Arabic | Persian | English

EN

AR

مراقبت های بعد از عمل لیفت ران + {13 نکته کلیدی}

داشتن اندامی زیبا برای خانم‌ها بسیارمهم است، هرچند امروزه تناسب اندام در بین آقایان نیز طرفدار دارد. به طور ژنتیکی خانم‌ها تجمع چربی‌ بیشتری در قسمت ران‌ها و باسن دارند. وجود چربی در ران‌ها سبب بزرگ‌شدن ران و بروز مشکلاتی مانند عرق‌سوزشدن ران‌ها، افتادگی ران پا، سخت‌راه‌رفتن، ظهور سلولیت‌ها و… می‌شود. خوشبختانه عمل لیفت ران راه حل این مشکلات است. پس از انجام جراحی لیفت ران نیاز است مواردی را رعایت کنید، تا بهترین نتیجه حاصل شود. در این مقاله از بلاگ مهزیار، قصد داریم نکاتی را در رابطه با مراقبت‌ های بعد از عمل لیفت ران ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

لیفت ران یک عمل زیبایی و درمان شلی ران پا محسوب می‌شود. در این عمل مانند عمل پیکرتراشی ، پزشک با بررسی وضعیت ران‌ها بهترین روش لیفت ران را انتخاب و با ایجاد یک برش کوچک، چربی‌های اضافی را خارج می‌کند. اگر ورزش و تغذیه شما را به حالت ایده‌آل در قسمت ران پا نرسانده است، قطعا لیفت ران شما را راضی خواهد کرد.

جدول مزایا و معایب عمل لیپوماتیک پا

مزایا کوتاه‌بودن دوره بهبود

نتایج طبیعی

گلوله گلوله نشدن

عدم نیاز به بستری

کم‌بودن درد و کوفتگی کمتر نسبت به سایر روش‌ها

معایب احتمالی طولانی شدن دوره نقاهت

احتمال برگشت‌پذیری درصورت عدم رعایت رژیم مناسب

عفونت

حساسیت پوستی

به جاماندن جای زخم

 

بررسی 13 نکته در جهت مراقبت های بعد از عمل لیفت ران

اگر می‌خواهید یک عمل لیپوماتیک پا ( Leg lift surgery )موفقیت آمیز داشته باشید و به نتایج خوبی برسید در مرحله اول باید به مرکز معتبر و پزشک متخصص و با تجربه مراجعه کنید. پس از اتمام عمل این شما هستید که با مراقبت‌ های بعد از عمل لیفت ران، نتایج عمل را دست‌خوش تغییرات می‌کنید زیرا پزشک تا این مرحله کار خود را به اتمام رسانده است. مراقبت‌ های بعد از عمل لیفت ران به شرح زیر است:

  1. بعد از عمل به مدت 2 الی 3 هفته به دلیل زخم‌های روی ران و داروهایی که مصرف می‌کنید اصلا قادر به رانندگی نیستید.
  2. تا 24 ساعت پس از عمل حتما فرد دیگری از شما مراقبت کند، زیرا به دلیل مصرف داروها به احتمال زیاد سرگیجه دارید و احساس سبکی می‌کنید.
  3. به هنگام خواب ران پا را روی بالش بگذارید، قطعا احساس راحت‌تری خواهید داشت. این مورد در مراقبت های بعد از عمل لیفت ران خیلی اهمیت دارد.
  4. پس از عمل استراحت لازم است اما این بدین معنی نیست که اصلا تحرک نداشته باشید. بی تحرکی و زیاد در بستربودن، سبب بروز لخته خون می‌شود. تا چند روز اول پیاده‌روی‌ آرام داشته باشید.
  5. حرکات ایستادن و نشستن را به آرامی انجام دهید. به هنگام بلند شدن از رختخواب پاهایتان را آرام بچرخانید و از رختخواب خارج شوید.
  6. کارهای سنگین انجام ندهید و با بخیه‌ها کاری نداشته باشید تا زمان کشیدن آن‌ها فرا برسد.
  7. بعد از عمل، به لباس‌های گشاد، نخی و راحت نیاز دارید پس حتما قبل از عمل آن‌ها را آماده کنید و با خود به بیمارستان ببرید.
  8. پزشک از شما می‌خواهد که نوعی لباس فشرده‌سازی در قسمت ران را بپوشید که برای رسیدن به نتیجه بهتر حتما طبق دستورالعمل پزشک این کار را انجام دهید.
  9. یک یا دو شب بعد از عمل لیفت ران در بیمارستان بستری هستید. تاریخ ویزیت بعدی هنگام ترخیص مشخص می‌شود که معمولا برای دو هفته بعد از عمل است و پزشک در این جلسه وضعیت ران‌ها را بررسی می‌کند و بخیه‌ها را می‌کشد.
  10. بعد از عمل ممکن است دچار ورم، درد و کبودی شوید که با مصرف داروهایی که پزشک تجویز می‌کند، می‌توانید آن‌ها را کنترل کنید.
  11. در مراقبت های بعد از عمل لیفت ران به یاد داشته باشید که از حمام‌کردن با آب داغ تا حدود 2-3 هفته بعد خودداری کنید.
  12. رژیم غذایی سالمی را بعد از عمل در پیش بگیرید، آب فراوان بنوشید و از میوه‌ها و سبزیجات در برنامه روزانه خود استفاده کنید.
  13. تا 2 روز بعد از این عمل بهتر است دوش نگیرید؛ اما می‌توانید در این مورد با پزشک خود مشورت کنید و حتما طبق دستور العمل تعیین‌شده از طرف پزشک دوران نقاهت خود را طی کنید.
پیشنهاد مطالعه:
راهنمای جامع تغذیه قبل از عمل بینی+4 غذای ممنوعه

اندازه گیری برای انجام عمل لیفت ران

چند روز مرخصی برای مراقبت های بعد از عمل لیفت ران لازم است؟

این سوالی است که بسیاری از افراد قبل از لیپوماتیک ران به دنبال یک پاسخ دقیق برای آن هستند. بهبودی پس از جراحی به میزان زیادی به شرایط جسمی فرد بستگی دارد اما به طور کلی حداکثر 4 هفته نیاز به مرخصی دارید. اگر کار شما دفتری است و تحرک زیادی ندارید بین 1 تا 3 هفته مرخصی کافی است اما اگر کار شما پر تحرک است و فعالیت‌های سنگین دارید 3 تا 4 هفته به مرخصی نیاز دارید. معمولا پس از یک هفته بیمار در وضعیت خوبی قرار می‌گیرد اما توصیه می‌شود با رعایت نکات مراقبتی، آهسته فعالیت‌های خود را شروع کند.

نقش ورزش در مراقبت های بعد از عمل لیفت ران

پس از جراحی لیفت ران باید فعالیت خود را کم کم آغاز کنید و به یک باره نمی‌توانید ورزش را شروع کنید. کشیدن پوست ران و حذف چربی‌ها در طی عمل لیفت ران سبب می‌شود که ورزش‌های هوازی تورم بیشتری را ایجاد کنند. در طی 4 هفته اول پیاده روی کوتاه و آهسته داشته باشید. از هفته چهارم به بعد ورزش را آهسته شروع کنید البته ورزش های سبک مجاز و مواردی مانند دوچرخه سواری ممنوع است. پس از 6 هفته با خیال آسوده ورزش کنید؛ اما اگر حین ورزش درد یا ناراحتی در ران پا احساس کردید به مدت یک هفته استراحت کنید و دوباره با ورزش های سبک فعالیت خود را آغاز کنید.

نحوه برگشت به روند ورزش روزانه خود بعد از انجام عمل بسیار مهم است. به همین علت توصیه می‌شود درباره این که چگونه فعالیت‌های ورزشی خود را شروع کنید و ادامه دهید به طور دقیق و واضح با پزشک خود صحبت کنید. مجله مهزیار نکات جالبی را در رابطه با ادامه ورزش بعد از ماموپلاستی  عنوان کرده است که در صورت تمایل می‌توانید در این زمینه نیز اطلاعات خود را افزایش دهید.

پیشنهاد مطالعه:
8 روش‌ "کاهش ورم بینی بعد از جراحی" + [نمونه کار]

پرهیز از ورزش در مراقبت های بعد از عمل لیفت ران ضروری است.

چگونه از زخم و بخیه پس از جراحی لیفت ران مراقبت کنیم؟

مراقبت‌های محل اسکار پس از جراحی لیفت ران را پزشک برایتان شرح می‌دهد اما بد نیست موارد زیر را نیز به خاطر بسپارید:

  • پس ار بهبود اسکار، می‌توانید محل زخم را ماساژ دهید.
  • اگر نگران جای زخم هستید پس از گذشت 6 ماه می‌توانید از کرم‌های مخصوص، ورق‌های سیلیکونی با ژل استفاده کنید.
  • زخم‌های خود را از آفتاب دور نگه دارید.
  • حداقل تا 6 ماه پس از جراحی محل زخم را در معرض آفتاب قرار ندهید.

سخن آخر این است که جراحی لیفت ران مزایای زیادی دارد و می‌تواند یک عمل موفقیت آمیز با نتایج بسیار عالی باشد، اگر به یک فوق تخصص مانند دکتر علی بختیاری مراجعه کنید. کلینیک مهزیار یکی از مراکز خدمات زیبایی و عمل‌های زیبایی با سابقه درخشان است. اگر قصد انجام عمل لیپوماتیک یا پیکرتراشی و همچنین لیپوماتیک پا و لیفت ران را دارید، بهتر است درمورد بهترین سن برای عمل لیپوماتیک نیز کسب اطلاعات کنید تا درصورت امکان در بهترین زمان نسبت به جراحی اقدام کنید.

سوالات متداول

1. چه مدت زمانی برای بهبود کامل از جراحی لیفت ران نیاز است؟
پاسخ: زمان بهبود بعد از جراحی لیفت ران به عوامل مختلفی مانند سن، وضعیت جسمانی، میزان تحمل درد و نوع جراحی بستگی دارد. با این حال، برای بهبود کامل بعد از جراحی لیفت ران، باید حداقل ۶ تا ۸ هفته صبر کرد.

2. آیا پس از جراحی لیفت ران نیاز به استفاده از کمک‌های حرکتی دارم؟
پاسخ: بله، پس از جراحی لیفت ران، شما باید از کمک‌های حرکتی مانند عصای پشتیبان، وسایل حمل و نقل و پشتیبان‌های زیر بغل استفاده کنید تا از احتمال سقوط و آسیب دیدگی جلوگیری شود.

پیشنهاد مطالعه:
جراحی سینه بعد از سرطان + [بررسی 6 عوارض احتمالی]

3. آیا می‌توانم پس از جراحی لیفت ران ورزش کنم؟
پاسخ: بله، پس از جراحی لیفت ران، باید به توصیه پزشک خود عمل کنید. در ابتدا، فعالیت‌های سبک مانند پیاده‌روی و تمرینات تنفسی را می‌توانید انجام دهید. با گذشت زمان و بهبودی، می‌توانید به تدریج به ورزش‌های سنگین‌تر مانند شنا و دوچرخه‌سواری بپردازید.

4. آیا پس از جراحی لیفت ران نیاز به تغذیه خاص دارم؟
پاسخ: بله، پس از جراحی لیفت ران، باید به تغذیه خاص و سالم توجه کنید. باید از مواد غذایی پرفایده و با ارزش غذایی بالا مانند میوه‌ها، سبزیجات، ماهی، گوشت سفید و غلات استفاده کنید تا بهبودی شما را تسریع کنید.

5. آیا درد پس از جراحی لیفت ران طبیعی است؟
پاسخ: بله، درد پس از جراحی لیفت ران طبیعی است و ممکن است برای چند روز پس از جراحی ادامه داشته باشد. برای کنترل درد، پزشک شما ممکن است داروهای تسکین درد تجویز کند. همچنین، استفاده از یخ برای کاهش التهاب و درد نیز مفید است.

0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار