قرمزی و سایر عوارض جراحی رفع شوند تا نتیجه نهایی‌ مشخص گردد. پروتز معمولا به مدت طولانی باقی می‌ماند و حتی تا ۱۵ سال هم ماندگاری دارد، اما ممکن است در برخی افراد عمر کمی داشته باشد. تقریبا همه باید برای جراحی مجدد به پزشک مراجعه کنند اما زمان مراجعه مجدد فرد به فرد متفاوت است و باید طبق معاینه پزشک تعیین گردد.

پیشنهاد مطالعه:
آشنایی با مراقبت های بعد از عمل بینی [19 نکته ساده اما مهم]

پروتز سینه چیست‌‌

سخن آخر

افتادگی سینه علل متعددی دارد که می‌توانید با روش‌های مختلفی اقدام به درمان آن کنید. مهم‌ترین نکته این است که با پزشک مجرب صحبت کنید و از او راهنمایی بخواهید. زیرا جراحی بازسازی سینه عملی حساس است و نباید بدون برنامه ریزی قبلی آن را انجام دهید. با استفاده از روش‌هایی که گفتیم مانند پروتز سینه و یا تزریق چربی می‌توانید اقدام به درمان افتادگی سینه کنید.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره درمان شل شدن سینه می‌توانید با شماره تلفن‌های مهزیار تماس بگیرید یا به کلینیک مراجعه کنید. کادر مجرب ما به تمام سوالات شما پاسخ می‌دهند و بهترین روش درمان افتادگی پستان را به شما معرفی می‌کنند.

سوالات متداول

۱. آیا پروتز سینه سیلیکونی برای رفع افتادگی سینه مناسب است؟
بله، پروتز سینه سیلیکونی یکی از روش‌های موثر برای رفع افتادگی سینه است. با استفاده از این روش، سینه به شکل دلخواه شما تغییر می‌کند و افتادگی آن کاهش می‌یابد.

۲. آیا پروتز سینه سیلیکونی خطرناک است؟
پروتز سینه سیلیکونی در دسترس پزشکان مجرب و با تجربه قرار دارد و اگر به درستی انجام شود، خطرات آن کمتر از روش‌های دیگر است. با این حال، همچنان عوارض ممکن است رخ دهد، بنابراین باید قبل از تصمیم گیری در مورد این روش، با پزشک خود مشورت کنید.

۳. آیا پس از عمل پروتز سینه سیلیکونی نیاز به تعویض آن وجود دارد؟
بله، پروتز سینه سیلیکونی ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد. این معمولاً به دلیل خرابی پروتز، تغییر شکل سینه یا عوارض دیگر است. برای تعویض پروتز، باید به پزشک خود مراجعه کنید و نظر او را در این زمینه جویا شوید.

۴. چگونه پس از قراردادن پروتز سینه سیلیکونی باید مراقبت کرد؟
پس از نصب پروتز سینه سیلیکونی، باید به دستور پزشک خود، مراقبت کنید. این شامل استفاده از لباس های مناسب، استفاده از داروهای تجویز شده و رعایت دستورات پس از عمل جراحی است. همچنین، باید از فعالیت‌های شدید خودداری کرده و به استراحت کافی نیاز دارید.

۵. آیا پس از درمان افتادگی سینه می‌توان به فعالیت‌های ورزشی پرداخت؟
بله، پس ازدرمان افتادگی سینه، می‌توانید به فعالیت‌های ورزشی پرداخته و با توجه به دستورات پزشک خود، تمرین کنید. با این حال، باید به فعالیت‌های شدید خودداری کرده و به استراحت کافی نیاز دارید.

0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار