7 مورد از عوارض لیفت شقیقه+ { فیلم نمونه کار}

داشتن پوستی کشیده به سمت محل رویش مو‌ها از ناحیه شقیقه علاوه بر اینکه سبب بالارفتن ابروها می‌شود، فرم چشم‌ها را نیز زیباتر می‌کند. با افزایش سن و کاهش کلاژن سازی پوست کم کم حالت افتاده پیدا می‌کند اما اگر پوست از ناحیه شقیقه کشیده شود در کاهش چین و چروک‌های دور چشم نیز بسیار موثر خواهد بود. از آنجا که هر عمل زیبایی و درمانی دارای مزایا و معایبی است قصد داریم شما را با عوارض لیفت شقیقه آشنا کنیم. با مجله زیبایی مهزیار ما همراه باشید.

“فیلم نتیجه عمل لیفت شقیقه در کلینیک مهزیار”

عوارض لیفت شقیقه چگونه است؟

کشیدن پوست پیشانی و لیفت شقیقه همچون هر عمل دیگری، عوارض و معایب خاص (temporal lift complications)  خود را دارد. از عوارض پس از بیهوشی آن که بگذریم، مواردی هستند که ممکن است هر کسی را گرفتار خود کند. یافتن یک دکتر خوب و انجام عمل زیر نظر پزشک متخصص می‌تواند بهترین راه برای در امان بودن از علائم آن باشد. با این حال، عوارض این عمل تا حدودی اجتناب‌ناپذیر هستند. واکنش‌ها و علائم زیر از جمله رایج‌ترین عوارض لیفت شقیقه هستند.

• علائم پس از بیهوشی
  • درد، ورم و کبودی
  • جای زخم و اسکار
  • بی‌حسی و روند بهبودی آهسته

علائم پس از بیهوشی

بیهوشی، اتفاق عجیبی است. ساعاتی را بدون هرگونه حافظه و آگاهی سپری می‌کنید تا پزشک، جراحاتی را در بدن شما ایجاد کند. این عوارض شامل سرگیجه، تهوع، تب و لرز است. بعد از بیهوشی که جهت انجام عمل جراحی صورت می‌گیرد، بروز چنین علائمی طبیعی است. هرچند که بروز چنین علائمی کاملاً طبیعی بوده و اغلب جایی برای نگرانی ندارند. تنها مهم است که از تجربه و تبحر دکتر بیهوشی آگاه باشید. یکی از خطرات احتمالی عمل جراحی لیفت شقیقه، خطرات مرگبار و آلرژیک بیمار به داروهای بیهوشی است. بنابراین در این زمینه دقت زیادی به خرج دهید.

شما می‌توانید با تماس یا مراجعه به کلینیک مهزیار، علاوه بر این که زیر نظر پزشک فوق تخصص پلاستیک عمل جراحی را انجام دهید، به طور کامل درباره عوارض بیهوشی نیز با پزشک مشورت کنید.

عمل بینی و لیزیک چشم: زمان مناسب، تاثیر و عوارض احتمالی

درد، ورم و کبودی

نحوه انجام لیفت شقیقه اهمیت زیادی دارد. جراحی لیفت شقیقه بدون جراحی از عمل‌های دردناک به شمار می‌آید. بروز درد در ناحیۀ جراحی شده کاملاً طبیعی است. اگر نکات و مراقبت‌های پس از عمل را جدی گرفته و آن‌ها را رعایت کنید، از این دردها در امان خواهید بود. تنها در صورت تشدید درد باید پزشک را مطلع کنید.

همچنین بروز کبودی و تورم در اطراف چشم‌ها نیز تا چند روز پس از عمل اجتناب‌ناپذیر هستند. این کبودی‌ها تا دو هفته پس از عمل از بین خواهند رفت. در صورتی که می‌خواهید از لوازم آرایشی برای پوشاندن جای زخم‌ها و کبودی‌ها استفاده کنید باید حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

جای زخم و اسکار

برش‌هایی که در سطح پوست ایجاد می‌شوند باعث تشکیل اسکار خواهند شد. یکی از عوارض لیفت شقیقه همین موضوع است. تا مدتی جای زخم‌هایی که روی پوست ایجاد شده باقی خواهد ماند. هرچند این عارضه تا حد زیادی وابسته به روش درمانی است. بعضی از روش‌های جراحی شقیقه مثل لیفت اندوتاین، برش‌های کوچک‌تری روی پوست ایجاد می‌کنند. در چنین عمل‌هایی جای زخم‌ها کمتر به چشم می‌آیند.

بی حسی و روند بهبودی آهسته

بعضی افراد بعد از عمل جراحی شقیقه دچار بی‌حسی در عضلات صورت می‌شوند. این عارضه به خاطر آسیب‌های وارده به عصب‌های صورت است. در اغلب موارد بی‌حسی ظرف چند هفته برطرف می‌شود. اما اگر مدت بی‌حسی طولانی‌تر شد لازم است با پزشک خود دیدار کنید. از طرف دیگر، روند بهبودی نیز ممکن است مقداری طولانی شود. مخصوصاً کسانی که عمل لیفت شقیقه با اندوتاین را انجام داده‌اند، دورۀ نقاهت طولانی‌تر خواهد بود. بهبودی بعد از عمل نیز بستگی به عوامل متعددی دارد. مراقبت‌های قبل و بعد از عمل، تخصص پزشک و عمل‌کردن به توصیه‌های او می‌تواند بهبودی را شتاب بیشتری دهد.

در جدول زیر مزایا و عوارض لیفت شقیقه را به صورت خلاصه می‌بینیم:

مزایا و عوارض لیفت شقیقه

مزایا

بهبود افتادگی پوست اطراف چشم

از بین رفتن چین و چروک

زیبایی و جوانسازی ظاهر صورت

درد و کبودی

ادم تقارن

احتمال ایجاد زخم

لیفت شقیقه چیست؟

جراحی شقیقه یا همان جراحی لیفت ابرو یک عمل جراحی زیبایی است که هدف از انجام آن لیفت ابرو، رفع افتادگی پلک و فرم‌دهی به چشم‌ها است. جراحی لیفت ابرو با ایجاد برش‌هایی در ناحیه شقیقه صورت می‌گیرد، سپس عضلات صورت از قسمت شقیقه کشیده شده و محل برش‌ها بخیه زده می‌شود. لیفت شقیقه سبب لیفت ابرو و از بین‌رفتن خطوط پنجه کلاغی دور چشم می‌شود. برای آشنایی بیشتر با لیفت شقیقه بهتر است مقاله همه چیز در رابطه با لیفت شقیقه را مطالعه کنید.

تفاوت بینی گوشتی و استخوانی +{5 سوال رایج}

لیفت شقیقه با نخ چیست؟

یکی دیگر از روش‌های لیفت شقیقه استفاده از نخ است. در این روش عضلات صورت با استفاده از نخ‌های بخیه به سمت عقب کشیده می‌شود. این نخ‌ها از جنس نخ بخیه و کاملا بی‌ضرر هستند. ماندگاری لیفت شقیقه با نخ موقتی است و پس از حدود دو سال نیاز به ترمیم دارد.

عوارض لیفت شقیقه با نخ

هرچند لیفت شقیقه با نخ بدون بی‌هوشی و فقط با بی حسی موضعی انجام می‌شود اما ممکن است عوارض خاص خود را در برخی افراد نشان دهد. عوارض لیفت شقیقه با نخ به شرح زیر است:

• درد، ورم و کبودی در محل ورود سوزن
  • بروز عفونت
  • احتمال حساسیت به نخ‌ها
  • به وجود آمدن زخم
  • احتمال عدم تقارن در صورت عدم مهارت پزشک
  • حساسیت به لمس

هدف از لیفت شقیقه چیست؟

هدف از جراحی لیفت شقیقه این است که معیارهای زیبایی را در خود افزایش دهیم. جراحی‌های پلاستیک زیبایی، ترکیبی از فناوری‌های پزشکی در ترکیب با زیبایی‌شناسی هنری هستند. یک پزشک جراح زیبایی لازم است به خوبی از آناتومی و ترکیب‌بندی صورت، اصول زیباشناسی و تکنیک‌های پزشکی آگاه باشد و در بین انواع روش های لیفت شقیقه ، روش مناسب را انتخاب کند. از آنجا که صورت انسان بخش عمده‌ای از زیبایی او را تشکیل می‌دهد، توجه به جزئیات هر یک از اجزای آن ضروری است. از طرفی، صورت یک فرد اولین برخورد ما با اوست. داشتن پوست صاف در قسمت بالایی صورت، اتفاقی است که ناشی از جراحی لیفت شقیقه است.

عوارض لیفت شقیقه با نخ

قیمت لیفت شقیقه

هزینه لیفت شقیقه بسته به این که کدام روش را انتخاب می‌کنید متفاوت است. در روش جراحی لیفت شقیقه هزینه‌های مربوط به لوازم جراحی، دستمزد پزشک، هزینه‌های بیهوشی و… در قیمت لیفت شقیقه موثر است. در روش لیفت شقیقه با نخ‌ها علاوه بر دستمزد پزشک، تعداد نخ‌‌های استفاده شده در محاسبه قیمت لیفت شقیقه با نخ موثر است.

نحوه انجام لیفت شقیقه به چه صورت است؟

در این عمل ابتدا بیمار را تحت بیهوشی کامل قرار می‌دهند. این مرحله با تزریق داروی بیهوشی به بیمار صورت می‌گیرد. سپس با ایجاد برش جراحی در پشت خط رویش موها، عمل جراحی توسط پزشک آغاز می‌شود. بسته به روشی که انتخاب کرده‌اید، برش‌ها کوچک یا بزرگ خواهند بود. با ایجاد برش، دست پزشک برای برداشتن چربی و پوست‌های زیر آن باز می‌شود. سپس لازم است که پزشک، موقعیت جدید ابروها را ایجاد کند.

پس از آزاد کردن و بالا کشیدن پوست، با استفاده از بخیۀ دائمی محلی برای آن مشخص می‌شود. استفاده از پیچ‌های جراحی و ابزارهای مخصوص، موقعیت جدید حفظ خواهد شد. در انتها لازم است که با بخیه شدن و بستن برش‌ها، شرایط را برای ترمیم زخم‌ها و رسیدن به وضعیت نهایی ایجاد کرد. در زمان بخیه زدن از نخ‌های قابل جذب و کلیپس‌های منگنه‌دار استفاده می‌شود. سپس بیمار وارد دورۀ نقاهت و مراقبت‌های بعد از عمل خواهد شد.

انواع مدل جراحی بینی + {معرفی 3 مدل پرطرفدار}

بهترین کاندید برای جراحی لیفت شقیقه

امروزه لیفت صورت و شقیقه در مراکز متعددی در کشور انجام می‌شود. این اتفاق باعث شده است که افراد زیادی برای انجام این عمل مشتاق باشند. کسانی که به دنبال یافتن پزشک خوب برای جراحی شقیقه هستند لازم است ابتدا به موضوع مهم‌تری بپردازند. اینکه آیا فرد مناسبی برای این عمل هستید یا خیر. برای انجام این عمل باید از سلامت عمومی کافی و کامل برخوردار باشید. انتظارات واقعی از نتیجۀ عمل داشته و آن را با هدف رفع مشکلات ارثی نظیر افتادگی پوست ابرو یا شقیقه نسبت به آن اقدام کنید. همچنین هزینه‌های آن را نیز در نظر داشته باشید. با چنین شرایطی می‌توانید بهترین نتیجه از عمل جراحی را کسب کنید.

کلام آخر

اکنون که عوارض لیفت شقیقه را دانستید می‌توانید با ذهن باز و بدون انتظارات غیر واقعی اقدام به عمل جراحی می‌کنید، تجربۀ مطلوب‌تری از آن خواهید داشت. عمل جراحی لیفت شقیقه می‌تواند نتابج چشمگیری را برایتان رقم بزند. تنها لازم است با داشتن شرایط آن، روند درمان را تحت نظر یک پزشک متخصص و مجرب انجام دهید.

پزشک در حال معاینه برای عمل شقیقه

1. آیا لیفت شقیقه باعث درد و تورم می شود؟

بله، بعضی از بیماران ممکن است پس از لیفت شقیقه درد، تورم و احساس تنگی در منطقه چشم داشته باشند.

2. آیا لیفت شقیقه باعث ایجاد خطر برای بینایی است؟

بله، در برخی موارد، عوارض لیفت شقیقه ممکن است باعث ایجاد خطر برای بینایی شود، به خصوص در صورتی که عمل به درستی انجام نشود.

3. آیا لیفت شقیقه باعث افزایش خطر عفونت است؟

بله، بعضی از بیماران ممکن است پس از لیفت شقیقه عفونت داشته باشند، اما این رخداد نادر است.

4. آیا لیفت شقیقه باعث افزایش خطر خونریزی است؟

بله، لیفت شقیقه ممکن است باعث افزایش خطر خونریزی شود، به خصوص در صورتی که بیمار دارای مشکلات خونی باشد.

5. آیا لیفت شقیقه باعث ایجاد احساس ناراحتی در چشم می شود؟

بله، بعضی از بیماران ممکن است پس از لیفت شقیقه احساس ناراحتی و انزجار در منطقه چشم داشته باشند.

0 پاسخ

1. سلام، من فاصله چشم و ابروم خیلی کم هست و اصلا آرایش روی صورتم قشنگ نمیشه، میخواستم بدونم میتونم جراحی شقیقه انجام بدم؟ فاصله بین چشم و ابروم بیشتر میشه؟

2. سلام دکتر جان، من دور چشمم خطوط پنجه کلاغی دارم، آیا با جراحی ابرو یا همون شقیقه این خطوط از بین میرن یا نه؟ ممنونم