Arabic | Persian | English

EN

AR

انواع روش های عمل شقیقه و تاثیر آن بر زیبایی

اگر به هنگام نگاه کردن در آینه و کشیدن پوست صورت از ناحیه شقیقه، زیبایی بیشتری در چهره خود احساس می‌کنید و حس رضایت دارید، یا هنگام دم اسبی کردن موهایتان، به دلیل کشیده شدن پوست شقیقه، جذاب ‌تر به نظر می‌رسید، عمل لیفت شقیقه برایتان مناسب خواهد بود. فرقی نمی‌کند چند ساله هستید، این عمل مورد توجه و استقبال گروه‌های مختلف سنی قرار گرفته است.

روند طبیعی بالارفتن سن موجب می­شود تا بسیاری افراد دچار افتادگی پوست در قسمت چشم، پیشانی و ابرو شوند. این روند ممکن است تا حدی پیشرفت کند که موجب افتادگی کامل پیشانی و پلک شده و باعث پیر و خسته به نظر رسیدن چهره یا مشکلات جدی در بینایی فرد شود.

جراحی لیفت ابرو می­تواند مشکلات ناشی از افتادگی پلک، پیشانی و ابرو را جبران کند. این عمل باعث جوانسازی مجدد در قسمت فوقانی صورت شده که در نتیجه آن چشم­ ها درشت­تر، پیشانی بازتر و ابروها حالت­دارتر به نظر می­رسند. لیفت ابرو همچنین باعث کم شدن و حتی از بین رفتن چروک­های اطراف چشم می­شود و عمق خط اخم را نیز کاهش می­دهد.

روش­ های لیفت ابرو و درمان افتادگی پلک بسیاری وجود دارد که افراد می­توانند با توجه به وضعیت صورت، میزان ریسک پذیری و هدف از انجام عمل زیبایی از میان آن­ ها انتخاب کنند. در ادامه این مطلب روش­های مختلف انجام جراحی لیفت ابرو و دیگر روش­های کشیدن چشم و ابرو را برای شما شرح می­دهیم.

نمونه‌ای از نتیجه عمل لیفت شقیقه در کلینیک مهزیار

 

جراحی شقیقه و ابرو چیست؟

جراحی لیفت شقیقه یک عمل زیبایی پرطرفدار است که در طی انجام آن، پوست صورت از قسمت شقیقه کشیده شده و سبب حالت گرفتن چشم‌ها می‌شود. پس از عمل، قسمت انتهایی ابرو و چشم‌ها کمی کشیده می‌شود و چهره بشاش و جوان‌تر به نظر می‌رسد. جالب است بدانید که عمل شقیقه روی خطوط پنجه کلاغی اطرف چشم که در اثر افزایش سن ظاهر می‌شوند نیز اثرگذاری خوبی دارد و به مقدار زیادی، در کاهش و از بین بردن آن‌ها موثر است.

عمل لیفت شقیقه چگونه انجام می‌شود؟

برای انجام لیفت شقیقه، روش‌های مختلفی وجود دارد. یکی از روش‌های رایج، عمل جراحی است که بنا به تشخیص پزشک، با بیهوشی کامل یا بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. به طور کلی، مراحل انجام عمل لیفت شقیقه به شرح زیر است:

  • بنا به صلاح دید پزشک و متخصص بیهوشی، بیمار بیهوش یا بی‌حس می‌شود.
  • نواحی مختلفی از شقیقه که کشیدن آنها سبب ایجاد حالت بهتری در چهره می‌شود، علامت‌گذاری شده و برش‌هایی در این نواحی صورت می‌گیرد.
  • پوست تا جایی که سبب رفع افتادگی ابرو و شقیقه می‌شود، کشیده شده و در صورت نیاز، با نخ‌های مخصوص بخیه زده می‌شود.
  • نخ‌های بخیه استفاده شده در این عمل جراحی، جذبی هستند و پس از مدتی جذب خواهند شد.
پیشنهاد مطالعه:
حد مجاز ورزش بعد از ماموپلاستی [قدم به قدم از هفته 1 تا 8]

عمل لیفت شقیقه چگونه انجام می‌شود؟

روش های انجام جراحی شقیقه

هرچند جراحی لیفت شقیقه یک عمل ساده است و در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود، اما روش‌های دیگری نیز برای انجام لیفت شقیقه وجود دارد. اگر به روش‌های لیفت شقیقه بدون جراحی علاقه مند هستید، کلینیک مهزیار یکی از مراکزی است که می‌توانید لیفت شقیقه با جراحی یا بدون جراحی را در آن انجام دهید. روش‌های انجام لیفت شقیقه به شرح زیر است:

  • لیفت شقیقه با نخ
  • لیفت شقیقه با پلکسر
  • لیفت شقیقه با جراحی
  • روش لیفت پوست شقیقه
  • روش SMAS یا لیفت شقیقه با کشیدن لایه میانی زیر پوست
  • روش MACS یا لیفت شقیقه با کشیدن لایه بسیار عمیق زیر پوست

لیفت شقیقه با نخ

لیفت شقیقه با نخ، نیاز به جراحی ندارد. در این روش، پزشک متخصص، از نخ‌هایی از جنس نخ بخیه به نام PDO  استفاده می‌کند. ابتدا ناحیه شقیقه و اطراف آن به صورت موضعی بی‌حس می‌شود. نخ‌ها به وسیله سوزن‌های بسیار ریزی وارد بخش‌هایی از شقیقه می‌شود، پس از کشیده شدن پوست، سوزن خارج شده و  نخ‌ها در محل مناسب خود باقی می‌مانند. به همین سادگی لیفت شقیقه و ابرو انجام شد.

بعد از انجام این روش، زخم‌های بسیار ریزی روی صورت به وجود می‌آید که به زودی خوب خواهند شد. ماندگاری لیفت شقیقه با نخ، 2 الی 3 سال است و پس از گذشت این مدت، نخ‌ها جذب بدن خواهند شد. هزینه لیفت شقیقه در این روش، بر اساس تعداد نخ‌ها محاسبه می‌شود.

لیفت شقیقه با پلکسر

حتما نام پلکسر را بسیار شنیده‌اید، زیرا این روزها تبلیغات زیادی در رابطه با لیفت شقیقه با پلکسر انجام می‌شود و متقاضیان زیادی نیز دارد. این روش با استفاده از یک دستگاه به نام پلاسما جت انجام می‌شود. این دستگاه شبیه به یک ماژیک با سر بسیار ظریف است. پزشک نقاطی را در پشت پلک انتخاب می‌کند و لایه سطحی پوست سوزانده می‌شود. نگران نباشید، آسیبی به چشم و پلک وارد نمی‌شود و قدرت نفوذ اشعه دستگاه، فقط تا لایه میانی است. بسته به میزان افتادگی، ممکن است پزشک چند جلسه پلکسر را برای شما تجویز کند. جلسات پلکسر معمولا با فاصله یک الی دو ماه انجام می‌شود. ماندگاری لیفت شقیقه با پلکسر نیز حدودا 5 سال است.

لیفت شقیقه با جراحی

اگر پزشک شما لیفت شقیقه با جراحی را برایتان تشخیص داده است، اصلا جای نگرانی نیست زیرا این عمل ساده بوده، نیاز به بستری ندارد و مدت زمان انجام آن یک الی دو ساعت است. ماندگاری لیفت شقیقه با جراحی را می‌توان دائمی دانست اما در نظر داشته باشید که عواملی مانند نگهداری از پوست، تعذیه، مصرف دخانیات و… در ماندگاری آن موثر است. هزینه لیفت شقیقه با جراحی، به محل انجام عمل، روش بی‌حسی یا بیهوشی، تخصص و مهارت پزشک و… بستگی دارد.

پیشنهاد مطالعه:
چسب زدن بینی بعد از عمل[بررسی نکات مهم+شرح 3 مرحله آن)

لیفت شقیقه با جراحی

لیفت پوست شقیقه

این روش برای از بین بردن چین و چروک‌های کم و افتادگی جزئی پلک و ابرو مناسب است و در آن، فقط پوست شقیقه کشیده می‌شود، بنابراین برای چین و چروک‌های عمیق کارساز نیست. در این روش و دیگر روش‌های جراحی، از یک دستگاه به نام آندوسکوپ استفاده شده و پوست به وسیله آن کشیده می‌شود. با آندوسکوپ، چشم‌ها و ابروها به مقدار مناسب لیفت داده می‌شوند و احتمال غیر قرینگی وجود ندارد.

روش SMAS یا لیفت شقیقه با کشیدن لایه میانی زیر پوست

این روش، مشابه روش لیفت شقیقه با جراحی است و از برش‌های اطراف شقیقه، برای لیفت عضلات سطحی زیر پوست استفاده می‌شود. دقت کنید که کار روی عضلات زیرین پوست، تخصصی است و نیاز به مهارت و تجربه دارد، لذا از مراجعه به مراکز غیر معتبر و پزشکان بی‌تجربه خودداری کنید.

روش MACS یا لیفت شقیقه با کشیدن لایه بسیار عمیق زیر پوست

این روش شباهت بسیاری به روش قبلی دارد با این تفاوت که در این روش، عضلات بسیار عمیق نیز کشیده می‌شوند، بنابراین برای از بین بردن چین و چروک‌های عمیق موثر است. احتمالا در این روش، برش‌ها کمی عمیق‌تر ایجاد شوند اما پس از مدتی کاملا از بین خواهند رفت. در تمامی روش‌های جراحی، قیمت لیفت شقیقه به عوامل گوناگونی بستگی دارد که در جلسات مشاوره برایتان توضیح داده می‌شود.

لیفت ابرو با تزریق بوتاکس

یکی از ساده ­ترین و کم خطرترین روش­ها برای بالا بردن ابروها و درمان افتادگی پلک بوتاکس لیفت ابرو است. در این روش ماهیچه­هایی که ابرو را پایین می­کشند با تزریق بوتاکس ضعیف شده و به واسطه این عمل ابروها بالا کشیده می­شوند. برای دستیابی به نتایج مثبت لیفت ابرو، ماهیچه­های گوشه چشم که چروک­های پنجه کلاغی را ایجاد می­کنند و ماهیچه­های پروسروس و موجدار که خط اخم را تشکیل می­دهند را با بوتاکس ضعیف می­کنند. لیفت بوتاکس خفیف و موقتی است و بیش‌تر برای بیماران جوانی که در ابتدای روند افتادگی پوست قرار دارند مناسب­تر است.

مزایای جراحی شقیقه

لیفت شقیقه سبب لیفت ابرو نیز می‌شود، به همین علت به آن جراحی لیفت ابرو نیز می‌گویند. اگر در اثر افزایش سن، دچار افتادگی پلک شده‌اید، مشکل شما به راحتی حل خواهد شد. چهره‌ای بشاش، ابروهایی با فاصله مناسب، پشت چشم زیبا، فرم‌دهی چشم‌ها و از بین رفتن خطوط پنجه کلاغی دور چشم، از مزایای لیفت شقیقه است.

عوارض جراحی شقیقه

لیفت شقیقه یک روش زیبایی امن و بدون خطر است. بستگی به اینکه کدام روش را انتخاب کنید، ممکن است دچار عوارضی شوید. دقت کنید که در تمام روش‌ها، عوارض لیفت شقیقه موقتی است و در موارد حاد، پس از حداکثر دو هفته، کاملا از بین می‌رود. برخی عوارض به شرح زیر هستند:

  • قرمزی،کبودی و پف دور چشم
  • خارش در محل برش‌ها یا محل ورود نخ‌ها
  • بی حسی موقتی در شقیقه‌ها
  • در موارد خیلی حاد، سردرد یا سرگیجه
پیشنهاد مطالعه:
ماندگاری لیفت شقیقه: { بررسی 2 عامل موثر در افزایش ماندگاری)

جراحی شقیقه برای چه کسانی مناسب است؟

عمل لیفت شقیقه هیچ محدودیتی ندارد و افراد بالای 22 سال می‌توانند آن را انجام دهند. لیفت شقیقه به افراد زیر توصیه می‌شود:

  • کسانی که در اثر افزایش سن، دچار افتادگی ابرو و افتادگی پلک شده‌اند
  • افراد دارای چین و چروک ریز در اطراف چشم
  • افرادی که چین و چروک عمقی در اطراف پوست دارند
  • افرادی که به طور ارثی، افتادگی پلک و ابرو دارند

مراقبت های قبل از لیفت شقیقه

قبل از انجام لیفت شقیقه، موارد زیر را رعایت کنید:

  • اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید، حتما در جلسات مشاوره اعلام کنید.
  • از مصرف داروهای ضد انعقاد خون مانند آسپیرین، وارفارین، ویتامین Eو… خودداری کنید.
  • حداقل از دو هفته قبل از عمل، از مصرف سیگار، قلیون و الکل خودداری کنید.

مراقبت های بعد از لیفت شقیقه

  • داروهای تجویز شده توسط پزشک را مصرف کنید.
  • در صورتی ماندگاری ورم و کبودی بیشتر از دو هفته، حتما به پزشک مراجعه کنید.
  • از دست زدن به محل برش‌ها یا محل ورود نخ‌ها خودداری کنید.
  • اگر روش جراحی را انتخاب کرده‌اید، حتما برای ویزیت بعد از عمل مراجعه کنید.
  • به مدت 24 ساعت، برای از بین رفتن ورم و کبودی، از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • تا 2 روز حمام نروید و از پاشیدن آب با فشار زیاد به صورت خودداری کنید.
  • از رفتن به سونا و استخر خودداری کنید.
  • در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید.

اقدامات پس از جراحی ابرو

پس از جراحی از خوردن غذاهای جویدنی پرهیز کنید و فقط مایعات مصرف کنید. تا سه هفته از ورزش کردن و انجام فعالیت ­های بدنی سنگین از جمله بلند کردن وزنه خود داری کنید. تا 2 هفته پس از جراحی استراحت کنید اما پیاده روی آرام بلامانع است. اگر بخیه­ها در جلوی خط رویش موها قرار دارند باید سه نوبت در روز تمیز شوند. اولین شست­وشوی بخیه­ها با پرواکسید هیدروژن انجام می­گیرد و بعد از هربار تمیز شدن، بخیه­ها باید با وازلین و کرم ترمیم کننده چرب شوند.

دقت کنید از روز دوم بعد از جراحی می­توانید حمام کنید. در صورت خونریزی یا مشاهده هرگونه علائم غیر عادی با پزشک تماس بگیرید. همچنین در زمان خواب حتما سر خود را با چند بالشت بالا نگه دارید. بهتر است تا دو هفته پس از جراحی لیفت ابرو رانندگی نکنید.

سخن آخر

.لیفت شقیقه، به روش‌های مختلفی انجام می‌شود و در زیبایی و جوانی چهره بسیار اثر گذار است. برای انجام لیفت شقیقه و ابرو، حتما به مراکز معتبر و پزشکان متخصص باتجربه مراجعه نمایید تا با توجه به فرم صورت و پوست شما، بهترین روش را به شما توصیه کنند

0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار