Arabic | Persian | English

EN

AR

0 تا 100 تخلیه ژل با آنزیم (شرح مراحل فرآیند)

چهره و فرم اجزای صورت شما اولین چیزی است که در برخورد با افراد مختلف به چشم می‌خورد. از این رو بسیاری از افراد دوست دارند فرم چهره خود را اندکی تغییر دهند تا چهره جذاب‌تری داشته باشند. در گذشته تغییر دادن فرم اجزای صورت کار ساده‌ای نبود اما امروزه جراحی‌های زیبایی به طرز قابل توجهی افزایش پیدا کرده و انواع عمل‌های زیبایی در نقاط مختلف و به شیوه‌های متنوعی در حال انجام است. تخلیه ژل با آنزیم روشی است که در صورت عدم رضایت از تزریق فیلر به در قسمت‌های مختلف صورت، می‌توان از آن بهره برد.

یکی از انواع عمل‌های زیبایی که به تازگی بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته، و منجر به زیبایی و جوانسازی صورت می‌شود عمل تزریق ژل صورت است. البته برخی اوقات افراد به دلایل مختلفی تمایل به خارج‌کردن ژل تزریقی از ناحیه مورد نظر دارند. در ادامه این مطلب از مجله مهزیار به بررسی کامل تخلیه ژل صورت با آنزیم و چگونگی انجام آن خواهیم پرداخت.

نمونه‌ای از تزریق ژل لب و نتیجه آن در کلینیک مهزیار

 

در چه صورتی می‌توان ژل صورت را تخلیه کرد؟

همان طور که اشاره کردیم یکی از عمل‌های زیبایی برای جوانسازی پوست و زیبایی صورت، تزریق ژل صورت است، اما برخی از افراد بعد از انجام این عمل، به دلایل مختلف دوست دارند تا این مواد از صورت آن‌ها خارج شود. معمولاً افرادی که تزریق ژل پاژ را انجام داده‌اند، به دلیل دائمی بودن این ژل و عوارض جانبی آن از قبیل گلوله شدن، ترجیح می‌دهند عمل تخلیه و ترمیم ژل را انجام دهند. برخی از دلایلی که ممکن است منجر شود افراد بعد از تزریق گونه به تخلیه ژل صورت با آنزیم اقدام کنند، عبارت‌اند از:

  • نداشتن قرینگی و تقارن در قسمت‌هایی که ژل تزریق شده
  • به وجوآمدن ناهنجاری روی صورت
  • استفاده کردن از مواد نامرغوب در تزریق
  • عدم برآورده شدن انتظارات فرد از تزریق
  • پف کردن بیش از اندازه اطراف چشم‌ها و تشکیل توده‌هایی در این قسمت
  • تزریق نادرست و یا تزریق بیش از اندازه ژل
  • بروز مشکلات آلرژیک به مواد تزریق شده
  • اثر تیندال (تغییر رنگ آبی روشن تا تیره در نواحی اطراف چشم)
  • ایجاد فرورفتگی و برآمدگی‌های فراوان روی صورت
پیشنهاد مطالعه:
تفاوت جالپرو و پروفایلو؛ {مقایسه جالپرو و پروفایلو+2 ویدئو}

این‌ها بخشی از دلایلی هستند که ممکن است افراد را به تخلیه ژل صورت با آنزیم مجبور کند. بنابراین بهتر است قبل از انجام عمل‌های زیبایی صورت، بهترین ژل برای تزریق گونه را انتخاب کنید. شما می‌توانید با مشاوره در کلینیک مهزیار عمل تزریق ژل لب طبیعی را انجام دهید. در ادامه به بررسی روش‌های تخلیه ژل صورت و چگونگی تخلیه ژل صورت با آنزیم خواهیم پرداخت.

تخلیه ژل صورت

اهمیت معاینه قبل از انجام تخلیه ژل با آنزیم

قبل از اقدام به تخلیه ژل صورت یا تخلیه ژل پاژ، بهتر است با پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید. پزشک متخصص باید وضعیت شما را بررسی کرده و معاینات لازم را انجام دهد تا بتواند بهترین روش را برای تخلیه ژل صورت شما انتخاب کند. در جلسه معاینه، باید اطلاعات کاملی از شرایط سلامتی و سوابق بیماری خود به پزشک ارائه داده و او را در جریان تمام جزئیات مربوط به تزریق ژل قرار دهید تا فرایند تخلیه ژل به خوبی انجام شود.

نوع ژل تزریق شده، مقدار ژل، محل تزریق و مدت زمانی که تزریق را انجام داده‌اید می‌تواند به پزشک کمک کند تا بهترین و درست‌ترین راه را برای تخلیه ژل صورت شما انجام دهد.

تخلیه ژل صورت با آنزیم چگونه انجام می‌شود؟

یکی از روش‌های موثر برای تخلیه ژل صورت، استفاده از آنزیم است. البته توجه داشته باشید که این روش تنها برای ژل‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که حاوی اسید هیالورونیک باشند. در این روش؛ آمپول‌های هیالورونیداز را بعد از آماده سازی در محلی که ژل تزریق شده است، تزریق می‌کنند. این آمپول بعد از تزریق مولکول‌های اسید هیالورونیک را تجزیه کرده و ژل صورت را از بین می‌برد.

توجه داشته باشید که به طور معمول ژل‌ها بعد از مدتی به صورت خود به خود تجزیه شده و از بین می‌روند، از این رو افرادی که تمایل به داشتن ژل داشته باشند باید نسبت به تزریق مجدد اقدام کنند. ژل‌های هیالورونیک به طور معمول بین 6 الی 18 ماه از بین می‌روند. افرادی که بخواهند این ژل در مدت کوتاه‌تری از بین برود می‌توانند نسبت به تخلیه ژل صورت با آنزیم اقدام کرده و به طور کامل ژل صورت خود را تخلیه کنند.

پیشنهاد مطالعه:
آیا "انواع فیلر لب" را می‌شناسید؟(معرفی 4 مدل پرطرفدار)

نتیجه استفاده از روش تخلیه ژل صورت با آنزیم، به سرعت و پس از گذشت 24 ساعت قابل مشاهده است. در صورت عدم تمایل به تخلیه ژل صورت با آنزیم، باید به مدت 6 الی 18 ماه صبر کنید تا ژل به صورت طبیعی و خود به خود از بین برود.

هزینه لازم برای تخلیه ژل با آنزیم چقدر است؟

عواملی چون غلظت، ضخامت، مارک مواد مورد استفاده و مدت زمان لازم برای درمان بر روی هزینه مورد نیاز برای تخلیه ژل صورت تاثیر گذار هستند. بنابراین نمی‌توان هزینه ثابتی برای تمام افراد در نظر گرفت. برای اطلاع کامل از هزینه تخلیه ژل صورت و یا پروفایلو صورت؛ می‌توانید به کلینیک مهزیار مراجعه کرده و بعد از معاینه توسط پزشک، از هزینه دقیق تخلیه ژل صورت مطلع شوید.

آیا تخلیه ژل صورت موفقیت آمیز است؟

طبق آمار در حدود 4 الی 7 روز بعد از تخلیه ژل، در حدود 80 درصد فیلر حل شده و از بین می‌رود. توجه داشته باشید که به طور معمول بعد از تخلیه ژل ممکن است ناهمواری‌هایی روی پوست صورتتان مشاهده کنید، در صورتی که این ناهمواری‌ها ملایم و خفیف باشند، نیازی به درمان آن‌ها نخواهید داشت، چرا که به مرور زمان برطرف خواهند شد.

در صورتی که برآمدگی و فرورفتگی‌های صورتتان شدیدتر باشد، باید برای اصلاح آن اقدام کنید. برای اصلاح این ناهواری‌ها می‌توانید از تزریق ژل‌های استاندارد، پروتز صورت و یا تزریق چربی اقدام کنید.

تخلیه ژل لب

روش‌های دیگر تخلیه ژل صورت چیست؟

به غیر از تخلیه ژل صورت با آنزیم، روش‌های دیگری نیز برای تخلیه ژل صورت وجود دارد که در ادامه به بررسی چند مورد از آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • درمان کیست
  • روش لیفت صورت

درمان کیست

برخی مواقع ممکن است ژل تزریق شده در صورت، منجر به ایجاد کیست در صورت شما شود. این کیست‌ها به صورت مایع و یا نیمه جامد بوده و گاهی از جایی به جای دیگر حرکت می‌کنند. در این صورت باید با انجام سونوگرافی بهترین راه برای تخلیه ژل توسط پزشک متخصص مشخص شود.

تخلیه ژل با روش لیفت صورت

در صورتی که روش‌های دیگر برای تخلیه ژل صورت مناسب نباشند و یا عوارض شدیدی بر جای بماند از این روش استفاده می‌شود. در این روش علاوه بر این که ژل از لایه‌های مختلف صورت خارج می‌شود، باید محل تزریق هم شسته شده و با استفاده از بافت‌های چربی اطراف گودی‌های ناشی از تخلیه قبلی پر شود.

پیشنهاد مطالعه:
لیفت صورت با تزریق ژل گونه [6 نکته مهم و کاربردی]

تخلیه ژل با آنزیم بهتر است یا نه؟

می‌توان گفت تخلیه ژل صورت با آنزیم یکی از بهترین روش‌ها برای تخلیه ژل صورت است. البته توجه داشته باشید که بهتر است قبلا از عملل تخلیه ژل صورت یا ژل پاژ، با پزشک متخصص مشورت کنید تا با توجه به شرایط شما و برخی از عوامل دیگر، بهترین روش را برای تخلیه ژل صورت شما در نظر بگیرد.

بهتر است از ابتدا در انتخاب برند مورد نظر و مرکزی که قصد دارید در آن تزریق فیلر را انجام دهید دقت کنید. مثلا درحال حاضر بهترین برند موجود در ایران برند فیلر با نام آلیاکسین است. این برند سوئیسی (Aliaxin) است و کلینیک مهزیار فقط و فقط از این مارک فیلر برای تزریقات زیبایی خود استفاده می‌کند.

همچنین در نظر داشته باشید که فردی که برای شما تزریق را انجام می‌دهد باید متخصص باشد در غیر این صورت خسارت‌های زیادی متحمل می‌شوید.

سوالات متداول

1. آیا تزریق آنزیم برای تخلیه ژل لب درمانی موثر است؟
بله، تزریق آنزیم برای تخلیه ژل لب درمانی بسیار موثر است و می‌تواند به طور قابل توجهی حجم ژل لب را کاهش دهد.

2. آیا تزریق آنزیم برای تخلیه ژل لب دردناک است؟
تزریق آنزیم برای تخلیه ژل لب معمولاً با کمترین درد و عدم راحتی همراه است. بعضی از افراد ممکن است احساس نوکری و سوزش کوتاهی داشته باشند، اما این علائم معمولاً در عرض چند دقیقه بهبود می‌یابد.

3. آیا تزریق آنزیم برای تخلیه ژل لب خطرناک است؟
تزریق آنزیم برای تخلیه ژل لب در دست‌های متخصصین پزشکی ایمن است و خطری برای سلامتی شما ندارد. با این حال، بهتر است قبل از تصمیم‌گیری در مورد تزریق آنزیم، با پزشک خود مشورت کنید.

4. آیا پس از تزریق آنزیم برای تخلیه ژل لب نیاز به استراحت دارم؟
خیر، پس از تزریق آنزیم برای تخلیه ژل لب شما نیاز به استراحت ندارید و می‌توانید به فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهید.

5. چند روز بعد از تزریق ژل می‌شود آنزیم زد؟
بهتر است حدود 20 روز از تزریق ژل گذشته باشد.

2.5/5 (2 نظر)

نظرات ارزشمند شما

25 پاسخ

    1. والا من که زدم ۴۶ سالمه ۱۷ ساله تخلیه نشده آنقدر سفت تا ۹۰ سالگی فکر نکنم بیاد بیرون البته خوب نشده اگه خوب بود باور کن ۵ ماهه تخلیه می شد اگه ژل جوانسازی هم اینجوری باشه عالی

      1. ژلی که شما استفاده کرده‌اید، از نوع دائمی بوده است. ژل‌های دائمی گزینه مناسبی برای صورت نیستند و بهتر است از ژل هیالورونیک اسید استفاده شود که عارضه ندارند و تجزیه‌پذیر هستند. البته تکنیک تزریق نیز بسیار مهم است و بهتر است ژل هیالورونیک اسید، توسط فرد متخصص انجام شود.

  1. من پیش آرایشگرم تزریق کردم و چند جای لبم حالت جامد شده مثل کیست… با آنزیم میشه این حالتو از بین برد؟

    1. بزرگترین اشتباه زندگیتونو انجام دادید آخه وقتی پزشک هست چرا آرایشگر ؟!
      گاهی وقتا گاهی هزینه های بیشتر ارزشش به اندازه سلامتی آدمه حیفتونه لطفا به سلامتیتون بیشتر بها بدید

      1. کاملا درست است. تزریق ژل و بوتاکس باید در مرکز تخصصی زیبایی و نزد پزشک با تجربه‌ای انجام شود.

        1. سلام من ۵ سال پیش لبام ژل زدم در اولین جلسه واسم دو سی سی زدن!متاسفانه حرکت کرد و تو تموم دهنم پخش شد دو بار تو این پنج سال انزیم زدم اما از بین نرفته چبکار کنم؟!

    2. درود بر شما
      دوست عزیز لطفا جز مراکز معتبر و تخصصی به افراد دیگر برای تزریق لب یا سایر نواحی مراجعه نکنید! زیرا عوارض آن می‌تواند برای شما خیلی گران تمام شود. بهتر است به پزشک متخصص یک کلینیک زیبایی مورد اعتماد، مراجعه کنید تا وضعیت شما بررسی شود و معاینه شوید. در صورت نبود مشکل، با تزریق آنزیم این مساله قابل حل است.

  2. اگه آنزیم نزنم چقدر طول میکشه تا ژل تزریق شده از بین بره و حالت لب کاملا طبیعی بشه؟

  3. سلام من ۴۶ سالمه حدود ۱۷ سال پیش گونه گذاشتم دکترم بجای گذاشتن گونه برای من لپ گذاشته من منظورم این بود مثل برخی ها دقیق نقطه تیز. گونه برجسته بشه و صورتم پهن بشه از زیر چشم تزریق کنه به اطراف بالای گوش که درازی صورتم کم بشه نه لپو بشم . و آیا بعد از این همه سال میشه تخلیه کرد من میگم اگه چنین ژل ماندگاری وجود داشته باشه و برای جوانسازی هم انجام بشه عالی اما می ترسم جوانسازی بزنم بر عکس این ۶ ماهه از بین بره بدتر چروک بشم و میگم چه ژل خوبی بوده آنقدر مقام که که تا ۹۰ سالگی هم از بین نمیره قیافه ام با این ژل ها کمی بی کلاس تر شد من می خواستم عرض صورتم زیاد بشه لپ نمی خواستم دوستم گونه مادر زاد داشت از اطراف گوش به سمت زیر چشم بود ایشان برای من لپ گذاشتند با تشکر

    1. دوست عزیز ژلی که برای شما استفاده شده ژل دائم با ماندگاری بالا بوده و حاوی هیالورونیک اسید نبوده است. این نوع از ژل‌ها اتفاقا چون ماندگاری بالا دارند الزاما دلیل بر خوب بودنشان نیست و در دراز مدت عارضه زیادی ایجاد می‌کنند ژل‌هایی که هیالورونیک اسید دارند و تجزیه‌پذیر هستند، برای صورت مناسب‌ترند.
      درمورد تخلیه ژل، متاسفانه مرکز ما تخلیه ژل دائمی انجام نمی‌دهد. بهتر است سونوگرافی کنید تا مشخص شود چه نوع ژل دائمی در صورت خود دارید و پس از آن باید به مراکزی که تخلیه ژل دائمی انجام می‌دهند مراجعه کنید و تخلیه را انجام دهید.

  4. سلام من ژل هیالورونیک‌اسید زدم حدود یکساله بسیار سفت شده روی گونه هام فکر کنم حدود ۴ سی سی هر کدوم بوده و چاله چوله و سیاه شده پوستم خیلی ناراحتم باید چیکار کنم

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه ژلی که استفاده کردید ژل بی‌کیفیتی بوده و برای برطرف‌شدنش باید به مرکزی که قبلا در آن تزریق را انجام دادید مراجعه کنید و با تزریق آنزیم، ژل را صورت خود را تخلیه کنید.

  5. من دوماه پیش تزریق ژل کردم که الان یک طرف گونم خط افتاده وسطش ،دکتر عمومی بودن گفتن که آنزیم تزریق کنم،چون دوبار ژل به اون قسمت که گودشده بود تزریق کرد اما پر نشدوهمچنان خالی هست،ژل هیالورنیک اسید ازبرند نورامیس بود آیا امکان داره بعداز یک سال صورتم به حالت عادی برگرده وانزیم نزنم بهترنیست؟

    1. سلام دوست عزیز وقتتون بخیر
      ژل‌های هیالورونیک اسید معمولا بعد از نهایتا یک سال بخش زیادی از آن، خود به خود جذب می‌شوند و صورت به حالت قبل برمیگردد و جای نگرانی وجود ندارد. اما درصورتی که بخشی از ژل نهایتا مانده باشد و خوشایندتان نبود، می‌توانید برای تخلیه، آنزیم تزریق کنید.

  6. سلام وقت بخیر چه مدت از تزریق ژل بگذره میشه انزیم زد
    بعد از ۲ روز از تزریق ژل زدن انزیم امکان پذیره؟

    1. سلام دوست عزیز.
      توصیه می‌شود حدود 20 روز بعد از تزریق ژل، اقدام به تخلیه با آنزیم (در صورت نیاز) صورت بگیرد.

  7. سلام من پيش دكتر فيلر خط خنده زدم ولي قسمت چپ تمام ژل با فاصله كم زير چشمم جمع شده و با اينكه يك ماه گذشته درد داره دكتر گفت با انزيم تخليه ميكنه ايا چشمم اسيب نميبينه؟

    1. درود بر شما
      دوست عزیز توصیه‌مون اینه که برای تخلیه فیلر پیش پزشک متخصص پوست یا هر پزشک دیگری که در این زمینه تخصص دارن مراجعه کنید تا خیالتون از بابت اینکه مشکلی پیش نمیاد، راحت باشه. به هیچ عنوان بدون اطمینان از تخصص مرکز و پزشک خودتون رو دست افراد غیر معتبر نسپارید.

  8. سلام وقت بخیر من اول پاییز فیلر زدم به لپام که کاش نمیزدم برند فیلرشون به گفته خودشون سوفیدرم بوده. ولی خیلی حجم پیدا کرده و گوله گوله شده جاهایی که گوله گوله شده سیاه شده و قرمز مثل کبودی ولی کبود نیست هرچقدرم با کرم میپوشونم انگار نه انگار. بعد هفته پیش آنزیم زدم بعد ۲ماهو خورده ای ولی کم که نشد هیچ حس میکنم بیشترم شده. توروخدا بگیر مشکل چیه

    1. سلام دوست عزیز
      ژل سوفیدرم از ژل‌های بسیار بی‌کیفیت هست متاسفانه و با توجه به این که حتی با آنزیم هم تخلیه نشده، لازمه که به پزشک خودتو یا پزشک متخصص یا جراحی که اینکار رو انجام میدن مراجعه کنید و تخلیه فیزیکی انجام بدین.

  9. سلام من ۱ سی‌سی فیلر لب زدم و خیلی خوب شده بود لبام چون باریک بود ولی متقارن نبود کمی رفتم پیش دکتر ک درستش کنه اونم یک سی سی دیگ تزریق کرد ب نظر خودم خیلی زیاد بود بشه دو سی سی میشه آنزیم بزنم ولی طوری ک فقط یک سی سی از ژل لبم بره و همون قبلیه بشه؟

    1. سلام دوست عزیز وقتتون بخیر
      بهتره در این مورد با شماره های مرکز تماس بگیرید تا بهتون با جزئیات مشاوره داده بشه در این مورد. اما به طور کلی امکانش وجود داره. نه خیلی دقیق! چون طبق استاندارد و پروتکل، مقدار مشخصی انزیم برای هر سی سی ژل مشخص شده. ممکنه خیلی دقیق این اتفاق نیفنه اما شدنی هست در مجموع.

  10. وقت بخیر آیا با تزریق آنزیم میشه فقط تقاطی از لب رو اصلاح کرد؟ فقط یک سمت لبم برجسته تر از سمت دیگه شده رفتم دکتر مجدد بدترش کرد … و اینکه آنزیم خیلی درد داره؟خواهش میکنم بگین چقدر درد داره من خیلی میترسم

    1. درود بر شما
      دوست عزیز معمولا نسبت مشخصی از آنزیم برای ژل لب تزریقی وجود دارد که طبق همان استاندارد باید پیش رفت. اما به طور کلی این امکان وجود دارد که آنزیم تزریق شود و کل ژل لب از بین نرود. برای اطلاع بیشتر و نظر دقیق تر پزشک باید شمارو معاینه کنه.
      درمورد درد نزریق هم، بی حسی دندان پزشکی استفاده خواهد شد و درد خاصی ندارد اما باید توجه داشت که در نهایت آستانه تحمل درد افراد با هم فرق دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار