Arabic | Persian | English

EN

AR

مهمترین علت کوچک شدن پروتز سینه (پاسخ به5سوالات پرتکرار)

همه بانوانی که برای جراحی پروتز سینه اقدام می‌کنند نگرانی‌هایی از تأثیرات این عمل زیبایی روی شیردهی خواهند داشت و اینکه ممکن است پس از مدتی فرم سینه‌ها تغییر کرده و مطابق میل آن‌ها نباشد و برایشان سوال باشد که علت کوچک شدن پروتز سینه بعد از جراحی چیست؟ در همین راستا در این مقاله از مجله مهزیار، به بررسی علت کوچک‌ شدن پروتز سینه پرداخته و به این سوال پاسخ خواهیم داد که آیا بعد از پروتز سینه می‌توان شیر داد تا قبل از اقدام برای انجام این عمل زیبایی، اطلاعات کاملی کسب کنید.

همچنین در مقاله انواع سایز پروتز سینه می‌توانید درباره این که سایز پروتز سینه چگونه تقسیم‌بندی می‌شود و آیا الزاما سایز بزرگتر باعث زیبایی بیشتر می‌شود یا خیر صحبت شده است. در ابتدا در این مقاله بررسی خواهیم کرد که با مساله کوچک‌شدن پروتز سینه به چه شکل بهتر است برخورد شود. زیرا گاهی اوقات این امر طبیعی‌ است و ناشی از واکنش نرمال بدن است. البته این میزان بسیار اندک است.

با مهزیار همراه باشید.

علت کوچک شدن پروتز سینه چیست؟

پروتز سینه یکی از روش‌های متداول برای بزرگ‌کردن و شکل‌دادن به سینه‌های کوچک است. جالب است بدانید که این روش می‌تواند بهترین انتخاب برای بانوانی باشد که به دلیل سرطان سینه و انجام عمل جراحی برداشت کامل سینه، مایل به برگرداندن زیبایی طبیعی به بدن خود هستند.

کوچک‌شدن پروتز سینه بعد از عمل جراحی یکی از مشکلات متداولی است که افراد با آن مواجه هستند. از طرفی احتمال تغییر فرم پروتز پس از عمل جراحی محتمل است و در نتیجه افراد باید علاوه‌بر مراجعه به مرکزی شناخته شده، قبل از عمل، مشاوره دریافت کنند.

پروتزهای مورد استفاده پس از مدتی با بافت بدن سازگار شده و در نتیجه باعث شکل‌گیری طبیعی فرم سینه خواهند شد. لازم به ذکر است که مدت سازگارشدن پروتز با بدن، به شرایط فیزیکی و بدن هر فرد بستگی دارد بنابراین نمی‌توان برای آن یک زمان مشخص تعیین کرد. اما به طور معمول پس از 3 الی 6 ماه علائم سازگاری بدن با پروتز کاملاً مشهود است.

اصلی‌ترین علت کوچک‌ شدن پروتز سینه، واکنش بدن فرد در برابر اضافه‌شدن عضوی جدید است. برخی افراد پس از عمل جراحی پروتز سینه، واکنش‌های التهابی و حساسیتی را تجربه می‌کنند که منجر به تغییر در اندازه سینه خواهد شد. البته محصولات و پروتزهای جدید ابداً باعث بروز چنین مشکلاتی نخواهند شد. پس به طور کلی علت کوچک شدن پستانها بعد از عمل پروتز، این موارد می‌تواند باشد:

  • واکنش بدن به ورود یک عضر جدید
  • پاره شدن یا ترکیدن پروتز سینه
  • گذشت زمان و تغییر بافت پروتز

کوچک شدن پروتز سینه

بیشتر افراد تا پیش از سازگارشدن بدن با پروتز، تغییرات سایز را تجربه نخواهند کرد اما به مرور زمان این امر کاملاً محتمل است. از دیگر علت کوچک شدن انواع مدل پروتز سینه می‌توان به پارگی پروتز سینه یا آسیب پروتز در اثر اعمال فشار زیاد یا ضربه اشاره کرد. اعمال فشار روی سینه‌ها یا انجام حرکات سنگین و بلندکردن اجسام با وزن بالاتر از 2 الی 3 کیلوگرم، عامل 10% از کاهش حجم سینه خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه:
0 تا 100 مراقبت های بعد از پروتز سینه + {روش درست خوابیدن}

در این قسمت است که نحوه گذراندن دوره نقاهت ومراقبت بعد از انجام عمل پروتز سینه بسیار بسیار حائز اهمیت است. یکی از عواملی که باعث می‌شود خیلی از افراد نتیجه دلخواه خود را از انجام عمل زیبایی و یا تزریق زیبایی در یافت نکنند، این است که نسبت به توصیه‌های پزشک در راستای مراقبت های بعد از عمل بی‌توجه هستند.

مراقبت‌های قبل و بعد از عمل پروتز سینه

مراقبت‌های قبل

انجام تمام تست‌ها و آزمایش‌های مورد نیاز

عدم مصرف دخانیات و الکل از چند هفته قبل از عمل

استحمام یک روز قبل از عمل

عدم مصرف داروهای رقیق‌کننده خون طبق نظر پزشک

مراقبت‌های بعد

عدم مصرف دخانیات حدودا تا 3 هفته

استفاده از سوتین طبی با توصیه جراح

مصرف داروهای تجویزشده بصورت مرتب

نخوابیدن به پهلو تا حدود 2 هفته

پس از عمل جراحی سینه، عضلات سفت‌تر می‌شوند که علت اصلی آن بروز تورم است. این موضوع کاملاً طبیعی است چرا که بدن در مقابل ورود هر عامل خارجی واکنش خاصی نشان می‌دهد. اما پس از گذشت مدت زمان کوتاهی، تورم از بین رفته و در نتیجه افراد تصور می‌کنند که پروتز سینه آن‌ها کوچک‌تر شده است. برای رسیدن به حالت و اندازه ایده‌ال، باید به بدن خود حداقل 6 ماه فرصت دهید تا با شرایط جدید سازگار شود.

آیا پروتز سینه مانع شیردهی می‌شود؟

پروتز سینه و تزریق چربی به سینه مانعی برای شیردهی بانوان نخواهد بود چرا که در این عمل زیبایی به مجرای شیردهی و فضای تولید شیر آسیبی وارد نشده و مادران به‌راحتی می‌توانند به فرزندان خود شیر دهند. یکی از نگرانی‌هایی که مادران دارند، امکان نشتی پروتز ژل سیلیکونی است که این امر در مورد پروتزهایی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرند کاملاً برطرف شده است. اما این موضوع را باید در نظر داشته باشید که در برخی موارد پروتز سینه باعث کاهش میزان تولید شیر مادر خواهد شد. میزان کاهش تولید شیر به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه بررسی خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه:
عمل کمر ساعت شنی با ابدومینوپلاستی [ 0 تا 100 نکات ]

آیا پروتز سینه مانع شیردهی می‌شود؟

عوامل تأثیرگذار بر شیردهی پس از پروتز سینه

به صورت کلی انجام عمل پروتز سینه روی شیردهی و بارداری تاثر منع‌کننده ندارد. اما موضوع مهم این است که اگر قصد بارداری و انجام عمل سینه دارید، بهتر است درباره زمان‌بندی و تصمیم خود با پزشک جراح پلاستیک مشورت کنید. صرفا یک هماهنگی ساده لازم است تا در روند شیردهی شما مشکلی ایجاد نشود. درصورتی که بخواهید اطلاعات بیشتر در این زمینه دریافت کنید، مقاله شیردهی و پروتز سینه از مجله مهزیار به شما کمک خواهد کرد.

محل برش برای جایگذاری پروتز سینه

برای عمل جراحی پروتز سینه 3 محل برش وجود دارد که پزشک متخصص با توجه به شرایط یکی از آن‌ها را انتخاب خواهد کرد. این سه محل جراحی شامل زیر بغل، زیر سینه و زیر ناحیه پررنگ سینه است. بنابراین محل برش به منظور قرار دادن پروتز، عامل تعیین‌کننده در میزان آسیب به غدد شیری، مجاری لنفی و حتی آسیب به اعصاب و مسیر جریان خون خواهد بود. برش اطراف هاله سینه گاهی می‌تواند باعث قطع عصبی مسئول واکنش نوروهورمونی شود که لازمه آزاد شدن شیر مادر است.

التهابات و تورم سینه پس از عمل جراحی

التهابات و تورم سینه پس از عمل جراحی از دیگر موانع شیردهی بعد از عمل جراحی هستند. تورم باعث کجی و سفتی سینه شده و می‌تواند غدد شیری و مجرای شیر را تحت تأثیر قرار دهد. به همین علت است که گفته می‌شود باید زمان‌بندی مناسبی برای عمل و بعد از آن بارداری یا شیردهی قائل شد.

التهابات و تورم سینه پس از عمل جراحی

محل قرارگیری پروتز سینه

سینه دارای یک بافت غددی است که مسئول تولید شیر بوده و روی لایه ماهیچه سینه قرار دارد. اگر پروتز بین لایه ماهیچه و این بافت غددی قرار گیرد، باعث اعمال فشار به غدد شیری و مجرای شیر خواهد شد و در نتیجه می‌تواند فرآیند جریان یافتن شیر در سینه مادر را با اختلال روبرو کند. بنابراین اندازه پروتز سینه و محل قرارگیری آن می‌تواند منجر به افزایش فشار درون سینه شده و روی تولید شیر مادر تأثیر گذارد.

یکی از عمده نگرانی‌های خانم‌ها، کوچک شدن پروتز سینه پس از گذشت زمان است و اینکه آیا با انجام این عمل جراحی زیبایی می‌توانند به فرزندشان شیر دهند و خطری کودکشان را تهدید می‌کند یا خیر. به‌عنوان کسی که قصد انجام این عمل زیبایی را دارد، لازم است تا تمامی جوانب را در نظر گرفته و اگر قصد دارید در آینده مادر شوید، این موضوع را با پزشک خود مطرح کنید.

پیشنهاد مطالعه:
آشنایی با مراقبت های بعد از عمل بینی [19 نکته ساده اما مهم]

کلام آخر

در یک جمع‌بندی می‌توان گفت که علت کوچک شدن پروتز سینه به عوامل مختلفی بستگی دارد که همگی در این مقاله بررسی شدند. اما در این میان، شیوه جراحی، محل قرارگیری پروتز و شیوه مراقبت‌های پس از عمل زیبایی سینه بسیار حائز اهمیت است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای کاهش ریسک تغییر در اندازه پروتز و جلوگیری از ایجاد اخلال در قدرت شیردهی، مرکزی شناخته شده و معتبر را برای عمل پروتز سینه انتخاب کنید.

سوالات متداول

۱. علت کوچک شدن پروتز سینه بعد از جراحی چیست؟
دلایل کاهش سایز پروتز سینه بعد از جراحی ممکن است شامل عواملی مانند ترشح اضافی مایع از منطقه جراحی، ترشح خون و لخته خون، عفونت و ترشح قرمزی از منطقه جراحی، تغییرات در وزن بدن، فعالیت‌های شدید و ورزشی پس از جراحی و… باشد.

۲. آیا کوچک شدن پروتز سینه بعد از جراحی عادی است؟
در بعضی از موارد، کاهش سایز پروتز سینه بعد از جراحی ممکن است طبیعی باشد و به دلایل فوق الذکر مربوط باشد. اما در صورتی که به صورت ناگهانی و بدون دلیل مشخص کاهش سایز پروتز رخ دهد، باید به پزشک خود مراجعه کنید.

۳. آیا می‌توان با تغییر پروتز سینه، کاهش سایز را برطرف کرد؟
بسته به دلیل کاهش سایز پروتز، ممکن است با تغییر پروتز سینه، مشکل برطرف شود. اما در بعضی از موارد، نیاز به داروها و درمان‌های دیگر نیز ممکن است باشد.

۴. آیا علت کوچک شدن پروتز سینه بعد از جراحی قابل پیشگیری است؟
برای پیشگیری از کاهش سایز پروتز سینه بعد از جراحی، باید به دستور پزشک خود عمل کرده و داروها و مراقبت‌های لازم را انجام داد. همچنین، باید از فعالیت‌های شدید و ورزشی خودداری کرده و غذای سالم و مغذی مصرف کرد.

۵. آیا کاهش سایز پروتز سینه بعد از جراحی به عود بیماری مربوط است؟
در بعضی از موارد، کاهش سایز پروتز سینه بعد از جراحی ممکن است به عود بیماری مربوط باشد. اما در بیشتر موارد، دلایل دیگری مانند عواملی که در پاسخ به سوال ۱ ذکر شد، دخیل هستند.

0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار