Arabic | Persian | English

EN

AR

نکات مهم و ضروری [تعداد دفعات تزریق بوتاکس] + 3 سوال پرتکرار

ژل دائمی شاید، اما بوتاکس، یکبار فایده ندارد. این حرف ما نیست. علم پزشکی ثابت کرده است که برای مشاهده تاثیر طولانی‌مدت یا حتی دائمی بوتاکس، لازم است تزریق این ماده، به صورت دوره‌ای و در بازه‌های گوناگون زمانی، تمدید شود. این مقاله، راجع به اینکه تعداد دفعات تزریق بوتاکس چقدر است و آیا لازم است که این تزریق‌ها را همیشه ادامه دهیم یا نه، صحبت خواهد کرد. آیا میزان تکرار تزریق بوتاکس به عوامل خاصی بستگی دارد؟ این سوالات در مقاله پیش رو بلاگ مهزیار ، پاسخ داده خواهد شد.

مجموعه مهزیار، به واسطه تجربه اعضا و اعتبار طولانی‌مدت خود، خدمات تزریق بوتاکس را به همراه جلسات تمدید، با بهترین کیفیت ارائه می‌دهد.

خانمی درحال صحبت با متخصص درباره تعداد دفعات تزریق بوتاکس

تعداد دفعات تزریق بوتاکس: بوتاکس، دقیقا چیست؟

بوتاکس، یک نوروتوکسین است که به عنوان فلج‌کننده موضعی عمل می‌کند. ممکن است کلمه فلج‌کننده، در ابتدا ترسناک به نظر بیاید؛ اما نه زمانی که بدانیم از همین سم فلج‌کننده، چه کارهای معجزه‌آسایی برمی‌آید. 

مثلا، تزریق بوتاکس به بیماران مبتلا به استرابیسم یا چشم چرخان کمک می‌کند، می‌تواند تیک‌های صورت را آرام و بینایی را بهتر کند. تمام این اتفاقات به واسطه فلج‌شدن عضلات صورت می‌گیرد. مطالعات اخیر نشان می‌دهد که تعداد دفعات تزریق بوتاکس، می‌تواند به کاهش میگرن شدید در برخی بیماران نیز، کمک کند. با این حال، میزان تکرار تزریق بوتاکس، بیشتر با هدف از بین‌رفتن خطوط و چین و چروک‌های صورت، گردن و دست‌ها است.

تعداد دفعات تزریق بوتاکس: در جلسه تزریق بوتاکس چه اتفاقی می‌افتد؟

تزریق‌ها، در چندین ناحیه، اطراف عضلاتی که نیاز به شل‌شدن دارند، انجام می‌شود. این فرآیند، سریع و بدون درد است و گاهی در  در کمتر از 10 دقیقه به اتمام می‌رسد. برخلاف تصور رایج، میزان تکرار تزریق بوتاکس، در ازبین‌رفتن حالت‌های چهره نقشی ندارد. برعکس، یک متخصص باتجربه، می‌تواند کاری کند که پس از تزریق بوتاکس، کماکان مثل سابق لبخند بزنید، اخم کنید، و بخندید. در واقع، ماهیچه‌های شما فقط اجازه ایجاد چین و چروک را نمی دهند.

پیشنهاد مطالعه:
اهمیت تکنیک تزریق بوتاکس در ماندگاری آن + { 4 کاربرد مهم }

تعداد دفعات تزریق بوتاکس چقدر است؟

تصور کنید تصمیم خودتان را برای تزریق بوتاکس گرفته‌اید. حالا، چند وقت یکبار باید برای درمان مراجعه کنید؟ آیا چیزی تحت عنوان تعداد دفعات مجاز تزریق بوتاکس وجود دارد؟ آیا ممکن است بوتاکس، بیش از حد تزریق شود؟ پرسیدن همه این سوالات، پیش از تزریق، کاملا طبیعی است. 

پاسخ این پرسش‌ها به سن، عمق چین و چروک‌ها و ماندگاری مواد بوتاکس برای شما بستگی دارد. تجربه هر فرد، متفاوت است، اما به طور کلی، بازه زمانی متوسط اثربخشی بوتاکس، حدود 4 ماه است. پس از آن، پوست فرد، دوباره خطوط اولیه صورت را ایجاد می‌کند. حالا، زمان تزریق مجدد فرارسیده است. اما آیا می‌دانید بهترین سن تزریق بوتاکس چه زمانیست؟

“دربلاگ مهزیار در این مورد اطلاعات مفصل قرار داده شده است.”

تعداد دفعات تزریق بوتاکس پیشگیرانه

اگر در دهه دوم زندگی خود هستید و از بوتاکس به عنوان یک درمان پیشگیرانه استفاده می‌کنید، ممکن میزان تکرار تزریق بوتاکس برای شما، 12 هفته یکبار، باشد. در غیر این صورت، تزریقات نگهدانده‌ای که در بازه‌های زمانی 12 تا 16 هفته‌ای برنامه‌ریزی می‌شوند، به احتمال زیاد، کافی است. شما می‌توانید بدون نیاز به استراحت و گذراندن نقاهت طولانی، بلافاصله به فعالیت‌های روزمره خود بازگردید و ماه‌ها از نتایج تزریق بوتاکس لذت ببرید.

تعداد دفعات تزریق بوتاکس: چه افرادی کاندید مناسب تزریق بوتاکس هستند؟

اگر صورت شما، دارای خطوط پویای متوسط تا شدید است، بوتاکس می‌تواند روش درمانی مناسبی برای شما باشد. به عنوان مثال، اگر ظاهر خطوط ریز و چین و چروک صورت خود را دوست ندارید، تداوم میزان تکرار تزریق بوتاکس در این نواحی، بسیار کمک‌کننده خواهد بود:

همچنین برای کاربردهای نظیر درمان تعریق کف دست و رفع سردردهای میگرنی از تزریق بوتاکس استفاده می‌شود.

توصیه متخصصان این است که قبل از انجام بوتاکس، از سلامت جسمانی خوبی برخوردار باشید. اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی قرار دارید، از بیماری‌های عصبی-عضلانی رنج می‌برید یا آلرژی خاصی دارید، پیش از تزریق بوتاکس، حتما متخصص خودتان را در جریان قرار دهید. شما احتمالا کاندید مناسبی برای تزریق بوتاکس نخواهید بود.

طی جلسه‌ای که برای مشاوره تزریق بوتاکس، با متخصص کلینیک مهزیار خواهید داشت، درباره سوابق بیماری و سلامت کامل شما سوالاتی پرسیده خواهد شد. این تفاوت مجموعه مهزیار با سایرین است. دیگر خیال‌تان از اینکه ممکن است فراموش کنید این اطلاعات را به متخصص بدهید، راحت خواهد بود.

“اگر می‌خواهید در مورد مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس بیشتر بدانید، این ویدئو به شما کمک می‌کند”

 

پیشنهاد مطالعه:
تزریق همزمان ژل و بوتاکس + {پاسخ به 4 سوال پرتکرار}

تعداد دفعات تزریق بوتاکس: مزایا و معایب تداوم میزان تکرار تزریق بوتاکس چیست؟

هر فرآیندی که در ظاهر طبیعی و خدادادی انسان تغییر ایجاد می‌کند، در کنار مزایا، معایبی هم دارد. تقریبا هیچ فرآیند زیبایی‌، بدون عوارض نیست. پس مزایا و معایب تزریق بوتاکس را در جدولی که برایتان آورده‌ایم، عوارض بوتاکس نیز تاحدی گفته شده است. برای اطلاعات بیشتر مقاله مربوطه را بخوانید.

مزایا و معایب تزریق بوتاکس در تعداد دفعات مجاز

مزایا
  • فزایش ماندگاری: تکرار تزریق می‌تواند ماندگاری بوتاکس را افزایش دهد و پس از مدتی، شما را از تزریق بی‌نیاز کند.
  • حفظ نتایج: تکرار تزریق بوتاکس، به شما امکان می‌دهد تا نتایج نهایی را حفظ کنید و ناپدیدشدن تدریجی اثرات موقت بوتاکس جلوگیری کنید.
  • بهبود خطوط چهره: با تکرار تزریق، انقباض عضلات صورت کاهش می‌یابند و پوست، ظاهری طبیعی‌تر و جوان‌تر خواهد داشت. 
معایب
  • هزینه‌های بیشتر: تکرار تزریق بوتاکس نیاز به هزینه‌های مکرر دارد که ممکن است برای برخی افراد مقرون به صرفه نباشد. 
  • ریسک عوارض جانبی: هر تزریق بوتاکس ممکن است با خطراتی مانند سردرد، تورم یا درد همراه باشد.
  • اعتیاد به تزریق: برخی افراد ممکن است به تکرار تزریق بوتاکس اعتیاد پیدا کنند و برای حفظ ظاهر جوان‌تر، ظاهر طبیعی خود را تغییر دهند.

 

تشخیص میزان تکرار تزریق بوتاکس، تماما به متخصص شما بستگی دارد. تکرار سرخود تزریق بوتاکس، زیبایی طبیعی چهره فرد را از بین می‌برد و ممکن است ظاهر او را برای همیشه تغییر دهد؛ اگر تغییرات جبران‌ناپذیری به بار نیاورد. یکی از نقاط قوت مجموعه زیبایی مهزیار، اصرار متخصصان برای حفظ زیبایی طبیعی چهره است. چراکه طبیعی‌بودن، همیشه زیباتر است.

3 سوال پرتکرار درباره تعداد دفعات تزریق بوتاکس

در ادامه، 3 پرسش متداولی را که افراد درباره میزان تکرار تزریق بوتاکس دارند، پاسخ خواهیم داد.

آیا تزریق بوتاکس، هر 2 ماه یکبار، مشکلی به وجود می‌آورد؟

طبق گفته متخصصان و مطالعات انجام‌شده، بسیار مهم است که حداقل 3 ماه، بین هر تزریق بوتاکس فاصله وجود داشته باشد تا فرد، چرخه معیوب ازبین‌بردن ظاهر طبیعی را آغاز نکند. اگر احساس کردید هنوز می‌توانید نواحی هدف تزریق را حرکت دهید، از بازگشت دوباره به مطب پزشک، پس از 2 هفته، نترسید.

اگر یکبار بوتاکس بزنیم و دیگر هرگز بوتاکس نزنیم، چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر به هر دلیل، تصمیم گرفتید میزان تکرار تزریق بوتاکس را به صفر برسانید، متوجه خواهید شد که خطوطی که با تزریق از بین رفته‌ بودند، پس از مدتی دوباره باز خواهد گشت. چراکه تاثیر و ماندگاری بوتاکس، دائمی نیست و تعداد دفعات تزریق بوتاکس است که بهترین نتایج را به همراه دارد. 

پیشنهاد مطالعه:
ماندگاری تزریق چربی به سینه چقدر است؟+[4سوال متداول]

آیا برای همیشه به بوتاکس نیاز داریم؟

در عین حال که بوتاکس یک تضعیف‌کننده عصبی قدرتمند است، نمی‌تواند روند طبیعی پیری را متوقف کند. برای حفظ اثرات درمان، معمولا باید هر 3 تا 4 ماه یکبار، تزریق بوتاکس را تکرار کنید. اما این بازه‌های زمانی، کلی و تخمینی هستند، بازه‌های زمانی تمدید تزریق بوتاکس را متخصص شما تعیین می‌کند. 

کلام آخر

در این مقاله، توضیح دادیم که تعداد دفعات تزریق بوتاکس یک فاکتور بسیار مهم در فرآیند تزریق است. این تعداد به طور معمول توسط پزشک تخصصی و براساس وضعیت فرد و اهداف او از تزریق بوتاکس تعیین می‌شود. برای بسیاری از افراد، تزریق بوتاکس به صورت دوره‌ای و با فواصل زمانی معین توصیه می‌شود؛ که می‌تواند چند ماهه باشد. 

این فواصل زمانی به حفظ نتایج و ماندگاری بیشتر بوتاکس کمک می‌کند. از طرف دیگر، میزان تکرار تزریق بوتاکس برای افراد، بسته به اهداف خاصی که به خاطر آنها بوتاکس تزریق می‌کنند، متفاوت است. بنابراین، ممکن است بیشتر از حد معمول، به تزریق بوتاکس نیاز داشته باشند. مهم‌ترین نکته این است که تعداد دفعات مجاز تزریق بوتاکس، باید با مشاوره و توصیه پزشک تعیین شود تا بهترین نتایج و بهترین ظاهر را در پی داشته باشد

سوالات متداول

  • چند بار باید بوتاکس تزریق کنم تا نتایج بهتری ببینم؟
    تعداد دفعات تزریق بوتاکس بستگی به ویژگی‌های فردی شما دارد. اغلب، نتایج اولیه بعد از یک تزریق قابل مشاهده هستند، اما برای حفظ نتایج و ماندگاری بوتاکس ، تزریق‌ مکرر نیاز است.
  • چه بازه زمانی برای تزریق‌های بوتاکس پیشنهاد می‌شود؟
    معمولا تزریق بوتاکس هر 3 تا 6 ماه یکبار توصیه می‌شود. این فاصله ‌زمانی به نحوه تغییرات پوست و میزان نگهداری اثر بوتاکس بستگی دارد.
  • آیا تزریق‌های بیشتر بوتاکس، منجر به نتایج بهتر می‌شود؟
    الزام تزریق‌های بیشتر بوتاکس، باید توسط یک پزشک متخصص تعیین شود. تزریق بیش از حد ممکن است به بروز عوارض جانبی و افت کیفیت نتایج منجر شود.
  • آیا باید همیشه به تزریق‌های بوتاکس وابسته بمانم؟
    تزریق‌های بوتاکس نیاز به تکرار دارند. اگر تزریق‌ها را متوقف کنید، اثرات آن به تدریج کاهش می‌یابد و پوست به وضعیت قبلی خود باز می‌گردد. نکته مهم این است که بازه‌های زمانی تمدید، به تدریج طولانی‌تر خواهند شد و دیگر نیاز نیست هر 6 ماه یا 1 سال، برای تزریق مجدد به پزشک مراجعه کنید.
  • آیا تعداد دفعات تزریق بوتاکس برای تمام افراد یکسان است؟
    خیر، تعداد دفعات تزریق بوتاکس ممکن است برای هر فرد متفاوت باشد. میزان تکرار تزریق بوتاکس، به نیازها و اهداف فردی شما بستگی دارد. تعداد دفعات تزریق بوتاکس را پزشک متخصص تعیین می‌کند.
0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار