Arabic | Persian | English

EN

AR

چند و چون مراقبت های بعد از تزریق ژل لب + { 5 ویدئو تزریق}

تزریق ژل لب به منظور زیباسازی و قرینه‌سازی لب‌ها انجام می‌شود. تزریق ژل و فیلر یکی از روش‌های علمی برای از بین‌بردن خطوط، کمک به کلاژن‌سازی و افزایش حجم لب است. در این مقاله به معرفی بهترین روش‌های مراقبت‌ های بعد از تزریق ژل لب می‌پردازیم.

نحوه تزریق ژل لب ، در مطلوب‌تربودن و کم خطرتربودن آن بسیار مهم است. پزشک معالج باید ابتدا شناخت دقیق و کافی‌ از ساختمان پوست و اجزای صورت داشته باشد و نکته بعدی اینکه به تکنیک این روش که شامل محل مناسب، مقدار تزریق و قرار دادن این مواد در لایه های‌ مناسب پوستی است کاملا آشنا باشد.

مقدار ژل تزریق‌شده و سطحی یا عمقی‌تزریق شدن آن، به نوع ماده استفاده شده وتکنیک پزشک متخصص بستگی دارد. ترکیبات هیالورونیک اسید به علت جذب آب زیاد در اطراف خود و افزایش حجم حاصل از این امر نیاز به حجم کمتری از ژل، برای تصحیح چین‌ وچروک‌ها و فرورفتگی‌‌ها دارد.

 

بدین منظور بعد از بی‌حس‌کردن موضع محل تزریق و اطمینان‌دادن به بیماراز میزان بی حسی، محل تزریق با محلول ضد میکروبی یا الکل تمیز می‌شود. سپس به وسیله سرنگ مخصوص و سوزن‌هایی ظریف با زاویه‌ای‌ درست میزان دقیقی‌ از فیلر در یکی‌ از لایه‌های پوستی و یا زیرپوستی به نواحی مختلف در سر و صورت شامل دور چشم‌ها،گونه ها، چین‌های دور دهان در خلال لبه فک، در لب‌ها و به پیشانی تزریق می‌شود.

توصیه هایی بسیار مهم برای تزریق ژل لب

اخیرا تعداد مراجعینی که قبلا تزریق ژل لب انجام داده‌اند و ناراضی هستند زیاد شده است.

  • قبل از هر گونه تزریق، باید لب معاینه شود تا اگر اختلال عملکردی وجود دارد، مورد توجه قرار گیرد.
  • فرم لب با توجه به سایز اولیه لب، ابعاد و آناتومی صورت و میمیک و دینامیک لب انتخاب شود و در حیطه کاملا طبیعی انجام شود.
  • تزریق دو طرف لب، بدون در نظر گرفتن قسمت مرکزی لب‌ها صحیح نیست.
  • طبق اصول زیبایی شناسی، لب بالا بایستی بیست درصد کوچکتر و عقب‌تر از لب پایین باشد که البته این مسئله بین مراجعین ژل لب سلیقه‌ای و کاملا متفاوت است.
  • بهترین انتخاب برای افزایش‌دادن حجم لب، استفاده از ژل‌های هیالورونیک است که البته مارک ژل و کیفیت برند آن هم بسیار بسیار مهم است.
  • تبحر و تکنیک پزشک متخصص در تزریق ژل لب بسیار حائز اهمیت است و از نکته های کلیدی بسیار مهم به شمار می‌رود؛ زیرا اگر پزشک مورد نظر تکنیک مناسب و تبحر کافی در تزریق را نداشته باشد نتیجه مطلوب حاصل نمیگردد.
  • تزریق در لب را می‌توان برحسب نیاز مراجعه کننده و سلیقه شخص از فرم دلخواه خود فقط در خطوط دور لب انجام داده و یا اینکه حجم خود لب‌ها را نیز افزایش داد که در هر یک از این موارد باید میزان ژل مصرفی و هزینه بیمار را مدنظر قرار دهیم.
پیشنهاد مطالعه:
مراقبت های قبل و بعد از بوتاکس {این 5 نکته را جدی بگیرید}

نکات مهم در مراقبت های بعد از تزریق ژل لب

  • بعد از تزریق ژل لب ، چون خون رسانی در آن زیاد است احتمال خون مردگی وجود دارد که برای جلوگیری از این حادثه چند روز قبل از اینکه تزریق ژل را انجام دهید باید داروهایی مثل ویتامین ای، ضد انعقاد خون، امگا 3 ویتامین ای و مسکن هایی مثل ناپروکسن، آسپرین، ژلوفن، دی پیریدامول را مصرف نکنید.
  • روز اول بعد از تزریق ژل لب، یک سری موارد هستند که حتما باید رعایت کنید تا لب شما دچار تورم، التهاب و خون مردگی بیشتر و غیر طبیعی نشود.
  • بعد از تزریق ژل لب از انجام ورزش های سنگین بپرهیزید و در گرمای شدید قرار نگیرید.
  • همین طور مصرف نوشیدنی های الکی می تواند باعث التهاب و تورم بیشتری شود
  • نتایج تزریق ژل لب در بعضی از افراد، دقیقا پس از تزریق، نشان داده می‌شود، اما برای دیدن نتایج نهایی باید چند روزی بگذرد.

به علاوه، معمولا مقداری تورم نیز پس از تزریق وجود دارد که در روزهای اولیه به صورت واضح مشخص نیست که این تورم، ناشی از تزریق و یا نتیجه ورود ژل و پرکننده به لب است. همچنین برای ژل های موقت نیز، مقداری زمان جهت ادغام مواد پرکننده با بافت لب لازم است. به خاطر داشته باشید که پس از تزریق، حتما مقدار زیادی آب به صورت روزانه مصرف نموده و دستورالعمل‌های ویژه پزشک خود را برای مراقبت‌های پس از تزریق فراموش نکنید.

بنابراین، اگر قصد کاهش چین و چروک ها و رسیدن به فرم مد نظر و بهترشدن نتیجه این دسته از تکنیک های زیبایی را دارید، بهتر است برای رسیدن به نتیجه دلخواه تان حداقل سه هفته صبر کنید.

به صورت کلی مدت زمان 2 تا 3 هفته جهت بهبود کامل و از بین رفتن ورم‌ها و کبودی‌های حاصل از تزریق نیاز داریم  به خصوص برای کسانی که بار اول است که تزریق انجام می‌دهند و با این پروسه آشنایی کاملی ندارند. گفتنی است ماندگاری ژل در تزریق اول نسبت به تزریقات بعدی و دوره‌های تمدید اندکی کمتر است.

بیشتر بخوانید: ژل لب روسی

تزریق فیلر در لب

مشکلات وعوارض بعد از تزریق ژل لب

در تزریق ژل لب به منظور ایجاد فرمی ایده آل، سوزن‌های متعددی زده می‌شود که این سوزن‌ها التهاباتی بوجود میاورد که باعث می‌شود فردای تزریق یک مقدار ورم و التهاب بیشتر در آن قسمت بوجود بیاید که کاملا طبیعی است و ظرف مدت یک هفته به صورت کامل از بین می‌رود. در کاهش و جلوگیری از عوارض تزریق، مراقبت های بعد از تزریق ژل لب نقش مهمی دارد.

  • بروز ناراحتی های خفیف
  • قرمزشدن ناجیه تزریق
  • تورم و التهاب
  • طبیعی نبودن و ناقرینگی حالت لب ها
پیشنهاد مطالعه:
لیفت صورت با تزریق ژل گونه [6 نکته مهم و کاربردی]

بروز ناراحتی های خفیف :این ناراحتی ها بسیار طبیعی هستند و به خاطر تزریق سوزنی است که در لب انجام شده است.

کبودی: کبودی که روند طبیعی بدن است،بعضی از افراد بیشتر از افراد دیگر دچار این کبودی می‌شوند، میزان کبودی در افراد ژنتیکی است همچنین سیگارکشیدن و استفاده از داروهایی مانند آسپرین میزان این کبودی را افزایش می‌دهد.این کبودی‌ها در حدود 1 هفته بهبود میابد البته بستگی به فرد دارد. کبودی می‌تواند در حدود 2 تا 10 روز باقی بماند

قرمزشدن منطقه تزریق : قرمزشدن پوست برای هر بیمار متفاوت است اما حدود 12 تا 24 ساعت این قرمزی ها از بین خواهد رفت

تورم والتهاب : تورم ،سوزش و قرمزی در ناحیه ای که سوزن تزریق شده است. تورم در صورت کاملا طبیعی است و برای هر بیمار متفاوت است به دلیل اینکه لب ها یکی ازحساسترین ناحیه ها درصورت شمرده میشود، هرگونه تورم روی آن کاملا طبیعی است

طبیعی نبودن و ناقرینگی حالت لب ها :دراین مورد به دلیل ایجاد تورم و التهاب ناشی از تزریق ناقرینگی در لب احساس میشود که بعد از برطرف شدن ورم ها و التهابات به صورت کامل از بین میرود و قرینه میشود وبهبود میابد.

بیشتر بخوانید: انواع ژل لب

نقش مراقبت های بعد از تزریق ژل لب در شکل طبیعی آن

به خاطر داشته باشید که در تزریق ژل لب طبیعی و اصلاح طبیعی فرم لب شما، لب‌ها نباید از حالت اصلی  و مرزهای لب خارج شوند و در عین حال می‌بایست حالت طبیعی خود را حفظ کنند و غیر طبیعی و مصنوعی نشود و به سادگی توسط عموم قابل تشخیص نباشد که شما تغییری در چهره خود ایجاد کرده اید. مراقبت های بعد از تزریق ژل لب در این اتفاق نیز تاثیرگذار است.

استفاده از ژل های ارزان قیمت چینی ومتفرقه و فرم‌های مصنوعی که هر روز با آن روبروهستیم، ترس زیادی را در دل علاقمندان به تزریق ژل لب و اصلاح طبیعی فرم لب ایجاد کرده است

در خصوص ترس از عوارض تزریق ژل لب و اصلاح طبیعی فرم لب باید اطلاع داشته باشید که تمامی ژل های معتبر از هیالورونیک اسید طبیعی (از طبیعت گرفته شده با منشا غیر حیوانی) ساخته شده است، هیالورونیک اسید به صورت طبیعی در بدن ما موجود است.

یکی دیگر از دغدغه های مراجعین درد هنگام تزریق است، که باید در جریان باشید در مجموعه زیبایی مهزیار از بی‌حسی کامل استفاده می شود و شما هیچ گونه حسی، حین تزریق نخواهید داشت. همچنین از بهترین برند ژل موجود حال حاضر، (آلیاکسین سوئیسی = Aliaxin ) استفاده می شود. این برند در حال حاضر با کیفیت‌ترین برند ژل شناخته شده است.

پیشنهاد مطالعه:
کانتورینگ صورت چیست؟ انواع روش‌ها، مزایا و قیمت

برای تغییر فرم لب معمولا (در اکثر افراد) یک سی سی ژل هم در دو مرحله و به فاصله دو هفته انجام می شود تا به نهایت طبیعی بودن برسیم، شایان ذکر است مرحله دوم تزریق هزینه ای ندارد. البته که باید به همان صورت فرآیند مراقبت های بعد از تزریق ژل لب را رعایت کنید.

برای تغییر در لب که عضو مهمی از صورت است، باید حتما جوانب احتیاط را رعایت کرد دو عنصر مهم و تاثیرگذار در این خصوص یکی کیفیت مواد مصرفی هست که استفاده می‌کنید واز همه مهمتر تجربه و تکنیک پزشک مورد نظر است. گاهی اوقات گلوله شدن ژل لب منجر به شکل غیر طبیعی آن می‌شود که نتیجه تزریق نامناسب است. برای جلوگیری از گلوله‌شدن لب بعد از تزریق باید از مهارت پزشک و کیفیت برند مورد استفاده اطمینان داشته باشید.

 

کلام آخر

به طور کلی تزریق ژل لب در مجموعه مهزیار و توسط متخصصان این مجموعه که از نظر زیبایی شناسی و طبیعی گرایی تزریقات، برترین مجموعه به شمار می‌روند انجام می‌شود و به منظور پیشگیری از غیر طبیعی شدن لب  تزریق بیشتر از 1 سی سی  در جلسه اول پیشنهاد نمی‌شود و نکته مهمتر اینکه از بهترین مواد مصرفی برای تزریق ژل لب استفاده می شود که هیچ گونه عارضه و مشکلی برای افراد بوجود نمی آورد و کاملا مطمئن میباشد.

افرادی که بعد از تزریق ژل لب میخواهند فرم لب خود را حفظ کنند، نیازدارند که بعد از 6 ماه، مجدد تمدید انجام دهند و مراقبت‌های بعد از تزریق ژلب لب را رعایت کنند تا فرم به دست آمده حفظ شود.

سوالات متداول

  • آیا بعد از تزریق ژل لب می توان بوسید؟
    از آن جایی که بوسیدن باعث ایجاد فشار روی لب می شود و باکتری های موجود در دهان ممکن است باعث عفونت لب شوند، بهتر است تا 48 – 72 ساعت بعد از تزریق ژل لب، از بوسیدن خودداری کنید.
  • آیا غذاخوردن بعد از تزریق فیلر لب خطر دارد؟
    خیر، غذاخوردن بعد از طریق ژل لب مشکلی ندارد اما باید توجه داشته باشید که تا 48 ساعت پس از تزریق، ازمصرف غذاهای جویدنی که فشار به لب ها می آورد خودداری کنید.
  • مسواک زدن بعد از تزریق ژل لب چگونه است؟
    در مراقبت های بعد از تزریق ژل لب مسواک‌زدن مشکلی ندارد اما ممکن است کمی دردناک باشد. برای جلوگیری از این موضوع به آرامی و با فشار کمتری مسواک بزنید.

 

1.7/5 (3 نظر)

نظرات ارزشمند شما

9 پاسخ

  1. من چند ساعت پیش تزریق ژل داشتم و لب ئایینم کمی کبود شده… الان میتونم از کمپرس یخ استفاده کنم که بهتر بشه؟

  2. آستانه درد من خیلی پایینه. به نظرتون میتونمتزریق ژل لب رو انجام بدم یا خیلی دردناکه؟

    1. تزریق ژل لب اقدام خیلی دردناکی نیست . با توجه به این که تزریق با بی‌حس کننده انجام میشود، تحمل درد آن امکان پذیر است اما اگر خیلی به درد حساس باشید ممکن است اذیت شوید.

    1. درود بر شما
      بستگی دارد چقدر از ژل جذب شده باشد اما به طور معمول بین 2 تا 4 ماه بعد، بسته به واکنش لب می‌توانید برای تمدید مراجعه کنید.

    1. بهتر است تا 48 ساعت بعد از تزریق از مواد آرایشی استفاده نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار