Arabic | Persian | English

EN

AR

لیپوماتیک ران “لیفت ران” : [پاسخ به 3 سوال پر تکرار]

ران‌ها، یکی از مهم ترین اجزای بدن در زیباتر دیده‌شدن فرم بدن هستند. تناسب اندازه و فرم ران، تاثیر مستقیمی بر روی سایز افراد دارد. لیپوماتیک ران یک روش فوق‌العاده در راستای از بین‌بردن چربی‌ها به صورت دائمی است. با توجه به این موضوع که ران‌ها خیلی سریع‌تر از بقیه نقاط بدن چاق می‌شوند، استفاده از روش لیپوماتیک کمک بسیار شایانی به افرادی می‌کند که قصد دارند اندامی متناسب داشته باشند.

افتادگی عضلات ران یکی از بزرگ‌ترین معضلات افرادی است که اضافه وزن دارند و یا مقدار زیادی از وزن خود را از دست داده اند. معمولا با افزایش سن، تغییرات وزن و ژنتیک، زایمان و … عضلات ران به اصطلاح شل‌شده و حالت افتاده به خود می‌گیرند.

هرچند ورزش یکی از راه‌های سفت‌ترکردن عضلات ران است اما نیاز به انجام تمرین‌های سنگین دارد باید به مدت طولاتی و مداوم انجام شود، که عملا از عهده بسیاری از افراد خارج است. یک روش پزشکی ایمن برای از بین‌بردن افتادگی عضلات ران و فرم‌دهی به آن‌ها، جراحی لیفت ران است.

در مجله زیبایی مهزیار می‌توانید مقاله‌های متنوعی در جهت کسب اطلاعات بیشتر از نحوه انجام جراحی‌های زیبایی مانند پیکرتراشی، ابدومینوپلاستی و… مطالعه کنید. همچنین در ابتدا می‌توانید در جدول زیر، مزایا و معایب روش لیپوماتیک را به صورت یکجا مشاهده کنید. عوارض پیکرتراشی نیز مانند هر عمل دیگری می‌تواند شما را به تفکر بیشتری نسبت به انجام این عمل وادار کند. اما درنظر داشته باشید که کلینیک انتخابی و پزشک معالج شما سهم مهمی در این زمینه دارد.

در جدول زیر می‌توانید به صورت یکجا و خلاصه، مزایا و معایب عمل لیپوماتیک را بررسی کنید.

جدول مزایا و معایب عمل لیپوماتیک

مزایا کوتاه‌بودن دوره بهبود

نتایج طبیعی

گلوله گلوله نشدن

عدم نیاز به بستری

کم‌بودن درد و کوفتگی کمتر نسبت به سایر روش‌ها

معایب احتمالی طولانی شدن دوره نقاهت

احتمال برگشت‌پذیری درصورت عدم رعایت رژیم مناسب

عفونت

حساسیت پوستی

به جاماندن جای زخم

 

لیپوماتیک ران چگونه انجام می‌شود؟

در این جراحی که به صورت غیر تهاجمی انجام می‌شود و با بیهوشی موضعی امکان‌پذیر است، لوله دستگاه کانولا از طریق سوراخی که ایجاد می‌شود، در بافت چربی حرکت کرده و با حرکت لرزشی خود باعث از بین رفتن بافت چربی مورد نظر می‌شود.

این نکته را در نظر بگیرید که این دستگاه هوشمند است و می‌تواند تشخیص دهد که بافت چربی چیست و زمانی که به بافت غیرچربی برخورد کند، خود به خود غیرفعال می‌شود. پس نگرانی از این بابت وجود ندارد.

تاثیر لیپوماتیک ران به روی شکل پا

 

درصورتی که درباره تفاوت عمل ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک ابهامی دارید مقاله “ تفاوت عمل لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی ” از مجله مهزیار می‌تواند به طور اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهد.

اقدامات لازم قبل از لیفت ران

قبل از اقدام به جراحی پیکرتراشی پا بهتر است منابع معتبر علمی را مطالعه کرده و اطلاعات کاملی در مورد این عمل جراحی به دست بیاورد. در قدم بعدی از یک مجموعه معتبر کمک بگیرید و با یک پزشک متخصص مشورت کنید. در جلسه مشاوره تمام جوانب را در نظر بگیرید، داروهایی که مصرف میکنید، عمل های جراحی که در گذشته داشتید و … را با پزشک خود در میان بگذارید تا بتوانید بهترین روش (لیپوماتیک ، پیکرتراشی پا، تزریق چربی، ابدومینوپلاستی و …)  را برای خوش فرم‌ترکردن بدن خود به کمک پزشک متخصص انتخاب کنید.

کاندید لیپوماتیک ران چه کسانی هستند؟

  • افرادی که وزن زیادی را کم کردند.
  • افرادی که تجمع چربی به صورت موضعی در ناحیه ران دارند.
  • افرادی که حالت ارتجاعی پوست خود را از دست داده اند.
  • افرادی که به دلیل وزن بالا دچار ساییدگی بین ران های خود شده اند

نتایج جراحی لیفت ران

نتیجه جراحی لیفت ران بلافاصله پس از جراحی قابل مشاهده است. اما باید توجه داشته باشید که بین ۶ تا ۸ ماه تمام ورم ها از بین میرود و نتیجه نهایی مشخص میشود. البته ممکن است این دوره برای برخی از افراد طولانی‌تر باشد. دوره ی نقاهت بعد از جراحی با توجه به مراقبت ها و نوع بدن هر فرد می‌تواند متفاوت باشد.

ماساژ ران بعد از لیفت ران

لیپوماتیک ران برای چه کسانی مناسب است؟

  • افرادی که خواستار فرم‌دهی بدن خود هستند.
  • افرادی که به دلایل مختلف، با رژیم نمی‌توانند به تناسب برسند.
  • افرادی دارای توده‌های چربی مقاوم نسبت به چربی و ورزش هستند. (سلولیت)
  • افرادی که خواستار تغییرات سریع در بدن خود هستند

نکته: توده‌های چربی مقاوم به ورزش آن بخشی از بدن شما هستند که اصطلاحا تبدیل به سلولیت شده‌اند و به راحتی با رژیم غذایی و ورزش از بین نمی‌روند. برای دریافت اطلاعات بیشتر نسبت به درمان سلولیت ، می‌توانید به مجله زیبایی مهزیار مراجعه کنید و مقاله روش‌های درمان سلولیت را مطالعه کنید.

 تاثیرات انجام لیپوماتیک ران

  • فرم‌دهی و تناسب شکل ران‌های پا
  • کاهش سایز و لاغر شدن ران‌ها
  • جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به زانو بر اثر چاق
  • از بین رفتن چربی‌های اضافه در ناحیه ران

مزایای جراحی لیفت ران

لیفت ران نیز مانند سایر جراحی های زیبایی مزایایی دارد که در ادامه به آن ها اشاره می‌کنیم. 

  • کاهش سایز قابل توجه
  • خوش فرم تر شدن پاها
  • رفع مشکلات مربوط به سایش ران و عرق سوز شدن
  • کاهش وزن

لیپوماتیک ران برای جلوگیری از سایش داخل پا

معایب لیپوماتیک ران چیست؟

لیپوماتیک ران نیز مانند سایر عمل های زیبایی ممکن است خطراتی داشته باشد. برای پیشگیری از این ریسک های احتمالی، بهتر است که عمل های جراحی در یک مجموعه حرفه‌ای و توسط پزشک متخصص انجام شود. معایب لیفت ران می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • عدم تقارن ران
  • عوارض بیهوشی
  • بی حسی موضعی در ناحیه جراحی
  • درد مداوم
  • ایجاد اسکار
  • امکان نیاز به جراحی مجدد

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد جراحی لیفت ران و به صورت کلی اطلاع از هزینه لیپوماتیک می‌توانید با مراکز معروف جراحی در تهران و سایر شهرها تماس گرفته و درخواست زمان مشاوره کنید. این مجموعه‌ها درصورتی که توسط افرادی مجرب و متخصص اداره شوند، می‌توانند تجربه رضایت‌بخشی از انجام جراحی پلاستیک به شما بدهند. پس در انتخاب مرکز مورد نظر، حساس باشید.

نکته: درصورتی که قصد استفاده از انواع خدمات مربوط به تزریق زیبایی را دارید، می‌توانید مطمئن باشید که مهزیار سلامتی و زیبایی شما را اولویت قرار می‌دهد.”

سوالات متداول

  1. آیا جراحی لیپوماتیک ران، گزینه مناسبی برای کاهش وزن است؟
    با توجه به این که در فرآیند لیپوماتیک ران به اندازه حداقل 2-3 درجه کاهش سایز خواهید داشت، این جراحی برای کاهش وزن خيلي گزینه مناسبی نیست. با این وجود بهتر است برای اطمینان از جراح مشاوره دریافت کنید. زیرا پزشک با بررسی بدن شما و نیازی که دارید، مشخص می‌کند که چه اقدامی می‌تواند برای شما اثربخشی بیشتر یداشته باشد.
  2. علت تجمع چربی در ناحیه ران پا چیست؟
    دلایل متعددی منجر به تجمع چربی در ناحیه بالای پا و ران می‌شود؛ برای مثال اگر گلوتن زیادی مصرف کنید و رژیم غذایی مناسبی نداشته باشید، این اتفاق رخ خواهد داد. بهتر است برنامه ورزشی مناسب و مستمر و تغذیه درستی داشته باشید تا این مساله برای اندام شما پیش نیاید و یا در مراحل اولیه برطرف شود.
  3. ماندگاری عمل پیکرتراشی ران پا چقدر است؟
    با توجه به این که این عمل در راستای برداشتن چربی‌های اضافه انجام می‌شود، درصورتی که بعد از آن رژیم غذایی مناسبی نداشته باشید و یا فعالیت ورزشی به اندازه کافی انجام ندهید، امکان تشکیل توده چربی وجود خواهد داشت.
0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار