Arabic | Persian | English

EN

AR

ماندگاری لیفت شقیقه: { بررسی 2 عامل موثر در افزایش ماندگاری)

یکی از روش­های قطعی درمان افتادگی ابرو و پلک، جراحی لیفت ابرو است. در این مطلب قصد داریم توضیح دهیم که ماندگاری لیفت شقیقه (لیفت ابرو) چقدر است، چگونه ماندگاری نتایج عمل فرم‌دهی به ابرو را افزایش دهیم و چه عواملی روی افتادگی پلک و ابرو موثر هستند؟همه درنهایت به این نتیجه می­‌رسند که حتی بهترین کرم­‌های دور چشم جهان هم نمی­‌توانند چروک‌­های پنجه کلاغی و افتادگی ابرو را به طور کامل از بین ببرند.

هرچقدر هم که ما بخواهیم به خود تلقین کنیم که محصولات و کرم­‌های مراقب از پوست برای سفتکردن و جلوگیری از پیرشدن پوست کافی هستند، در آخر به این نتیجه می­‌رسیم که این محصولات آنقدر هم قوی نیستند و باید روش­‌های مراقبتی دیگری نیز در کنار آن‌­ها استفاده شوند تا نتیجه مطلوب حاصل گردد.

 

“نمونه‌ای از نتیجه انجام جراحی لیفت شقیقه در کلینیک مهزیار”

 

لیفت شقیقه چقدر ماندگاری دارد؟

ماندگاری لیفت شقیقه با جراحی، با توجه به مهارت پزشکی که عمل را انجام می‌دهد و نوع نخ مورد استفاده در جراحی، حدوداً بین ۶ ماه تا 2سال است. کسانی که تمایل  دارند بدون استفاده از جراحی، حالت ابروهای خود را تغییر دهند، می‌توانند از روش تزریق ژل یا بوتاکس استفاده کنند، که زمان ماندگاری لیفت شقیقه در این روش، معمولاً کمتر است. در روش تزریق بوتاکس و ژل، معمولا هر 6 ماه یک بار باید تزریق را مجدد انجام دهید. بنابراین لیفت شقیقه با جراحی، ماندگاری بیشتری نسبت به تزریق ژل یا بوتاکس دارد.

مهارت پزشک، کیفیت متریال مصرفی، میزان افتادگی شقیقه‌ها، سن مراجعه کننده و… در ماندگاری لیفت شقیقه تاثیر دارند. بهتر است با ظهور چروک‌ها در اطراف چشم و کناره‌های ابرو، به پزشک متخصص مراجعه کنید و با مشاوره در صورت صلاح‌دید پزشک، جراحی لیفت شقیقه یا ابرو را انجام دهید.

امروزه عمل‌های جراحی زیبایی، طرفداران بسیاری دارد. یکی از جراحی‌های زیبایی لیفت شقیقه است که در بین افراد میانسال، بسیار محبوب است. با بالا رفتن سن، معمولاً چروک‌هایی در اطراف چشم یا کناره‌های ابرو پدیدار می‌گردد که منجر به افتادگی ابروها می‌شود. با عمل شقیقه یا همان لیفت ابرو می‌توان گوشه ابروها را بالاتر کشید و حالت آن‌ها را زیباتر کرد. در عمل لیفت شقیقه، قسمت میانی ابروها کشیده نمی‌شود.

در صورتی که تمایل دارید نتایج بهتری را در تغییر حالت چشم ها و گونه خود مشاهده کنید، می‌توانید از ترکیب لیفت شقیقه و جراحی لیفت ابرو، البته با نظر پزشک متخصص، استفاده کنید و در نهایت چهره‌ای جوان‌تر و شاداب‌تر داشته باشید.

2 نکته مهم برای افزایش ماندگاری لیفت شقیقه (ابرو)

بهترین راه برای لذت بردن از نتایج عمل، مراقب کردن از پوست پس از انجام جراحی است که باعث می­شود برای مدت طولانی­تری بتوانید شاهد تغییرات حاصل از آن باشید. مراقب برای ماندگاری لیفت شقیقه بستگی به نوع عملی که انجام داده‌­اید دارد؛ مثلا در روش­های غیر جراحی ممکن است لازم باشد تا چند بار در سال لیفت را ترمیم کنید. با این وجود در هر دو روش جراحی و بدون جراحی، برای حداکثرکردن ماندگاری نتایج باید به دو دسته از مراقبت­ها توجه کنید.

  1. مراقبت در مقابل آفتاب
  2. محصولات مراقبت از پوست
پیشنهاد مطالعه:
عوارض گن ساعت شنی "7 خطر جدی که در کمین بدن شماست "

مراقبت در مقابل آفتاب

فرقی نمی­‌کند که چقدر قرار است بیرون از خانه باشید، استفاده از ضدآفتاب برای حفظ سلامت پوست، جلوگیری از پیری زودرس و کند کردن روند پیری ضروری است. قرار گرفتن بدون محافظ و ضد آفتاب در مقابل پرتوهای یو-وی، به مرور زمان محافظ طبیعی پوست را از بین می­برد که در این صورت با قرار گرفتن پوست در مقابل رادیکال­های آزاد، سلول­های پوستی شکسته شده و روند پیری تسریع می­یابد.

همچنین، قرار گرفتن بدون محافظ در مقابل آفتاب راهی سریع برای از بین رفتن نتایج درمان است. چه لیفت ابروی شما با جراحی انجام شده باشد چه بدون جراحی، پرتو یو-وی می‌تواند تمام نتایج درمان را خراب کند. این موضوع برای روش­های درمان تزریقی و روش­های دیگری که وابسته به حفظ ساختار پوست هستند بیشتر صادق است.

محصولات مراقبت از پوست

محصولات مراقبت پوستی نیز می­‌توانند به ماندگاری لیفت شقیقه بیشتر کمک کنند. به یاد داشته باشید که محصولات پوستی مانند کرم­های چشم برای عملکرد مناسب به کمک نیاز دارند. استفاده از کرم­های پوست پس از جراحی می­تواند تولید کلاژن را افزایش دهند و بهبود ظاهری پوست را چند برابر کنند. بنابراین استفاده درست از محصولات مراقبت پوست می­تواند تاثیر عمل جراحی زیبایی را دوچندان کند.

افراد مجاز برای جراحی لیفت شقیقه

لیفت شقیقه چگونه انجام می‌شود؟

پزشکان، عمل جراحی شقیقه را با ایجاد برش‌های ظریفی در محل رویش موها انجام می‌دهند. جای بخیه‌ها بعد از عمل جراحی معلوم نخواهد بود و بعد از مدتی کاملا از بین می‌رود. اگر می‌خواهید به طور کامل با لیفت شقیقه آشنا شوید، همه چیز در مورد انواع روش های لیفت شقیقه در مجله مهزیار آمده است.

لیفت شقیقه در مهزیار

 

لیفت شقیقه برای چه کسانی مناسب است؟

معمولاً با بالا رفتن سن، چروک‌هایی در اطراف چشم و کناره‌های ابرو ظاهر می‌شود. لیفت شقیقه یکی از راه‌های از بین بردن این چروک‌ها است. شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که چه سنی برای انجام لیفت شقیقه مناسب است؟ با مطالعه ادامه مطلب، می‌توانید پاسخ سوال خود را به دست آورید.

همانطور که در بالا ذکر کردیم، لیفت شقیقه مناسب کسانی است که افزایش سن در آن‌ها، منجر به افتادگی ابروها شده و در گوشه چشم‌های خود دارای خطوط پنجه کلاغی هستند. همچنین افرادی که تمایل دارند دم ابروی خود را بالاتر ببرند و حالت آن را تغییر دهند، می‌توانند با این عمل حالت چشم هایشان را کشیده‌تر کنند.

در بعضی از افراد، به طور ژنتیکی افتادگی گوشه ابرو وجود دارد، آن‌ها نیز می‌توانند از لیفت شقیقه یا جراحی لیفت ابرو، برای از بین بردن افتادگی پوست شقیقه و ابرو استفاده کنند.

برای انجام این عمل، معمولاً محدودیت سنی خاصی وجود ندارد و در حدود دهه ۳۰ با مشاهده چروک در اطراف چشم و افتادگی ابروها، می‌توانید برای عمل لیفت شقیقه اقدام نمایید.

لازم به ذکر است که افرادی که تصمیم به انجام لیفت شقیقه دارند، باید در صورت استفاده از داروهای خاص یا داشتن بیماری، حتماً پزشک خود را در جریان بگذارند تا اگر منعی برای انجام لیفت شقیقه وجود دارد، از انجام آن خودداری کنند.

پیشنهاد مطالعه:
بهترین سن برای عمل لیپوماتیک + 3 نکته که ضروری است بدانید! 

ماندگاری لیفت شقیقه در روش­‌های بدون نیاز به جراحی چگونه است؟

بگذارید بگوییم اصلا لیفت ابرو بدون جراحی چیست؟ روش­هایی مانند پلاسماجت، بوتاکس و گذاشتن نخ (امبدینگ) که کمتر تهاجمی هستند از روش­های غیر جراحی برای لیفت محسوب می­‌شوند. چیزی که باید درباره روش‌های غیر جراحی زیبایی دانست، این است که قرار نیست دوام زیادی داشته باشند. به این ترتیب درحالی که تاثیر مثبت جراحی لیفت ابرو ممکن است برای بیش از ده سال باقی بماند، ماندگاری لیفت شقیقه به روش­ غیرجراحی، دوامی بین 3 ماه تا 2 سال خواهند داشت.

چه مدت طول می­‌کشد تا بتوانید نتایج جراحی لیفت ابرو را مشاهده کنید؟

نتایج عمل به محض بهبود و ریکاوری پس از جراحی مشخص خواهد بود. در روش­های جراحی افتادگی ابرو معمولا نتایج بعد از 12 تا 14 روز مشخص می­شود که بیمار به طور نسبی بهبود یافته است. در روش­های غیر جراحی، نتایج سریع­تر قابل مشاهده خواهند بود؛ برای مثال در روشی مانند تزریق بوتاکس نتیجه نهایی بین 5 تا 7 روز پس از تزریق قابل مشاهده است.

 

عمل جوانسازی و لیفت ابرو چه تغییری در ظاهر ایجاد می­کند؟

جراحی لیفت ابرو و پیشانی می‌­تواند برای کشیده‌شدن قسمت بالایی صورت تاثیر زیادی داشته باشد که در نهایت ظاهر را جوان­تر و صورت را بازتر نشان می­‌دهد. به عنوان یک روش جوان‌ سازی پوست ، لیفت ابرو می­‌تواند ابروها را برای جوان­تر دیده شدن چهره، بالا بکشد. ابروهایی که تاجی نامتقارن دارند را اصلاح کند، پوست پیشانی را سفت­تر کند، خط و خطوط و چروک­های چشم و پیشانی را کمتر کرده و افتادگی و سنگینی پلک‌­ها را کمتر کند. هر یک از این تغییرات می­تواند سن را به میزان قابل توجهی کمتر از آنچه هست نشان دهد.

پزشک در حال اندازه زدن برای جراحی لیفت شقیقه

عوامل موثر در افتادگی ابرو

به طور کلی، هر نوع شلی و افتادگی پوست به دلیل از دست‌دادن همان پروتئین‌­هایی است که با از دست‌رفتن آن­ها روند طبیعی پیری پوست اتفاق می­‌افتد. هرچه سن بالاتر می‌­رود بدن به صورت طبیعی الاستین و کلاژن کمتری تولید می­‌کند. این دو پروتئین که ساختارهای زیرپوستی را ایجاد می­‌کنند موجب سفتی، انعطاف و پربودن پوست می­‌شوند. هرچه میزان پروتئین و الاستین پوست کمتر شود، تغییرات ایجاد شده در آن نیز آشکارتر می‌شود.

ابروها از پرتحرک­‌ترین اجزای صورت هستند؛ به این معنا که پوست این قسمت حرکات زیادی انجام می­دهد که باعث می­شود نیازمند انعطاف بیشتری باشد. زمانی که روند طبیعی پیرشدن پوست باعث از بین رفتن انعطاف آن می­شود، درست مانند یک کش فاسد، پوست نیز پس از کشیده‌شدن نمی‌­تواند به حالت اولیه خود بازگردد. به همین دلیل افرادی که چهره‌­هایی با حرکات بیشتر و گویاتر دارند، با بالا رفتن سن بیشتر از سایر افراد در قسمت پلک دچار افتادگی می­شوند.

درباره درمان علائم پیری در سنین پایین، در مقاله راه درمان پیری زودرس نکات مهمی آورده شده است.

عوامل موثر بر ایجاد چروک در قسمت پیشانی

مانند باقی چروک­‌های روی پوست، چروک­‌های روی پیشانی نیز به دلیل کمبود الاستین و کلاژن پوست ایجاد می­شوند. اما همه خطوط روی پیشانی عمق یکسانی ندارند.

چین و چروک­‌های پویا چین و چروک‌هایی هستند که در نتیجه مستقیم حرکات مکرر صورت ایجاد می‌­شوند؛ به این ترتیب خطوط اخم بین ابروها چین و چروک های پویا هستند. درمان چین و چروک‌های صورت که از نوع پویا باشند، بسیار دشوار است، زیرا در اعماق پوست نفوذ می‌کنند و برای صاف کردن آن­ها باید از روش­های تهاجمی استفاده شود. جراحی لیفت برای ناحیه ابروها می‌تواند این قسمت از پوست را کشیده و به طور قابل توجهی چین و چروک‌های پویا ابرو را کاهش دهد.

پیشنهاد مطالعه:
0 تا 100 مزایا و "عوارض تزریق چربی به باسن"

چه کسانی نیاز به جراحی لیفت ابرو دارند؟

هر خانم یا آقایی که از ظاهر خود به دلیل چین و چروک­های پویا، پلک­های افتاده، چروک­های گوشه چشم پنجه کلاغی و ابروهای افتاده ناراضی است، می­تواند کاندید مناسبی برای این جراحی باشد. بهتر است برای تعیین نوع درمان مناسب برای پوست، ابتدا به یک مشاور مراجعه شود.

هیچ محدودیت سنی برای این عمل وجود ندارد؛ اگر احساس می­کنید که دچار افتادگی در قسمت پلک­ها و ابروها هستید، می­توانید اقدام به انجام این عمل جراحی زیبایی کنید. بهتر از قبل از انتخاب انواع روش‌های لیفت ابرو‌، با پزشک متخصص مشورت کنید.

عوارض لیفت شقیقه چیست؟

لیفت شقیقه نیز مانند سایر اعمال جراحی، عوارضی دارد اما عوارض جدی و خاصی برای لیفت شقیقه گزارش نشده است. برخی از عوارض جراحی شقیقه که احتمال بروز آن‌ها کم است، به شرح زیر است:

  • امکان دارد که عصب حرکتی پیشانی آسیب ببیند، البته از آنجا که این شاخه توسط لایه‌های محکم فاشیای سطحی پوشیده شده خطر آسیب دائمی بسیار نادر است. معمولا به علت کشیدگی‌های هنگام جراحی یک اختلال موقتی ممکن است رخ دهد و بعد از برطرف شدن تورم، دوباره عملکرد عصب به حالت عادی برمی‌گردد.
  • کبودی و تورم بعد از جراحی در اطراف چشم وجود دارد و این علائم طبیعی هستند.
  • احساس درد در شقیقه که هنگام جویدن غذا و حرکت فک پایین، بیشتر حس می شود. با مصرف مسکن  تجویز شده توسط پزشک، می‌توان این درد را کاهش داد.

کلام آخر

اگر قصد انجام عمل لیفت شقیقه را دارید و به دنبال یک نتیجه خوب و رضایت‌بخش هستید، در انتخاب پزشک خود دقت کنید.همانطور که خواندید مهارت پزشک در ماندگاری لیفت شقیقه موثر است. کلینیک مهزیار یکی از مراکز خدمات زیبایی است که با استفاده از پزشکان متخصص و مجرب آماده خدمت رسانی به بیماران است.

سوالات متداول

1. چه مدت زمانی لازم است تا اثرات لیفت شقیقه دیده شود؟
اثرات لیفت شقیقه بستگی به نوع روش انجام شده دارد، اما در اکثر موارد، اثرات اولیه در عرض چند روز و حداکثر تا یک هفته پس از عمل مشاهده می‌شود.
2. آیا این روش برای همیشه اثر دارد یا نیاز به تکرار دارد؟
این روش برای همیشه اثر دارد، اما با گذشت زمان و پیر شدن پوست، نیاز به تکرار دارد.
3. آیا ماندگاری لیفت شقیقه دائمی است؟
بله، لیفت شقیقه می‌تواند تغییرات دائمی در چهره ایجاد کند، اما معمولاً تغییرات کوچک و طبیعی هستند.
4. آیا این روش باعث ایجاد درد و عوارض جانبی می‌شود؟
بله، لیفت شقیقه ممکن است باعث درد، تورم، خونریزی و عفونت شود. اما این عوارض به طور کلی نادر و معمولاً موقت هستند.
5. آیا محدودیت‌های خاصی برای افرادی که می‌خواهند از این روش استفاده کنند وجود دارد؟
بله، محدودیت‌های خاصی برای افرادی که می‌خواهند از این روش استفاده کنند، وجود دارد. برای مثال، افرادی که دارای بیماری‌های خاصی هستند، باید با پزشک خود مشورت کنند. همچنین، این روش برای برخی افراد با پوست حساس و یا مشکلات پوستی، مناسب نیست.

1/5 (1 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار