Arabic | Persian | English

EN

AR

تزریق همزمان ژل و بوتاکس + {پاسخ به 4 سوال پرتکرار}

یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های هر فرد، زیبایی چهره است. وجود چین و چروک در صورت و یا افتادگی پوست، تا حد بسیار زیادی بر زیبایی چهره افراد تاثیر می‌گذارد. بیش‌تر افراد به دنبال این هستند تا پوستی جوان داشته و زیبایی چهره خود را در سنین مختلف حفظ کنند. تزریق ژل و بوتاکس یکی از رایج‌ترین راه‌ها برای زیبایی و جوان سازی است. نتایج فوری این روش‌ها و عوارض بسیار کم، باعث شده تا بسیاری از افراد به دنبال انجام این عمل‌های زیبایی باشند. بسیاری از افراد می‌خواهند بدانند که آیا تزریق همزمان زل و بوتاکس امکان پذیر است؟ چقدر فاصله بهتر است بین این دو بیفتد؟

در واقع افراد می‌خواهند تنها با یکبار مراجعه به پزشک، ژل و بوتاکس را به طور همزمان تزریق کنند. در ادامه این مقاله از مجله مهزیار به بررسی این سوال خواهیم پرداخت که آیا تزریق همزمان ژل و بوتاکس امکان پذیر است؟ و آیا می‌توان تنها با یکبار مراجعه به پزشک این دو تزریق را همزمان انجام داد؟ قبل از هر چیز بهتر است با هرکدام از این روش‌ها آشنا شوید.

 

مهم‌ترین تفاوت ژل و بوتاکس

برای اینکه بتوانید بهترین روش را برای اصلاح مشکلاتی پوستی انتخاب کنید؛ قبل از هر چیز باید با هرکدام از این روش‌ها و تفاوت‌های اصلی آنها آشنا شوید. تفاوت ژل و بوتاکس خود را در مواردی مانند عوارض، میزان ماندگاری، نحوه اثرگذاری و… نشان می‌دهد. به طور مثال معمولا ژل ماندگاری بیشتری نسبت به بوتاکس دارد. البته این میزان ماندگاری به مواردی مانند نوع پوست، نتیجه مورد نظر و محل تزریق هم بستگی خواهد داشت.

معمولا بوتاکس بهترین انتخاب برای درمان و بهبود خطوط حرکتی ایجاد شده روی صورت است. تزریق فیلر و ژل بیشترین تاثیرگذاری را در پرکردن نقاط مختلف صورت و ایجاد حجم دارد. در ادامه با هر کدام از این موارد بیشتر آشنا خواهید شد.

تزریق بوتاکس چیست؟

بوتاکس یک نوروتوکسین رقیق شده قابل تزریق است. باکتری کلستریدیوم بوتولینوم، سمی به اسم سم بوتولینوم تولید می‌کند که نوروتوکسین بوتاکس از این سم به دست می‌آید. حالت رقیق‌شده این سم برای فلج کردن عضلات پیشانی، اطراف چشم، بین دو ابرو و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ترزیق بوتاکس به صورت موضعی و در محلی انجام می‌شود که قرار است بی‌حرکتی عضله، صورت بگیرد. بعد از تزریق، ارسال پیام‌های عصبی به عضلاتی که در آن تزریق صورت گرفته، غیرفعال می‌شود. در این حالت فرد توان انجام دادن حرکاتی مانند اخم کردن، بالا بردن پیشانی، جمع کردن چشم‌ها و غیره را نخواهد داشت.

پیشنهاد مطالعه:
عوارض تزریق چربی به صورت + [2 روش جایگزین برای جوانسازی]

تزریق بوتاکس یک روش کم عارضه، موثر و مقرون به صرفه برای جوان سازی پوست است. این روش می‌تواند با حذف چین و چروک و خطوط ایجاد شده روی صورت، پوست شما را شاداب‌تر نشان دهد. به طور کلی بوتاکس برای موارد زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد:

تزریق بوتاکس چیست؟

تزریق ژل چیست؟

ژل‌ها یا فیلرها، پرکننده و حجم دهنده پوستی هستند. تزریق ژل برای جوان سازی پوست، ایجاد حجم و فرم بهتر در صورت است. تزریق ژل برای جبران حجم از دست رفته، رفع چین و چروک‌ها و بهبود شکل انحناهای سطحی صورت و بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از موارد استفاده از تزریق ژل عبارت‌اند از:

تزریق ژل چیست؟

تزریق ژل بهتر است یا بوتاکس؟

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که با توجه به ویژگی‌های هر کدام از این روش‌ها و نکاتی که درباره آنها گفته شد؛ کدام یک مناسب‌تر و بهتر است؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید مشخص کنید که دقیقا چه خواسته‌ها و انتظاراتی از انجام این اقدامات زیبایی دارید؟

هم تزریق ژل و هم بوتاکس، هر دو از روش‌های غیرتهاجمی برای جوانسازی و ایجاد تغییر در چهره هستند. اما همان‌طور که اشاره شد؛ نحوه عملکرد و تاثیرگذاری هر کدام از این روش‌ها با یکدیگر متفاوت است. برای اینکه بهترین انتخاب را داشته باشید؛ بهتر است که قبل از هر تصمیم‌گیری با پزشک متخصص مشورت کنید تا بهترین راه را به شما پیشنهاد کند.

تفاوت کاربرد ژل و بوتاکس

بسیاری از چروک‌ها و خطوط پوستی به دلیل حرکت ماهیچه‌ها ایجاد می‌شوند. مثلا وقتی می‌خندید؛ ابروهایتان را بالا می‌اندازید یا اخم می‌کنید، پوست و ماهیچه شما در حالت خاصی قرار می‌گیرند. وقتی برای مدت طولانی ماهیچه و پوست یک حرکت مشخص را انجام دهند؛ این خطوط روی صورت به وجود می‌آیند. از آنجا که دلیل اصلی بروز این نوع چروک‌ها حرکت ماهیچه‌هاست؛ با تزریق سم بوتاکس و فلج موقتی عضله، می‌تواتید تا حد خوبی این مشکل را برطرف کنید.

اما اگر زیر چشمانتان گود افتاده؛ قسمت‌هایی از چهره و صورت شما فرورفته و یا دوست دارید بخشی از صورتتان حجم بگیرد؛ بهتر است به سراغ تزریق ژل بروید. در جدول زیر مزایا و معایب تزریق ژل به صورت خلاصه آمده است:

جدول عوارض احتمالی و مزایای تزریق ژل لب

عوارض احتمالی

کبودی بیشتر

درد و التهاب

تورم

خون‌مردگی

مزایا

میزان کبودی بسیار کمتر

ماندگاری بالا (6 ماه الی یک سال)

درصد خیلی پایین خطا در تزریق

فرم‌دهی لب بصورت لیفت‌شده

سایر کاربردهای ژل و بوتاکس

علاوه بر جوانسازی و رفع چین و چروک‌های پوست، تزریق ژل و بوتاکس مزایا و کاربردهای دیگری هم دارد که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره‎ای کوتاه خواهیم کرد:

پیشنهاد مطالعه:
معرفی جامع ژل آلیاکسین (Aliaxin) سوئیسی "بهترین برند فیلر"

کاربردهای ژل

تزریق ژل بیشترین کاربرد را برای پر کردن نقاطی از پوست دارد که به دلیل افزایش سن، کاهش وزن زیاد و ناگهانی یا کاهش رطوبت پوست، دچار کاهش حجم شده‌اند. تزریق ژل علاوه بر پر کردن چروک و خطوط استاتیک، برای رفع گودی دور چشم ، اصلاح قوز بینی و زاویه‌سازی صورت هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربردهای بوتاکس

بوتاکس به دلیل امکان فلج موقت در عضلات، می‌تواند کاربردهای زیبایی و حتی پزشکی بسیار بیشتری از رفع چروک‌ها داشته باشد. کنترل میزان تعریق زیربغل، کمک به درمان میگرن و بالا کشیدن نوک بینی از دیگر کاربردهای محبوب و موثر بوتاکس است.

آیا تزریق همزمان ژل و بوتاکس امکان پذیر است؟

حال که با تزریق ژل و بوتاکس صورت آشنا شده و کاربردهای آن‌ها را شناختید، این سوال به وجود می‌آید که آیا تزریق همزمان ژل و بوتاکس امری درست است یا نه؟
در پاسخ به این سوال باید بگوییم؛ ترجیحا بهتر است این کار را به طور همزمان انجام ندهید.

بهتر است تزریق ژل و بوتاکس، جداگانه و با فاصله‌ای یک هفته‌ای صورت بگیرد. البته در صورت اجبار می‌توانید این دو تزریق را به طور همزمان انجام دهید. برای تزریق ژل و بوتاکس به صورت همزمان، ابتدا باید ژل یا فیلر تزریق شده و بعد از آن تزریق بوتاکس انجام شود. با این وجود همه این‌ها به نظر پزشک متخصص شما برمی‌گردد. برای این که در این باره اطلاعات کامل‌تری به دست آورید، پیشنهاد می‌کنیم به کلینیک مهزیار مراجعه کرده و یا با شماره کلینیک تماس بگیرید و به صورت رایگان با پزشک مشورت کنید.

مدت زمان ماندگاری ژل و بوتاکس

مدت زمان ماندگاری ژل به عوامل مختلفی بستگی دارد. جنس فیلر مورد استفاده، منطقه‌ای که ژل به آن تزریق شده و متابولیسم بدن افراد در مدت زمان ماندگاری ژل موثر هستند.

همچنین عوامل زیادی وجود دارند که در ماندگاری بوتاکس تاثیرگذار بوده و ماندگاری آن را افزایش می‌دهند. در حالت کلی ماندگاری بوتاکس بین 6 الی 12 ماه است. این مدت زمان با توجه به عوامل متنوع، برای افراد مختلف متفاوت خواهد بود. جنس پوست، الگوی زندگی روزمره و میزان چروک پوست، از جمله عواملی هستند که بر مدت زمان ماندگاری بوتاکس تاثیر دارند. البته در حالت کلی، ماندگاری ژل بیشتر از بوتاکس است؛ به این شرط که از ژل باکیفیت و معتبر استفاده کرده و به پزشک معتبر و متخصص مراجعه نمایید.

تفاوت هزینه ی تزریق ژل و بوتاکس

یکی دیگر از نکاتی که می‌تواند در تصمیم گیری بین انتخاب بوتاکس و ژل صورت تعیین‌کننده باشد؛ تفاوت هزینه این دو مورد است. در مجموع می‌توان گفت که هم تزریق ژل و هم بوتاکس، از جمله اقدامات زیبایی سرپایی هستند و نیازی به بستری شدن ندارند. به همین دلیل هزینه تزریق ژل و بوتاکس نسبت به مواردی مانند عمل جراحی بسیار پایین‌تر است.

هزینه تزریق ژل و بوتاکس، به عوامل مختلفی مانند خدمات کلینیک، دستمزد پزشک، کیفیت و برند مواد استفاده شده و نوع مشکل بستگی دارد و به همین دلیل برای هر فرد نسبت به فرد دیگر متفاوت است.

پیشنهاد مطالعه:
"عوارض فیلر بینی" [6 راهکار ساده برای کاهش عوارض] + ویدئو

مدت زمان ماندگاری ژل و بوتاکس

تزریق ژل و بوتاکس خوب است یا بد؟

تزریق ژل و بوتاکس یکی از بهترین راه‌ها برای برگرداندن جوانی و شادابی به پوست است. قبل از انجام هر گونه تزریقی بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کرده و تحت معاینه قرار بگیرید. برخی از افراد تنها به تزریق ژل نیاز داشته و برخی دیگر نیاز به تزریق بوتاکس خواهند داشت.

همچنین برخی از افراد نیز برای جوان‌سازی پوست خود باید هر دو تزریق را انجام دهند. انجام این معاینات توسط پزشک متخصص قبل از تزریق، به شما کمک خواهد کرد تا بهترین روش را برای زیباسازی پوست خود انتخاب کنید. همچنین در نظر داشته باشید که برای انجام این تزریق‌ها حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. شما می‌توانید با استفاده از مقالات و آموزش‌های داخل مجله زیبایی مهزیار درباره روش‌ها و عمل‌های زیبایی اطلاعات بیش‌تری کسب کنید.

استفاده از مواد بی‌کیفیت، تزریق اشتباه، تزریق بیش از اندازه، اشتباه در محل تزریق و بسیاری از عوامل دیگر ممکن است باعث به هم ریختن فرم صورت شما شود. بنابراین قبل از هر گونه تزریق ژل و بوتاکس ابتدا از تخصص پزشک و کیفیت مواد مورد استفاده اطمینان حاصل کنید. بوتاکس دیسپورت یکی از مارک های معروف بوتاکس است که تاثیر بسیار مناسبی دارد، نمونه مشابه ایرانی آن بوتاکس مسپورت است.

کلام آخر

همان‌طور که گفتیم، تزریق همزمان ژل و بوتاکس با تایید پزشک مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند. اما بهتر است که به صورت جداگانه انجام شود. برای اطلاع از هزینه تزریق ژل لب و یا هزینه تزریق ژل بوتاکس می‌توانید با مجموعه زیبایی مهزیار تماس بگیرید.

سوالات پر تکرار درباره ژل و بوتاکس

  1. درصورتی که قبل از تزریق ژل یا بوتاکس تبخال زدیم چه کنیم؟
    این اتفاق اغلب به دلیل استرس و ترس قبل از تزریق اتفاق می‌افتد و مشکلی ندارد. اما حتما اگر در روز تزریق تبخال زدید، با هماهنگی روز تزریق را تغییر دهید.
  2. درصورتی که عمل بینی انجام داده باشیم، می‌توانیدم تزریق بوتاکس و فیلر انجام دهیم؟
    بهتر است به مدت حداقل 6 ماه صبر کنید؛ زیرا بعد از جراحی بینی صورت ورم دارد. برای اطمینان حتما با پزشک متخصص در این مورد مشورت کنید و تمام تصمیمات خود را با اون چک کنید.
  3. آیا تزریق ژل و بوتاکس باید با فاصله انجام شود؟
    تزریق همزمان ژل و بوتاکس به صورت کلی ایرادی ندارد چون نواحی مورد هدف هرکدام با هم تفاوت دارد؛ اما بهتر است که بین این دو، فاصله‌ی وجود داشته باشد و اول هم تزریق زل صورت بگیرد.
  4. فاصله مناسب بین تزریق ژل و بوتاکس چقدر است؟
    گفته می‌شود 1 هفته فاصله بین تزریق ژل و بوتاکس مناسب است اما بهتر است درصورت تصمیم به انجام این دو کار، با زشک خود درباره همزمانی و فاصله مناسب، صحبت و مطابق با توصیه پزشک اقدام کنید.

 

0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

8 پاسخ

      1. بهتر است 2 الی 3 هفته فاصله بیفتد و همزمان نباید انجام شود. برای اطمینان با پزشک مورد اعتماد خود مشورت کنید.

  1. میشه بوتاکس و ژل رو همزمان تزریق کرد؟ من هم پنجه کلاغی دارم و هم خط خنده و میگن جفتش لازمه… درسته؟

  2. برای کسی که 23 سال داره و پوستش نسبتا خوبه اما زیر چشماش گود افتاده ژل رو توصیه میکنین یا بوتاکس؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار