Arabic | Persian | English

EN

AR

فرم دهی لب: {مقایسه 5 روش و معرفی بهترین تکنیک}

لب‌ها یکی از اجزای اصلی در زیبایی و درخشش صورت هر فردی هستند و گاهی فرم آن‌ها مطابق سلیقه شخص نیست و گاهی هم به دلایلی چون افزایش سن، مواد آرایشی نامرغوب و … زیبایی ظاهری خود را از دست می‌دهد. در این شرایط است که خانم‌ها به دنبال روش‌های مختلف فرم‌دهی لب هستند. اما گاهی عدم آگاهی از روش مناسب، منجر به نتیجه‌ای می‌شود که مطابق میل فرد نیست. در ادامه این مقاله از بلاگ مهزیار می‌توانید با انواع روش‌های جراحی و غیرجراحی فرم دهی لب آشنا شوید.

“تزریق ژل لب برای مراجعه‌کننده عزیز مهزیار”

 

معرفی روش‌های مختلف فرم دهی لب

برای فرم دهی لب روش‌های مختلفی وجود دارد که در دو دسته کلی روش‌های جراحی و غیرجراحی تقسیم می‌شوند. در ادامه می‌توانید با آن‌ها آشنا شده و پس از آن برای انتخاب شیوه مناسب فرم دهی لب‌های خود اقدام کنید.

بهترین روش فرم دهی لب

روش‌های فرم دهی لب با جراحی

  • روش جراحی لب از داخل: در این روش از جراحی، برشی از داخل و پشت لب ایجاد می‌شود که به صورت خطوط شکسته هستند. روش جراحی لب‌ها از داخل، باعث انتقال بافت‌های پایین‌تر به بالا شده و در نتیجه علاوه بر فرم دهی لب، حجم لب‌ بالایی را نیز افزایش خواهد داد.یکی از مهمترین مزایای این روش، ایجاد تمامی برش‌ها در داخل بوده و به این ترتیب هیچ‌گونه علامت یا نشانه‌ای از عمل جراحی مانند جای زخم و اسکار باقی نخواهد ماند. توجه داشته باشید، که این روش سایز لب را بزرگتر می‌کند اما فرم کلی آن را زیاد تغییر نمی‌دهد.
  • روش جراحی لب از بیرون (ایجاد برش مستقیم): در این روش با انجام محاسبات، تناسب لب با صورت فرد تعیین شده و سپس جراحی لب از قسمت بیرونی و با ایجاد برش‌هایی مستقیم، انجام خواهد شد. این روش بیشتر برای افرادی کاربرد دارد که از فرم کلی لب خود راضی هستند و تنها بخشی از آن را نمی‌پسندند.در این روش می‌توان فاصله بین لب‌ها و بینی را کمتر کرده و در نتیجه لب‌ها به سمت بالا کشیده خواهند شد. توجه کنید که اگر دچار وسواس کندن پوست لب‌ها هستید، نباید از این روش فرم دهی لب‌ها استفاده کنید.
  • گرافت چربی لب: در این روش فرم دهی لب با جراحی، چربی و بافت‌های زیرپوستی، از بدن فرد برداشته شده و از آن‌ها به عنوان یک پروتز طبیعی استفاده می‌شود. گرافت چربی لب یک روش ماندگار برای افزایش حجم و فرم دهی به لب‌ است. از طرفی برش‌ها از داخل زده می‌شوند و در نتیجه هیچ اثری از جراحی روی پوست فرد مشهود نخواهد بود.
  • لیفت سانترال لب: لیفت سانترال لب که در واقع نوعی جراحی زیبایی لب با ایجاد برش در زیر بینی و از بیرون است، در ناحیه وسط لب بالایی انجام می‌شود. در این روش از فرم دهی لب با جراحی، ناحیه میانی لب بالایی لیفت شده و به سمت بالا کشیده خواهد شد.
پیشنهاد مطالعه:
خطرات و عوارض جالپرو چیست؟{11 راه مراقبتی}

فرم دهی لب با جراحی

روش‌های فرم دهی لب بدون جراحی

اگر بخواهیم روش‌های غیر تهاجمی یا بدون جراحی فرم دهی لب را بررسی کنیم، تزریق ژل لب و تزریق چربی را باید در این دسته‌بندی قرار دهیم. در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد. در نظر داشته باشید جدول این قسمت از مقاله به صورت کلی تمام روش‌های معرفی‌شده در این مقاله را به صورت یکجا آورده است تا راحت‌تر نکات مربوط به هرکدام را بخوانید.

  • فرم دهی لب با ژل: یکی از متداول‌ترین روش‌های فرم دهی لب بدون جراحی، تزریق ژل و فیلر است. این روش عوارض جانبی کمتری نسبت به روش‌های جراحی داشته و عملاً نیازی به ایجاد برش در داخل یا بیرون لب نیست. در فرم دهی لب با ژل، معمولاً از فیلرهایی استفاده می‌شود که حاوی هیالورونیک اسید هستند. این ماده به خودی خود در بدن تولید می‌شود اما افزایش سن و عواملی دیگری باعث کاهش تولید آن شده و در نتیجه فرم دهی لب با فیلر حاوی این اسید بهترین روش برای حجم‌دهی به لب‌ها و از بین بردن چین و چروک‌های سطحی و حتی عمقی است.
    هزینه تزریق ژل لب با توجه به برند محصول، میزان ژل مصرفی و تکنیک پزشک متفاوت خواهد بود. این روش بسیار ارزان‌تر از روش‌های جراحی بوده و همانطور که می‌دانید روش‌های غیرجراحی خطرات کمتری را نسبت به روش‌های جراحی دارند، اما توجه داشته باشید که ماندگاری ژل لب موقتی و نهایتا 12 الی 24 ماه است و بعد از این مدت باید تمدید شود.
  • فرم دهی لب با چربی: یکی دیگر از روش‌های غیرجراحی فرم دهی لب، تزریق چربی به لب است. این چربی از بدن خود فرد برداشته شده و در نتیجه سازگاری کامل را با لب‌ها خواهد داشت. در این روش‌ پس از برداشتن چربی از طریق لیپوساکشن یا لیپوماتیک ، آن را غنی‌سازی کرده و سپس با سرنگ مخصوص به لب تزریق می‌کنند. ماندگاری این روش نیز مانند ماندگاری ژل لب کوتاه‌مدت بوده و این چربی به مرور جذب بدن خواهد شد. البته نگران نباشید، چون حدود 50% از چربی تزریق شده به لب‌ها، باقی خواهند ماند. این روش برای کسانی که تمایلی به تزریق ژل و بوتاکس ندارند، بهترین انتخاب خواهد بود.
پیشنهاد مطالعه:
0 تا 100 تخلیه ژل با آنزیم (شرح مراحل فرآیند)

 

فرم دهی لب بدون جراحی

آیا بهترین روش برای فرم دهی لب وجود دارد؟

البته که بهترین روش برای هر فرد با توجه به مساله‌ای که در لب‌های او وجود دارد، می‌تواند متفاوت باشد. اما با توجه به همه موارد به صورت کلی اگر بخواهیم بهترین روش را پیشنهاد دهیم، فرم دهی لب با تزریق فیلر(ژل) است. در این روش شما راحت‌تر از سایر روش‌ها فرآیند فرم دهی را انجام می‌دهید. در زمان کوتاهتری و با کیفیت مطمئن‌تری لب‌ها حجم خواهند گرفت. فرم دهی لب یکی از بخش‌هایی است که در زاویه سازی صورت بسیار پر طرفدار است.

سایر روش‌های دیگر قابلیت برگشت‌پذیری ندارند و یا کمتر این ویژگی را دارا هستند، اذا درصورتی که به هر دلیلی از نتیجه راضی نباشید، دچار دردسر خواهید شد. کما اینکه استفاده از فیلرهای بی کیفیت نیز همین مشکل را برای شما ایجاد می‌کند. به همین علت مرکز تخصصی زیبایی مهزیار، که رضایت حداکثری مراجعین خود را به همراه دارد، فقط و فقط از یک برند فیلر برای تزریق ژل لب استفاده می‌کند و آن هم آلیاکسین سوئیسی (Aliaxin) است. این فیلر بر پایه هیالورونیک اسید است که یکی از مهمترین موادی محسوب می‌شود که مورد نیاز سلول‌های پوستی است.

مهزیار به هیچ عنوان کیفیت و رضایت مراجعین را که اعتبار مرکز هستند فدای سود بیشتر و یا تعداد بیشتر مراجعه‌کننده در نتیجه پایین بودن قیمت، نمی‌کند و استفاده از فیلرهای قیمت پایین، فیک و کم‌کیفیت در برنامه کاری مهزیار جایی ندارد.

 کلام آخر

در این مقاله متوجه شدیم که روش‌های مختلف فرم دهی لب کدامند و چگونه می‌توانیم بهترین تکنیک برای رسیدن به هدف خود در راستای شکل زیباتر لب‌هایمان را انتخاب کنیم.در هر دو روش جراحی و غیرجراحی، پزشک متخصص با بررسی لب و فرم صورت، بهترین حالت را طراحی و انتخاب خواهد کرد. بنابراین انتخاب مرکزی که پزشکان آن از تخصص کافی در این زمینه برخوردار باشند، از اهمیت بسیاری برخوردار خواهد بود، چون این موضوع با سلامت و زیبایی صورت شما گره خورده است. به‌نظر شما کدام یکی از این روش‌ها مزایای بیشتری دارند؟ نظر خود را در قسمت کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

پیشنهاد مطالعه:
ژل هیالورونیک اسید چیست و چه تاثیری بر پوست دارد؟

سوالات متداول

  • آیا فرم دهی لب با روش‌های طبیعی مانند ماساژ لب و تمرینات خاص موثر است؟
    فرم دهی لب با روش های طبیعی مانند ماساژ لب و تمرینات خاص، ممکن است به صورت طبیعی و بدون عوارض جانبی انجام شود. اما برای داشتن نتایج قابل توجه، نیاز به صبر و تمرین دارید.
  • آیا تزریق فیلر لب باعث افزایش حجم لب به صورت دائمی است؟
    تزریق فیلر لب معمولاً به عنوان یک روش موقت و کم‌ریسک برای افزایش حجم لب استفاده می شود. مدت زمان این افزایش حجم ممکن است بین 6 تا 12 ماه باشد و پس از آن نیاز به تزریق مجدد دارید.
  • آیا تزریق فیلر لب باعث تغییر شکل طبیعی لب می‌شود؟
    تزریق فیلر لب توسط پزشک متخصص و استفاده از مواد با کیفیت، معمولاً به صورت طبیعی انجام می‌شود و شکل طبیعی لب حفظ می شود. همچنین در کلینیک مهزیار سایر مدل‌ها مانند لب روسی ، عروسکی و.. نیز با توجه به درخواست و البته آنچه که به آناتومی صورت شما بیاید، قابل پیاده‌سازی خواهد بود.
  • آیا تزریق فیلر لب باعث عوارض جانبی مانند التهاب و خونریزی می شود؟
    تزریق فیلر لب ممکن است باعث عوارض جانبی مانند التهاب، خونریزی و عفونت شود، اما این عوارض با استفاده از مواد با کیفیت (فیلر آلیاکسین ) و مهارت پزشک متخصص قابل کاهش و حذف‌شدن است. به همین علت است که توصیه می‌کنیم تزریق فیلر لب را در مرکز تخصصی و معتبر انجام دهید.  همچنین پس از تزریق فیلر لب، باید از مراقبت های بعد از تزریق ژل لب، برای جلوگیری از عوارض جانبی پیروی کنید.
0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

6 پاسخ

  1. لب پایین من افتادگی داره و نسبتا هم باریکه. بهتره از جراحی استفاده کنم یا تزریق ژل لب انجام بدم؟

    1. سلام دوست عزیز. تزریق زل برای فرمدهی و افزایش حجم لب روش بی‌خطرتر و نتیجه ‌بخش‌تری محسوب می‌شود اما در نظر داشته باشید که باید از فیلر با کیفیت و در یک مرکز معتبر تزریق انجام شود. همچنین بهتر است برای انتخاب بهترین روش برای افزایش حجم ابتدا پزشک متخصص شما را معاینه کند و هر اقدامی می‌کنید بر اساس مشورت پزشک باشد.

  2. تزریق چربی به جای تزریق ژل اثر کمتری داره؟ یعنی زودتر باید برای ترمیمش اقدام کرد؟

    1. سلام وقت بخیر
      خیر ربطی ندارد. اما در مقایسه با تزریق چربی و تزریق ژل، تزریق ژل بر پایه هیالورونیک اسید بیشتر توصیه می‌شود. به صورت کلی بهتر است با پزشک درباره انتظار خودتون و مواردی که براتون اهمیت داره مثل ماندگاری، مشورت کنید با توجه به شرایط شخص شما ایشون میگن که چه روشی مناسب شماست. برای دریافت وقت مشاوره یا کسب اطلاعات کاملتر میتونین با تلفن‌های کلینیک تماس بگیرید.
      ۰۲۱-۲۲۳۸۳۴۰۰
      ۰۲۱-۲۲۳۸۳۴۳۰
      ۰۲۱-۲۲۰۲۰۰۷۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار