Arabic | Persian | English

EN

AR

پروتز سینه یا تزریق چربی به سینه؟{3 سوال پرتکرار}

در دنیای امروز با توجه به تغییر ملاک­‌های زیبایی و همچنین مسائلی مانند وراثت، حاملگی، شیردهی و نوسانات وزنی، عمل حجم­دهی و فرم­دهی سینه در میان خانم­‌ها بسیار پرطرفدار شده است. دو عمل پروتز سینه و تزریق چربی به سینه دو روش رایج برای افزایش حجم سینه هستند. عمل پروتز و تزریق چربی به سینه با هم تفاوت‌­های بسیاری دارند. روش انجام آن‌ها با هم متفاوت است و هزینه هر کدام از این دو جراحی نیز متفاوت است.

شباهت این دو روش فقط در کارکرد و نتیجه آن است. ممکن است شما هم قصد داشته باشید یکی از این دو جراحی را انتخاب کنید تا به سینه­‌هایتان فرم یا حجم بدهید. در این مقاله از مجله مهزیار ما از تفاوت‌­ها و معایب و مزایای هر دو جراحی خواهیم گفت تا شما بتوانید روش مناسب برای فرم‌دهی سینه را پیدا کنید و بدانید بین پروتز سینه یا تزریق چربی به سینه کدام را انتخاب کنید.

پروتز سینه چیست؟

به پروتز سینه، جراحی کاشت سینه هم گفته می­شود. هدف این جراحی بازسازی یا افزایش حجم پستان است. این جراحی از نوع تهاجمی است و در آن ایمپلنت­‌های مصنوعی ساخته شده از جنس سرم نمکی یا سیلیکون زیر بافت پستان یا عضلات سینه قرار می­‌گیرند. فرم‌دهی سینه با پروتز ماندگاری بالای دارد و نتیجه عمل تا مدت زمان طولانی باقی خواهد ماند. در حین انجام این عمل معمولا برش­‌هایی در ناحیه پایینی سینه ایجاد می­‌شود که با کمک آن پروتز در داخل سینه جاگذاری می­‌شود و بخیه­‌های لازم زده می­‌شود. حالا که تا حدی با عمل پروتز سینه آشنا شدیم به سراغ سوالاتی که ممکن است درباره این جراحی پیش بیاید می­‌رویم.

پروتز سینه

برای انتخاب بین پروتز سینه یا تزریق چربی به سینه، باید از عوارض پروتز سینه آگاه باشید

  • یکی از عوارض خطرناک عمل پروتز سینه، بی­‌حسی در ناحیه نوک سینه است. البته این حالت موقتی است و تنها در موارد نادر نوک سینه به طور دائمی بی­‌حس می­‌شود.
  • پروتز سینه ممکن است به دلایل مختلف پاره شود. این دلایل شامل فشار به پروتز، عمر بالای پروتز، کیفیت پروتز و جنس آن می­‌باشد.
  • گاهی ممکن اس ژل داخل پروتز به بیرون نشست کند و برخی متخصصان بر این باورند که نشست این ژل به غدد لنفاوی آسیب می­‌رساند.
  • اگر بعد از عمل وزنتان تغییر کند، تناسب میان سینه‌­ها و بدن از بین می­‌رود و نتایج پروتز سینه دچار اشکال می‌­شود.
  • گاهی نیز بعد از این عمل بدن به دلایل مختلف دچار عفونت می­‌شود.
  • گاهی در اطراف پروتز مایعی تجمع می­کند که این عارضه سروما نام دارد. ممکن است لازم شود به وسیله عمل دیگری مایعات سروما خارج شود.
  • به دلیل برش­ هایی که زیر سینه ایجاد می‌­شود دو یا سه روز اول خون­ریزی وجود خواهد داشت.
  • یکی از عوارض دیگر پروتز سینه، انقباض کپسولی است که به احتمال زیاد به عمل مجدد نیاز پیدا خواهد کرد.
پیشنهاد مطالعه:
این 8 نکته را برای "مراقبت بعد از تزریق ژل خط اخم" بدانید!

لیست عوارض پروتز سینه در مقایسه با مزایای آن

عوارض احتمالی

قرمزی پوست اطراف

تورم غیر طبیعی

سوزش سینه

خونریزی

عفونت

ترکیدن پروتز سینه

مزایا

فرمدهی به سینه

افزایش اعتماد به نفس

بزرگ‌کردن سایز سینه‌های کوچک

درمان سینه شل و افتاده

ایجاد تعادل در ابعاد و اندام

 

مزایای عمل پروتز سینه چیست؟

  • با عمل پروتز سینه­‌هایتان به حجم دلخواه افزایش پیدا خواهد کرد.
  • اگر افزایش سن یا افزایش وزن سینه‌­ها دچار افتادگی شده باشند می­توان با پروتز سینه آن را رفع کرد.
  • ماندگاری عمل پروتز سینه بالاتر از تزریق چربی است.
  • تعادل و تقارن بین سینه­‌ها در عمل پروتز سینه از بین نمی­رود.
  • اکثر افراد کاندید مناسبی برای انجام این عمل هستند.

ماندگاری جراحی پروتز سینه چه اندازه است؟

ماندگاری پروتز سینه بین 12 تا 25 سال است و در اکثر موارد از این هم بیشتر می­‌شود. این مسئله به طول عمر ایمپلنت­‌های درون سینه بستگی دارد. نمی­‌توان به طور قطعی طول عمر ایمپلنت­‌ها را تخمین زد اما هرسال که از عمر ایمپلنت­‌ها می­‌گذرد شانس پاره شد و آسیب دیدن آن یک درصد افزایش می­یابد. میزان ماندگاری نیز یکی از فاکتورهای مورد توجه در انتخاب بین پروتز سینه یا تزریق چربی به سینه است. برای آگاهی از عوارض تزریق چربی به سینه مقاله مرتبط به آن را بخوانید.

عمل تزریق چربی به سینه

به عمل تزریق چربی، انتقال یا پیوند چربی نیز می­گویند. این عمل جراحی چربی را از یک نقطه بدن به نقطه دیگر انتقال می­دهد. هدف این عمل جراحی زیبایی و حجم دهی قسمتی است که به آن چربی تزریق می­شود. اصول تزریق چربی به این صورت است که به کمک روش لیپوساکشن، بافت چربی از منطقه­ای از بدن برداشته می­شود، سپس چربی­ها خالص سازی و استریل می­شوند. بعد از آن چربی­‌ها با سرنگ به مناطق مورد نظر تزریق می­شوند.

پیشنهاد مطالعه:
فیلر چیست ؟ [8کاربرد فیلر + بررسی عوارض آن]

سعی کنید عمل تزریق چربی به سینه را نزد فوق تخصص پلاستیک خبره انجام دهید. در عین حال، مراقبت­ بعد از تزریق چربی سینه را جدی بگیرید تا بعد از عمل مشکلات کمتری را تجربه کنید.

پروتز سینه یا تزریق چربی به سینه؟ اول بدانید عوارض تزریق چربی چیست؟

  • این عمل نسبت به عمل پروتز سینه ماندگاری کمتری دارد.
  • در ناحیه­ای که چربی از آن خارج می­شود امکان ایجاد جراحت وجود دارد.
  • در روز­های اول بعد از عمل از ناحیه استخراج چربی خونابه خارج می­شود.
  • امکان بروز عفونت در ناحیه گیرنده و اهدا کننده چربی وجود دارد.
  • در ناحیه سینه و نواحی­ که از آن چربی خارج شده است، ایجاد تورم قابل انتظار است.
  • این امکان وجود دارد که سینه­ها باهم تقارن نداشته باشند.
  • بعد از بارداری و گذراندن دوره شیردهی، سینه­ها دچار تغییر حالت می­شوند.

مزایای تزریق چربی در سینه چیست؟

مزایای تزریق چربی در سینه شامل موارد زیر است:

  • نیاز به ایمپلنت و جسم خارجی درون سینه نیست و همین موضوع باعث می­شود درباره ایمپلنت و طول عمر آن نگران نباشیم.
  • عمل تزریق چربی با استفاده از بافت بدن خود بیمار انجام می­شود و به همین خاطر احتمال مشاهده عکس العمل نسبت به آن وجود ندارد.
  • کپسول و عوارض ناشی از آن که با وجود ایمپلنت در سینه ­ها ایجاد می­شوند، در روش تزریق چربی دیده نمی­شود.
  • امکان لیپوساکشن و برداشت همزمان چربی از بافت­های دیگر بدن نیز وجود دارد.
  • امکان سوراخ شدن و خالی شدن بافت چربی تزریق ­شده وجود ندارد.
  • بافت چربی به نسبت طبیعی‌تر است و عوارض کمتری را در طولانی مدت به همراه دارد.
  • هیچ­گونه زخم و اسکار بعد از جراحی باقی نخواهد ماند یا کوتاه ­مدت خواهد بود.

ماندگاری تزریق چربی در سینه چقدر است؟

چربی­های تزریق­شده در سینه ماندگاری طولانی ندارند و در نتیجه ممکن است هر فرد به یک تا سه بار تزریق نیاز داشته باشد تا به نتیجه دلخواه برسد. اگر شما پس از عمل نوسانات وزنی داشته باشید، یعنی به شدت لاغر یا به شدت چاق شوید عمل تزریق چربی تحت تأثیر قرار می­گیرد. بعد از بارداری نیز سینه دچار تغییراتی می­شود. بنابراین ماندگاری تزریق چربی در سینه از عمل پروتز کم‌تر است.

پیشنهاد مطالعه:
0 تا 100 تزریق بوتاکس زیر بغل {پاسخ به سوالات مهم}

پروتز سینه یا تزریق چربی به سینه؛ تفاوت‌های دوره نقاهت

دوره نقاهت پروتز سینه بیشتر از دوره نقاهت تزریق چربی به سینه است. تزریق چربی جراحت کمتری ایجاد می­کند و بیمار سریع­تر بهبود پیدا می­کند ولی در عمل پروتز سینه بخاطر جراحات در ناحیه تحتانی سینه دوره نقاهت طولانی‌تر است.

بعد از انجام هردوی این عمل ­ها باید رژیم غذایی مناسبی داشته باشید و مایعات بیشتری مصرف کنید. دوره نقاهت پروتز سینه بین 4 تا 6 هفته طول می­کشد درحالی که دوره نقاهت عمل تزریق چربی بین 2 تا 3 هفته طول می­کشد.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تا حد ممکن ویژگی­های هرکدام از عمل­های پروتز سینه و تزریق چربی به سینه را توضیح دهیم تا عمل جراحی مناسب خود را پیدا کنید. به طور کلی برای مقایسه بین عمل پروتز سینه و تزریق چربی به سینه باید گفت: با اینکه ماندگاری پروتز سینه نسبت به تزریق چربی بیشتر است اما عمل پروتز پستان نسبتا عمل سخت­‌تری است. در بیشتر موارد پس از پروتز و کاشت پستان به جراحی مجدد احتیاجی نیست؛ در حالی که عمل تزریق چربی ممکن است توسط بدن فرد جذب بشود. همچنین هزینه پروتز سینه نسبت به تزریق چربی بیشتر است.

برای انجام هرکدام از عمل‌های بزرگ‌کردن سینه یا فرم‌دهی،  مجموعه زیبایی مهزیار  توصیه می‌کند عمل فرم‌دهی سینه را نزد فوق تخصص پلاستیک انجام دهید. نه افراد متفرقه. زیرا این عمل تخصص و مهارت و تجربه زیادی می‌طلبد. لازم است تحقیقات کاملی برای پیداکردن چنین پزشک و مرکزی انجام دهید.

سوالات متداول

1- آیا پروتز سینه می‌تواند عوارض جانبی داشته باشد؟
بله، پروتز سینه ممکن است عوارض جانبی مانند درد، تورم، خونریزی، عفونت، تغییر در حساسیت پستان و حتی تشکیل خونریزی در داخل پروتز داشته باشد.

2- آیا پروتز سینه می‌تواند باعث ایجاد سرطان شود؟
نه، پروتز سینه باعث ایجاد سرطان نمی‌شود. اما برخی از عوامل خطرزای بروز سرطان پستان مانند سن، ژنتیک، استفاده از هورمون‌های جنسی و… ممکن است در صورت وجود، باعث بروز سرطان شوند.

3- آیا پروتز سینه باعث کاهش حساسیت پستان می‌شود؟
بله، پروتز سینه ممکن است باعث کاهش حساسیت پستان شود. اما این عارضه بسیار نادر است و به طور کلی در صورت استفاده از پروتز سینه با کیفیت و توسط پزشکان مجرب، این عارضه رخ نمی‌دهد.

0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار