Arabic | Persian | English

EN

AR

همه چیز درباره افزایش ماندگاری بوتاکس + { 5 سوال متداول)

این روزها بسیاری از افراد، برای از بین بردن چین و چروک صورت و خطوطی که در اثر خنده، اخم و عادت‌های روزمره روی صورت نقش می‌بندد، از تکنیک تزریق بوتاکس استفاده می‌کنند. سادگی تزریق، اثربخشی زودهنگام و مقرون به صرفه بودن، از علت‌های محبوبیت بوتاکس است. ماندگاری بوتاکس در افراد مختلف متفاوت است. اگر قصد تزریق بوتاکس را دارید و می‌خواهید در رابطه با مدت زمان ماندگاری بوتاکس، اطلاعات کسب کنید، با ما همراه باشید.

بوتاکس چیست؟

بوتاکس حاوی یک ماده سمی به نام بوتولینوم است که از سم باکتری کلستریدیوم ساخته شده است. این سم پس از تزریق، عضله مورد نظر را فلج می‌کند، البته این حالت، موقتی است و پس از چند ماه، عضله دوباره فعال می‌شود. بوتاکس علاوه‌بر کاربردهای زیبایی، در درمان نیز کاربرد دارد. امروزه درمان میگیرن با بوتاکس ، بسیار گسترش یافته و نتایج خوبی نیز در پی داشته است. ماده بوتاکس در انواع تولید داخلی و خارجی، در ایران وجود دارد. بوتاکس مسپورت یک برند ایرانی است که بسیاری از افراد، آن را برای تزریق انتخاب می‌کنند. اکثر افرادی که خواستار برندهای خارجی هستند، تزریق بوتاکس دیسپورت   (Dysport ) را انجام می‌دهند.

جدول عوارض احتمالی و مزایای تزریق بوتاکس

عوارض احتمالی خشکی چشم یا اشک مداوم.

درد یا سوزش مختصر در اطراف نواحی تزریق

احساسی مانند ابتلا به آنفولانزا یا خوش نبودن حال عمومی بدن

حالت تهوع و مشکلات معده

ضعف در عضلات مجاور

سردرد مختصری که تا چند ساعت ادامه خواهد داشت

قرمز شدن چشم­‌ها

مزایا رفع خطوط اخم

رفع خطوط پیشانی

رفع خطوط پنجه‌کلاغی

لیفت ابرو به بالا

 

نتایج تزریق بوتاکس از چه زمانی قابل مشاهده است؟

بیشتر افراد انتظار دارند که نتایج بوتاکس را در همان روز تزریق ببینند، در صورتی که اثرات بوتاکس، سه الی پنج روز بعد از تزریق نمایان می‌شود. نتایج کامل بوتاکس نیز پس از 14 روز کاملا مشهود است. اثرگذاری بوتاکس در افرادی که صورت آنها دارای عضلات قوی‌تری است، نیاز به زمان بیشتری دارد. یکی دیگر از موارد موثر در اثرگذاری بوتاکس، عمق چین و چروک است. اثر گذاری بوتاکس در افرادی که دارای چروک‌های عمیق و قدیمی هستند، نسبت به افرادی که چروک‌ها به تازگی در صورتشان مشاهده می‌شود، کمتر است، می‌توان گفت سن شروع تزریق، در اثرگذاری بوتاکس موثر است. ( درمان چروک دور چشم )

پیشنهاد مطالعه:
فرق جالپرو کلاسیک و سوپرهیدرو (بررسی 3 تفاوت مهم)

نتایج تزریق بوتاکس

ماندگاری بوتاکس چقدر است؟

اگر برای بار اول است که تزریق بوتاکس را انجام می‌دهید، انتظار بهترین نتیجه را نداشته باشید، زیرا عضلات شما هنوز با ماده بوتاکس سازگار نشده‌اند. برای رسیدن به نتایج بهینه و مطلوب، باید چندین دوره بوتاکس تزریق شود، به این معنی که پس از اتمام ماندگاری تزریق اول، زمانی که تزریق دوم را انجام می‌دهید، نتایج بهتری حاصل می‌شود. به‌عنوان مثال، مدت ماندگاری بوتاکس دور چشم به طور متوسط 4 تا 6 ماه است، اما احتمالا در تزریق اول، مدت ماندگاری بوتاکس کمتر خواهد بود و باید پس از 3 ماه، برای تزریق مجدد اقدام کنید.

“نمونه‌ای از تزریق بوتاکس کف دست برای رفع تعریق”

 

آیا تزریق بوتاکس نیاز به ترمیم دارد؟

اگر برای تزریق بوتاکس اقدام کرده باشید، حتما پزشک متخصص از شما می‌خواهد که پس از دو هفته، برای ویزیت مجدد مراجعه نمایید. به طور معمول، پس از 14 روز، نتایج نهایی بوتاکس مشخص می‌شود و پزشک با بررسی نتایج، در صورت نیاز، تزریق مجدد بوتاکس را انجام می‌دهد. اصطلاحا به این ویزیت مجدد، جلسه ترمیم گفته می‌شود. درصد ناچیزی از بیمارانی که تزریق دور چشم را انجام می‌دهند، ممکن است که با افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس مواجه شوند که در بیشتر مواقع، این مشکل، با مرور زمان رفع خواهد شد. در غیر این‌صورت، پزشک می‌تواند در جلسه ترمیم، با تزریق در برخی نواحی، مشکل را برطرف کند.

تمدید بوتاکس چگونه انجام می‌شود؟

برای بسیاری از افراد این سوال پیش می‌آید که آیا بوتاکس نیاز به تمدید دارد؟ بله. بوتاکس یک روش دائمی نیست. حداقل  میزان ماندگاری بوتاکس 3 ماه و حداکثر، یک سال است، با از بین رفتن اثرات بوتاکس، می‌توانید برای تزریق مجدد و تمدید بوتاکس مراجعه کنید. قطعا در تزریق مجدد، نتایج بهتر و ماندگاری بیشتر است. دیسپورت و مسپورت دو برند رایج بوتاکس در ایران هستند. ماندگاری بوتاکس دیسپورت نسبت به ماندگاری بوتاکس مسپورت بیشتر است و قیمت بالاتری نیز دارد؛ اما بهتر است قبل از تزریق، همه چیز در مورد بوتاکس دیسپورت را بدانید.

پیشنهاد مطالعه:
0 تا 100 مراقبت های بعد از فیلر بینی (بررسی سوالات رایج)

تمدید بوتاکس

نشانه‌های از بین رفتن بوتاکس چیست؟

با توجه به اینکه بوتاکس یک روش موقتی است، این سوال مطرح می‌شود که زمان تزریق مجدد بوتاکس را چگونه تشخیص دهیم؟ به راحتی با بررسی چین و چروک‌های صورت، می‌توانید متوجه شوید که آیا زمان تزریق مجدد فرا رسیده است یا خیر. درصورتی که چروک‌های از بین رفته با بوتاکس، در حالت عادی در صورت شما نمایان هستند، یعنی اثر بوتاکس از بین رفته است. اگر با اخم کردن و خندیدن، چروک‌ها مشخص می‌شوند یعنی اثر بوتاکس کاهش یافته است.

عوامل موثر در مدت ماندگاری بوتاکس

علاوه بر برند بوتاکس، برخی عوامل، به صورت مستقیم در مدت زمان ماندگاری بوتاکس اثر دارند که عبارتند از:

دوز تزریق شده

بوتاکس برای تزریق، با 1 تا 3 سی سی محلول نمکی، رقیق می‌شود. در برخی مراکز نامعتبر، دستکاری در میزان تزریق و رقیق کردن ماده بوتاکس، سبب می‌شود تا بیمار، مزایای کامل تزریق را دریافت نکند.

تازگی محصول

در حالت ایده‌آل، بوتاکس رقیق شده با نمک را باید تا 24 ساعت مصرف کرد تا بهترین نتایج حاصل شود. هر چند که پس از باز شدن بوتاکس، این محلول تا دو هفته قابل مصرف است.

متابولیسم بدن

بوتاکس در بدن ورزشکاران و افرادی که فعالیت زیادی دارند، زودتر از بین می‌رود.

مراقبت‌های پس از تزریق بوتاکس

اگر می‌خواهید میزان ماندگاری بوتاکس بیشتر باشد و دچار عوارض تزریق بوتاکس مانند افتادگی پلک نشوید، باید به مراقبت‌های پس از تزریق، توجه ویژه‌ای داشته باشید. رعایت نکات زیر به شما کمک می‌کند یک تجربه شیرین و موفق از تزریق بوتاکس داشته باشید:

  1. به مدت 24 ساعت، از دستکاری و ماساژ ناحیه تزریق خودداری کنید.
  2. تا 24 ساعت بعد از تزریق، حمام نکنید.
  3. تا 24 ساعت از سونا، استخر و جکوزی استفاده نکنید.
  4. پیاده روی و ورزش تا 24 ساعت ممنوع است.
  5. تا 4 ساعت بعد از تزریق، دراز نکشید و خم نشوید.
  6. تا 2 ساعت پس از تزریق، با عضلات صورت کار کنید.
  7. در محل تزریق، کمپرس سرد قرار دهید.

“مراقبت‌های ضروری بعد از تزریق بوتاکس”

 

سخن آخر

بوتاکس یک روش بی خطر و موقتی است. مدت زمان ماندگاری بوتاکس نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر برای بار اول است که تزریق بوتاکس را انجام داده‌اید، صبر داشته باشید، با مروز زمان نتایج رضایت بخش، حاصل می‌شود. کلینیک زیبایی مهزیار یکی از معتبرترین مراکز تزریق زیبایی در تهران است که از بهترین متریال و جدیدترین تکنیک‌ها استفاده می‌کند. اعتبار این مجموعه رضایت باورنکردنی مراجعین آن است.

پیشنهاد مطالعه:
تزریق فیلر شقیقه چیست؟[6 نکته مراقبتی مهم]

این مطلب را از دست ندهید: راهنمای تشخیص بوتاکس اصل از تقلبی 

سوالات متداول

۱. مدت ماندگاری بوتاکس است؟
ماندگاری بوتاکس متفاوت است و به عوامل مختلفی مانند نوع بوتاکس، منطقه درمانی، شدت و عمق چین و خطوط، واکنش بدن به بوتاکس و روش تزریق بوتاکس بستگی دارد. در حالی که بعضی از افراد ممکن است تا ۳ تا ۴ ماه از نتایج بوتاکس لذت ببرند، دیگران ممکن است تا ۶ ماه یا بیشتر نتایج را تجربه کنند.

۲. آیا ماندگاری بوتاکس دائمی است؟
خیر، بوتاکس ماندگاری دائمی ندارد. تزریقات بوتاکس باعث مسدود شدن عصب های عضلانی می شود که باعث کاهش فعالیت عضلات می شود. با این حال، این اثرات به طور طبیعی در چند ماه پس از تزریق بوتاکس از بین می روند و باید تجدید شوند.

۳. آیا بوتاکس می تواند به صورت زیادی استفاده شود؟
بله، بوتاکس می تواند به صورت زیادی استفاده شود. با این حال، برای جلوگیری از ایجاد مشکلات احتمالی و کاهش خطر عوارض جانبی، تزریقات بوتاکس باید توسط پزشکان و متخصصان مجرب و با مجوز انجام شود.

۴. آیا بوتاکس باعث افزایش چین و خطوط می شود؟
خیر، بوتاکس باعث افزایش چین و خطوط نمی شود. در واقع، بوتاکس معمولاً برای کاهش چین و خطوط صورت استفاده می شود.

۵. آیا بوتاکس باعث افزایش سنگینی صورت می شود؟
خیر، بوتاکس باعث افزایش سنگینی صورت نمی شود. در واقع، بوتاکس معمولاً برای کاهش سنگینی صورت و ایجاد یک پوست صاف و جوان تر استفاده می شود. با این حال، در صورت استفاده نادرست از بوتاکس، ممکن است عضلات صورت به طور نامتعادل تحریک شده و باعث ایجاد افزایش سنگینی شود.

1/5 (1 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار