Arabic | Persian | English

EN

AR

تزریق چربی به بدن چه کاربردی دارد و چگونه انجام می‌شود؟

شاید با شنیدن تزریق چربی به بدن تعجب کرده و با خود فکر می‌کنید، همه به دنبال حذف چربی از بدن هستند، تزریق چربی به بدن دیگر چیست؟ عده بسیاری از افراد به دنبال خلاص شدن از چربی‌های اضافی بدن هستند، اما بهتر است بدانید در بعضی مواقع، چربی اگر در جای درستی از بدن قرار گرفته باشد، باعث زیبایی و ایجاد احساس رضایت می‌شود. در این مقاله قصد داریم شما را با تزریق چربی به نواحی مختلف بدن از جمله صورت، سینه، باسن و… آشنا کنیم.

تزریق چربی به بدن چیست؟

تزریق چربی به بدن یکی از روش‌های زیبایی است که امروزه طرفداران بسیاری دارد. تزریق چربی روشی است که در آن از چربی‌های اضافی بدن خود فرد استفاده می‌شود. چربی‌های اضافی به وسیله‌ی روش‌های پزشکی از بدن خارج شده و پس از آماده سازی، مجددا به بدن تزریق می‌شود. کسانی که تصمیم به انجام این عمل جراحی می‌گیرند، پس از تزریق چربی به بدن، اعتماد به نفس بیشتری را تجربه خواهند کرد.

تزریق چربی به بدن چگونه انجام می‌شود؟

برای انجام این روش، بدن شما باید دارای چربی مورد نیاز باشد. پزشک پس از ویزیت و بررسی میزان چربی موجود در نواحی مختلف بدن، به شما اعلام می‌کند که می‌توانید از این روش استفاده کنید یا خیر. در مرحله اول، چربی از نواحی انتخاب شده توسط پزشک با روش لیپوساکشن خارج می‌شود، این چربی باید برای تزریق به بدن آماده شود و به همین منظور، از یک دستگاه به نام سانتریفوژ برای آماده سازی چربی استفاده می‌کنند. دستگاه سانتریفوژ سلول‌ها و قسمت‌هایی از چربی را که برای تزریق مناسب هستند جداسازی کرده و به حالتی تبدیل می‌کند که بتوان آن‌ها را توسط سرنگ تزریق کرد. پس از آماده سازی، پزشک چربی را در نواحی مختلف بدن که از قبل علامت گذاری شده است، تزریق می‌کند. این روش نیاز به بیهوشی دارد و در تمام مراحل انجام آن، بیمار بیهوش است. البته در برخی موارد نیز بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و این امر به نظر پزشک متخصص بستگی دارد.

پیشنهاد مطالعه:
0 تا 100 زاویه سازی صورت مردان +[مزایا و معایب احتمالی]

تزریق چربی به کدام نواحی صورت می‌گیرد؟

تزریق چربی به نواحی مختلف بدن امکان‌پذیر است و باعث حجم‌دهی، فرم‌دهی و زیبایی آن نواحی می‌شود. در ادامه تزریق چربی به نواحی مختلف را بررسی می‌کنیم.

تزریق چربی به صورت

با افزایش سن، میزان کلاژن سازی کاهش یافته و از بین رفتن بافت چربی زیر پوست، سبب ایجاد حالت افتادگی، شلی و ظهور چین و چروک خواهد شد. روش‌های متعددی برای از بین بردن چین و چروک وجود دارد  که تزریق چربی یکی از آن‌ها است. در فرایند تزریق چربی به صورت، چربی فرآوری شده به نواحی مختلف تزریق شده و در نهایت سبب باز شدن چروک‌ها و رفع شلی و افتادگی می‌شود. تزریق چربی به صورت یک روش دائمی است اما در صورت جذب توسط بدن، ممکن است چندین سال بعد نیاز به تزریق مجدد باشد.

تزریق چربی به سینه

تزریق چربی به سینه، بر افزایش سایز سینه و رفع افتادگی آن موثر است. پزشک معالج با بررسی میزان افتادگی سینه و وضعیت پوست مراجعه‌کننده تشخیص می‌دهد که روش تزریق چربی برای شما مناسب است یا خیر. تزریق چربی به سینه یک روش پرطرفدار در میان خانم‌ها است زیرا در برخی مواقع، بدن افراد نسبت به پروتز واکنش نشان داده و به اصطلاح آن را پس می‌زند در صورتی که چربی به دلیل اینکه از بافت بدن خود فرد است، سازگاری بیشتری با بدن دارد.

تزریق چربی به باسن

یکی دیگر از جراحی‌های زیبایی پرطرفدار، تزریق چربی به باسن است. در عمل تزریق باسن، میزان چربی خارج شده بیشتر است زیرا ممکن است بدن، بخشی از چربی را جذب کند. در رابطه با ماندگاری تزریق چربی به باسن باید گفت که یک روش دائمی است اما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ما در این مورد را مطالعه کنید. روش تزریق دقیقا همانند روش‌های دیگر است و در آن به صورت قابل توجهی فرم و برجستگی باسن تغییر خواهد کرد. امروزه بالا بردن باسن به روش برزیلی طرفداران بسیاری دارد. در صورتی که لیفت باسن را نزد یک پزشک متخصص و با تجربه انجام دهید، علاوه بر اینکه روند بهبودی سریع‌تری خواهید داشت، نتایج خوبی نیز کسب می‌کنید.

تزریق چربی به کدام نواحی صورت می‌گیرد؟

چرا تزریق چربی به باسن؟

یکی از دلایلی که این روزها تزریق چربی به باسن محبویت بسیاری دارد اهداف چند منظوره آن است. وقتی تزریق چربی به باسن انجام دهید، در واقع برای تناسب اندام در کل بدن خود، یک قدم برداشته‌اید، زیرا چربی ناحیه شکم و پهلو کاملا تخلیه شده و به باسن تزریق می‌شود. شاید سوال برخی افراد این باشد که تزریق چربی به باسن بهتر است یا پروتز؟ همانطور که فکر می‌کنید تزریق چربی بهتر است زیرا جسم خارجی در بدن قرار نمی‌گیرد و احتمال عفونت بسیار کم است و بهتر است بدانید در پروتز باسن احتمال پارگی پروتز نیز وجود دارد.

پیشنهاد مطالعه:
تزریق بوتاکس دیسپورت | هزینه تزریق + مزایا

آمادگی های قبل از تزریق چربی به بدن

برای به دست آوردن نتایج مطلوب، بهتر است تمامی مراقبت‌های قبل و بعد از عمل را به درستی و طبق دستورالعمل پزشک متخصص رعایت کنید. مراقبت‌های قبل از عمل به شرح زیر است:

  • از دو هفته قبل از عمل، مصرف سیگار و الکل را قطع کنید.
  • مصرف داروهایی مانند آسپرین و رقیق کننده‌های خون را متوقف کنید.
  • آزمایش‌های تجویز شده توسط پزشک را انجام دهید.
  • داروهای قبل از عمل که شامل آنتی بیوتیک است و پزشک تجویز می‌کند را مصرف کنید.
  • از محل کار خود مرخصی بگیرید تا با خیال راحت دوره نقاهت را پشت سر بگذارید.

مراقبت‌های پس از تزریق چربی به بدن

مراقبت‌های پس از تزریق چربی بسیار مهم هستند و بهتر است از یک همراه بخواهید تا دو یا سه روز بعد از تزریق در کنار شما باشد. مراقبت‌های پس از عمل به شرح زیر است:

  • از ایجاد فشار روی ناحیه تزریق شده خودداری کنید زیرا سبب جابه جایی چربی می‌شود. مثلا پس از تزریق چربی به باسن تا مدتی باید روی شکم بخوابید.
  • در محل تزریق چربی و محل‌هایی که چربی از آن جا خارج شده است، کبودی و ورم را مشاهده خواهید کرد که موقتی است. برای رفع ورم و کبودی در روز اول هر 10 دقیقه از کمپرس سرد و از روزهای بعد از کمپرس آب گرم استفاده کنید.
  • در صورتی که در دو هفته اول با علائمی مانند درد، تورم و تب مواجه شدید حتما به پزشک مراجعه کنید.
  • داروهای تجویز شده را در زمان مشخص مصرف کنید.
  • دوره نقاهت پس از تزریق چربی بر اساس شرایط جسمی هر فرد متغیر است اما معمولا پس از 4 الی 7 روز می‌توانید به محل کار خود بازگشته و با رعایت نکات مراقبتی کار خود را شروع کنید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و مکان‌های گرم خودداری کنید.
پیشنهاد مطالعه:
بررسی کامل تزریق فیلر پیشانی {6 مزیت + مراقبتها}

عوارض تزریق چربی به بدن

در تزریق چربی به بدن، از هیچ ماده مصنوعی استفاده نمی‌شود به همین دلیل در بین روش‌های دیگر کم عارضه‌ترین روش است. در صورتی که به یک کلینیک معتبر و پزشک متخصص مراجعه کنید عوارض خاصی رخ نمی‌دهد و در نتیجه یک عمل موفقیت آمیز خواهید داشت. در مواردی که افراد مراقبت‌‌ها و توصیه‌های پزشکان را جدی نمی‌گیرند دچار برخی عوارض زیر می‌شوند که معمولا موقتی است و رفع می‌شود:

  • واکنش به مواد بی حسی
  • عفونت
  • آسیب به لایه های پوست
  • لخته شدن خون زیر پوست
  • عدم تقارن در تزریق
  • کبودی
  • ورم
  • ایجاد زخم

عوارض تزریق چربی به باسن

تزریق چربی به باسن یکی از پرطرفدارترین روش‌های تزریق است، به همین منظور لازم دانستیم عوارض آن را بیان کنیم اما لازم است بدانید درصورت رعایت مراقبت های پس از تزریق چربی به باسن، پس از دوره نقاهت به نتایج خوبی خواهند رسید.

  • ایجاد کبودی و ورم در محل تزریق و تخلیه چربی
  • احتمال حساسیت به بیهوشی
  • احتمال آسیب به عروق و عصب در حین ساکشن یا لیپوماتیک
  • احتمال گلوله گلوله شدن چربی در صورت عدم تزریق صحیح
  • عدم قرینگی در دو طرف باسن
  • تجمع مایع در زیرپوست در محل تزریق چربی
  • جذب چربی تزریق شده توسط بدن و دفع آن

جمع بندی

تزریق چربی به بدن یک روش ایمن است و برای انجام آن باید به یک کلینیک معتبر و دکتر فوق تخصص پلاستیک مراجعه کرده، هرگونه تزریق در این زمینه را انجام دهید.

شما به عنوان فرد متقاضی تزریق چربی به بدن باید چند مورد را رعایت کنید تا احتمال وقوع عوارض به کمترین میزان خود برسد. اولین مرحله این است که اطلاعات کاملی از تزریق چربی به بدن کسب کنید و با توجه به شرایط جسمی خود انتظارات معقول داشته باشید. مرحله بعدی انتخاب کلینیک معتبر و پزشک متخصص است. در این مرحله وسواس زیادی به خرج دهید. پزشک خوب کسی است که واقعیت‌ها را به شما بگوید نه آنچه را که شما دوست دارید بشنوید. آخرین قدم نیز رعایت نکات و مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق چربی به بدن است تا شاهد بهترین نتایج باشید.

0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار