Arabic | Persian | English

EN

AR

بررسی کامل تزریق فیلر پیشانی {6 مزیت + مراقبتها}

چین و چروک‌های عمیق پیشانی شما را پیر و شکسته نشان می‌دهند و از این مشکل ناراحت هستید؟ راه حل شما پیش ماست! برای حل این مشکل، تزریق فیلر پیشانی به شما کمک می‌کند. شما می‌توانید چروک‌های عمیق پیشانی خود را با تزریق پرکننده‌ها و فیلرهای پیشانی درمان کنید. تزریق فیلر پیشانی روشی موثر برای تقویت و جوان‌سازی ظاهر شما با نتایج طبیعی است که امروزه طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا پیدا کرده است.

تزریق فیلر پیشانی، حالت چهره شما را بهبود می بخشد، چین و چروک های عمیق را کاهش می دهد و حتی حالت چشم و ابروهای شما را تغییر می‌دهد. در این مقاله از بلاگ مهزیار قصد داریم شما را بیشتر با تزریق فیلر پیشانی، 6 مزیت مهم و نکات مهم آن آشنا کنیم.

تزریق فیلر پیشانی

تزریق فیلر پیشانی دقیقا چکار می‌کند؟

آیا متوجه شده‌اید که پیشانی شما خشک و ترک خورده به نظر می‌رسد؟ چین و چروک عمیق در پیشانی شما وجود دارد؟ در این شرایط است تزریق فیلر و پرکننده‌های پیشانی یک درمان موثر است که می‌تواند به شما کمک کند. تزریق فیلر پیشانی یک درمان قوی برای چین و چروک‌های عمیق است که پزشک از آن برای بهبود فوری ظاهر پیشانی شما استفاده می‌کند. این روش با ایجاد کانتوریک و حذف چروک‌های عمیق و قدیمی به نوعی زیبایی و جوانی صورت شما را بازیابی می کند.

تزریق فیلر پیشانی هم می‌تواند ظاهر شما را بهتر کند و هم علائم پیری مانند چین و چروک‌های عمیق و ابروهای افتاده را حذف کنند. این روش بسیار سریع و راحت است و نتایج آن کاملا طبیعی هستند. این کار باید توسط پزشکان متخصص انجام شود. آن‌ها می‌دانند که چگونه چروک‌های پیشانی شما را با پرکننده‌ها به طور ایمن و دقیق درمان کنند. آن‌ها همچنین در مورد چگونگی تزریق فیلر پیشانی نیز با توجه به شرایط شما، توضیحات لازم را به شما خواهند داد. پیشنهاد ما به شما این است که تزریق فیلر پیشانی خود را به پرسنل با تجربه مهزیار بسپارید تا از نتیجه زیبا و طبیعی آن لذت ببرید.

فیلر پیشانی چیست؟

فیلرها و پرکننده‌های پیشانی، مواد تزریقی پرکننده هستند که ناحیه فوقانی صورت و پیشانی فرد را هدف قرار می‌دهند و خطوط، چین و چروک‌های پیشانی و خشکی عضلات این ناحیه را برطرف می‌کنند. پرکننده‌های پوستی، درمان‌های زیبایی محبوب بدون نیاز به جراحی هستند که طرفداران زیادی دارند؛ زیرا کم‌تر تهاجمی هستند و نتایج فوری ایجاد می‌کنند.

پرکننده‌های پیشانی بر اساس ماده موثر به دو نوع تقسیم می‌شوند:

انواع پرکننده های پیشانی

فیلر مبتنی بر  اسید هیالورونیک هیالورونیک اسید، یک ماده طبیعی است که در بدن وجود دارد.

به همین علت موقتی است و ظاهر طبیعی به شما می‌دهد.

فیلر مبتنی بر کلسیم حاوی هیدروکسی لاپاتیت کلسیم این ماده حجم زیادی از چین و چرک را از بین می‌برد

اما ریسک بسیار زیادی دارد و بسیار پرخطر است.

هیالورونیک اسید یک ماده طبیعی در بدن است که به صورت عادی در بدن وجود دارد. این ماده به صورت موقتی به شما تزریق می‌شود و لازم است تمدید شود. اما فیلرهایی هم در بازار موجود هستند که این ماده را در خود ندارند و مصنوعی و غیر هیالورونیک اسید  هستند. اما به شدت پرخطر هستند و استفاده از آنها توصیه نمی‌شود. پس در هنگام انتخاب نوع فیلر حتما دقت کنید که فیلر مبتنی بر هیالورونیک اسید  را انتخاب و تزریق کنید.

پیشنهاد مطالعه:
ژل دائم یا موقت؟| مقایسه کامل، عوارض ژل دائمی و دلایل رد آن

6 مزیت تزریق فیلر پیشانی

مزایای انجام تزریق فیلر به پیشانی عبارتند از:

  1. ماندگاری بالای فیلر پیشانی که بلافاصله پس از تزریق نتایج مثبت و قابل مشاهده دارد.
  2. عدم نیاز به بیهوشی در تزریق فیلر به پیشانی، که این روش جزء عمل‌های زیبایی غیر جراحی و سرپایی می‌باشد.
  3. آبرسانی به پوست پیشانی به دلیل حاوی مواد هیالورونیک اسید و کلاژن در فیلر، علاوه بر رفع چین و چروک‌ها.
  4. عدم نیاز به مراقبت‌های خاص پس از تزریق فیلر پیشانی که امکان انجام کارهای روزمره را فراهم می‌کند.
  5. شادابی، جوانی و تقویت کلاژن پوست به عنوان دیگر مزایای تزریق فیلر به پیشانی.
  6. امکان تغییر فرم پیشانی و ایجاد تقارن در صورت در صورت نارضایتی بیمار پس از تزریق فیلر.

آیا تزریق فیلر پیشانی همان بوتاکس است؟

یکی از سوالات مهم افراد پیش از تزریق فیلر پیشانی این است که آیا فیلر و بوتاکس پیشانی یک چیز هستند یا تفاوت دارند؟ شما باید تفاوت بین بوتاکس و فیلرها را بیاموزید و قبل از اینکه تصمیم بگیرید کدام یک را انتخاب کنید، بدانید که از روش بوتاکس پیشانی چه انتظاری می‌توانید داشته باشید.

اگر چروک‌های پیشانی شما تازه و سطحی هستند و تبدیل به چروک‌های عمیق و قدیمی نشده‌اند؛ بوتاکس پیشانی ممکن است برای شما مناسب باشد. اما در صورتی که چین و چروک‌های پیشانی شما عمیق باشند و نواحی خالی بین آن‌ها ایجاد شده ‌باشد یا مدت زیادی از ایجاد این چروک‌ها بگذرد؛ شما نیاز به تزریق فیلر پیشانی دارید تا این مواد پرکننده جاهای خالی را پر کرده و چروک‌های عمیق و قدیمی را محو نمایند.

به طور کلی، بوتاکس پیشانی برای حذف چروک‌های سطحی و فیلر پیشانی برای حذف چروک‌های عمیق استفاده می‌شود. اما شرایط برای هر فرد با دیگری متفاوت است و بهترین کار این است که اجازه دهید پزشک متخصص پس از بررسی شرح حال شما در مورد این که کدام گزینه برای شما مناسب‌تر خواهد بود؛ تصمیم بگیرد.

مراقبت های قبل و بعد از تزریق فیلر پیشانی

فیلرها و پرکننده‌های پیشانی خطوط ریز را پاک می‌کنند، چین و چروک‌های عمیق را صاف می کنند و نواحی توخالی را پر می‌کنند. پزشک شما همچنین می‌تواند از تکنیک‌های خاص کانتورینگ استفاده کند که بر جذاب‌ترین ویژگی‌های صورت تأکید می‌کند تا تقارن صورت را افزایش دهد.

خیلی افراد نگران عوارض جانبی بعد از تزریق فیلر پیشانی هستند. ما به شما اطمینان می‌دهیم که احتمال بروز عوارضی مانند سردرد یا کبودیِ جدی زیر ده درصد است. البته بیماران پس از درمان ممکن است عوارض جانبی خفیفی مانند کبودی یا تورم را تجربه کنند. نتایج تزریق فیلر پیشانی فوری هستند اما پس از کاهش عوارض جانبی در عرض چند روز کاملاً قابل مشاهده خواهند بود.

فواید تزریق فیلر پیشانی

پرکننده‌ها و فیلرهای پیشانی می‌توانند با کاهش علائم پیری پوست، مانند چین و چروک‌های ایجاد شده به دلیل حالات تکراری صورت، پوست شما را جوان کنند. بارزترین مزایای فیلرهای پیشانی که باعث محبوبیت آن‌ها در سراسر جهان شده، به شرح زیر است:

  • حذف شیارهای افقی یا به اصطلاح “خطوط نگرانی”
  • کاهش خطوط عمودی که به عنوان “خطوط اخم” شناخته شده‌اند.
  • از بین بردن چین‌های پیشانی مرتبط با افزایش سن
  • بلند کردن و فرم دادن به ابروهای افتاده
  • بازگرداندن حجم به مناطق فرو رفته یا توخالی
  • بهبود تقارن صورت
  • بازگرداندن حجم و آبرسانی پوست
  • آسان و غیرتهاجمی
  • نتایجی با ظاهر طبیعی
  • نتایج سریع
پیشنهاد مطالعه:
اقدامات بعد از تزریق فیلر خنده:بایدها و نبایدها+(فیلم تزریق)

چه کسانی نیاز به تزریق فیلر پیشانی دارند؟

هر کسی که خطوط پیشانی قابل توجه و عمیقی دارد و تکنیک‌های نوروتوکسین، نخ‌ها و لایه‌برداری پوست را امتحان کرده‌است اما همچنان نیاز به اصلاح دارد؛ می‌تواند از تزریق فیلر پیشانی استفاده کند تا به ظاهر دلخواه خود برسد. در صورتی که چروک‌های سطحی دارید؛ می‌توانید با تزریق ضد چروک یا بوتاکس مشکل خود را حل کنید و نیازی به تزریق فیلر پیشانی ندارید.

دقت کنید که تزریق فیلر پیشانی غیرقابل بازگشت است و با توجه به این که پیشانی به عنوان یک ناحیه تزریق پرخطر در نظر گرفته می‌شود، بنابراین کار تزریق باید توسط یک حرفه‌ای انجام شود. با مراجعه به مهزیار، می‌توانید تزریق پرکننده پیشانی خود را به دست افراد متخصص و باتجربه بسپارید تا بهترین نتایج را بگیرید.

چه کسانی نمی‌توانند فیلر پیشانی استفاده کنند؟

تزریق فیلر پیشانی کاری غیر تهاجمی با عوارض جانبی اندک است؛ با این وجود هنوز هم برای همه افراد مناسب نیست. پزشکان تزریق فیلر پیشانی را به افرادی با ویژگی‌های زیر اصلا توصیه نمی‌کنند:

  • باردار یا شیرده
  • مستعد ایجاد اسکار کلوئید یا هیپرتروفیک
  • حساس به مواد پرکننده
  • مستعد ابتلا به اختلالات خونریزی
  • تجربه هرگونه عفونت پوستی

پزشک متخصص ابتدا شرایط شما را ارزیابی می‌کند و نتیجه مورد نظر را با شما در میان می‌گذارد. آنها ناحیه پیشانی را تمیز می‌کنند، محل دقیق تزریق فیلر را علامت‌گذاری می کنند و برای به حداقل رساندن ناراحتی، مقداری کرم بی‌حس کننده استفاده می‌کنند یا آمپول بی‌حسی موضعی تزریق می‌کنند. البته برخی از فرمول‌های پرکننده از قبل حاوی لیدوکائین، یک بی‌‌حس کننده موضعی، هستند.

پس از انجام تزریق، پزشک ناحیه تحت درمان را با دقت ماساژ می‌دهد تا از تشکیل توده یا توزیع ناهموار جلوگیری کند. کل روند تزریق فیلر پیشانی حدود 30 دقیقه طول می‌کشد. نتایج فوری هستند و تاثیرات پرکننده‌های مبتنی بر هیالورونیک اسید حداکثر 18 ماه و تاثیرات پرکننده مبتنی بر کلسیم تا 24 ماه باقی می‌ماند.

آیا تزریق فیلر پیشانی دردناک است ؟

درد و آسیب در تزریق پرکننده پیشانی حداقل است و شبیه یک احساس سوزش ملایم است. عوامل بی‌حس کننده موضعی که قبل از درمان استفاده می‌شود و لیدوکائین موجود در فیلر به تسکین درد کمک می‌کند. پس اگر دامنه تحمل درد شما کم است و نگران درد تزریق فیلر پیشانی هستید؛ فکر خود را مشغول این مورد نکنید!

چگونه برای تزریق فیلر پیشانی آماده شویم؟

مراقبت‌های پیش از تزریق فیلر پیشانی بسیار مهم هستند و به شما کمک می‌کنند که نتایج بهتری از تزریق خود بگیرید و عوارض جانبی کمتری را تجربه کنید. با دنبال کردن این مراحل، از نتیجه دلخواه تزریق پرکننده پیشانی خود اطمینان حاصل کنید و عوارض احتمالی فیلرها را به حداقل برسانید:

  1. از مصرف داروهایی با خاصیت رقیق کنندگی خون (مانند آسپرین، ایبوپروفن) خودداری کنید.
  2. استفاده از مکمل‌ها یا داروهای تجویزی را که بر انعقاد خون تاثیر می گذارد، متوقف کنید.
  3. برای جلوگیری از کبودی احتمالی، چند روز قبل از درمان از مصرف الکل خودداری کنید.
  4. برای تقویت اثر مرطوب کنندگی پوست، به خوبی هیدراته بمانید.
  5. از استفاده از محصولات آرایشی شیمیایی خودداری کنید و قبل از تزریق تمام آرایش را پاک کنید.
  6. از خوردن غذاهای شور خودداری کنید زیرا سدیم اضافی ممکن است باعث تورم شود.
  7. برای جلوگیری از تحریک پوست، از لایه‌برداری شیمیایی یا لیزر درمانی استفاده نکنید.

مراقبت‌های بعد از تزریق پرکننده پیشانی

فیلرهای پوستی به تدریج حل می‌شوند و اگر می‌خواهید از مزایای کامل آنها بهره مند شوید، نیاز به نگهداری مناسب دارند. این دستورالعمل‌های مراقبت پس از تزریق فیلرهای پوستی را دنبال کنید تا نتایج بهینه را تضمین کنید و ماندگاری نتایج پرکننده‌های پیشانی را طولانی‌تر کنید:

  1. برای کاهش تورم، درد و حساسیت از کمپرس سرد استفاده کنید.
  2. از محصولات مراقبت پوست ملایم استفاده کنید و از لایه بردارهای شیمیایی خودداری کنید.
  3. به مدت دو روز پس از تزریق از مصرف داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید.
  4. از لمس یا مالش ناحیه تحت درمان برای ته نشین شدن فیلر خودداری کنید.
  5. به مدت دو روز پس از تزریق از فعالیت بدنی شدید خودداری کنید.
  6. از منابع مستقیم گرما مانند نور خورشید، سونا یا اتاق بخار دوری کنید.
  7. چند روز به پشت بخوابید تا مطمئن شوید فیلر در جای خود باقی می ماند.
  8. پس از تزریق پرکننده به مدت 48 ساعت از الکل خودداری کنید تا کبودی احتمالی به حداقل برسد.
پیشنهاد مطالعه:
ماندگاری تزریق چربی به سینه چقدر است؟+[4سوال متداول]

پرکننده‌های پیشانی: خطرات و عوارض جانبی

پرکننده‌های پیشانی برای افراد سالم و واجد شرایط، یک روش مطمئن و ایمن در نظر گرفته می‌شوند. شما می توانید با مراجعه به یک پزشک با تجربه و متخصص، خطرات این تزریق را به حداقل برسانید و از عوارض احتمالی جلوگیری کنید. شایع‌ترین عوارض جانبی خفیف و کوتاه مدت هستند، مانند:

  • کبودی
  • تورم
  • ایجاد توده یا برآمدگی
  • تغییر رنگ
  • سرخی
  • درد
  • خارش

عوارض جانبی شدید بسیار نادر هستند و عبارتند از:

  • التهاب
  • عفونت
  • زخم یا برآمدگی
  • واکنش آلرژیک
  • نشت پرکننده
  • مرگ بافت
  • آسیب به عروق خونی
  • تار شدن دید

اگر هر یک از این عوارض را پس از تزریق تجربه کردید، فوراً به پزشک خود مراجعه کنید.

بهترین پرکننده‌های پیشانی

سوالی که خیلی شنیده می‌شود؛ این است که بهترین فیلر پیشانی کدام است؟ جواب قاطعی برای این سوال وجود ندارد. برای ارزیابی نگرانی‌های خود و بحث در مورد اهداف زیبایی‌شناختی منحصر به فرد خود، یک مشاوره خصوصی با یک پزشک متخصص داشته باشید. آنها به شما کمک می‌کنند تا بهترین پرکننده پیشانی را بر اساس بودجه، نیازها و نتایج دلخواه خود انتخاب کنید.

فیلرهای تزریقی مبتنی بر HA نتایج فوری و طبیعی را ارائه می‌دهند. آنها به دلیل تطبیق‌پذیری، اثرات مرطوب کننده پوست و این واقعیت که می‌توانند به راحتی در آب حل شوند، محبوب هستند.

فیلرهای CaHA مواد تزریقی تحریک کننده کلاژن با قوام ضخیم‌تر و نتایج طولانی تر هستند. اما این فیلرها عوارض شدیدی دارند و استفاده از آنها اصلا توصیه نمی‌شود. چرا که این روش مصنوعی است و با وجود اینکه نتایج طولانی‌تری به شما می‌دهد، بسیار برای بدن مضر است.

سخن پایانی

در این مقاله از کلینیک مهزیار در مورد تزریق فیلر پیشانی و روش کار، عوارض، فواید و تاثیرات آن صحبت کردیم و به مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق اشاره کردیم. اگر شما هم قصد تزریق فیلر پیشانی را دارید تا چهره‌ای جوان‌تر و شاداب‌تر داشته‌باشید؛ پیشنهاد ما به شما این است که به کلینیک مهزیار مراجعه کنید تا با مناسب‌ترین قیمت، بهترین نتیجه را بگیرید. برای اطلاعات بیشتر، با مشاوران ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

  1. چقدر طول می‌کشد تا تاثیر فیلر پیشانی مشخص شود؟

تاثیرات فیلر پیشانی به صورت آنی مشخص نمی‌شوند و پس از مدتی که تورم و کبودی آن بهبود یابد، اثر آن مشخص می‌شود.

  1. ماندگاری تزریق فیلر پیشانی چقدر است؟

ماندگاری تزریق فیلر پیشانی بین 6 تا 12 ماه است. مدت ماندگاری فیلر بستگی به تکنیک تزریق، برند فیلر و نوع بافت پوستی فرد دارد.

  1. آِیا فیلر پیشانی همان بوتاکس است؟

خیر، بوتاکس برای چروک‌های سطحی و فیلر پیشانی برای چروک‌های عمیق استفاده می‌شود.

  1. آیا تزریق فیلر پیشانی درد دارد؟

خیر، یک سوزش خفیف دارد که به خاطر بی‌حسی موضعی، احساس نمی‌شود. تزریق در این تکنیک بسیار مهم است؛ زیرا تزریق توسط فرد نابلد ممکن است دردناک باشد.

0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار