Arabic | Persian | English

EN

AR

0 تا 100 مراقبت های بعد از تزریق چربی در سینه+ {رژیم غذایی}

عمل بزرگ کردن سینه با تزریق چربی؛ روش جدیدی است که در آن با بهره­گیری از روش لیپوساکشن، چربی از قسمت‌های دیگر بدن گرفته و به سینه­‌ها انتقال داده می‌شود. این عمل زیبایی باعث افزایش سایز سینه‌ها و اعتماد به نفس در خانم­ها می شود.

اما بعد از انجام این عمل شما باید مراقبت‌ های بعد از تزریق چربی در سینه را جدی بگیرید و حتما به آن عمل کنید. دوره نقاهت این تزریق در مقایسه با سایر عمل‌های افزایش حجم سینه بسیار کمتر است، زیرا قسمت‌های که در سینه بریده می‌شود بسیار کوچک هستند.

در این مقاله بلاگ مهزیار قصد داریم روش انجام تزریق چربی به سینه را توضیح دهیم و شما را با مزایا و مراقبت‌ های بعد از تزریق چربی آشنال کنیم.

روش انجام تزریق چربی به سینه چگونه است؟

انتقال چربی یا برداشت چربی، عملی است که در آن از چربی خود بیمار برای پرکردن نواحی مورد نظر استفاده می‌شود. چربی مورد نیاز برای تزریق به سینه یا باسن، از طریق لیپوماتیک محدود از قسمت‌های دیگر بدن که چربی زیادی دارند برداشته می­شود. شکاف‌هایی که برای برداشت چربی ایجاد می­شود، 3 تا 5 میلیمتر است. معمولا چربی‌ها از قسمت شکمی و ران پا گرفته می­شود. چربی گرفته شده را با گذاشتن در سانتریفیوژ و عبور از صافی، برای تزریق دوباره آماده میکنند. اکنون یک بافت سلولی خالص از چربی برای تزریق در بدن آماده است.

پس از گذراندن فرآیندی که گفته شد، چربی‌ها در قسمت­های که مورد نظر شما است تزریق می‌شود. چربی به شکل یکنواخت در داخل بافت‌های سینه پخش شده و به صورت قطره قطره به داخل بافت سلولی بدن تزریق می‌شود تا به خوبی توسط بافت سالم بدن احاطه شود. این فرایند باعث می‌شود که چربی‌ها با بافت‌های بدن در ارتباط باشند و بتوانند، اکسیژن و مواد مغذی را دریافت کنند. البته که مراقبت‌ های بعد از تزریق چربی در سینه اگر به صورت درست انجام شود، به نتیجه‌ای ایده­آل خود خواهید رسید.

تفاوت تزریق چربی و پروتز سینه در روش انجام آن است. در عمل تزریق چربی، از چربی خود بدن استفاده می‌شود ولی در عمل پروتز سینه یک جسم خارجی در سینه‌ها قرار خواهد گرفت.

پیشنهاد مطالعه:
بهترین سن برای تزریق بوتاکس+{بوتاکس در سن پایین عوارض دارد؟}

روش انجام تزریق چربی به سینه

مراقبت های بعد از تزریق چربی

کاندیداهای تزریق چربی به سینه باید از وضعیت سلامت عمومی مناسبی برخوردار باشند. اگر از دخانیات استفاده می‌کنید هفته‌ها قبل از عمل و بعد از عمل، باید از کشیدن سیگار اجتناب کنید زیرا ممکن است باعث ایجاد عوارض و نتیجه منفی شود. برای انجام این عمل، بدن شما باید از از توده چربی کافی برخوردار باشد.

عمل تزریق چربی به سینه معمولاً با بیهوشی عمومی و در اکثر اوقات به صورت سرپایی انجام می‌شود، یعنی اینکه فرد بیمار می‌تواند پس از تزریق ترخیص شده و به خانه برود. بعد از عمل، بیماران در قسمت سینه و در بخش لیپوساکشن شده احساس درد می‌کنند. بهتر است شما 1 تا 2 روز استراحت کنید. بیشتر بیماران می‌توانند بدون مشکل ویژه­ای فعالیت‌های روزمره خود را روز بعد از تزریق از سر بگیرند.

مراقبت های بعد از تزریق چربی در سینه: هفته اول

احساس درد در قسمت سینه‌ها برای چند روز اول کاملاً نرمال است. معمولاً استفاده از داروهای مسکن می‌تواند به شما کمک کند. مقداری ورم و کبودی در قسمت سینه‌ها و لیپوساکشن ممکن است وجود داشته باشد. این نکات را در مورد مراقبت‌ های بعد از تزریق انواع چربی در سینه به یاد داشته باشد تا پروسه ریکاوری بهتری داشته باشید.

  • داروهایی که پزشک تجویز کرده استفاده کنید.
  • از روز بعد عمل می‌توانید به فعالیت‌های روزمره خود برگردید.
  • از خوابیدن روی شکم به مدت یک‌ ماه خوداری کنید.
  • رابطه جنسی در دو هقته اول به صورت محدود و به آرامی انجام شود.
  • اگر کار پرفشاری دارید باید به استراحت بیشتری بپردازید.
  • از هفته سوم تمرینات قلبی عروقی خود را شروع کنید.
  • در هفته ششم می‌توانید تمرینات با وزنه خود را شروع کنید.
  • از پوشیدن سوتین معمولی خوداری کنید و از سوتین طبی مخصوص استفاده کنید.
  • شاید تا چند هفته نیاز به گن داشته باشید البته با توجه به محدوده لیپوساکشن!

معاینه پزشک در هفته اول 

جراح به بررسی نتایج عمل بزرگ کردن سینه با تزریق چربی خواهد پرداخت و از شرایطی بهبودی اطمینان حاصل خواهد کرد. سینه‌ها همچنان ورم خواهد داشت ولی با این حال هم اکنون شما می‌توانید به وضوح نتایج تزریق چربی به سینه را مشاهده خواهید کرد. شما با درآوردن گن در این جلسه معاینه، نتیجه لیپوساکشن را هم روی بدن خود میبینید.

سه الی شش هفته پس از تزریق

در این مدت تورم سینه کاملا از بین خواهد رفت. سینه‌ها شکل طبیعی‌تر خواهند داشت و شما این را به وضوح احساس خواهید کرد. شکل سینه‌ها بسیار عالی خواهد بود و در ادامه دیگر تغییری در اندازه و شکل این سینه‌ها نخواهید داشت. ورم ناشی از عمل لیپوساکشن هم نیز به طور کامل فروکش میکند.

پیشنهاد مطالعه:
0 تا 100 تزریق بوتاکس زیر بغل {پاسخ به سوالات مهم}

یک سال بعد 

365 روز بعد از عمل شما شکل نهایی سینه‌های خود را می‌توانید مشاهده کنید. بعد تثبیت شدن کامل سلول‌های چربی دیگر این سلول‌ها جابه‌جا نخواهند شد و اکثرا نیاز به انتقال مجدد نخواهد بود. البته امکان دارد شکل سینه بیمار بر اثر پیری دوباره تغییر کند. ولی چربی منتقل شده در ناحیه سینه کاملا تثبیت می‌شود و برخلاف ایمپلنت، دیگر نیازی به جابه جایی با خارج کردن نیست. این مورد نیز یکی دیگر از تفاوت‌های تزریق چربی سینه و پروتز سینه است.

رژیم غذایی 

باید 3 ماه پس از تزریق چربی، یک رژیم غذایی پرچرب و با کالری زیاد داشته لاشید. این نوع رژیم به منظور حفظ حجم سینه بعد از تزریق بسیار ضروری است. داشتن یک رژیم غذایی سرشار از چربی و کالری برای چربی‌های انتقال یافته یک امر حیاتی به حساب می‌آید.

در این قسمت به چند ماده پرچرب و با کالری زیاد اشاره می‌کنیم:

  • روغن زیتون، نارگیل، زیتون، آجیل
  • آووکادو
  • بادام
  • سفیده و زرده تخم مرغ
  • پنیر
  • شکلات
  • ماهی چرب
  • ماست چرب
  • شیر چرب
  • زیتون
  • گوشت قرمز

ماندگاری تزریق چربی در سینه

ماندگاری تزریق چربی در سینه به تبحر پزشک و نحوه آماده‌سازی چربی بستگی دارد. پس از تزریق، سلول‌های چربی‌ مایع که آسیب دیده‌اند، از بدن دفع خواهند شد. به همین دلیل بهتر است برای داشتن نتایج مناسب‌تر و کامل‌تر این عمل، به دکتر متخصص این موضوع مراجعه کنید. اگر نتایج به دست آمده مناسب نباشد، با صلاح دیده پزشک ممکن است نیاز به تزریق دوباره داشته باشید.

ماندگاری تزریق چربی در سینه

مزایای تزریق چربی به سینه

  • افزایش حجم و بزرگ کردن سینه‌ها که باعث زیبایی آن‌ها می­شود.
  • فرم دهی به سینه‌ها
  • کاهش چربی در مناطقی مانند شکم، باسن و…
  • درست کردن و متعادل کردن هرگونه ناهمواری و عدم تقارن در سینه‌ها

برای اینکه اطلاعات کافی در مورد مزایای این عمل زیبایی به دست بیاورید، توصیه می‌کنیم مقاله کاربرد تزریق چربی به بدن را مطالعه کنید.

عوارض بزرگ کردن سینه

با وجود این که این عمل زیبایی بدن یکی از بهترین روش‌های فرم‌دهی و افزایش حجم سینه‌ها است، اما گاهی نیز با عوارض جزئی روبرو می‌شوید. روش‌های دیگری برای بزرگ‌کردن سینه وجود دارد که در بعضی افراد خطر کمتری دارد. مانند پروتز سینه.

  • عدم نتیجه مطلوب
  • عدم تقارن
  • عفونت
  • سفت شدن بعضی از نقاط سینه
  • رسوب کلسیم
  • ایجاد آمبولی چربی

در عمل لیفت سینه نیز به دلیل بالارفتن سینه‌ها سایز، به نحوی افزایش می‌یابد و سینه‌ها خوش‌فرم می‌شوند. در جدول زیر به طور خلاصه با عوارض پروتز سینه نیز آشنا شوید و اطلاعات کامل‌تر را در بلاگ مربوطه بخوانید.

پیشنهاد مطالعه:
ماندگاری ژل پروفایلو چقدر است؟[2 روش افزایش مدت زمان]

لیست عوارض پروتز سینه در مقایسه با مزایای آن

عوارض احتمالی

قرمزی پوست اطراف

تورم غیر طبیعی

سوزش سینه

خونریزی

عفونت

ترکیدن پروتز سینه

مزایا

فرمدهی به سینه

افزایش اعتماد به نفس

بزرگ‌کردن سایز سینه‌های کوچک

درمان سینه شل و افتاده

ایجاد تعادل در ابعاد و اندام

کلام آخر

در این مقاله اطلاعات کاملی در مورد مراقبت‌ های بعد از تزریق چربی در سینه در اختیار شما قرار دادیم. همچنین انواع مدل پروتز سینه نیز وجود دارد که اگر بخواهید این روش را برای افزایش سایز سینه‌های خود انتخاب کنید، با مشورت پزشک می‌توانید با خیال راحت اقدام کنید. اگر تصمیم به تزریق چربی به سینه دارید، حتما با یک پزشک متخصص صحبت کرده و از او مشورت بگیرید. برای آشنایی بیش‌تر با عمل لیپوساکشن، مزایای تزریق چربی به سینه و میزان ماندگاری این عمل پیشنهاد می‌کنیم به مجله  مجموعه زیبایی مهزیار مراجعه کنید. امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

سوالات متداول

۱. چگونه باید بعد از تزریق چربی به سینه مراقبت کنیم؟
بعد از تزریق چربی به سینه، باید از فعالیت‌های سنگین خودداری کنید و به استراحت کافی بپردازید. همچنین، باید از دستکش‌های پزشکی استفاده کنید تا عفونت را پیشگیری کنید.

۲. آیا درد و ناراحتی پس از تزریق چربی به سینه وجود دارد؟
بله، بعد از تزریق چربی به سینه، بعضی از بیماران ممکن است به مدت چند روز درد و ناراحتی داشته باشند. در این موارد، داروهای تسکین درد مصرف می‌شود.

۳. آیا باید پس از تزریق چربی به سینه، تغذیه خاصی رعایت کنیم؟
بله، پس از تزریق چربی به سینه، باید از مصرف غذاهای سالم و پرمقدار از ویتامین C و پروتئین برای بهبود و بازسازی بافت‌های سینه استفاده کنید.

۴. چه مدت زمانی برای بازگشت به فعالیت‌های روزمره پس از تزریق چربی به سینه نیاز است؟
بعد از تزریق چربی به سینه، برخی از بیماران ممکن است به مدت ۷ تا ۱۰ روز احساس ناراحتی کنند و به مدت ۲ هفته باید از فعالیت‌های سنگین خودداری کنند. پس از این مدت، می‌توانند به فعالیت‌های روزمره خود بازگردند.

۵. آیا تزریق چربی به سینه دائمی است؟
بله، تزریق چربی به سینه به عنوان یک روش جایگزین جراحی افزایش حجم سینه مورد استفاده قرار می‌گیرد و نتایج آن برای مدت طولانی باقی می‌ماند. با این حال، باید توجه داشت که بعضی از چربی‌ها ممکن است جذب نشوند و نتایج نهایی ممکن است متفاوت باشند.

 

5/5 (1 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار