Arabic | Persian | English

EN

AR

نقاط تزریق بوتاکس برای بالابردن ابرو + {3 نقطه ممنوعه}

ابروها، به صورت طبیعی یا در گذر زمان، ممکن است شکل خودشان را از دست بدهند و دچار افتادگی شوند. افتادگی ابروها، شمایلی خسته و سالخورده به صورت می‌دهد. در این مواقع، تزریق بوتاکس چاره کار است. اما، سوال مهم اینجاست: نقاط تزریق بوتاکس برای بالابردن ابرو، در کجای صورت قرار دارند؟ 

دانستن این نقطه‌ها بسیار مهم است. چراکه تزریق در نقطه اشتباه، ممکن است عضلات صورت شخص را تا چند ماه فلج کند. در این مقاله از مجله مهزیار، نواحی مهمی را که برای لیفت ابرو با بوتاکس باید در نظر گرفته شوند، بررسی می‌کنیم. همچنین، 3 نقطه‌ای که در لیفت ابرو با تزریق بوتاکس ممنوع هستند نیز، معرفی خواهند شد. 

در کلینیک مهزیار، لیفت ابرو با بوتاکس، به صورت تخصصی و با استفاده از بهترین برندهای موجود، انجام می‌شود.

نقاط مهم تزریق بوتاکس برای بالابردن ابرو

لیفت ابرو با بوتاکس چیست و چگونه انجام می‌شود؟

یک روش غیر تهاجمی برای لیفت و بهبود شکل ابروها، لیفت ابرو با بوتاکس است. پزشک متخصص، با تزریق بوتولینوم توکسین در عضلات مربوطه، ارتباط میان عصب و عضله را قطع می‌کند. به این ترتیب، عضلاتی که باعث افتادگی ابرو می‌شوند، به طور موقت، فلج شده و ابروها را بالا می‌برند. لیفت ابروها، ظاهری جوان‌تر به صورت شما خواهد داد. 

نقاط تزریق بوتاکس برای بالابردن ابرو، 4 جای گوناگون از پیشانی است. این نواحی عبارتند از:

  • نقطه ایستگاه
  • نقطه فوقانی
  • نقطه ساپرا
  • نقطه اوربیکولاریس اکولی

این نقاط را در ادامه بررسی می‌کنیم و توضیح مختصری درباره هر کدام می‌دهیم.

معرفی نقاط تزریق بوتاکس برای بالابردن ابرو

همانطور که در قسمت قبلی مقاله، نواحی مربوط به لیفت ابرو با بوتاکس را نام بردیم، این قسمت را به معرفی بیشتر هر نقطه اختصاص خواهیم داد.

نقطه ایستگاه (عضلات موج‌دار) 

این نقطه، در قسمت میانی پیشانی واقع شده است و ابروها را به هم متصل می‌کند. تزریق بوتاکس در این نقطه، باعث افقی‌‎شدن ابرو می‌شود. در ادامه ی فرایند و زمانی که تاج ابرو با تزریق در نقطه‌ای دیگر ساخته می‌شود، شکل جدید ابروها، ظاهر فرد را جوان و شاداب‌تر نشان خواهد داد. 

نقطه فوقانی (عضلات پروسروس)

نقطه فوقانی، در قسمت فوقانی میان ابرو، واقع شده است. به عبارتی، نزدیک پیشانی و حدود 1-2 سانتیمتر بالاتر از نقطه ایستگاه قرار می‌گیرد. فعالیت این ماهیچه‌ها، باعث خم‌شدن ابرو می‌شود. تزریق بوتاکس در این نقطه باعث بالابردن و برجسته‌شدن ابروها می‌شود.

پیشنهاد مطالعه:
ژل پروفایلو بهتر است یا هایفو؟ (نکات جالبی که بهتر است بدانید!)

نقطه ساپرا (Supra Point) 

این بخش، در قسمت بالایی و خارجی ابرو واقع شده است. با تزریق بوتاکس در این نقطه، ناحیه انتهای ابرو لیفت می‌شود. 

برای رفع پایین‌بودن قسمت انتهایی چشم نیز، بوتاکس را در نقطه ساپرا تزریق می‌کنند تا گوشه چشم را بالاتر ببرند و ظاهری بهتر به صورت ببخشند. در این صورت، نه‌تنها ابروهای زیبایی دارید، بلکه ظاهر چشم‌هایتان نیز بهبود خواهد یافت. 

نقطه اوربیکولاریس اکولی (عضلات دور چشم)

عضلاتی که اطراف چشم را در بر می‌گیرند و در پلک‌زدن نقش مهمی ایفا می‌کنند. هر پزشک، با توجه به تجربه خودش و شرایط ظاهری ابروی فرد، تعیین می‌کند که از چه میزان بوتاکس، در کدام نواحی، استفاده کند. 

آیا نقاط تزریق بوتاکس برای بالابردن ابرو، همین 4 ناحیه را شامل می‌شود؟

زمانی که برای لیفت ابرو با بوتاکس به پزشک مراجعه می‌کنید، 4 ماهیچه‌ای که در بالا توضیح دادیم، هدف سوزن تزریق قرار می‌گیرند. هرچند در این فرایند، دو عضله بزرگ پیشانی هم درگیر هستند. عضلاتی که به بالاکشیدن عضلات اطراف چشم و ابرو کمک می‌کنند. 

کاری که بوتاکس انجام می‌دهد، ضعیف‌کردن عملکرد عضلاتی است که ماهیچه‌های پیشانی را پایین می‌کشند؛ یعنی عضلات اخم و اطراف چشم. در این صورت، ماهیچه‌های پیشانی بهتر می‌توانند عضلات کوچک‌تر را بالا بکشند.

در عین حال، بنا به صلاحدید پزشک، ممکن است ماهیچه‌های دیگری نیز، برای لیفت‌کردن ابرو و فرم‌دهی بهتر آن، تحت تزریق بوتاکس قرار گیرند. 

حالا که نقاط تزریق بوتاکس برای بالابردن ابرو را توضیح دادیم، بهتر است نقاط ممنوعه برای تزریق را هم معرفی کنیم. نواحی خطرناکی که ممکن است در مواجهه با بوتاکس، ظاهر ابرو، چشم و صورت را شدیدا بدشکل کنند.

 

نقاط تزریق بوتاکس برای بالابردن ابرو؛ نکته مهم

هرگونه تزریق در صورت، شامل ابرو، گوشه چشم، خطوط پیشانی، خط لبخند و… لازم است به صورت تخصصی و توسط پزشک مجرب و حرفه‌ای انجام شود. بی‌دقتی یا بی‌تجربگی پزشک ممکن است چهره فرد را برای مدت‌ها بدشکل یا فلج کند.

پزشکان مجموعه مهزیار، تجربه زیادی در این زمینه دارند. آنها نقاط مربوط به هر عملیات زیبایی را در صورت به خوبی می‌شناسند. بنابراین، تعجبی ندارد که فرایند لیفت ابرو با تزریق بوتاکس را چنان حرفه‌ای، دقیق و هنرمندانه انجام دهند که جایی برای بروز خطا باقی نماند.

نقاط تزرق بوتاکس برای لیفت ابرو

نقاط تزریق بوتاکس برای بالابردن ابرو که نباید هدف قرار بگیرد!

در این بخش، می‌خواهیم شما را با نقاط ممنوعه صورت در فرایند لیفت ابرو با تزریق بوتاکس، آشنا کنیم. 

نقاط نزدیک به حاشیه ابرو

تزریق بوتاکس در نزدیکی حاشیه ابروها یا نقاطی که نزدیک به خط رویش موی ابروها واقع می‌شوند، بسیار خطرناک است. فرقی نمی‌کند که تزریق، در حاشیه بالایی انجام شود یا پایینی. آنچه مهم است، تاثیر بوتاکس بر این نقطه است که باعث افتادگی ابرو، ایجاد خطوط افقی در ابرو و ظاهر عجیب و غیرطبیعی آن خواهد شد. 

پیشنهاد مطالعه:
شرح کامل مزایای پروفایلو + [ 2 ویدئو تزریق پروفایلو]

نقاط نزدیک به خط رویش داخلی موی ابرو

اگر نقاط داخلی ابرو، یعنی جایی که نزدیک به خط رویش موی ابروها و بین ابرو و پلک واقع شده است، هدف تزریق بوتاکس قرار گیرند نیز، ظاهر ابرو را شدیدا تحت‌تاثیر قرار می‌دهند. این نواحی، تقریبا به اندازه تزریق در حواشی ابرو خطرناک‌اند. زمانی که این عضلات فلج شوند، دیگر نمی‌توانند ابرو را بالا نگه دارند و شخص را درگیر افتادگی ابرو و پلک خواهند کرد.

چنین رخدادی، نه‌تنها در نابودی اعتماد به‌ نفس فرد موثر است، بلکه مدت‌زمان مشخصی برای ترمیم، اصلاح یا درمان آن تعیین نشده است. بسته به واکنش‌های فیزیکی هر شخص، ازبین‌رفتن اثر بوتاکس در این نقاط ممکن است برای هر شخص متفاوت باشد. 

نقطه قوسی (Arch Point) 

نقطه قوسی، کمی بالاتر از ناحیه فوقانی قرار گرفته است و تزریق بوتاکس در این نقطه ممنوع است. با تزریق بوتاکس در این نقطه، ممکن است منجر به افزایش میزان پوست ابرو، کشیدگی زیادی آن و ایجاد ظاهری زشت، غریب و غیرطبیعی شود. 

این 3 مورد، نقاط ممنوعه در تزریق بوتاکس برای بالابردن ابرو هستند. 

انتخاب یک کلینیک معتبر و مشورت با متخصصان مجرب، بهترین روش پیشگیری از بروز چنین اشتباهاتی هنگام لیفت ابرو با بوتاکس است.

مزایا و معایب لیفت ابرو با تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس برای بالابردن ابرو

مزایا غیرتهاجمی و بدون نیاز به جراحی

عدم نیاز به بیهوشی عمومی و اتاق عمل

نقاهت سریع

کم‌عارضه‌بودن و نبود خطرات جراحی

معایب تاثیر موقت بوتاکس

درد، تورم، خارش و کبودی در محل تزریق

نیاز به مراقبت پس از تزریق

نتایج متغیر در هر فرد

یکی از عوارض جدی خطا در لیفت ابرو با بوتاکس

اگر هنگام لیفت ابرو با بوتاکس، تزریق در نقطه اشتباه انجام شود، احتمال بروز افتادگی پلک (بلفاروپتوز = Blepharoptosis ) به وجود می‌آید. بلفاروپتوز، ظاهر صورت شما را تغییر می‌دهد و وزن پوستی که روی چشم قرار گرفته است، وقتی قابل‌کنترل نباشد، بسیار آزاردهنده است. 

در نهایت، فرد مجبور می‌شود علاوه بر هزینه تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو، برای فرایند بلفاروپلاستی نیز هزینه‌ دوچندان بپردازد. 

در مجموعه مهزیار، عمل بلفاروپلاستی که بهترین روش درمان افتاگی پلک است نیز انجام می‌شود. نقطه قابل‌توجه اینجاست که این عمل، به دنبال یک خطا در لیفت ابرو با بوتاکس انجام نخواهد شد. چون متخصصان مهزیار کارشان را بلدند.

کلام آخر

در مقاله‌ای که خواندید، نقاط تزریق بوتاکس برای بالابردن ابرو را توضیح دادیم. پزشک متخصص، در فرایند لیفت ابرو، این نقاط را که شامل عضلات ایستگاهی، فوقانی و انتهایی ابرو هستند، مشخص می‌کند. سپس، با یک یا دو بار تزریق در این نقاط، اقدام به لیفت و فرم‌دهی شکل ابروها می‌کند. پس از اتمام جلسه، پزشک توصیه می‌کند که به محل تزریق بوتاکس دست نزنید یا هنگام خواب، دقت کنید با غلت‌زدن، به این نواحی فشار نیاورید. پس از گذراندن دوره نقاهت، که معمولا یک هفته است، می‌توانید به فعالیت‌های روزمره خود بازگردید. 

پیشنهاد مطالعه:
بررسی کامل عوارض تزریق ژل لب+7 راهکار جلوگیری از بروز آن‌ها

در این میان، نقاط ممنوعه برای تزریق بوتاکس نیز معرفی شدند. کسی که وظیفه تزریق بوتاکس را بر عهده دارد، لازم است تمام دقت خود را برای دورماندن از این نقاط به کار ببندد. این مسئله، تا جایی به شما بستگی دارد. لازم است برای انتخاب پزشک یا کلینیک زیبایی موردنظرتان، تحقیقات لازم را به عمل آورید.

سوالات متداول

۱. آیا تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو فرایند دردناکی است؟
عموما، تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو خیلی دردناک نیست و قابل‌تحمل است. بیشتر مراکز تزریق بوتاکس از قبل، برای راحتی بیماران از روش‌های موضعی کاهش درد، مانند یخ‌گذاری، استفاده می‌کنند. همچنین، بوتاکس برای لیفت ابرو به طور معمول در چند نقطه تزریق می‌شود، بنابراین درد کلی تزریق کاهش می‌یابد.

۲. نتایج تزریق در نقاط تزریق بوتاکس برای بالابردن ابرو چقدر دوام دارد؟
نتایج تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو معمولا 4 تا 6 ماه دوام دارند. اما این مدت ممکن است بین افراد متفاوت باشد و بسته به عواملی مانند نوع پوست، متابولیسم فرد و تعداد واحدهای بوتاکس مصرفی تغییر کند.

۳. آیا می‌توان بعد از لیفت ابرو با بوتاکس، به فعالیت‌های روزمره بازگشت؟
بله، پس از تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو، می‌توانید به فعالیت‌های روزمره خود بازگردید. با این حال، بهتر است از ورزش یا فعالیت‌های سنگینی که باعث تعریق شدید می‌شوند یا تماس با آب زیاد، در روزهای اول بعد از تزریق، خودداری کنید.

۴. آیا می‌توان بلافاصله بعد از تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو، آرایش کرد؟
بعد از تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو، بهتر است حداقل 24 تا 48 ساعت، از آرایش یا تماس مستقیم مواد آرایشی با ابرو پرهیز کنید. این کار، برای جلوگیری از انتقال بوتاکس به سایر مناطق یا تغییر شکل ناخواسته ابروها مهم است. 

۵. آیا لیفت ابرو با تزریق بوتاکس، شکل طبیعی آن را تغییر می‌دهد؟
با انتخاب درست نقاط تزریق توسط یک پزشک ماهر، می‌توان شکل طبیعی ابروها را حفظ کرد. هدف اصلی تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو، بهبود جهت و مدل ابروها و نه تغییر کامل آنهاست. با این حال، تزریق اشتباه توسط یک فرد بی‌تجربه یا استفاده از برندهای بی‌کیفیت، ممکن است شکل ابروها را تحت‌تاثیر قرار دهد. بنابراین، انتخاب پزشک ماهر بسیار مهم است تا نتایجی طبیعی و هماهنگ با ظاهر کلی صورت به دست آید.

0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار