Arabic | Persian | English

EN

AR

0 تا 100 بهترین “درمان گودی زیر چشم”

گودی زیر چشم یکی از مشکلاتی است که تاثیر زیادی در زیبایی چهره دارد و بسیاری از افراد با آن درگیر هستند. گاهی فرد علاوه بر گودی دور چشم، دارای یک هاله تیره در اطراف چشم نیز هست که به آن سیاهی دور چشم می‌گویند. سیاهی و گودی دور چشم در کاهش اعتماد به نفس افراد بسیار موثر است. راه‌های خانگی و کلینیکی زیادی برای درمان گودی زیر چشم و سیاهی دورچشم وجود دارد، اما اثرگذاری درمان‌های کلینیکی بسیار سریع‌تر و بهتر است.

در این مقاله قصد داریم توضیح دهیم که چگونه می‌توانید از گودی دور چشم خود خلاص شوید و تمام نکات مهمی را که نشان می‌دهد چرا تزریق فیلر زیر چشم درمانی موثر، سریع و کمک‌کننده به جوانسازی پوست است، مرور می‌کنیم. با مجله مهزیار  همراه باشید.

“نحوه تزریق فیلر زیر چشم برای رفع گودی و سیاهی زیر چشم – کلینیک مهزیار”

 

علت گودی زیر چشم چیست؟

با افزایش سن، حجم بافت زیر پوست کاهش می‌یابد و به مروز زمان، صورت حالت افتاده‌تری به خود می‌گیرد، حجم گونه‌ها کاهش یافته و گودی دور چشم بیشتر می‌شود. هرچند افزایش سن مهم‌ترین عامل در ایجاد گودی زیر چشم است اما علت‌های دیگری نیز سبب بروز این مشکل می‌شوند. برخی افراد نیز به طور ارثی دارای گودی چشم هستند. علت‌هایی مانند رژیم غذایی نامناسب، لاغری غیر اصولی، بیماری‌هایی مانند فشارخون، کم‌کاری و پرکاری تیروئید، مشکلات قلبی، اختلالات کلیه، کم خوابی، تغییرات هورمونی و… از دیگر دلایل بروز گودی و سیاهی دور چشم هستند.

روش‌های درمان گودی زیر چشم

روش‌های درمان گودی زیر چشم، به دو گروه روش‌های خانگی و کلینیکی تقسیم می‌شود. روش‌های درمان خانگی بیشتر در مواردی که گودی زیر چشم در اثر بیماری‌ها و تغذیه نادرست ایجاد شده است، کارایی دارد. روش‌های کلینیکی مانند تزریق فیلر زیر چشم ، در همه موارد انتخاب مناسبی است. روش‌های خانگی در دراز مدت و به میزان کم اثرگذار هستند اما در روش‌های کلینیکی، نتایج در همان لحظه قابل رویت هستند و به طور کامل گودی چشم را از بین می‌برند. اگر رژیم غذایی نامناسب، علت گودی دور چشم باشد، با اصلاح رژیم غذایی می‌توانید تا حدودی آن را درمان کنید.

روش‌های کلینیکی برای درمان گودی زیر چشم

امروزه استفاده از روش‌های جدید در کلینیک‌های پزشکی برای درمان گودی زیر چشم مرسوم است. یکی از دلایل استقبال مردم از روش‌های پزشکی درمان گودی زیر چشم،  اثرگذاری بالای آنها است. روش‌های پزشکی در صورتی که در یک کلینیک معتبر و نزد پزشک متخصص انجام شود، نتایج بسیار خوبی به دنبال دارد. روش‌های کلینیکی درمان گودی زیر چشم به شرح زیر است:

  • تزریق فیلر یا ژل‌های پرکننده
  • تزریق چربی
  • پی آر پی PRP

از آنجایی که تزریق فیلر یک راه سریع، ساده و بدون عوارض برای درمان گودی زیر چشم است، در این مقاله به بررسی آن می‌پردازیم. اما ابتدا باید بدانیم فیلر چیست .

فیلر چیست؟

فیلرها موادی هستند که برای جوانسازی پوست و از بین بردن چین وچروک‌ها استفاده می‌شوند. شاید باورش برایتان سخت باشد اما با استفاده از فیلر، حداقل ده سال جوانتر می‌شوید. اگر در آینه نگاه کنید، متوجه خواهید شد که پوست صورتتان دیگر مثل گذشته صاف نیست و حالت افتادگی دارد، علت این امر، کم شدن حجم بافت زیر پوست است. فیلرها همان ژل‌های پرکننده‌ای هستند که یک حجم طبیعی در زیر پوست ایجاد می‌کنند و سبب رفع افتادگی و باز شدن چین وچروک می‌شوند. تزریق فیلر زیر چشم امروزه طرفداران زیادی در همه گروه‌های سنی دارد و یکی از مواردی است که  برای از درمان گودی زیر چشم، سیاهی دورچشم و چروک‌های دور چشم انجام می‌شود.

پیشنهاد مطالعه:
ژل پروفایلو بهتر است یا هایفو؟ (نکات جالبی که بهتر است بدانید!)

تزریق فیلر زیر چشم چگونه باعث درمان گودی زیر چشم است؟

تزریق فیلر دور چشم یک روش سرپایی و کاملا ایمن است. خیالتان راحت باشد؛ قرار نیست یک جراحی سخت انجام دهید و نیاز به مرخصی ندارید. از همان لحظه بعد از تزریق می‌توانید در محل کار خود حاضر شوید. تزریق فیلر، راهی برای رفع درمان گودی زیر چشم و سیاهی دور چشم است. در جلسه اول تزریق، بلافاصله پس از تزریق نتایج قابل مشاهده است اما ممکن است کبودی‌هایی به وجود آید بنابراین نتیجه اصلی، پس از گذشت چند روز قابل مشاهده خواهد بود.

پزشکان برای اطمینان خاطر و رسیدن به نتایج عالی، در جلسه اول یک سی سی فیلر را تزریق می‌کنند. پس از حدود یک ماه نتایج نهایی مشخص می‌شود و در صورت نیاز، پزشک مجدد تزریق را انجام می‌دهد. در مواردی که گودی دور چشم زیاد است، اگر پزشک صلاح بداند در جلسه دوم، مقدار بیشتری فیلر تزریق می‌کند. برای آشنایی با مزایای تزریق فیلر زیر چشم به بلاگ مهزیار مراجعه کنید.

فیلر چیست؟

آیا تزریق فیلر دور چشم درد دارد؟

اگر از آن دسته از افرادی هستید که از آمپول و سوزن می‌ترسید، نگران نباشید. تزریق فیلر کاملا بدون درد است. پزشک قبل از تزریق فیلر در ناحیه تزریق از کرم بی حسی موضعی استفاده می‌کند. همچنین بسیاری از فیلرها، خودشان دارای ماده بی حسی هستند که باعث می‌شوند دردی را حس نکنید.

عوارض تزریق فیلر دور چشم

هر روش درمانی و زیبایی قطعا دارای عوارضی است. برخی عوارض دائمی و برخی موقت هستند، البته ممکن است هیچ‌کدام از آن‌ها برای شما رخ ندهد. معمولا عوارض تزریق فیلر بعد از تزریق نمایان شده و پس از یک هفته از بین می‌روند. اگر تزریق به درستی و توسط پزشک متخصص انجام نشود، عوارض تزریق نادرست مدت‌ها همراه شما خواهد بود. عوارضی مانند قرمزی، کبودی و مقدار کمی ورم در ناحیه تزریق طبیعی است و پس از گذشت چند روز از بین می‌رود. عوارض زیر در موارد تزریق نادرست ممکن است رخ دهد:

  • عفونت: اگر پس از گذشت یک روز درد، تورم و قرمزی احساس کردید و شدت آن بیشتر شد، حتما با پزشک تماس بگیرید.
  • خون‌ریزی یا کبودی: در صورت مصرف داروهای رقیق کننده خون قبل از تزریق، باید آن‌ها را قطع کنید زیرا سبب خون‌ریزی و کبودی می‌شوند. این داروها شامل آسپیرین، هر نوع داروی ضد التهاب غیراستروئیدی یا ویتامین E است.
  • واکنش آلرژیک: کهیر، تورم یا علائم شبیه آنفولانزا، از علائم واکنش آلرژیک هستند و در صورت مشاهده آن‌ها باید با پزشک خود صحبت کنید.

فهرستی از کاربرد فیلرها

اگر تصور می‌کنید که فیلر فقط برای از بین بردن چین و چروک تزریق می‌شود، با کاربردهای فیلر به اندازه کافی آشنا نشده‌اید. امروزه معیارهای زیبایی تغییر کرده است و تزریق فیلر یکی از ابزارهایی است که افراد جهت نزدیک شدن به استانداردهای زیبایی از آن‌ها استفاده می‌کنند. کاربردهای فیلر به شرح زیر است:

  • تزریق انواع فیلر لب برای حجم دهی به لب‌ها و اصلاح اشکالات در ساختار لب
  • تزریق فیلر گونه برای افزایش حجم گونه و تشکیل سیب خنده زیبا
  • تزریق فیلر زیر چشم برای درمان گودی زیر چشم و رفع سیاهی آن
  • جوان سازی دست‌ها
  • از بین بردن چین وچروک های ناحیه‌هایی مانند پیشانی، خط اخم، خط خنده، خطوط اطراف لب و بینی
  • اصلاح فرم بینی
  • زاویه سازی صورت
  • اصلاح اشکالات مربوط به چانه

نتیجه قبل و بعد از تزریق فیلر زیر چشم برای درمان گودی زیر چشم

انواع فیلرها

فیلرها انواع مختلفی دارند و از نظر مدت زمان ماندگاری به سه دسته:

  • موقتی
  • نیمه دائمی
  • دائمی

تقسیم می‌شوند. برند فیلرها میتواند متفاوت باشد اما در حال حاضر بهترین برند موجود در ایران فیلر سوئیسی آلیاکسین است که در کلینیک مهزیار فقط و فقط از این مارک فیلر استفاده می‌شود.

فیلرهای موقتی

فیلرهای موقتی از کم عارضه‌ترین و پرکاربردترین فیلرها هستند. این نوع فیلر معمولا بر پایه هیالورونیک اسید ساخته می‌شود. هیالورونیک اسید ماده‌ای است که به طور طبیعی در بدن انسان وجود دارد. جالب است بدانید که این نوع فیلرها علاوه بر اینکه خاصیت حجم‌دهندگی و پرکنندگی دارند، با تحریک فرآیند کلاژن سازی در بدن سبب بهبود قوام پوست می‌شوند. فیلرهای موقتی معمولا در بخش‌هایی مانند لب و گونه استفاده می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه:
زاویه سازی صورت گرد و زاویه سازی صورت کشیده [8 نکته مهم]

ماندگاری این فیلرها بر اساس نوع آنها، حدودا 6 ماه است. ممکن است در اولین تزریق، میزان ماندگاری کمتر باشد. پزشکان به افرادی که برای بار اول قصد تزریق فیلر را دارند، توصیه می‌کنند از فیلرهای موقت استفاده کنند. همچنین جالب است بدانید که متقاضی این نوع فیلر نسبت به انواع دیگر بیشتر است.

فیلرهای نیمه دائمی

مدت زمان ماندگاری فیلرهای نیمه دائمی، حدود یک ‌سال و نیم است. نتایج فیلرهای نیمه دائمی چند روز پس از تزریق مشاهده می‌شود و در طول مدت ماندگاری، سبب تحریک کلاژن سازی و ساخت بافت‌های جدید در زیر پوست می‌شوند. این فیلرها بیشتر برای درمان چین و چروک‌های عمیق استفاده می‌شود. اگر تزریق فیلر نیمه دائمی داشته باشید، باید پس از گذشت چند روز، برای جلسه ترمیم مراجعه کنید.

فیلرهای دائمی

فیلرهای دائمی برای بازکردن چین و چروک‌های عمقی استفاده می‌شوند. استفاده از فیلرهای دائمی، توصیه نمی‌شود زیرا پوست صورت در اثر گذشت زمان، تغییر حالت می‌دهد و ممکن است فیلر جا به جا شود. این نوع فیلرها برای چین و چروک‌های سطحی اصلا استفاده نمی‌شوند. البته اگر تزریق فیلر دائمی داشته باشید و پس از چند سال فیلر جابه جا شود، امکان تخلیه فیلر وجود دارد اما تخلیه فیلر دائمی معمولا سبب ایجاد پستی و بلندی در پوست می‌شود.

روش‌های درمان گودی زیر چشم

 

 

مراقبت‌های پس از درمان گودی زیر چشم با تزریق فیلر

مراقبت‌های پس از تزریق فیلر، موارد ساده‌ای هستند که رعایت آنها در نتیجه تزریق فیلر بسیار موثر است، بنابراین بسیار مهم هستند و باید مورد توجه قرار گیرند. اولین و مهم‌ترین نکته در یک تزریق موفق فیلر، مهارت پزشک متخصص است. مورد دوم رعایت مراقبت‌های پس از تزریق است. پس از تزریق فیلر موارد زیر را رعایت کنید:

  • از دست زدن و فشار دادن ناحیه تزریق شده خودداری کنید زیرا سبب جا به جایی فیلر می‌شود.
  • درصورت تجویز دارو توسط پزشک حتما آن‌ها را در زمان مشخص شده مصرف کنید.
  • از مصرف خودسرانه دارو و ویتامین‌ها پرهیز کنید.
  • تا 14 روز پس از تزریق، پاکسازی و ماساژ صورت انجام ندهید.
  • از انجام فعالیت و ورزش‌های سنگین در ۴۸ ساعت اول بعد از تزریق خودداری کنید.
  • پروسه تزریق فیلر را هر ۶ ماه یکبار برای ماندگاری و بروز نتایج مثبت بیشتر تکرار کنید.
  • از شستن چشم‌ها در 24 ساعت اول پس از تزریق فیلر، خودداری کنید.
  • از مصرف دخانیات و الکل حداقل به مدت 72 ساعت خودداری کنید.

اقدامات قبل و بعد از تزریق فیلر زیر چشم

اقدامات قبل از تزریق فیلر خودداری از مصرف الکل از حدود 2 هفته قبل

قطع مصرف دخانیات از 2 هفته قبل

قطع مصرف داروهای ضد انعقاد خون با دستور پزشک

رعایت رژیم غذایی سالم و نوشیدن آب فراوان

اقدامات بعد از تزریق فیلر عدم شست و شوی ناحیه تا حدود 1 روز بعد

عدم استفاده از لوازم آرایش تا روز بعد از تزریق

رعایت شیوه درست نشستن و خوابیدن را طبق نظر پزشک

 

تزریق فیلر برای چه کسانی مناسب است؟

تزریق فیلر یک روش زیبایی ایمن و بی‌خطر است و محدودیت سنی ندارد. بهترین کاندیدهای تزریق فیلر افراد زیر هستند:

  • کسانی که دارای گودی زیر چشم و سیاهی دور چشم هستند.
  • افراد دارای چین و چروک عمیق
  • کسانی که از لاغری صورت خود خسته شده‌اند.
  • افرادی که تمایل دارند گونه‌ها و لب‌های برجسته‌ای داشته باشند.
  • کسانی که در بینی خود دارای نواقص جزئی هستند.
  • افرادی که تمایل به زاویه سازی صورت دارند.

روش‌های خانگی درمان گودی زیر چشم

روش‌های درمانی خانگی، بیشتر جنبه پیشگیری دارند و اثرات آنها دائمی نیست. بهتر است که قبل از به وجود آمدن گودی چشم، از این روش‌ها استفاده کنید. برخی از روش‌های خانگی درمان گودی زیر چشم را در ادامه توضیح داده‌ایم.

  • اصلاح سبک زندگی و رژیم غذایی
  • مصرف آب
  • استفاده از کرم‌های ضد آفتاب
  • استفاده از شیر
  • ماساژ اطراف دور چشم با روغن بادام
پیشنهاد مطالعه:
تزریق چربی به بدن چه کاربردی دارد و چگونه انجام می‌شود؟

اصلاح سبک زندگی و رژیم غذایی

برای جلوگیری از هرگونه مشکلات پوستی، باید تغذیه مناسب داشته باشید. از میوه‌ها، سبزیجات و موادغذایی متنوع حاوی ویتامین‌های مورد نیاز بدن استفاده کنید. مواد غدایی حاوی آهن، ویتامین C وK در سلامت پوست شما تاثیر زیادی دارند. از مصرف الکل، دخانیات، قلیان، موادغذایی چرب و پرنمک خودداری کنید.

مصرف آب

با مصرف روزانه هشت لیوان آب، آبرسانی به سلول‌های پوستی انجام می‌شود. در صورت عدم مصرف آب کافی، پوست اطراف دورچشم با کم آبی مواجه شده و گودی دور چشم افزایش پیدا می‌کند.

استفاده از کرم‌های ضدآفتاب

کرم‌های ضدآفتاب معمولی برای استفاده در ناحیه دور چشم مناسب نیستند. برای جلوگیری از مضرات آفتاب می‌توانید از کرم ضدآفتاب دور چشم استفاده کنید.

استفاده از شیر

مواد مغذی موجود در شیر، سبب استحکام و تقویت پوست می‌شود. پنبه را به شیر آغشته کنید و به اطراف چشم آرام ضربه بزنید. روزانه دوبار این کار را برای درمان گودی زیر چشم انجام دهید و پس از نیم ساعت، صورت خود را با آب سرد بشویید.

ماساژ اطراف دور چشم با روغن بادام

یکی دیگر از راه‌های تامین مواد مغذی، استفاده از روغن بادام است. ماساژ ناحیه دور چشم با روغن بادام از گودی و سیاهی دور چشم جلوگیری می‌کند. روغن بادام سرشار از ویتامین E است. به هنگام ماساژ دور چشم مراقب باشید روغن بادام به داخل چشم نفوذ نکند. از وارد کردن فشار و ماساژ بیش از اندازه خودداری کنید.

خانمی در حال تزریق فیلر برای درمان گودی زیر چشم

کلام آخر

زمانی که تصمیم به درمان گودی زیر چشم از راه تزریق فیلر گرفتید، قطعا به دنبال بهترین پزشک برای تزریق فیلر هستید و از خود می‌پرسید برای تزریق فیلر نزد کدام پزشک بروم. بهترین پزشک کسی است که اولا دانش تخصصی در این زمینه داشته باشد، ثانیا تکنیک تزریق را به خوبی بداند و مهارت زیادی در این زمینه داشته باشد. اگر می‌خواهید بدانید به کدام کلینیک و پزشک مراجعه کنید، می‌توانید نمونه کارهای انجام شده توسط پزشکان را مشاهده کنید.

“نکته‌ای که همواره باید مدنظر قرار دهید، انتخاب یک کلینیک معتبر و یک پزشک متخصص باتجربه است.”

سوالات متداول

  • آیا تزریق فیلر برای درمان گودی زیر چشم دردناک است؟
    خیر، تزریق فیلر برای درمان گودی زیر چشم دردناک نیست. با این حال، برخی افراد ممکن است احساس درد، سوزش و یا خارش در منطقه تزریق شده داشته باشند که به طور کلی در عرض چند روز بهبود می‌یابد.
  • آیا باید برای مدتی از استفاده از لوسیون و کرم زیر چشم خودداری کنم؟
    خیر، شما نیازی به خودداری از استفاده از لوسیون و کرم زیر چشم ندارید. با این حال، باید از استفاده از محصولات حاوی اسید های آلفا هیدروکسی و ویتامین A و C پرهیز کنید تا جلوی خطر تحریک و التهاب در منطقه تزریق شده گرفته شود.
  • آیا می‌توانم بعد از تزریق فیلر به گودی زیر چشم آرایش کنم؟
    بله، می‌توانید بعد از تزریق فیلر به گودی زیر چشم آرایش کنید. با این حال، باید از استفاده از محصولات آرایشی حاوی شیمیایی های قوی مانند الکل و اسید سالیسیلیک پرهیز کنید تا جلوی خطر تحریک و التهاب در منطقه تزریق شده گرفته شود.
  • آیا می‌توانم بعد از تزریق فیلر به گودی زیر چشم به سونا و جکوزی رفت؟
    خیر، باید برای مدت ۲ تا ۳ هفته از سونا و جکوزی خودداری کنید تا جلوی خطر ایجاد التهاب و عفونت در منطقه تزریق شده گرفته شود.
  • آیا باید برای مدتی از ورزش و فعالیت فیزیکی خودداری کنم؟
    خیر، شما نیازی به خودداری از ورزش و فعالیت فیزیکی ندارید. با این حال، باید از ورزش های شدید و فعالیت هایی که باعث افزایش فشار خون در منطقه تزریق شده می‌شوند پرهیز کنید تا جلوی خطر تورم و التهاب در منطقه تزریق شده گرفته شود.
0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار