Arabic | Persian | English

EN

AR

تفاوت لیفت سینه و پروتز سینه چیست؟ + {5 سوال رایج}

آیا قصد انجام عمل زیبایی در ناحیه سینه را دارید؟ اگر شما نیز با مشکلاتی مانند افتادگی سینه و کوچک‌بودن سینه مواجه هستید، می‌توانید با روش‌های پزشکی جدید این مشکلات را رفع کنید. لیفت سینه و پروتز سینه دو نوع از عمل‌های مربوط به سینه است و در این مقاله از مجله مهزیار قصد داریم شما را با تفاوت‌ لیفت سینه و پروتز سینه آشنا کنیم. جدا از تمام تفاوت‌های این دو روش، باید توجه داشته باشید که توانایی پزشک در موفقیت عمل جراحی زیبایی سینه بسیار موثر است. بنابراین باید مراجعه به کلینیک‌های معتبر برای جراحی سینه را در اولویت خود قرار دهید.

انتخاب بین پروتز سینه یا لیفت سینه، به عوامل مختلفی بستگی دارد. ممکن است شما یک انتظاری از فرم سینه‌های خود داشته باشید، اما تصورتان از اتفاقی که باید بیفتد درست نباشد. در این شرایط است که بهتر است بعد از پیداکردن یک پزشک مورد اعتماد، از اون درباره اینکه چه اقدامی می‌تواند برای شخص شما تصمیم درستی باشد، مشاوره دریافت کنید.

در این مقاله ما تفاوت لیفت و پروتز سینه را از 4 جنبه، بررسی خواهیم کرد. این 4 جنبه شامل موارد زیر است:

  • زمان عمل 
  • میزان ماندگاری
  • هزینه عمل
  • عوارض جانبی

عمل پروتز سینه چیست؟

پروتز سینه یا همان جراحی بزرگ کردن سینه برای افرادی مناسب است که از سایز سینه خود ناراضی هستند یا به دلایلی مانند ابتلا به سرطان سینه، بخشی از بافت سینه خود را از دست داده‌اند. در این روش یک ایمپلنت در زیر بافت سینه قرار داده می‌شود. پزشک با بررسی بافت سینه محل برش را مشخص می‌کند. برش در یکی از محل‌ها‌ی نوک سینه، زیر سینه یا زیربغل انجام می‌شود. پروتز در زیر بافت سینه قرارداده شده و محل برش‌ها بخیه زده می‌شود.

نگران جای بخیه‌ها نباشید زیرا معمولا پس از گذشت چند هفته با استفاده از کرم‌های مخصوصی که توسط پزشک تجویز می‌شود، این زخم‌ها بهبود می‌یابند. تزریق چربی به سینه نیز یکی دیگر از روش‌های حجم‌دهی به سینه است. اگر فقط از سایز سینه خود ناراضی هستید و سایز سینه بزرگتر از حالت مناسب آن است، ماموپلاستی می‌تواند گزینه بهتری باشد. هرچند در این مسیر هیچ تصمیمی قابل اعتمادتر از آنچه که پزشک می‌گوید نیست.

همه چیز درباره تفاوت لیفت سینه و پروتز سینه

هدف از جراحی لیفت سینه “بالابردن سینه” است. توجه داشته باشید که پس از لیفتیینگ سینه، سایز سینه‌ها تغییری نخواهد داشت و بزرگ نمی‌شود. در عمل لیفت سینه هیچ پروتزی در سینه قرار داده نمی‌شود و به طور طبیعی تا حد ممکن سینه‌ها به سمت بالا کشیده شده و فرم‌ داده می‌شوند. اما پروتز سینه، نوعی جراحی برای بزرگ‌کردن سینه، رفع عدم تقارن سینه و فرم‌دهی سینه‌هایی است که بافت آن‌ها بسیار کم است. در این روش از یه پروتز در هر سینه به منظو حجم‌دهی استفاده می‌شود. این عمل برای افرادی که بافت سینه خود را در اثر بیماری‌هایی مانند سرطان سینه از دست داده‌اند نیز بسیار مناسب است.

پیشنهاد مطالعه:
انواع روش های عمل شقیقه و تاثیر آن بر زیبایی

تفاوت لیفت سینه و پروتز سینه از جهت “زمان عمل”

به طور کلی این که زمان یک عمل جراحی دقیقا چقدر می‌تواند باشد، توسط پزشک، بعد از گذراندن تمام مراحل قبل از عمل، قابل تخمین است. به این دلیل که با توجه به هدفی که شما از جراحی دارید، شرایط فیزیکی و سلامتی شما، تکنیکی که جراح استفاده می‌کند و سایر مواردی که در هر مرکز جراحی ممکن است با مرکز دیگر متفاوت باشد، زمان عمل فرق خواهد کرد. اما به صورت عمومی، زمان عمل پروتز سینه از عمل لیفت سینه نسبتا بیشتر است.

ضمن اینکه معمولا فرد متقاضی نیازی به بستری‌شدن در بیمارستان ندارد و می‌تواند در صورتی که پزشک او تایید کند، بعد از ریکاوری بعد از عمل، مرخص شود.

تفاوت لیفت سینه و پروتز سینه از جهت “میزان ماندگاری”

ماندگاری عمل لیفت و پروتز سینه نیز به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد؛ جنس ایمپلنت مورد استفاده بسیار مهم است. این موضوع به اضافه روش صحیح جراحی که توسط پزشک متخصص اتخاذ می‌شود، باعث شده می‌شود در نهایت تجربه عمل لذت‌بخشی در مرکز جراحی انتخابی خود داشته باشید. پس در انتخاب مرکز و پزشک جراح نهایت دقت را به کار ببرید.

ماندگاری عمل لیفت سینه نیز تحت تاثیر تکنیک جراحی و روش مورد استفاده خواهد بود. اما به طور کلی اگر همه چیز درست پیش برود، این دو عمل، ماندگاری تا چندین سال را دارند. اما مهم است که در مراقبت های بعد از عمل پروتز سینه و لیفت سینه، حفظ وزن مناسب و رژیم غذایی درست را در اولویت قرار دهید.

جراحی لیفت سینه چگونه انجام می‌شود؟

تفاوت لیفت سینه و پروتز سینه از جهت هزینه عمل

هزینه عمل پروتز سینه بر اساس نوع پروتز انتخابی شما متفاوت است. به دلیل اینکه پروتزهای سینه وارداتی هستند، قیمت آن‌ها نیز با نوسانات دلار در بازه‌های زمانی مختلف تغییر می‌کند. به طور کلی هزینه لیفت سینه و پروتز سینه بر اساس اینکه عمل را در کدام کلینیک و نزد کدام پزشک انجام دهید متفاوت است. توجه داشته باشید که مهارت پزشک از اهمیت بسیاری برخوردار است و ارزش پرداخت مبلغ بیشتری را دارد.

تفاوت لیفت سینه و پروتز سینه از جهت “عوارض عمل”

جراحی بزرگ‌کردن سینه ( پروتز سینه) در صورتی که در یک کلینیک معتبر و توسط پزشک متخصص و حاذق انجام شود، عوارضی ندارد. معمولا عوارض مشاهده شده ناشی از عدم مراجعه به پزشکان متخصص یا عدم رعایت نکات مربوط به مراقبت‌های بعد از عمل است. در برخی موارد در حدود کمتر از یک درصد بیماران در محل برش‌ها عفونت ایجاد می‌شود که با تجویز آنتی بیوتیک، این مشکل رفع می‌گردد.

پیشنهاد مطالعه:
پروتز لب طبیعی یا مصنوعی؟ {بررسی و مقایسه 2 روش اصلاح فرم لب}

در جدول زیر عوارض پروتز سینه و عوارض لیفت سینه با هم مقایسه شده‌اند:

جدول عوارض احتمالی لیفت و پروتز سینه

عوارض لیفت سینه ایجاد هماتوم در سینه‌ها

عدم تقارن

از بین‌رفتن احساس در سینه‌ها

تغییر در شیردهی

ایجاد عفونت در جای زخم

مشکلات ناشی از بیهوشی

به وجود‌آمدن توده‌های سفت در سینه

تیره‌شدن جای زخم و تجمع خون در محل زخم

عوارض پروتز سینه خونریزی

عفونت

انقباض کپسولی

پارگی

نشت سیلیکون

چروکیده یا موج‌دار شدن سلیکون

بی‌حسی نوک سینه‌ها

سروما یا تجمع مایعات اطراف ناحیه جراحی

زخم و جراحت

 

انواع مدل پروتز سینه

پروتز سینه از لحاظ جنس و مدل دارای انواع مختلفی است.انواع پروتز سینه از لحاظ جنس به دو دستهپروتزهای آب نمکی (سالین) و پروتز سینه ژلی (سیلیکونی) تقسیم می‌شود. بیشتر عمل‌های انجام شده، با پروتزهای ژلی است. معمولا برای افراد خیلی لاغر از پروتزهای ژلی استفاده می‌شود. پروتزهای ژلی در مقایسه با پروتزهای نمکی در هنگام لمس طبیعی‌تر هستند و احتمال چین خوردگی در آن‌ها کمتر است. پروتزهای سینه از لحاظ مدل نیز به دو دسته پروتز گرد و اشکی تقسیم می‌شوند.

  • پروتز سینه گرد: برای افرادی مناسب است که می‌خواند سینه‌های برجسته‌تر با بافت نرم و خوش فرم داشته باشند.
  • پروتز سینه اشکی: این مدل برای افرادی مناسب است که قصد دارند سینه‌هایی با فرم طبیعی داشته باشند. افرادی که بافت سینه آن‌ها بسیار کم یا ضعیف است می‌توانند با این پروتز سینه‌هایی زیبا و طبیعی داشته باشند.

انواع مدل پروتز سینه

لیفت سینه چیست؟

لیفت سینه یک عمل زیبایی رایج سینه است. بیش از 90 درصد خانم‌ها با افزایش سن، شیردهی، بارداری، نوسانات وزن و… دچار افتادگی سینه می‌شوند. لیفت سینه یا همان بالابردن سینه، موثرترین و رایج‌ترین عمل برای درمان افتادگی سینه است. این عمل زیبایی، روشی کم تهاجم و بی‌خطر است که با انجام آن می‌توانید سینه‌هایی خوش فرم و طبیعی داشته باشید.

جراحی لیفت سینه چگونه انجام می‌شود؟

هرچند روش‌های متفاوتی برای لیفت سینه وجود دارد، اما در بین همه آن‌ها جراحی لیفت سینه رایج‌تر است زیرا نتایج آن ثابت و ماندگار است. جراحی سینه از طریق ایجاد برش در ناحیه سینه انجام می‌شود. محل برش در افراد مختلف بر اساس وضعیت سینه متفاوت است. برای انجام این عمل، بیمار ابتدا توسط متخصص، بیهوش می‌شود. پس از بیهوشی برش در یکی از نواحی زیر انجام می‌شود:

  • دور ناحیه تیره نوک پستان
  • از اطراف ناحیه دور پستان به سمت پایین
  • بخش تیره نوک پستان به سمت چین‌های پستان

در مرحله بعد، نواحی بزرگ شده تیره پستان حذف شده، پوست‌های اضافی جدا شده، نوک سینه فرم‌دهی شده و در نتیجه بافت سینه به سمت بالا می‌شود. آخرین مرحله، بستن محل برش‌ها با بخیه است. این مرحله بسیار با دقت و ظرافت انجام می‌شود. اگر در رابطه با محل برش‌ها نگران هستید، باید گفت برخی خطوط سینه به طور طبیعی در میان چین‌های سینه مخفی می‌شوند. محل برش‌ها  در ابتدا مشخص خواهد بود اما در طول زمان کم‌رنگ شده و محو می‌شوند. اکثر افراد پس از جراحی سینه و لیفت سینه از اندام خود حس رضایت دارند.

پیشنهاد مطالعه:
عوارض گن ساعت شنی "7 خطر جدی که در کمین بدن شماست "

آیا انجام همزمان لیفت و پروتز سینه امکان‌پذیر است؟

با توجه به این که هدف لیفت و پروتز سینه با هم فرق دارد (لیفت سینه = بالاکشیدن سینه‌به سمت بالا و پروتز سینه = حجم‌دهی به سینه و افزایش سایز)، درصورتی که فردی بخواهد هم سینه‌های بزرگ‌تری داشته باشد و هم فرم و شکل سینه‌ها لیفت‌شده و تغییر کند، می‌تواند این دو عمل را به صورت همزمان با هم انجام دهد و هیچ محدودیتی ندارد. بهتر است در این شرایط، انتظارات و خواسته خود را با پزشک با تجربه‌ و حرفه‌ای درمیان بگذارید و به نظر پزشک خود رد این زمینه نیز اعتماد کنید.

کلام آخر

لیفت سینه و تزریق  به عنوان درمان افتادگی سینه و عمل پروتز سینه و تزریق چربی به سینه به عنوان درمان کوچکی سینه، عدم تقارن سینه و… شناخته می‌شوند. توصیه مرکز زیبایی مهزیار این است که اگر قصد انجام یکی از عمل‌های زیبایی سینه را دارید، حتما از قبل در این مورد تحقیق کرده و به کلینیک معتبر و پزشک متخصص مراجعه کنید و خواسته‌های خود را با پزشک مطرح کنید؛ پزشک در اولین جلسه پس از ویزیت به شما خواهد گفت که کدام روش برای شما مناسب‌تر است.

سوالات متداول

۱. لیفت سینه چیست؟

لیفت سینه یا جراحی بالابرسینه یک روش جراحی تجمیعی است که باعث بالا‌بردن و شکل‌دادن به سینه‌ها می‌شود.

۲. پروتز سینه چیست؟

پروتز سینه یا جراحی افزایش حجم سینه یک روش جراحی است که با استفاده از ایمپلنت‌های سینه، حجم سینه‌ها را افزایش می‌دهد.

۳. آیا لیفت سینه و پروتز سینه یکسان هستند؟

نه، لیفت سینه و پروتز سینه دو روش جراحی متفاوت هستند. در لیفت سینه، هدف بالابردن و شکل‌دادن به سینه‌هاست، در حالی که در پروتز سینه، هدف افزایش حجم سینه هاست.

۴. آیا لیفت سینه یا پروتز سینه بهتر است؟

تصمیم برای انتخاب بین لیفت سینه یا پروتز سینه بستگی به نیاز و مورد شخصی دارد. اگر فقط نیاز به بالابردن و شکل دادن به سینه ها دارید، لیفت سینه مناسب است. اگر می‌خواهید حجم سینه ها را افزایش دهید، پروتز سینه مناسب است.

۵. آیا لیفت سینه یا پروتز سینه ریسک جراحی دارند؟

هم لیفت سینه و هم پروتز سینه ریسک‌های خود را دارند. اما با انجام جراحی توسط جراحان مجرب و در محیط پزشکی مناسب، این ریسک‌ها کاهش می‌یابد.

0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

یک پاسخ

  1. پروتز سینه چه تفاوتی با لیفت سینه داره؟ از کجا بفهمم کدوم روش بهتره برای من؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار