Arabic | Persian | English

EN

AR

آشنایی با “عمل بینی استخوانی” + [9 نکته مراقبتی]

جراحی بینی، در سراسر دنیا طرفداران بسیاری دارد اما در ایران، بالاترین تعداد عمل در سال، مربوط به جراحی بینی است. همین امر برای نشان دادن محبوبیت این عمل زیبایی کافیست. جراحی بینی که نام پزشکی آن عمل رینوپلاستی است، اگر به شکل صحیح و مطابق با استانداردهای جهانی، توسط یک پزشک متخصص و حاذق انجام شود، نتایج بسیار خوبی خواهد داشت. در این مقاله بلاگ مهزیار ، قصد داریم شما را با جراحی بینی استخوانی و تفاوت‌های آن با جراحی بینی گوشتی آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

جراحی بینی چیست؟

جراحی بینی که در علم پزشکی به آن رینوپلاستی یا راینوپلاستی نیز می‌گویند، یکی از جراحی‌های زیبایی محبوب به‌ویژه در بین جوانان است. هرچند که در بسیاری از عمل‌ها، هدف فقط رفع اشکالات ظاهری بینی است، اما جراحی بینی می‌تواند با اهداف رفع نواقصی مانند انحراف بینی، پولیپ، شکستگی، کج‌بودن و سپتوم بینی (Septum) نیز انجام شود. جراحی بینی می‌تواند نتایج فوق العاده‌ای مانند رفع قوز، کاهش سایز بینی، رفع اشکالات سایز سوراخ بینی، افزایش زیبایی بینی، رفع افتادگی در بینی‌های گوشتی و… را به همراه داشته باشد.

انواع مدل‌های بینی

بینی‌ در حالت طبیعی، انواع مدل جراحی بینی ، به گونه‌ای است که نتایج عمل همه آن‌ها یکسان نیست. به عبارت دیگر، علاوه بر مهارت و تجربه پزشک در عمل، وضعیت فعلی بینی بیمار و البته مراقبت‌های پس از عمل جراحی زیبایی بینی نیز در نتایج عمل اثرگذار است. برخی از مدل‌های بینی به شرح زیر است:

مدل بینی رومی

این مدل، در آقایان بیشتر از خانم‌ها دیده می‌شود. مدل بینی رومی یک قوز یا برآمدگی کوچک بر روی قسمت میانی یا بالایی پل بینی دارد و در طول بینی، کشیدگی دارد و یکی از محبوب‌ترین مدل‌های جراحی بینی استخوانی مردانه است.

مدل بینی گوشتی

پوست در بینی‌های گوشتی، نسبت به غضروف، ضخامت بیشتری دارد و چربی پوست بسیار زیاد است. از لحاظ ظاهر، بینی‌های گوشتی دارای نوک افتاده و پهن هستند.

پیشنهاد مطالعه:
معرفی و بررسی "پروتز سینه ثابت" + {پاسخ به 5 سوالات مهم}

مدل بینی استخوانی

بینی‌های استخوانی، دارای پوست نازک و منعطفی هستند و به دلیل نازک بودن پوست، ساختار استخوانی بینی کاملا مشخص است. بینی‌های استخوانی دارای غضروف‌های محکم‌تری نسبت به بینی گوشتی هستند. بینی استخوانی بعد از عمل، نتایج شگفت‌انگیزی خواهد داشت. در ادامه بیشتر درباره جراحی بینی‌های استخوانی توضیح خواهیم داد.

انواع مدل‌ های بینی

جراحی بینی استخوانی

معمولا بعد از عمل بینی‌های استخوانی، نتایج خوبی حاصل می‌شود. بسیاری از افراد، به‌خصوص آقایان، طرفدار جراحی بینی استخوانی طبیعی هستند و دوست دارند فرم بینی آن‌ها بعد از عمل، طبیعی باشد. در بینی‌های استخوانی که بینی، دارای قوز یا غضروف آسیب دیده است، حذف استخوان و غضروف در زیبایی بینی تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. برخی افراد نیز که دارای بینی استخوانی هستند، مدل‌های فانتزی و عروسکی را می‌پسندند که این یک موضوع، سلیقه‌ای است.

به هر حال پزشک متخصص، بر اساس استاندارهای زیبایی و اندازه دیگر اجزای صورت، با شکل‌دهی استخوان و غضروف، بهترین فرم را برای بینی شما ایجاد می‌کند و سپس مجددا پوست بر روی بینی قرار گرفته و بخیه می‌شود.

جراحی بینی استخوانی بزرگ

برخی افراد دارای بینی‌های بزرگ و استخوانی هستند شاید بتوان این را یک مزیت شمرد، زیرا مطمئنا نتایج فوق العاده‌ای در انتظار آنها است. برای جراحی بینی استخوانی بزرگ، پزشک متخصص با بررسی شرایط فعلی بیمار و حذف استخوان‌ها و غضروف تا حد امکان، به بینی فرم می‌دهد. معمولا بعد از چنین عمل‌هایی، بیماران از نتایج بسیار راضی هستند. بهتر است در انتخاب جراح و مرکز انجام جراحی بینی دقت کافی را داشته باشید و سپس باقی کار را به پزشک متخصص بسپارید. قطعا پزشک متخصص، بهترین را برای شما در نظر خواهد گرفت.

جراحی بینی استخوانی مردانه

امروزه آقایان، علاوه بر بانوان، علاقه بسیاری به انجام جراحی‌ بینی دارند، اما گاهی تصور می‌کنند که نتیجه عمل، یک بینی فانتزی است و به همین دلیل، از انجام عمل منصرف می‌شوند. این تصور کاملا اشتباه است زیرا همانطور که ساختار بینی آقایان با ساختار بینی خانم‌ها متفاوت است، نتایج نیز متفاوت خواهد بود اما هزینه جراحی بینی، تفاوت چندانی نخواهد داشت. اکثر آقایان دوست دارند نتیجه عمل، یک بینی طبیعی خوش فرم و زیبا باشد.

خوشبختانه می‌توانید در کلینیک مهزیار، جراحی خود را به دست بهترین جراح بینی استخوانی بسپارید. فرقی نمی‌کند که شما خانم هستید یا آقا، با مراجعه به کلینیک مهزیار و مشاوره با متخصصان، می‌توانید یک جراحی زیبایی بینی موفق را در تجربه کنید.

پیشنهاد مطالعه:
مراقبت های بعد از عمل لیفت ران + {13 نکته کلیدی}

“توضیحات مراجعه‌کننده مهزیار از تجربه عمل زیبایی بینی در این مرکز تخصصی”

 

انواع مدل جراحی بینی

جراحی بینی به دو روش جراحی باز و بسته امکان پذیر است اما توانایی و قدرت مانور پزشک در مدل جراحی باز، بیشتر است، زیرا ساختار بینی را به طور کامل می‌بیند. در مدل باز، برش کوچکی در زیر بینی ایجاد شده و پوست بینی کنار زده می‌شود و پس از رفع نواقص و فرم‌دهی پوست، دوباره روی بینی قرار داده می‌شود. در مدل بسته، بدون هیچ برشی و از طریق سوراخ‌های بینی و به کمک دستگاه، اصلاحات تا حد ممکن انجام می‌شود.

در هریک از روش‌های جراحی، افراد دوست دارند نتیجه عمل یک بینی خوش فرم و زیبا باشد، اما آیا هر مدلی که شما دوست دارید مناسب چهره شماست؟ پاسخ این سوال این است که هر مدل بینی، برای یک نوع صورت مناسب است. مثلا بینی عروسکی برای تمام مدل‌های صورت زیبا نیست. پیشنهاد ما به شما این است که این بخش از کار را به متخصص بسپارید. انواع مدل جراحی بینی به شرح زیراست:

  • بینی های طبیعی
  • بینی های نیمه فانتزی
  • بینی های عروسکی
  • بینی‌های غیر طبیعی(دارای قوس زیاد، بینی بسیار کوچک و…)

ممکن است نام عمل بینی با لیزر را نیز شنیده باشید و برایتان سوال پیش آمده باشد که عمل بینی با لیزر چگونه انجام می شود؟ جراحی بینی با لیزر، شاید نام گذاری درستی نباشد زیرا با لیزر نمی‌توان ساختار بینی را اصلاح کرد و فقط می‌توان مشکلات پوستی ناحیه بینی را رفع کرد. استفاده از لیزر در جراحی بینی، می‌تواند محدود به ایجاد برش در بینی برای شروع عمل جراحی باز بینی باشد و لیزر به خودی خود، در اصلاح ساختار بینی نقشی ندارد.

انواع مدل جراحی بینی

مراقبت های پس از جراحی بینی

در عمل بینی، مهمترین نکته، انتخاب جراح و سپس مراقبت های پس از عمل جراحی زیبایی بینی است. برخی از این مراقبت‌ها که باید برای حدود دو هفته، با توجه به توصیه پزشک رعایت شوند، عبارتند از:

  1. از گچ بینی، در مقابل آب محافظت کنید.
  2. در هنگام خواب و استراحت، سر را کمی بالاتر قرار دهید.
  3. در صورت تورم و کبودی، از کمپرس یخ استفاده کنید.
  4. از دست زدن و حرکت‌دادن گچ بینی خودداری کنید.
  5. غذاهای نرم مصرف کنید.
  6. آرام صحبت کنید و دهان خود را زیاد باز و بسته نکنید.
  7. از عینک استفاده نکنید
  8. از استعمال دخانیات و مصرف الکل، خودداری کنید
  9. در صورت خونریزی و خارج شدن چرک از بینی، به پزشک مراجعه کنید.
پیشنهاد مطالعه:
0 تا 100 مراقبت های بعد از پروتز سینه + {روش درست خوابیدن}

در جدول زیر به صورت خلاصه عوارض کوتاه‌‍مدت و بلندمدت عمل بینی استخوانی آورده شده است:

جدول عوارض احتمالی کوتاه‌مدت و بلندمدت عمل بینی استخوانی

کوتاه مدت

خونریزی

تورم

درد

کبودی

بلند مدت

عدم تقارن پره‌های بینی

مشکلات تنفسی

از بین‌رفتن حس بویایی

به جاماندن جای بخیه

 

کلام آخر

جراحی زیبایی بینی، یک عمل موثر در افزایش زیبایی چهره شماست. اگر قصد انجام این عمل را دارید، برای انتخاب جراح خود نهایت دقت را داشته باشید که با توجه به مدل بینی و سلیقه شما، بهترین نوع عمل جراحی بینی را به شما پیشنهاد کند. یک پزشک حاذق حتی ممکن است به شما بگوید که به جراحی بینی نیاز ندارید. همچنین لازم است برای رسیدن به بهترین نتیجه، مراقبت های پس از جراحی را رعایت کنید. برای اطلاعات بیشتر، می‌توانید با کلینیک مهزیار  تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. می‌توان عمل بینی استخوانی را به همراه اصلاح انحراف بینی انجام داد؟
    این امکان کاملاً وجود دارد و اصولاً تمام جراحان زیبایی توصیه می‌کنند که این دو عمل به صورت همزمان و در یک مرحله انجام شود.
  2. پره‌های بینی الزاما باید در عمل بینی استخوانی کوچک شوند؟
    در صورتی که سوراخ‌های بینی بزرگ، گشاد و یا غیر متقارن باشند، جراح با برداشتن پره‌های بینی این مشکل را اصلاح خواهد کرد تا در حد امکان، پره‌ها و سوراخ‌های بینی متقارن شوند.
  3. عمل جراحی بینی برای چه کسانی ضروری است؟
    هدف از انجام عمل بینی استخوانی ممکن است زیباتر کردن چهره یا رفع مشکلات مربوط به تنفس و بویایی باشد. عمل جراحی بینی به منظور زیبایی بیش‌تر چهره، یک عمل اختیاری است. اما در صورتی که پزشک شما تشخیص دهد که لازم است تحت عمل جراحی قرار بگیرید و در صورت امتناع از این کار، مشکلات جدی برای سلامتی‌تان پیش می‌آید، پس بهتر است این کار را انجام دهید.

 

 

 

 

0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

2 پاسخ

  1. سلام من بینی استخوانی دارم، میخوام که جراحی کنم چه مدلی بهتر میشه؟ عروسکی یا نیمه فانتزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار