Arabic | Persian | English

EN

AR

مزایا و معایب ابدومینوپلاستی + { 6 نکته مهم در انتخاب جراح }

اگر شما هم دوست دارید شکم صاف و پهلوهایی بدون چربی داشته باشید، قطعا به جراحی زیبایی شکم و پهلو فکر کرده‌اید. احتمالا در یک دو راهی قرار گرفته و از انجام عمل مطمئن نیستید، ولی وقتی به نتایج شگفت انگیز آن فکر کنید، مصمم می‌شوید. اما قبل از هر تصمیمی مهم است که از مزایا و معایب آن اقدام اطلاع کافی داشته باشید تا بی‌گدار به آب نزنید.در این مقاله از مجله مهزیار قصد داریم شما را با مزایا و معایب ابدومینوپلاستی آشنا کنیم تا با خیال راحت، تصمیم نهایی خود را بگیرید.

نواحی انجام عمل ابدومینوپلاستی

جراحی‌های زیبایی، متقاضیان بسیاری دارند و پزشکان متخصص و حاذق بسیاری در این زمینه فعالیت دارند. هر عمل زیبایی و حتی درمانی، در کنار تمام مزایایی که دارد، قطعا عوارضی نیز دارد. برخی از عوارض، شایع و موقتی هستند و پس از مدتی از بین می‌روند و برخی عوارض، به صورت نادر اتفاق می‌‌افتند و ممکن است دائمی باشند. در هر حال، بهتر است به هنگام تصمیم برای انجام یک عمل زیبایی یا درمانی، از تمام عوارض آن مطلع باشیم، تا پس از عمل، مراقبت‌ها را به شکل صحیحی انجام دهیم و از امکان بروز عوارض احتمالی را به حداقل برسانیم.

جدول مزایا و معایب ابدومینوپلاستی

مزایا دوره نقاهت کوتاه و راحت

از بین رفتن جای برش و اسکار

حذف کامل توده‌های چربی از ناحیه شکم و پهلو

افزایش رضایت و اعتماد به نفس

حذف پوست‌های شل

معایب

احتمال کاهش حس لامسه

احتمال نیاز به جراحی ترمیمی (درصورت انتخاب پزشک نابلد)

احتمال بروز عدم قرینگی (عمل در مراکز غیر تخصصی)

امکان تیره‌شدن پوست ناحیه

افزایش دوره نقاهت (برای برخی از افراد که شرایط عمومی مساعدی ندارند)

 

مزایا و معایب ابدومینوپلاستی چیست؟

همانطور که می‌دانید، جراحی زیبایی شکم و پهلو، با حذف توده‌‌های چربی تناسب اندام را در فرد به وجود می‌آورد. اما اگر موضوع زیبایی و تناسب اندام را کنار بگذاریم، باز هم هیجان انگیز خواهد بود. فرض کنید چند کیلو از وزن شما کاهش یابد، چه احساسی خواهید داشت؟  قطعا خوشحال هستید، احساس سبکی و راحتی دارید، بهتر قدم می‌زنید و دوست دارید لباس‌هایی با رنگ روشن بپوشید. می‌توان گفت جراحی زیبایی ابدومینوپلاستی، روح و جسم شما را دگرگون می‌کند.

مزایای جراحی زیبایی شکم و پهلو به شرح زیر است:

  • عوارض جراحی آبدومینوپلاستی نسبت به روش‌های دیگر کمتر است.
  • میزان خونریزی در این روش، بسیار کمتر از دیگر جراحی‌های زیبایی شکم است.
  • در ابدومینوپلاستی، عضلات شکم تقویت شده و سفت می‌شوند زیرا پزشک با بخیه زدن، عضلات را به هم نزدیک می‌کند.
  • توده‌های چربی به طور کلی، از ناحیه شکم و پهلو حذف می‌شوند.
  • پوست‌های شل، آویزان و اضافی جدا شده و پوست متناسب با شکل جدید شکم، فرم‌دهی می‌شود.
  • محل برش‌ها در این روش، پس از مدتی از بین می‌رود.
  • دوره نقاهت و روند بهبودی در این روش، نسبتا کوتاه و راحت است.
پیشنهاد مطالعه:
بهترین سن برای عمل لیپوماتیک + 3 نکته که ضروری است بدانید! 

معایب ابدومینوپلاستی چیست؟

مزایا و معایب ابدومینوپلاستی به طور همزمان برای هر فردی وجود دارد اما ممکن است چگونگی و اندازه آن متفاوت باشد. اما در این حین برخی از معایب یا عوارض ابدومینوپلاستی نادر است و درصورتی که زیر نظر پزشک متخصص عمل انجام نشود و یا در کلینیک معتبری این عمل را انجام ندهید می‌تواند شما را به دردسر بیندازد. حتی مصرف یک قرص سرماخوردگی نیز دارای معایبی است، اما مزایای آن به معایب ارجحیت دارد و همه‌ی ما با اطلاع از معایب آن، باز هم مصرف آن را ترجیح می‌دهیم. به اصطلاح عامه، کفه مزایای ترازو سنگین‌تر است. جراحی آبدومینوپلاستی نیز از این قاعده مستثنی نیست و دارای معایبی است. معایب و عوارض جراحی ابدومینوپلاستی به شرح زیر است:

  • کاهش حس لامسه در نقاطی از شکم و پهلو، به صورت موقت
  • امکان تیره شدن پوست نایه شکم، در صورت عدم رعایت مراقبت های پس از جراحی لیفت شکم
  • احتمال بروز عدم قرینگی در صورت مراجعه به مراکز غیر معتبر و پزشکان بی تجربه
  • طولانی شدن دوره نقاهت در شرایطی که بیمار وضعیت جسمی خوبی نداشته یا ضعیف باشد
  • احتمال نیاز به جراحی ترمیمی

مزایا و معایب ابدومینوپلاستی

آیا کاهش عوارض ابدومینوپلاستی شکم امکان‌پذیر است؟

همانطور که خواندید، جراحی آبدومینوپلاستی عوارضی دارد اما عوارض عمل ابدومینوپلاستی، به معنای انجام ندادن این عمل نیست. همانطور که اطلاع از عوارض جراحی قلب، مانع انجام آن نمی‌شود. برخی از عوارض عمل جراحی شکم بسیار نادر هستند اما باز هم دلیل بر نگفتن و عدم آگاهی از آنها نمی‌شود، لذا سعی کردیم تمام عوارض احتمالی را بیان کنیم. سوال اینجاست که چگونه عوارض جراحی زیبایی شکم و پهلو را کاهش دهیم؟

اولین و مهم‌ترین قدم در راه کاهش عوارض جراحی ابدومینوپلاستی، مراجعه به یک پزشک متخصص و حاذق است. مهارت و تجربه پزشک در نتایج عمل بسیار اثر گذار است. برای انتخاب پزشک وقت زیادی را اختصاص دهید تا بتوانید به میزان زیادی احتمال وقوع عوارض را کاهش دهید.

ابدومینوپلاستی چیست؟

برخی افراد تصور می‌کنند ابدومینوپلاستی ( Abdominoplasty ) همان لیپوساکشن است؛ اما این تصور کاملا اشتباه است. شاید در برخی موارد و به صلاح دید پزشک، هنگام انجام جراحی ابدومینوپلاستی، از لیپوساکشن هم استفاده شود ولی این دو، کاملا متفاوت هستند. لیپوساکشن نیز چربی‌های شکم و پهلو را از بین می‌برد، ولی پوست شل و عضلات شکمی ترمیم نمی‌شوند. اگر بخواهیم بگوییم ابدومینوپلاستی شکم چیست، باید گفت ابدومینوپلاستی شکم و پهلو، علاوه بر از بین بردن چربی‌های ناحیه شکم و پهلو، عضله اصلی شکم و عضلاتی که در بارداری و تغییرات وزن شل شده‌اند را به حالت اولیه باز می‌گرداند. در ابدومینوپلاستی، پوست ناحیه شکم ترمیم شده و ناحیه شکم و پهلو، به فرم دلخواه درمی‌آید.

جراحی ابدومینوپلاستی چگونه انجام می‌شود؟

جراحی زیبایی شکم و پهلو، نیاز به بیهوشی کامل دارد. قبل از بیهوشی، پزشک با یک قلم جراحی، نقاط برش، نقاط دارای چربی و تمام نواحی مورد نیاز را علامت گذاری می‌کند. انتخاب این نقاط بسیار مهم است و فقط یک پزشک و جراح متخصص می‌تواند تشخیص درستی داشته باشد. اگر بنا به صلاح دید پزشک، نیاز به لیپوساکشن باشد پس از بیهوشی، مایع مخصوص ساکشن در نواحی مشخص شده تزریق می‌شود. برای شروع جراحی زیبایی شکم، یک برش در بالای ناحیه شرمگاهی ایجاد می‌شود. اندازه این برش، بنا به وضعیت بیمار مشخص می‌شود.

پیشنهاد مطالعه:
0 تا 100 تنفس بعد از جراحی بینی(Rhinoplasty)

برش بعدی، در صورت نیاز، در ناحیه ناف ایجاد می‌شود. بر اساس وضعیت بیمار، ممکن است ابدومینوپلاستی شکم تنها با یک برش انجام شود. پزشک با بخیه، عضلات شکم را به هم نزدیک و عضلات ضعیف را تقویت می‌کند. در آخرین مرحله، پوست اضافی جدا شده و فرم دهی می‌شود. سپس لوله‌هایی در برش شکم قرار داده می‌شود تا مایعات و خون‌آبه‌ها پس از جراحی، از طریق آنها تخلیه شوند. پس از گذشت چند روز، لوله‌ها برداشته می‌شوند. جراحی ابدومینوپلاستی به طور میانگین بین 2 الی 5 ساعت زمان می‌برد.

چگونه چربی‌های شکم و پهلو را از بین ببریم؟

افراد بسیاری وجود دارند که بنا به دلایلی مانند بارداری، چاقی، ژنتیک و… در قسمت شکم و پهلو، دارای چربی هستند. بزرگی شکم مخصوصا برای خانم‌ها، یک موضوع ناراحت‌کننده است و اعتماد به نفس آن‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. این افراد ممکن است بارها ورزش و اصلاح تغذیه را امتحان کرده باشند، اما از بین‌بردن چربی‌های قدیمی، واقعا سخت و گاهی خارج از توان فرد است.

از بین تمام مزایا و معایب ابدومینوپلاستی، جراحی زیبایی شکم و پهلو، یکی از مزایای مهم برای افراد است. خوشبختانه امروزه، پیشرفت در علوم پزشکی، سبب شده است تا بتوان با انجام یک عمل ساده اما تخصصی به نام ابدومینوپلاستی، به راحتی از شر چربی‌ها خلاص شد. به خاطر بسپارید که برای انتخاب جراح، وسواس زیادی به خرج دهید و جراحی ابدومینوپلاستی را نزد یک پزشک متخصص و حاذق انجام دهید.

آیا امکان بارداری بعد از جراحی ابدومینوپلاستی وجود دارد؟

بله، بعد از عمل آبدومینوپلاستی می‌توان باردار شد، اما باید حتما با پزشک خود درباره ابدومینوپلاستی و بارداری مشورت کنید و از عوارض آن آگاه باشید. زیرا بارداری، تغییراتی را در بدن فرد به‌وجود می‌آورد که ممکن است باعث بازگشت فرم بدن به حالت قبلی خود شود. همچنین باید در نظر داشته باشید که برای بارداری، باید حداقل 6 ماه از جراحی شما گذشته باشد.

بارداری بعد از ابدومینوپلاستی

انتخاب بهترین جراح آبدومینوپلاستی

پس از کسب اطلاعات در مورد مزایا و معایب ابدومینوپلاستی، نوبت به انتخاب بهترین جراح می‌رسد. بهتر است قبل از انجام هر عمل، ابتدا در رابطه با سوابق پزشک، عمل‌های انجام شده توسط او و نتایج عمل تحقیق کنید. انتخاب کلینیک خدمات زیبایی نیز اهمیت زیادی دارد. قطعا کلینیک‌های معتبر، از پزشکان حاذق در مجموعه خود استفاده می‌کنند. با اینکه جراحی زیبایی شکم و پهلو، یک عمل کلینیکی و بی‌خطر است، اگر نزد یک پزشک غیرمتخصص و در کلینیک نامعتبر انجام شود، می‌تواند خطرناک باشد.

پیشنهاد مطالعه:
آشنایی با عوارض جراحی بینی (Rhinoplasty) + 6 خطر احتمالی

چند نکته برای انتخاب جراح زیبایی شکم و پهلو

برای انتخاب جراح، بهتر است معیارهایی را برای خود در نظر بگیرید، از سوابق کاری پزشک مطلع شوید و به مراکز معتبر مراجعه کنید. برای انتخاب بهترین جراح زیبایی شکم و پهلو نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • پزشکی را انتخاب کنید که مدرک و رشته تحصیلی او کاملا مرتبط باشد.
  • سوابق کاری او را با مشاهده نمونه کارها و سوال از مراجعه کنندگان، بررسی کنید.
  • پزشکی را انتخاب کنید که اطلاعات خود را با روش‌های نوین به روزرسانی می‌کند.
  • دقت و سرعت عمل پزشک نیز یکی از معیارهای مهم است، البته این مورد را از بیماران باید سوال کنید و در جلسات ویزیت نیز می‌توانید از تسلط پزشک اطمینان حاصل کنید.
  • پزشکی که واقعیت‌ها را به شما بگوید، صادق و متعهد باشد بهترین است، نه پزشکی که آنچه را که شما دوست دارید، می‌گوید.

کلام آخر

جراحی زیبایی شکم و پهلو، این روزها بسیار رایج است و با توجه به تعداد عمل‌های موفق بسیار زیاد، هرروزه به متقاضیان آن افزوده می‌شود. افزایش تعداد عمل آبدومینوپلاستی نباید شما را از انتخاب پزشک متخصص و حاذق غافل کند. در انتخاب جراح زیبایی نهایت دقت و وسواس را به خرج دهید. در جلسه مشاوره تمام سوالات خود را از پزشک بپرسید تا برای یک جراحی موفق، آماده باشید. با رعایت تمام مراقبت‌های بعد از عمل و جراحی نزد یک پزشک متخصص و حاذق قطعا نتایج خوبی حاصل خواهد شد.

سوالات متداول

1. مزایای جراحی ابدومینوپلاستی چیست؟
جراحی ابدومینوپلاستی می‌تواند به شما کمک کند تا شکل بدن خود را بهبود بخشید و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. این جراحی می‌تواند به شما کمک کند تا از دردهای پشت و مشکلات تنفسی ناشی از چاقی کم شود.

2. معایب جراحی ابدومینوپلاستی چیست؟
جراحی ابدومینوپلاستی ممکن است با خطرات و عوارض جانبی همراه باشد، از جمله خونریزی، عفونت، نارسایی عضلانی، ترومبوز و آسیب به عصب‌های حسی و حرکتی.

3. با توجه به مزایا و معایب ابدومینوپلاستی آیا این عمل برای همه مناسب است؟
جراحی ابدومینوپلاستی برای افرادی که دارای چاقی ملتهب هستند و شکل بدن آن‌ها به شدت تغییر کرده است، مناسب است. اما برای افرادی که دارای وضعیت سلامتی نامناسب هستند، مانند بیماری‌های قلبی، بیماری‌های تنفسی و عوارض دیگر، جراحی ممکن است خطرناک باشد.

4. چقدر زمان لازم است تا بعد از جراحی به حالت طبیعی برگردم؟
زمان بازگشت به حالت طبیعی پس از جراحی ابدومینوپلاستی بستگی به میزان جراحی و وضعیت سلامتی شما دارد. اما معمولاً برای بهبود کامل باید حداقل چند هفته صبر کنید.

5. آیا جراحی ابدومینوپلاستی قابل بازگشت است؟
جراحی ابدومینوپلاستی معمولاً به عنوان یک راه حل دائمی برای چاقی ملتهب در نظر گرفته می‌شود. با این حال، اگر وزن خود را دوباره بگیرید، ممکن است شکل بدن شما دوباره تغییر کند و در قسمت‌های دیگر چربی شکل گرفته باشد. به همین دلیل لازم است بعد از عمل سلامت تغذیه را رعایت کنید.

0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار