Arabic | Persian | English

EN

AR

رفع خط لبخند با تزریق فیلر خط خنده + {2 ویدئو تزریق}

درباره تزریق فیلر خط خنده چه می‌دانید؟ آیا نحوه تزریق فیلر خط خنده را می‌دانید؟ آیا تا به حال از فیلر برای رفع خط لبخند خود استفاده کرده‌اید؟ این روزها بازار استفاده از انواع ژل، فیلر و بوتاکس برای رفع نواقص پوستی داغ است. از آنجایی که افراد خصوصاً خانم‌ها دوست ندارند که ظاهر شکسته و پوست پیری داشته باشند، از انواع و اقسام روش‌های طبیعی و غیر طبیعی برای رفع خطوط ریز و درشت صورت یا به عبارت ساده‌تر، همان چین و چروک‌ها، استفاده می‌کنند.

به دلیل استقبال فوق العاده زیاد از این روش‌های پزشکی زیبایی، درمانی، روز به روز با انواع برندهای مختلف ژل و فیلر در بازار مواجه می‌شویم که نسبت به گذشته ترکیبات بهتر، ماندگاری بالاتر و در نهایت عمل پرکردن باکیفیت‌تری را در پی خواهند داشت.

تزریق فیلر خط خنده یکی از راه­‌های کم ­خطر است که ماندگاری بالایی دارد. ژل مورد استفاده برای پر كردن خط خنده، از نوع پرکننده است و چربی­‌های از دست‌رفته مناطق مختلف پوست را پر می­‌کند. اما همیشه عمل‌های زیبایی با علامت سوال همراه هستند. ریسک و تاثیرات جبران‌ناپذیر بعضی عمل‌­های زیبایی شما را وادار می­‌کند درباره آن تحقیق کنید. در این مقاله از بلاگ مهزیار با ما همراه شوید تا اطلاعات دقیق و جامعی از تزریق فیلر خط خنده به دست بیاورید.

ویدئو 1: تزریق خط خنده در کلینیک مهزیار

 

علت ایجاد خط لبخند چیست؟

“قبل از پرداختن به مبحث ترزیق ژل خط خنده، بد نیست گذری بر علل ایجاد خطوط لبخند داشته باشیم. همانطور که در دب سایت Omnya Clinic عنوان شده است، با بالارفتن سن، پوست حالت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. در واقع کلاژن‌سازی افت پیدا می‌کند و پوست دیگر مثل گذشته شاداب و جوان به نظر نمی‌رسد. علاوه بر بالا رفتن سن و تأثیر آن بر پیری پوست، برخی دیگر از عوامل مثل پوست خشک و کم آب، ژنتیک، کشیدن سیگار و آسیب‌های ناشی از اشعه خورشید هم روی ایجاد خطوط لبخند تأثیرگذار هستند. البته افرادی هم که زیاد می‌خندند، نسبت به سایر افراد زودتر دچار خطوط لبخند عمیق می‌شوند.”

اما چگونه می‌توان از بروز خطوط لبخند و حذف آن‌ها جلوگیری کرد؟ برخی از دلایل بروز خط لبخند را می‌شود به کمک تغییر سبک زندگی، مثل استفاده مداوم از ضد آفتاب مناسب به تعویق انداخت. یا به کمک مرطوب کننده‌ها، به صورت مداوم پوست را هیدراته نگه داشت تا به دلیل خشکی بیش از حد، دچار چین و چروک در قسمت‌های مختلف صورت از جمله خط لبخند نشود. تزریق فیلر، یکی از درمان‌های پزشکی پر كردن خط خنده و جوانسازی صورت است که به دلیل مزایای متعدد خود، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

پیشنهاد مطالعه:
چگونگی "ماندگاری فیلر گونه" {6 عامل ساده ولی موثر! }

علت ایجاد خط خنده

از بین‌بردن خط خنده با تزریق ژل خط خنده

فیلر خط خنده به معنای پرکننده خطوط خنده است. به همین دلیل به برخی از نمونه موادی که به منظور پرکردن خطوط خنده یا چین و چروک صورت استفاده می‌شود، فیلر می‌گویند. فیلرها بسیار متنوع هستند و برخلاف باور عموم، چربی‌ها هم نوعی فیلر محسوب می‌شوند. یکی از بهترین روش‌های غیر جراحی رفع خطوط خنده فیلر است. فیلرها بر اساس نوع کارکرد به سه دسته دائمی، نیمه دائمی و موقتی تقسیم بندی می‌شوند.

فیلرهای دائمی

فیلرهای دائمی از آن دسته موادی هستند که در بدن تجزیه نمی‌شوند. این نوع فیلر تا سال‌ها بدون اینکه عوارضی به دنبال داشته باشد، در بدن فرد می‌مانند. این سری از فیلرها از خانواده پلی‌اکریل‌آمید هستند. ژل پاژ با ماندگاری 8 تا 12 سال در این دسته جای می‌گیرد. هر چند که چند سالی است که از آن دیگر استفاده نمی‌شود، زیرا تنها مزیت آن ماندگاری بالای این فیلر بود. عوارض این ژل مثل جابجایی در صورت، باعث شد که به مرور محبوبیت آن کاهش پیدا کند.

فیلرهای نیمه دائمی

نوع دوم فیلرها نیمه دائمی هستند. کلسیم هیدروکسیل آپاتیت یکی از انواع این فیلرها محسوب می‌شود. فیلرهای نیمه‌دائمی همانطور که از نامشان پیداست، ماندگاری خوبی دارند. این ماندگاری در شرایط مناسب حتی می‌تواند تا 4 سال هم ماندگاری داشته باشند.

فیلرهای موقتی

وقتی صحبت از تزریق ژل لب یا پرکردن خطوط صورت و پر كردن خط خنده می‌شود، پای فیلرهای موقت به میان می‌آید. هیالورونیک اسید ماده‌ای است که فیلرهای موقت بر پایه آن تهیه می‌شوند و البته نسبت به انواع روش‌های پرکردن صورت بهتر و کم ‌عارضه‌تر است. از این فیلرها نه تنها می‌توان برای پرکردن خطوط لبخند استفاده کرد، بلکه از آن‌ها می‌توان برای کانتور و زاویه‌ سازی صورت، پرکردن نواحی مختلف بدن و رفع گودی زیر چشم نیز استفاده کرد.

هزینه تزریق ژل خط لبخند

بسته به این که چین و چروک ایجاد شده بر صورت شما چه اندازه عمیق باشد هزینه آن بیشتر خواهد شد. چون مقدار ژل بیشتری برای پرکردن چروک لازم است. بِرند ژل مورد استفاده و تجربه و سوابق پزشک متخصص‌تان هم بر هزینه نهایی تاثیر می­‌گذارد. از بهترین بِرندهای ژل خط خنده، می­‌توان به موارد زیر اشاره کرد که ماندگاری و تاثیر­گذاری هرکدام متفاوت است.

نکته: درمقالهبهترین مارک ژل لب  نیز ،می‌توانید به طور کامل درباره انواع برند ژل لب اطلاعات خوبی بدست آورید. برند آلیاکسین  (Aliaxin) که قبلا به آن اشاره کردیم در حال حاضر بهترین برند فیلر موجود در ایران است. که در کلینیک مهزیار تنها از این برند برای تزریق فیلر استفاده می‌شود.

ویدئو 2: تزریق خط خنده در کلینیک مهزیار

 

پیشنهاد مطالعه:
علت و درمان افتادگی پلک بعد از بوتاکس {4 نکته ضروری}

مزیت‌ها و معایب تزریق فیلر خط خنده

ژل خط خنده امروزه یکی از محبوب ترین درمان‌ها در مطب‌های زیبایی هستند. اگرچه کلمه “پرکننده” معمولاً به عنوان یک اصطلاح فراگیر برای محصولات تزریقی استفاده می‌شود، در واقع طیف گسترده‌ای از انواع پرکننده و برندهای مختلف برای درمان مناطق خاص مثل تزریق ژل خط خنده طراحی شده‌اند. اگر شما هم قرار است از این روش درمانی استفاده کنید، شاید بد نباشد با معایب و مزایای آن آشنا باشید.

مزایای تزریق ژل خط خنده

  • رفع خطوط عمیق خنده و چین و چروک اطراف لب
  • جوانسازی و شادابی پوست
  • کمک به احیاء و بازسازی پوست
  • پیشگیری از روند پیرشدن پوست
  • هزینه مناسب در مقایسه با روش‌های جراحی

مزیت‌ها و معایب تزریق ژل خط خنده

معایب تزریق فیلر خط خنده

  • کبودی ناحیه تزریق ژل
  • ماندگار پایین
  • برگشت پذیری خاصیت ژل
  • احتمال جذب فیلر در برخی از افراد
  • احتمال بروز واکنش‌های آلرژیک
  • عفونت، اسکار و زخم در موارد نادرتر

نکته: در برخی از مواردی که تزریق ژل خط خنده به درستی انجام نشده باشد، می‌توانید با کمک یک متخصص اقدام به تخلیه ژل با آنزیم کنید.

مراحل تزریق فیلر خط خنده

برای بسیاری از افراد این سؤال پیش می‌آید که تفاوت بوتاکس و ژل در چیست؟ در پاسخ باید بگوییم که هر دوی این مواد به منظور رفع چین و چروک استفاده می‌شوند، با این تفاوت که محل استفاده از آنها در برخی از مواقع متفاوت است. بیشتر کاربرد بوتاکس برای قسمت پیشانی استفاده می‌شود. هرچند که از آن در دیگر نواحی صورت هم استفاده می‌کنند، اما به دلیل اینکه ممکن است ظاهر صورت را به شکل غیر طبیعی جلوه دهد، برای نقاط خاصی از صورت کاربرد بیشتری دارد.

در مقابل فیلر کاربرد بیشتری برای تمامی نقاط صورت دارد، هم طبیعی تر است و هم اینکه ماندگاری بیشتری خواهد داشت. البته بوتاکس مزایای دیگری هم دارد که در قالب مقاله دیگری به آن می‌پردازیم. اما اگر برای اولین بار است که می‌خواهید اقدام به تزریق ژل خط خنده کنید، شاید دوست داشته باشید که به صورت مختصر با مراحل انجام کار آشنا باشید. این مراحل شامل موارد زیر می‌شوند.

  1. انجام مشاوره قبل از درمان توسط پزشک متخصص
  2. انتخاب فیلر متناسب با نیاز و بودجه
  3. انجام ضدعفونی محل تزریق
  4. انجام بی حسی در محل تزریق برای پیشگیری از احساس درد
  5. تزریق فیلر به کمک سرنگ‌های مخصوص در امتداد خطوط لبخند و اطراف آن

خط خنده چیست

کلام آخر

هیچ یک از ما نمی‌توانیم به صورت کامل از روند پیرشدن پوست خود جلوگیری کنیم. اما کارهایی وجود دارند که می‌توانیم برای پیشگیری از بروز علائم زودرس پیری انجام دهیم. تزریق ژل خط خنده یکی از بهترین راه حل‌ها برای از بین‌بردن خطوط لبخند است که ماندگاری بین 6 تا 18 ماه دارد. فیلر یکی از بهترین موادی است که مزایای زیادی به عنوان یک پرکننده خطوط چین و چروک دارد که در این مطلب به صورت مفصل به آن اشاره کردیم.

پیشنهاد مطالعه:
فرق جالپرو کلاسیک و سوپرهیدرو (بررسی 3 تفاوت مهم)

اما جدا از مبحث تزریق فیلر خط خنده برای مراقبت بیشتر از پوست خود، روزانه از تونرها و مرطوب کننده‌های ملایم استفاده کنید،. همچنین به طور منظم ورزش کنید و مقدار زیادی آب بنوشید. انجام این اقدامات می‌تواند به شما کمک کند که پوست خود را برای مدت طولانی تری منعطف و جوان نگه دارید.

در این نوشته سعی کردیم ابتدا به این سوال پاسخ دهیم که خط خنده چیست و چگونه ایجاد می‌شود. پس از آن به بررسی راه تزریق فیلر خط خنده پرداختیم. شما می‌توانید برای از بین‌بردن خط لبخند و تزریق خط خنده به مرکز مهزیار مراجعه کنید و از خدمات این مجموعه استفاده کنید. آیا شما نیز تجربه‌ای از درمان‌ها برای از بین‌بردن خط خنده داشته‌اید؟ مشتاقیم نظرات شما را در این باره بدانیم.

سوالات متداول

1. فیلر چیست و چه کارکردی دارد؟
فیلرها موادی هستند که برای پرکردن چین و چروک صورت و افزایش حجم لب و گونه استفاده می‌شوند. این مواد معمولاً شامل هیالورونیک اسید، کلسیم هیدروکسی آپاتیت، پلی لاکتیک اسید و پلی متیل متاکریلات است. فیلرها با تزریق مواد به پوست، حجم و تنظیم شکل صورت را تغییر می‌دهند.

2. آیا تزریق فیلر خط خنده دردناک است؟
تزریق فیلر خط خنده ممکن است باعث درد و تورم در منطقه تزریق شده شود. اما جای نگرانی نیست زیرا بسیاری از پزشکان قبل از تزریق، محل تزریق را با یک بی‌حس‌کننده، سر می‌کنند.

3. آیا تزریق فیلر خط خنده مناسب برای همه است؟
تزریق فیلر خط خنده مناسب برای افرادی است که خطوط خنده آن‌ها نسبتاً عمیق و قابل مشاهده هستند. با این حال، برخی افراد ممکن است به دلایل پزشکی، مانند حساسیت به مواد فیلر، نتوانند از این روش درمانی استفاده کنند.

4. آیا تزریق فیلر خط خنده عوارض دارد؟
تزریق فیلر خط خنده ممکن است باعث عوارضی شامل درد، تورم، خشکی و قرمزی در محل تزریق شود. با این حال، بسیاری از عوارض ممکن است در چند روز پس از تزریق کاهش یابند.

5. چه مدت زمان لازم است تا نتایج تزریق فیلر خط خنده مشهود شود؟
بعد از تزریق فیلر خط خنده، نتایج قابل مشاهده نیستند و ممکن است تا چند روز یا هفته طول بکشد تا حجم فیلر به شکل کامل در منطقه تزریق شده جا بیفتد. اما بعد از چند هفته، نتایج نهایی مشخص خواهند شد و ممکن است تا چند ماه ادامه داشته باشند.

6. برای خط خنده ژل بهتره یا فیلر؟
درواقع ژل‌ها نوعی فیلر یا پرکننده هستند و فرقی ندارند.

0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

6 پاسخ

  1. برای درمان خط خنده هر چند وقت یکبار لازمه که ژل تزریق کنیم؟ با چد بار تاثیرش دیده میشه؟

    1. درود بر شما با یکبار تزریق هم اثر تزریق مشخص است اما برای تثبیت ماندگاری و با توجه به بافت پوستی هر فرد بین 3 تا 5 ماه بعد تزریق مجدد باید صورت بگیرد.

  2. تزریق همزمان بوتاکس و فیلر میتونه کمک کنه که خط خنده کمرنگ تر بشه و دیگه اثری ازش نمونه؟

    1. درود بر شما
      معمولا برای رفع خط خنده، تزریق فیلر راهکار مناسبی هست. اما باید پزشک شما را معاینه کند تا تشخیص درستی صورت بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار