Arabic | Persian | English

EN

AR

راهنمای جامع “تزریق چربی به باسن” + {5 نکته اساسی)

با تغییر معیارهای زیبایی، دیگر تخت و اسکینی‌بودن بدن نشان‌دهنده زیبایی و سلامتی نیست و امروزه بسیاری از افراد به دنبال برجسته‌کردن نقاط مختلف بدن مانند باسن یا سینه‌ها هستند. روش‌های مختلفی برای حجم دادن و فرم‌دهی به این نقاط وجود دارد؛ از عمل کاشت پروتز تا تزریق ژل و فیلر یا چربی.

خیلی از افراد دوست دارند که با کمک این روش‌ها به فرم‌دهی بدن خود کمک کنند؛ اما نگرانی‌هایی از بابت نتیجه، خطرات و سایر مسائل دارند. در ادامه با روش بزرگ کردن باسن با تزریق، مزایا و معایب و خطرات آن بیشتر آشنا خواهید شد.

تزریق چربی به باسن چیست؟

تزریق چربی به باسن ( Butt Augmentation به معنی انتقال چربی از نقاط دیگر بدن به ناحیۀ باسن است. در این روش، اول با استفاده از لیپوساکشن چربی اضافی بخشی از بدن مانند کمر، پایین کمر و ران‌ها برداشته می‌شود و جهت فرم‌دهی، به باسن تزریق می‌شود که در حال حاضر یکی از کاربردی‌ترین روش‌های حجم‌دهی به باسن است.

این موضوع برای بسیاری از بیمارانی که مشکل چاقی دارند، فرصتی محسوب می‌شود‌‌ تا چربی شکم را بردارند و برای تزریق به باسن از آن استفاده کنند.

روند تزریق چربی شامل صدها تزریق است. در این روش به دلیل آنکه از چربی بدن خود شخص استفاده می‌شود، ظاهر باسن طبیعی‌تر از عمل‌های کاشت سیلیکونی خواهد بود و احتمال ناسازگاری آن با بدن، به پایین‌ترین حد ممکن می‌رسد.

پس از برداشتن چربی از قسمت‌های مختلف بدن، آن چربی به‌طور کامل تمیز و تصفیه می‌شود و سپس چربی به باسن مراجعه‌کننده تزریق می‌شود. البته فراموش نکنید که این عمل همراه با بیهوشی انجام می‌گیرد.

نتیجه تزریق چربی به باسن

فرآیند انجام عمل تزریق چربی به باسن در کلینیک مهزیار

حالا که به صورت کلی با این عمل آشنا شدید؛ بهتر است درباره چگونگی تزریق چربی به باسن بیشتر بدانید.

برای تزریق باسن، ابتدا باید چربی مورد نظر از داخل بدن فرد جمع‌آوری شود. برای این کار، از لیپوساکشن یا لیپوماتیک استفاده می‌شود. از آنجا که این عمل نیاز به چربی زنده و فعال دارد؛ روش استخراج چربی و آماده‌سازی آن هم، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. ممکن است در حین استخراج چربی به کمک لیپوساکشن، چربی‌ها از بین بروند. به همین دلیل در بیشتر مواقع از عمل لیپوماتیک برای به دست آوردن چربی استفاده می‌شود.

در عمل لیپوماتیک، چند برش در قسمت‌هایی که تجمع چربی در آنها زیاد است ایجاد می‌شود. سپس با کمک لوله‌های مخصوصی به نام کانولا، چربی اضافه از این مناطق خارج می‌شود. در تزریق به روش کانولا، با سوزن کانولا نیز می‌توانید آشنا شوید.

در این روش، چربی اضافه نقاط دیگر بدن (مانند ران، شکم، پهلو و…) برداشته شده و به قسمت‌هایی که نیاز به حجم دارند مثل باسن، تزریق می‌شوند. به همین دلیل، این روش برای افرادی که اضافه وزن دارند یا می‌خواهند بدن خوش‌تراش و زیبایی داشته باشند؛ بسیار مناسب است.

نام دیگر عمل تزریق چربی به باسن

به این عمل جراحی، عمل «لیفت باسن برزیلی» هم گفته می‌شود. برای انجام این تزریق، اول باید توسط پزشک معاینه شده و سلامتی عمومی شما کامل مورد بررسی قرار بگیرد تا مشخص شود که کاندید مناسبی برای این کار هستید یا نه. معمولا در روز جراحی، پزشک از بیهوشی کامل استفاده می‌کند. البته اگر قرار باشد تنها حجم کمی از چربی به باسن تزریق شود؛ ممکن است با صلاحدید پزشک فقط از بی‌حسی استفاده شود.

پس از آن، قسمت‌هایی که چربی اضافه در آن وجود دارد مشخص شده و برش‌هایی با اندازه 3 تا 5 میلی‌متر ایجاد می‌شود. لوله‌ کانولا از طریق این برش‌ها وارد بدن شده و با کمک ارتعاشات فراصوت و حرکات چرخشی، سلول‌های چربی را می‌شکند. سر لوله کانولا پمپ مکشی وجود دارد که چربی‌ها را از بدن خارج می‌کند. بعد از خروج چربی‌ها، مرحله بعد آغاز می‌شود.

چربی‌های خارج شده توسط لیپوماتیک؛ معمولا زنده و مناسب برای تزریق دوباره به بدن هستند. بنابراین طی فرآیند خاصی، این سلول‌ها تمیز و فرآوری شده و آماده تزریق به باسن می‌شوند. بعد از تزریق چربی‌ها به باسن، برش‌ها بخیه می‌شوند و پزشک لباس مخصوص (گن) را تن شما می‌کند تا هم بدن بهتر فرم بگیرد و هم از بروز آمبولی جلوگیری شود.

کاندیدهای تزریق چربی در باسن

اگرچه تزریق چربی در باسن یک عمل نسبتا ساده و راحت است؛ اما به دلیل اینکه نیاز به ذخیره چربی از بدن خود فرد دارد، با توجه به نحوه عملکرد سلول‌های تزریق شده، برای همه مناسب نیست. البته در نهایت این پزشک معالج شماست که مشخص می‌کند آیا شما برای این کار مناسب هستید؟

البته خودتان هم با بررسی موارد زیر تا حد زیادی می‌توانید متوجه شوید که کاندید تزریق چربی در باسن هستید یا خیر. افرادی که ویژگی‌های زیر را دارند؛ بهترین گزینه برای انجام این عمل جراحی هستند:

  • کسانی که باسن کوچک و کم حجمی دارند.
  • افرادی که باسن آنها افتاده است و می‌خواهند آن را لیفت کنند.
  • کسانی که خط انحنای پایین باسن آنها خیلی مشخص نیست.
  • افرادی که سایر قسمت‌های بدن آنها دارای چربی است.
  • افراد بین 25 تا 55 سال که پوست آنها هنوز قابلیت ارتجاعی خود را از دست نداده است.
  • کسانی که وزن آنها قرار نیست تغییر چشمگیری داشته باشد.

کسانی که وزن کمی داشته و لاغر هستند؛ نمی‌توانند چربی کافی را در اختیار پزشک قرار دهند تا تزریق انجام شود. همچنین بهتر است پوست فرد دارای قابلیت ارتجاعی باشد تا پوست دچار ترک خوردگی و زخم نشود.

ماندگاری تزریق چربی به باسن

تزریق چربی به باسن، جایگزین قراردادن سیلیکون یا پروتز داخل باسن است. به همین دلیل می‌توان این عمل را با جراحی پروتز مقایسه کرد. از آنجا که بدن، سلول‌های چربی خودش را پس نمی‌‎زند؛ تزریق چربی به باسن مشکل خاصی نخواهد داشت. همچنین برخلاف پروتز، چربی داخل بدن دچار پارگی و شکستگی نخواهد شد.

اگر تغییر وزن خاصی نداشته باشید و اصول مراقبتی را رعایت کنید؛ تا سال‌ها می‌توانید از تاثیر تزریق چربی بهره‌‎مند شوید. البته تا چند ماه، مقداری از چربی‌های تزریق شده جذب بدن می‌شود اما معمولا پزشکان برای مقابله با این اتفاق، ابتدا مقدار چربی بیشتری به باسن تزریق می‌کنند (در حدود سی درصد) تا بعد از گذشت حدود سه ماه، ماندگاری باسن با تزریق چربی حفظ شود.

هزینه تزریق چربی به باسن

هزینه تزریق باسن به عوامل زیادی بستگی دارد. میزان چربی مورد نیاز، لباس مخصوص پس از عمل، دستمزد پزشک و کادر درمانی، از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر هزینه عمل تزریق چربی به باسن هستند.

درصورتی که به فکر انجام این عمل هستید و به نظر خودتان شرایط انجام آن را دارید، بهتر است بعد از تحقیق گسترده در جهت پیداکردن بهترین جراح، با مرکز مورد نظر تماس بگیرید و درباره نحوه انجام عمل و قیمت، مشاوره دریافت کنید.

قبل و بعد از تزریق چربی به باسن

عوارض تزریق چربی به باسن

اگرچه این جراحی کار نسبتا ساده و کم عارضه‌ای است؛ اما به هرحال هر اقدامی، عوارضی هر چند اندک را هم با خود در پی خواهد داشت. این موارد، از جمله عوارض بی‌خطر و زودگذر هستند:

  • کبودی و تورم در محل برداشت چربی و تزریق ان
  • احساس درد و سوزش در محل برش‌ها
  • سردرد و سرگیجه به عنوان عوارض بیهوشی

البته اگر پزشک متبحر و مرکز زیبایی معتبری را انتخاب نکنید؛ ممکن است با عوارض فرمدهی به باسن خطرناک‌تری دست و پنجه نرم کنید:

  • ماندگاری طولانی مدت جای زخم در محل بخیه
  • ایجاد توده و برجستگی در محل تزریق
  • عفونت در محل برش
  • ایجاد نکروز پوستی
  • آمبولی ریه

البته اگر با پزشک متخصص و باتجربه مشورت کنید؛ احتمال اینکه دچار این عوارض شوید بسیار کم است.

مزایای تزریق چربی به باسن

همانطور که اشاره کردیم، اگر علاقه به افزایش حجم و فرمدهی باسن دارید، انتقال چربی از قسمت‌های دیگر به ناحیه باسن و تزریق چربی نسبت به قراردادن پروتز، انتخاب بهتری است. در این قسمت مزایای انتقال چربی به باسن را مرور می‌کنیم:

  • عدم نیاز به بستری در بیمارستان بعد از عمل
  • دوره نقاهت کوتاه‌تر نسبت به جراحی پروتز باسن
  • فرمدهی باسن و افزایش حجم به اندازه منطقی و طبیعی
  • راحت‌تر و ایمن‌تر

تزریق چربی به باسن یا جراحی پروتز باسن؟

تزریق چربی به باسن

نقاهت کوتاه‌تر

راحت‌تر انجام می‌شود

نسبت به پروتز ایمن‌تر است

عوارض و آسیب کمتر

نتایج طبیعی‌تر

جراحی پروتز باسن

دوره نقاهت طولانی‌تر

یک جراحی کامل محسوب می‌شود

احتمال آسیب در صورت انجام توسط فرد غیر متخصص

احتمال بروز نتایج مصنوعی

احتمال پس‌زدن پروتز توسط بدن

مراقبت های پس از تزریق چربی به باسن

برای اینکه بهترین نتیجه را از تزریق چربی به باسن بگیرید و دچار مشکلات و عوارض بعدی نشوید؛ باید حتما مراقبت‌های بعد از عمل را رعایت کنید. معمولا بین 2 تا 4 هفته باید به شدت مراقبت‌ها رعایت شوند و پس از ان می‌توانید به آرامی به روند عادی زندگی برگردید.

تا 2 هفته، موقع نشستن روی باسن خود ننشینید. همچنین به جای خوابیدن روی پشت، دمر یا به پهلو بخوابید. از انجام ورزش، مصرف دخانیات و مشروبات الکلی، شنا کردن سنگین، قرار گرفتن در معرض بخار داغ مانند سونا و کارهای پرفشار، خودداری کنید. در صورتی که این مراقبت‌ها را انجام ندهید علاوه بر اینکه احتمال عفونت و تجمع توده چربی‌ها را افزایش می‌دهید؛ موجب بدشکل شدن فرم باسن‌تان بعد از عمل هم خواهید شد.

مزایای تزریق چربی برای باسن

  • از جمله مهم‌ترین مزایای تزریق باسن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • از انجا که سلول‌های چربی از خود بدن برداشت شده‌اند؛ توسط بدن پس زده نمی‌شوند.
  • فرم باسن بعد از تزریق بسیار طبیعی‌تر از کاشت سیلیکون و پروتز خواهد بود.
  • چربی‌های تزریق شده برخلاف پروتز، تغییر جا نمی‌دهند و دفرمه نمی‌شوند.
  • دوره نقاهت بعد از تزریق بسیار کوتاه‌تر از پروتز گذاری است.
  • از انجا که چربی مورد نظر از سایر قسمت‌های بدن برداشته می‌شود؛ قسمت‌های چاق بدن لاغر می‌شوند.

تاثیر تزریق در باسن

با تزریق چربی‌های خالص سازی شده و فراوری شده به داخل باسن، تغییراتی در ظاهر شما پدید خواهد آمد.  یکی از شایع‌ترین دلایل تزریق چربی به باسن، برطرف کردن افتادگی باسن و شل بودن آن است که با تزریق چربی این موارد حل خواهند شد. همچنین تزریق چربی در باسن برای لیفت‌کردن باسن (اصطلاحا باسن برزیلی) و ایجاد قوس مناسب در آن کاربرد دارد. چنانچه باسن دارای تقارن بین دو نیمه نباشد هم می‌توان با کمک تزریق چربی آن را اصلاح کرد.

کلام آخر

داشتن باسن خوش فرم و حجیم، خواسته بسیاری از افراد است. برای داشتن باسن برزیلی و زیبا، می‌توانید از تمرینات و ورزش‌های مخصوص هم استفاده کنید؛ اما تزریق چربی بهترین نتیجه را با کمترین عوارض در اختیار شما قرار می‌دهد. البته برای اینکه نتیجه دلخواه خود را بگیرید؛ بسیار مهم است که از تجربه و تخصص پزشکان خوشنام بهره بگیرید.

سوالات متداول

  1. انتقال چربی به باسن بهتر است یا پروتز باسن؟
    این امر بستگی به شرایط بدن و میزان چربی بدن فرد دارد. به صورت لی انتقال چربی به باسن کم‌خطرتر است و نتایج طبیعی‌تری به همراه دارد، اما اگر بدن فرد چربی کافی برای تزریق با باسن نداشته باشد، برای فرم‌دهی و حجم‌دادن به باسن لازم است از پروتزهای سیلیکونی استفاده شود.
  2. آیا ممکن است عدم تقارن در باسن به وجود بیاید؟
    بله، درصورتی که این تزریق توسط پزشک متخصص انجام نشود، احتمال بروز هرگونه عدم تقارنی وجود دارد. به همین علت مرکز مهزیار توصیه می‌کند قیمت را فدای کیفیت و تخصص متخصص نکنید و با تحقیق کامل و انتخاب بهترین فرد، نسبت به تزریق چربی به باسن اقدام کنید.
  3. اگر بدن خودمان لاغر باشد، آیا امکان استفاده از چربی دیگر وجود دارد؟
    این امکان وجود ندارد و احتمال اینکه بدن چربی به جز بدن خودتان را پس بزند بسیار زیاد است. لذا به هیچ عنوان این روش را با غیر از چربی بدن خودتان امتحان نکنید.
0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار