Arabic | Persian | English

EN

AR

اهمیت تکنیک تزریق بوتاکس در ماندگاری آن + { 4 کاربرد مهم }

درست است که امروزه تزریق بوتاکس بسیار رایج است، اما این مسئله از اهمیت تزریق صحیح و انتخاب نقاط مناسب برای تزریق نمی‌کاهد. تکنیک صحیح تزریق در نتایج و جلوگیری از عوارض تزریق بوتاکس مانند افتادگی پلک، افتادگی ابرو و… اهمیت بسیاری دارد. چه بسیارند کسانی که به مراکز نامعتبر و افراد غیر متخصص مراجعه کردند و نتیجه مطلوب را نگرفته و دچار عوارض شده‌اند. در این مقاله از بلاگ مهزیار قصد داریم شما را با نقاط و تکنیک‌ تزریق بوتاکس آشنا کنیم. آیا می‌دانستید اگر نحوه تزریق بوتاکس غلط باشد می‌تواند منجر به عوارض حاد و جبران‌ناپذیر بعد از تزریق شود و ممکن است عملا هیچ تاثیری روی رفع چین و چروک صورت شما نداشته باشد؟

با ما همراه باشید تا نقاط مهم تزریق بوتاکس را به شما معرفی کنیم. قطعا این که قبل از اقدام، خودتان نیز از مراحل و نحوه تزریق بوتاکس به صورت حرفه‌ای آگاهی داشته باشید، کمک می‌کند تا بتوانید پزشک حاذق را از یک فرد غیر حرفه‌ای تشخیص دهید.

“در این ویدئو کامل‌ترین توضیحات درباره نحوه مراقبت بعد از تزریق بوتاکس را از زبان مدیریت مجموعه مهزیار دریافت کنید.”

 

اهمیت روش تزریق بوتاکس صحیح

همانطور که می‌دانید بوتاکس سمی به نام بوتولینوم است که سبب فلج موقت عضلات می‌شود. فرض کنید به طور اشتباه بوتاکس در یک عضله مهم تزریق شود، چه خواهد شد؟ همین موضوع اهمیت تزریق صحیح را مشخص می‌کند. پزشکان متخصص با توجه به دانش و تجربه کاری در تزریق بوتاکس تبحر دارند و در نتیجه برای تزریق افراد قابل اطمینانی هستند. انتخاب افرادی که به طور تجربی از تزریق بوتاکس اطلاعاتی کسب کرده‌اند اما پزشک نیستند بزرگترین اشتباه در رابطه با تزریق بوتاکس است.

پیشنهاد مطالعه:
آیا تنها راه "اصلاح فرم بینی" جراحی است؟ (معرفی جدیدترین شیوه‌ها)

اهمیت تزریق صحیح بوتاکس

کدام نواحی برای تزریق بوتاکس مناسب است؟

ماهیت و هدف اصلی بوتاکس از بین‌بردن چین و چروک‌ها و جوانسازی صورت است، البته امروزه تزریق بوتاکس در نواحی زیر بغل برای درمان تعرق بیش از اندازه و در پیشانی برای درمان میگرن با تزریق بوتاکس نیز کاربرد دارد. در تزریق بوتاکس دور چشم باید این نکته را مدنظر قرار دهید که بیماری‌هایی مانند پف دورچشم، سیاهی دور چشم، گودی و… با بوتاکس درمان نمی‌شوند. همواره به خاطر بسپارید تزریق بوتاکس در اطراف استخوان دهان و حدقه چشم ممنوع است. به طور کلی نواحی زیر برای تزریق بوتاکس مناسب است:

  • خط اخم
  • پیشانی
  • لیفت ابرو
  • دور چشم

تکنیک تزریق بوتاکس در پیشانی

یکی از پرطرفدارترین نواحی صورت برای تزریق بوتاکس، پیشانی است. بسیاری از افراد با ظهور کوچکترین علائم چین و چروک یا خط اخم تزریق بوتاکس در پیشانی را انجام می‌دهند که کار بسیار درستی است. نحوه‌ی تزریق بوتاکس پیشانی چه به عنوان یک عامل پیشگیری از خط اخم  و چه در جایگاه درمان خط اخم از اهمیت زیادی برخوردار است.

محل تزریق بوتاکس پیشانی بستگی به وضعیت هر فرد متفاوت است، زیرا پزشک باید مواد بوتاکس را دقیقا به عضله درگیر با خط اخم تزریق کند. نقاط تزریق بوتاکس پیشانی در افراد با خطوط افقی پیشانی در مقابل افرادی که دارای خطوط عمودی خط اخم هستند، متفاوت است.. از این رو نحوه‌ی تزریق بوتاکس خط اخم بسیار مهم است.

مراحل تکنیک تزریق بوتاکس

تکنیک تزریق بوتاکس برای بالابردن ابرو

یکی از کاربردهای بوتاکس، لیفت در نواحی مختلف صورت است. این لیفت می‌تواند در ابرو، شقیقه و… انجام شود. پزشک متخصص با توجه به صورت بیمار تشخیص می‌دهد که کدام نواحی از صورت نیاز به لیفت دارند تا چهره جوان‌تر به نظر برسد. امروزه لیفت ابرو با بوتاکس نیز هم در بین جوانان و هم در بین افراد میانسال پرطرفدار است. جوانان به دلایل زیبایی و مد و میانسالان به دلیل افتادگی ابرو در اثر افزایش سن، تمایل به تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو دارند.

پیشنهاد مطالعه:
6 مورد از مهمترین "عوارض تزریق ژل صورت" +{روش کنترل آن}

پیشانی دارای دو عضله بزرگ به نام فرونتالیس است که آن را بالا نگه می‌دارند. تزریق بوتاکس به عضلات دور چشم و اخم سبب شل‌شدن آنها می‌شود و این تکنیک برای لیفت ابرو و نواحی اطراف آن کاربرد دارد.

روش و تکنیک تزریق بوتاکس زیر چشم

پوست دور چشم بسیار نازک و حساس است از این رو اولین چین و چروک‌ها در بسیاری از افراد در خطوط دور چشم ظاهر می‌شوند. بوتاکس یک راه موثر در درمان و جلوگیری از پیشرفت ظهور چین و چروک‌های دور چشم است. به هنگام تزریق بوتاکس دور چشم، پزشک از شما می‌خواهد که چشم‌ها را جمع کنید، بخندید و اخم کنید تا عضلات درگیر در ایجاد چین وچروک را تشخیص داده و سپس تزریق انجام شود. قطعا نقاط انتخابی در اطراف چشم هستند اما نگران نباشید، سوزن‌ تزریق بوتاکس بسیار کوچک است و درد زیادی حس نخواهید کرد.

نحوه‌ی تزریق بوتاکس زیر چشم

تکنیک تزریق بوتاکس

همانطور که خواندید تکنیک تزریق بوتاکس بسیار مهم است. شاید سوال برایتان پیش آمده که آیا برند بوتاکس در تکنیک تزریق آن موثر است؟ باید گفت که تکنیک‌ها تفاوتی ندارند و تزریق بوتاکس دیسپورت شبیه به تزریق بوتاکس مسپورت خواهد بود ، آنچه که سبب تفاوت بین آنها می‌شود اثرگذاری، نتایج و ماندگاری آن‌ها است. پزشک برای تزریق بوتاکس ایرانی همان تکنیک تزریق بوتاکس خارجی را به کار می‌برد و تفاوتی بین آنها نیست.

کلام آخر

در پایان باید گفت که تزریق بوتاکس صورت به روش صحیح و اصولی از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر می‌خواهید یک تزریق درست با نتایج ماندگار و زیبا داشته باشید بهتر است به مرکز معتبر و پزشک متخصص مراجعه کنید. مجموعه زیبایی مهزیار به عنوان مرکز ارائه دهنده خدمات زیبایی یک گزینه مطمئن برای تزریق بوتاکس است.

پیشنهاد مطالعه:
لیفت میدفیس؛ [ 2 دلیل برای اینکه میدفیس شما را جوان می‌کند!]

سوالات متداول

1. آیا تزریق بوتاکس در نواحی صورت مانند چشم، پیشانی و دهان خطرناک است؟
پاسخ: بوتاکس یک درمان امن و موثر است که در نواحی صورت مانند چشم، پیشانی و دهان برای رفع چین و چروک استفاده می‌شود. با این حال، باید به دقت انجام شود و توسط پزشکان و متخصصان آموزش دیده انجام شود.

2. آیا تزریق بوتاکس در نواحی صورت دردناک است؟
پاسخ: تزریق بوتاکس در نواحی صورت معمولاً دردناک نیست. با این حال، برخی افراد ممکن است حساسیت داشته باشند و درد و تورمی را تجربه کنند که به طور عمومی در چند روز اول بعد از تزریق بهبود می‌یابد.

3. آیا تزریق بوتاکس در نواحی صورت باعث ایجاد بروز خطوط جدید می‌شود؟
پاسخ: تزریق بوتاکس در نواحی صورت باعث ایجاد بروز خطوط جدید نمی‌شود. در واقع، با کاهش حرکت عضلانی، خطوط و چین‌های موجود در صورت کاهش می‌یابند.

4. ماندگاری تاثیر بوتاکس به چه صورت است؟
پاسخ: تزریق بوتاکس در نواحی صورت معمولاً برای چند ماه تا یک سال موثر است. پس از آن، نیاز به تزریق مجدد وجود دارد.

5. آیا درست نبودن تکنیک تزریق بوتاکس در آسیب‌هایی مانند افتادگی پلک یا به صورت کلی افتادگی پوست تاثیر دارد؟
بله، تزریق بوتاکس در نواحی صورت نباید باعث افتادگی پوست شود. در واقع، با کاهش حرکت عضلانی، پوست بهبود می‌یابد و چین‌ها و خطوط کاهش می‌یابند. با این حال، برخی افراد ممکن است پس از تزریق بوتاکس احساس کنند که پوستشان نرم‌تر شده است، اما این موضوع معمولاً برای چند روز اول پس از تزریق است و به طور عمومی بهبود می‌یابد. درصورتی که متخصص بوتاکس را برای شما تزریق نکند، ممکن است خطرات جدی متوجه صورت شما شود.

0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

8 پاسخ

    1. بله. تکنیک غلط در تزریق بوتاکس می‌تواند منجر به بروز عوارض و همچنین نیاز به تزریق مجدد در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر شود. یکی از مهمترین فاکتورهایی که در نتیجه بوتاکس موثر است، استفاده از تکنیک صحیح است.

    1. درود بر شما
      تکنیک تزریق بوتاکس برای هر ناحیه‌ای از صورت که بخواهید تزریق را در آن ناحیه انجام دهید ضروریست و باید فردی برای شما تزریق بوتاکس را انجام دهد که ن=تکنیک صحیح آن را بداند.

    1. درود بر شما
      بله سردردهای میگرنی با تزریق بوتاکس کاهش پیدا می‌کنند اما نباید به عنوان درمان اصلی به آن نگاه شود. بهتر است قبل از هر اقدامی با پزشک متخصص مشورت کنید و معاینه شوید. برای اینکه اطلاعات بهتر و کاملتری در این زمینه دریافت کنید می‌توانید با شماره‌های کلینیک تماس بگیرید و با متخصصین مجموعه صحبت کنید.
      ۰۲۱-۲۲۳۸۳۴۰۰
      ۰۲۱-۲۲۳۸۳۴۳۰
      ۰۲۱-۲۲۰۲۰۰۷۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار