Arabic | Persian | English

EN

AR

0 تا 100 تفاوت پروتز زیر عضله و روی عضله + {مزایا و معایب}

عمل پروتز سینه یکی از انواع عمل‌های زیبایی است که می‌تواند بنا به دلایل مختلفی انجام شود و متداول‌ترین آن‌ها خوش‌فرم و بزرگ کردن سینه‌ها و درمان افتادگی سینه است. نمونه عمل پروتز سینه معمولاً با پروتزهای سیلیکونی انجام می‌شود که با بدن سازگار هستند و مشکلی ایجاد نخواهند کرد.

اما شیوه عمل جراحی پروتز سینه بسیار مهم است و به همین دلیل نیز در این مقاله به بررسی تفاوت پروتز زیر عضله و روی عضله و همین‌طور مراقبت‌های بعد از عمل جراحی و هزینه این عمل می‌پردازیم. در جواب به سوال پروتز سینه چیست؟ باید گفت پروتز روشی برای زیبایی بیشتر پستان است.

پروتز زیر عضله یا روی عضله به چه معناست؟

پروتز زیر عضله یا روی عضله از جمله سوالات متداول خانم هایی است که قصد عمل جراحی زیبایی سینه را دارند. به‌صورت‌کلی می‌توان گفت که اگر قطر بافت سینه در بخش فوقانی آن بیشتر از 2.5 سانتی‌متر باشد، پزشک متخصص معمولاً پروتز را زیر عضله قرار می‌دهد. اما اگر قطر بافت سینه در قسمت بالایی آن کمتر از 2.5 سانتی‌متر باشد، به این ترتیب پروتز باید زیر عضله پکتورایس ماژور قرار داده شود.

هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب مختص به خود را دارند و انتخاب هر کدام از آن‌ها بستگی به شرایط بیمار و تشخیص پزشک دارد. بنابراین نمی‌توان صرفاً با توجه به قطر بافت سینه در قسمت‌های فوقانی، قرار گرفتن پروتز در بالا یا پایین را مشخص کرد.

تفاوت پروتز زیر عضله و روی عضله

هرکدام از این روش‌های عمل جراحی زیبایی سینه (عمل پروتز زیر عضله یا روی عضله) می‌تواند شرایط، عوارض و دوره نقاهت متفاوتی داشته باشد. به عنوان مثال بانوانی که عمل پروتز زیر عضله انجام می‌دهند در برخی موارد در دوره نقاهت پس از عمل جراحی زیبایی، درد شدیدتری را در مقایسه با بانوانی تجربه می‌کنند که عمل پروتز سینه آن‌ها روی عضله انجام شده است. اما مسئله اصلی اینجاست که این درد طبیعی بوده و جای هیچ‌گونه نگرانی نخواهد بود و پس از گذراندن دوره نقاهت، درد از بین خواهد رفت.

پیشنهاد مطالعه:
انواع مدل جراحی بینی + {معرفی 3 مدل پرطرفدار}

در مورد جراحی پروتز سینه زیر عضله، ممکن است در برخی موارد یک جابجایی جزئی و مختصر در پروتزها به سمت بالا رخ دهد که می‌توان این مورد را با بستن باند بالای سینه یا ماساژدادن آن، برطرف کرد.

انواع پروتز سینه

مدل های پروتز سینه به دو دسته کلی پروتزهای سالینی یا آب نمکی و پروتزهای سیلیکونی تقسیم می‌شوند. پروتزهای آب نمکی یا سالینی ترکیبی از آب نمک استریل شده هستند و یک جداره سیلیکونی غیر قابل نفوذ از مایع داخل پروتز محافظت می‌کند.

پروتزهای سالینی نسبت به پروتزهای سیلیکونی فرم و شکل طبیعی ندارند بنابراین تنها افرادی از این نوع پروتز استفاده می‌کنند که مایلند پس از عمل جراحی پروتز سینه، سینه آن‌ها بیشتر از اندازه طبیعی بزرگ شود. انتخاب سایز پروتز سینه با توجه به بدن شما انتخاب می‌شود.

پروتزهای سیلیکونی همانطور که از نامشان پیداست از ژل سیلیکونی ساخته شده‌اند و بافت آن‌ها مانند بافت سینه نرم است. این نوع پروتزها برای کسانی مناسب خواهد بود که مایل نیستند پس از انجام عمل جراحی پروتز سینه، بافت سینه آن‌ها خیلی بزرگ و حجیم شود. این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که پروتزهای سیلیکونی همواره در مقایسه با پوروتزهای سالینی گرانتر هستند.

همچنین عمل لیفت سینه نیز یکی از روش‌های مناسب برای خوش فرم تر شدن سینه است.

زمان عمل پروتز سینه یا سن عمل پروتز سینه

عمل جراحی پروتز سینه دارای محدودیت سنی است، از طرفی سن مناسب عمل پروتز سینه به نوع پروتز مورد استفاده نیز بستگی دارد. در مورد پروتزهای سالینی، سن فرد باید حداقل ۱۸ سال و در عمل جراحی پروتزهای سیلیکونی سن فرد باید حداقل ۲۲ سال باشد.

پس از عمل جراحی سینه، نیازی به بستری کردن بیمار نیست و فرد می تواند در همان روز عمل مرخص شود. اما باید توجه داشته باشید که این عمل جراحی حداقل 10 روز دوره نقاهت دارد و به مدت حداقل یک ماه باید از انجام برخی ورزش‌های سنگین و حتی دویدن نیز خودداری شود.

بهترین روش پروتز سینه

به صورت کلی می‌توان گفت که محل قرارگیری پروتز سینه شامل 3 ناحیه اصلی، زیر بافت غددی و روی عضله پکتورال، زیر عضله پکتورال و زیر فاشیای عضله و روی عضله پکتورال است. اما از لحاظ تئوری قرارگیری پروتز سینه زیر بافت غددی می‌تواند بهترین روش پروتز سینه باشد. چون در این حالت سینه بهترین و زیباترین حالت و شکل ممکن را به خود خواهد گرفت.

پیشنهاد مطالعه:
8 فاکتور اساسی در {مراقبت های بعد از عمل ماموپلاستی}

اگر عمل جراحی پروتز سینه زیر عضله انجام شود، ریسک و احتمال لمس لبه‌های پروتز به حداقل مقدار ممکن می‌رسد. پزشک متخصص به 3 روش کلی می‌تواند پروتز سینه را انجام دهد که شامل، برش 4 الی 5 سانتی‌متری زیر سینه، برش دور هاله تیره رنگ روی سینه و برش زیر بغل است. در بین این 3 روش، بهترین و کم‌عارضه‌ترین روش برای عمل جراحی پروتز سینه، برش زیر سینه است، که تنها عارضه آن اسکار 4 الی 5 سانتی‌متری زیر سینه است که پس از مدتی محو خواهد شد. کوچک شدن پروتز سینه دلایل متفاوتی دارد که در مقاله ای جداگانه به آن پرداخته ایم.

نوعی از پروتز سینه در دست یک خانم

مراقبت بعد از عمل پروتز سینه

مراقبت های عمل پروتز سینه به شرح زیر است.

  • به مدت حداقل ۲ هفته مصرف نمک را محدود کنید.
  • به منظور تسریع در بهبود کبودی و تورم آناناس تازه مصرف کنید.
  • به مدت حداقل ۴ هفته از کشیدن سیگار و نوشیدن الکل خودداری کنید.
  • داروهای تجویز شده را به صورت مرتب و کامل مصرف کنید.
  • از مصرف آسپرین و داروهای مشابه آن بدون هماهنگی پزشک خودداری کنید.
  • در چند روز ابتدایی پس از عمل جراحی پروتز سینه به صورت مرتب و روزانه حداقل سه بار پیاده روی کنید تا از خطر ایجاد لخته جلوگیری شود.
  • پس از 2 روز می‌توانید حمام کنید اما بهتر است برای این کار با پزشک متخصص خود مشورت کنید.
  • به مدت ۶ هفته از بلند کردن اجسام و وسایل سنگین بیشتر است 2 یا 3 کیلوگرم خودداری کنید.
  • به مدت حداقل یک ماه از انجام ورزش‌های سنگین و حتی دویدن خودداری کنید.

شیردهی بعد از جراحی پروتز سینه

در جواب به سوال آیا شیردهی بعد از جراحی پروتز سینه امکان پذیر است یا نه؟ باید گفت این مورد بستگی به شرایط پستان قبل از عمل جراحی و نحوه‌ی برش ایجاد شده برای جراحی دارد. توجه داشته باشید که پروتز سینه تغییری در ترکیب شیر مادر ایجاد نمیکند.

هزینه عمل جراحی پروتز سینه

هزینه عمل جراحی بزرگ کردن سینه به فاکتورهای مختلفی از جمله نوع و برند پروتز، نوع جراحی و تکنیک جراح پلاستیک بستگی دارد. در ابتدا باید در طی جلسه مشاوره، به درک مشترکی از آن چه که باید اتفاق بیفتن برسید و مشخص شود که چه نوع جراحی برای شما مناسب است. بعد از ان هزینه جراحی متناسب با وضعیت و شرایط شما تعیین خواهد شد. بنابراین این امکان وجود ندارد که به طور دقیق از هزینه جراحی‌های سینه، قبل از مراجعه به پزشک مطلع بود.

پیشنهاد مطالعه:
6 فاکتور موثر در افزایش "ماندگاری تزریق چربی به باسن"

همچنین درصورتی که بخواهید خدمات تزریق زیبایی را در مرکز مهزیار انجام دهید، می‌توانید با شماره‌های مجموعه زیبایی مهزیار تماس بگیرید و مشاوره دریافت کنید.

کلام آخر

عمل جراحی پروتز سینه، عمل زیبایی متداولی نیست و به همین دلیل تخصص در این حوزه از اهیمت ویژه‌ای برخودار است. پزشک فوق تخصص پلاستیک با در نظر گرفتن شرایط بیمار و تفاوت پروتز زیر عضله و روی عضله یکی از روش‌های عمل جراحی پروتز سینه را انتخاب می‌کند. در برخی موارد این عمل زیبایی پُرریسک خواهد بود، بنابراین باید در یک مرکز معتبر و تخصصی انجام شود.

سوالات متداول

1. چه تفاوتی بین پروتز سینه زیر عضله و روی عضله وجود دارد؟
در پروتز سینه زیر عضله، پروتز سینه زیر عضله قرار می‌گیرد و در این حالت، پروتز به صورت مستقیم با بافت عضلانی ارتباط دارد. در پروتز سینه روی عضله، پروتز سینه روی عضله قرار می‌گیرد و در این حالت، پروتز به صورت مستقیم با بافت پوست و بافت چربی ارتباط دارد.

2. آیا در پروتز سینه زیر عضله درد بیشتری وجود دارد؟
بله، در پروتز سینه زیر عضله، درد بیشتری نسبت به پروتز سینه روی عضله وجود دارد. هچنین از دیگر موارد تفاوت پروتز زیر عضله و روی عضله دوره نقاهت طولانی‌تر آن است. این به دلیل این است که در این حالت، پروتز به صورت مستقیم با بافت عضلانی ارتباط دارد.

3. آیا پروتز سینه زیر عضله برای افزایش حجم سینه مناسب است؟
بله، پروتز سینه زیر عضله برای افزایش حجم سینه مناسب است و در بسیاری از موارد توصیه می‌شود.البته فاکتور سایز از انواع تفاوت پروتز زیر عضله و روی عضله محسوب نمی‌شود. فقط فرم قرارگیری و دوره بهبود در این دو نوع پروتز فرق اساسی دارند.

4. آیا پروتز سینه زیر عضله باعث تغییر حرکات عضلانی سینه می‌شود؟
بله، پروتز سینه زیر عضله ممکن است باعث تغییر حرکات عضلانی سینه شود، اما این تغییرات بسیار کوچک و غیر قابل توجه هستند.

5. آیا پروتز سینه زیر عضله برای افراد ورزشکار مناسب است؟
بله، پروتز سینه زیر عضله برای افراد ورزشکار مناسب است و به دلیل این که پروتز به صورت مستقیم با بافت عضلانی ارتباط دارد، در فعالیت‌های ورزشی بهتر عمل می‌کند.

5/5 (1 نظر)

نظرات ارزشمند شما

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار